Sijalice H4 i ostale - ???

prethodna tema - sledeća tema

stalker

Hvala nik na objašnjenju. Nije mi to problem riješti sa relejem jer mi je elektrotehnika struka i radio sam slične zahvate puno puta na različitim vozilima. Više od svega me zanima razlog zbog kojeg ove sijalice ne rade na Loganu a rade na drugim vozilima. Ne vjerujem da rad svjetala na Loganu kontrolira ECU i probam doći do sheme električne instalacije mog Logana 1,6 MPI iz 2005. kako bih je proučio i spoznao razlog ...
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

nik



Evo je šema, ali ne lomi uludo glavu. Problem je u ručici.
Kada nema adekvatnog otpora u krugu dugog svetla, "pobrljavi" bravljenje dugog, odnosno, isključivanje kratkog svetla na ručici, kada se ista povuče da bi se upalila duga svetla. Nisam rasklapao ručicu, ali pretpostavljam da je mehanizam izveden pomoću elektromagnetne kotve, koja zavisi od zatvorenog kruga sa odredjenim otporom kola dugog svetla.

Kod ksenona koji imaju svoju nezavisnu instalaciju i samo signal za aktiviranje dobijaju sa jednog priključka H4 sijalice (najčešće levog zbog blizine akumulatora), problem se rešava jednostavnim ubacivanjem releja u drugi (desni) priključak, kada špulna "glumi" otpor sijalice.
Kod LED H4 sijalica, koje dobijaju struju sa originalne instalacije direktno, problem ćeš rešiti povezivanjem špulne releja paralelno na jednom od vodova dugog svetla. Možeš da izvedeš izradom "umetka", kao što sam postavio u prethodnom postu, a može i direktnim kačenjem spojkama za originalne provodnike.

stalker

Prekidač u ručici je čisto mehanički i uključenje dugih i kratkih svjetala se obavlja preko kontakata koje pomiče bijeli plastični klizač koji poput kemijske olovke na jedan pritisak ostaje u donjem položaju a na drugi se oslobađa i prelazi u gornji položaj. Svakom promjenom položaja klizač pritiskuje jedan a oslobađa drugi kontakt i na taj način naizmjenično šalje napon na jedan ili drugi  plus pol sijalica. 
Naknadno sam vršio mjerenje voltmetrom i utvrdio da je sve sto se tiče instalacije u vozilu u redu i pri svakom stisku ručice svijetala napon 12 V se mijenja na polovima sijalice. Znači na koji god pol sijalice dovedem 12 V opet svijteli samo dugo. Možda je problem jer se preko kontrolnih sijalica na tabli (plava i zelena) zatvara strujni krug, dovoljan da u elektronskom dijelu LED sijalice aktivira neku komponetu preko koje teče napon za dugo svijetlo. Unutar sijalica ima elektronski sklop koji regulira napon jer one podnose napon od 9 pa do 30 V a imaju Can-Bus za vozila koja podržavaju prepoznavanje crknute sijalice. 
Čitajući recenzije kupaca ovih sijalica naišao sam na nekoliko slučajeva koji imaju isti problem. Doduše, nisu naveli na kojim autima im se to događa ali u svakom slučaju je riječ o nekompatibnosti sijalica i vozila. 
Nisam ja odustao od namjere da ih isprobam na Loganu. Sano mi treba malo slobodnog vremena dok istražim za mene najbolje i najjednostavnije rješenje. 
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Goky

Pošto nisam iz struke (elektro) treba mi savet u vezi LED sijalice w5w kojom bih zamenio postojeću sijalicu u svelu kabine, sve koje sam do sada stavljao nakon postepenog gašenja ostanu da tinjaju neko vreme (bude onog dimovanja, ali ostanu nekih tridesetak sekundi da tinjaju pa se onda ugase).
Sandero Stepway 1.0 TCE 90 Expression
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Sandero Stepway TCe 90 Prestige
Dacia Sandero 1.4 MPI Laureate
Fiat Punto Mk1 1.2 8v + TNG
VW Buba

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


nik

#755
https://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=321.msg224507#msg224507

https://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=1915.msg78587#msg78587

To što tinja nije strašno, neće da isprazni aku.
Ako ti baš smeta, jedna klasična sijalica u mreži rešava problem.


Goky

Hvala. Pročitao sam obe teme.
Sandero Stepway 1.0 TCE 90 Expression
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Sandero Stepway TCe 90 Prestige
Dacia Sandero 1.4 MPI Laureate
Fiat Punto Mk1 1.2 8v + TNG
VW Buba

nik


Goky

Ostavio sam običnu sijalicu. Nervira me ono tinjanje. Možda u jednom trenutku sa Alija naručim kompletnu lampu sa LED rasvetom koja ima tri odvojene sijalice izađe oko 40E a takva se ugrađuje u Talisman, Duster, Logan, Captur.
https://www.aliexpress.com/item/1005004345867007.html
Sandero Stepway 1.0 TCE 90 Expression
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Sandero Stepway TCe 90 Prestige
Dacia Sandero 1.4 MPI Laureate
Fiat Punto Mk1 1.2 8v + TNG
VW Buba

Goky

#759
Danas mi je stigla još jedna tura LED sijalica sa Alija stavio sam ove sa linka i nema tinjanja.
https://www.aliexpress.com/item/1005003993873737.html
Sandero Stepway 1.0 TCE 90 Expression
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Sandero Stepway TCe 90 Prestige
Dacia Sandero 1.4 MPI Laureate
Fiat Punto Mk1 1.2 8v + TNG
VW Buba

Loganovac

Naravno, nijedna sijalica sa CANbus laganjem ne bi trebalo da tinja, jer onaj otpornik pojede to malo struje. Ali nije ni neka ušteda, jer sistem mora da vidi približno istu struju kao da je obična sijalica.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

silent

Кажу да се доста греје:

6 times brighter than the led in the glass. It heats up very well (after a few minutes it heats up almost before the burn). With the time of continuous operation (minute), the brightness gradually decreases (visible from the meter), apparently overload protection-there is smart electronics.

Additional feedback
25 Jun 2023
After removing 6 resistors on the contacts (a trick for CANbus, in my car you do not need), the total resistance 250 Ohm began to eat 50ma less, which gives 0.6 Watt. It became a little less hot. An hour of continuous work-you can take with your hands, there is no burn.

Burn brightly. Fit in replacement glass perfectly. But .... the current on the LEDs is too high. So they will not burn for a long time. You need to replace the 0.68 resistor with 1 OM. and still need a capacitor at least 10 μF then the light does not interfere with the alarm.

Goky

Zagrevanje nisam propratio, pošto sijalica svetli kratko vreme (namestio sam je u kabini) mislim da to neće biti problem. Staklena sijalica koja je bila takođe se prilično greje, prilikom vađenja morao sam da sačekam par minuta da se ohladi.
Sandero Stepway 1.0 TCE 90 Expression
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Sandero Stepway TCe 90 Prestige
Dacia Sandero 1.4 MPI Laureate
Fiat Punto Mk1 1.2 8v + TNG
VW Buba

Lazar@

Imao sam jedno gradsko cukanje ljetos, gdje je jedna maglenka lecela po trotoaru pa joj je napuklo kuciste pozadi i usla voda...Drugoj je pokao "nosac" sijalice prilikom zamjene iste...
S obzirom da cu kad tad staviti nove/zamjenske maglenke (nisu preskupe 30tak eura par) odlucih da malo eksperimentisem sa ovima da vidim moze li se nesto napraviti od njih...

Nabavio sam neka mini led sociva od 1.5inca sa led drajverom od 20w, i kad sam ih probao vidio sam da bacaju baaaas siroko, a ne "visoko",  opisao bih kao pravougaoni patern, sto mi je palo na pamet da je idealno za maglenke.Plus imaju zuckasto bijelu boju.





Fenom na topli vazduh otvorio maglenku, bukvalno potrebno 2 minuta grijanja i veliki ravni srafciger...Za divno cudo, maglenka ima staklo a ne plastiku 

Test kako bi socivo moglo da cucne:





Staklo ispolirano sa Sonax Glass Polish





Staklo vratio nazad sa wurth-lepak plus zaptivna masa
Kuciste maglenke popravljeno fiberglassom 


Ispalo ovako na kraju:




Zoran

Iznenađujuće dobar snop.
Sam svoj gazda - vazda.