DACIA Forum Srbija

DACIA => Projekti & DIY => Vaši projekti => Temu započeo: miki-bgd poslato 02.09.2016. - 22:52

Naslov: Voltmetar na upaljacu
Poruka od: miki-bgd poslato 02.09.2016. - 22:52
Narucio iz Kine i postavio paralelnom vezom na upaljac http://www.dx.com/p/car-motorcycle-water-resistant-1-blue-led-light-voltmeter-black-431857#.V8no7PmLSUk

(http://img.dxcdn.com/productimages/sku_431857_1.jpg)

Prvo se skine plastika oko rucne kocnice (jedan sraf ima pozadi ispod poklopca, malo treba i izvrteti tu plastiku da se skine), a onda se skida plastika oko menjaca. Tu ima 4 srafa i 1 matica - 2 srafa u prostoru za pepeljaru, 2 srafa sa strane, i 1 matica koja se nalazi na spoju sa plastikom od rucne kocnice.
Sve ide lagano, skine se za 5 minuta. Tu se dolazi do slike:

(https://s21.postimg.org/hd8wgvxpv/20160902_135533.jpg) (https://postimg.org/image/hd8wgvxpv/)

Uredjaj sam stavio simetricno u odnosu na upaljac, ovako izgleda na kraju

(https://s21.postimg.org/yj0lwcodv/20160902_152915.jpg) (https://postimg.org/image/yj0lwcodv/)

(https://s21.postimg.org/r6v5qt65v/20160902_155213.jpg) (https://postimg.org/image/r6v5qt65v/) (https://s21.postimg.org/ipvnfw1gz/20160902_155223.jpg) (https://postimg.org/image/ipvnfw1gz/)

Posto nije islo sa lemljenjem direktno na kontakte, kako sam prvo mislio, na kraju sam zalemio zicu za nju samu, samo obmotanu oko kontakta (malo je zardjao, nisam smirglao ali sam isprskao kontakt sprej).

(https://s21.postimg.org/xfghke3qr/20160902_150121.jpg) (https://postimg.org/image/xfghke3qr/) (https://s21.postimg.org/rq0902xkj/20160902_144906.jpg) (https://postimg.org/image/rq0902xkj/)

I na kraju za svaki slucaj osigurao sa plasticnom vezicom

(https://s21.postimg.org/krw4u4zg3/20160902_153016.jpg) (https://postimg.org/image/krw4u4zg3/)

Plastika u autu se lako "sece" sa zagrejanim metalom - prvo sam zagrevao srafciger i pravio rupe u krug, a zatim sam zagrevao vrh skalpela i pravio lepsi krug da moze uredjaj da udje.  Nemam sliku rupe, niti kad je sve iznutra zavrseno, ali evo jedne iz postupka

(https://s21.postimg.org/pcib92j5f/20160902_152924.jpg) (https://postimg.org/image/pcib92j5f/)

I na kraju u voznji

(https://s21.postimg.org/c0p3zvg53/20160902_210535.jpg) (https://postimg.org/image/sogm2dawj/)

Ono sto mi je pokazao voltmetar je da kad je auto iskljucen, napon je oko 12.3 V, a kad se auto upali, onda je negde oko 14 V, nekoliko puta je isao i preko ali je uglavnom bio na 13.8 V - 13.9 V (interesantno je videti kako dok nekad dok radi migavac napon skakuce za 0.1 V gore - dole  :D


Naslov: Re: Voltmetar na upaljacu
Poruka od: Aleks poslato 03.09.2016. - 08:29
Korisna stvarčica.

Ja odradio nešto slično pre par meseci
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=2587.75
Naslov: Re: Voltmetar na upaljacu
Poruka od: Highlander poslato 03.09.2016. - 09:27
Meni se jako svidja cak i sa stanovista estetike !
:respect: :aplause: :lux: :too:
Naslov: Re: Voltmetar na upaljacu
Poruka od: Loganovac poslato 03.09.2016. - 23:12
JBG, nekome tu stoji prekidač plinskog uređaja  :ne:

Svejedno, lepo je ispalo. Jedino mi je malo tih 13.8V u vožnji - slabo punjenje ili prazan akumulator?
Naslov: Re: Voltmetar na upaljacu
Poruka od: miki-bgd poslato 04.09.2016. - 00:33
@Aleks
Kako ti se krecu brojke, kad je ugasen auto, kad je upaljen (da li klima utice i koliko)?

@Highlander
Cucnulo je bas fino  :cul:

@Loganovac
Juce je bilo tako, 13.8 V - 13.9 V, danas malo losije. Kad samo dam kontakt (jutros posle cele noci) akumulator je pokazivao 12.3 V, sto koliko znam je ok vrednost.
E sad, vozio sam u sredini dana nekih 50 km, bilo je vruce i klima je bila upaljena sve vreme i imao sam jedno 20 minuta kreni-stani voznju pod malim nagibom, i pokazivao je vrednosti oko 13.2 V (spustao se i do 13.0) :ces: Znam da je normalni radni napon 14 V i vise, ovo mi deluje dosta malo. Dok sam se vracao nazad, malopre, pokazivao je opet 13.8 V.
Vidim da ima tema o Alternatoru, pregledacu je ovih dana, ali ovako na brzaka da pitam na sta lice ovi simptomi, na sta da obratim paznju?  :ne:
Naravno prvo da proverim rezultate tog voltmetra, pa idemo dalje  :too:

:ziveli:

EDIT:
Citat: Loganovac poslato 03.09.2016. - 23:12
JBG, nekome tu stoji prekidač plinskog uređaja  :ne:
Imas i nesto tipa sa slike, da prosiris postojeci upaljac http://www.dx.com/p/12-24v-cigarette-lighter-socket-w-voltmeter-for-motorcycle-rv-boat-car-black-390498#.V8tgTfmLSUk

(http://img.dxcdn.com/productimages/sku_390498_4.jpg)

Ili cak sa strane da se usrafi, ako ne smeta nogama i sedistu http://www.dx.com/p/12v-24v-car-modification-cigarette-lighter-socket-voltmeter-444554#.V8tgSvmLSUk
Naslov: Re: Voltmetar na upaljacu
Poruka od: Loganovac poslato 04.09.2016. - 06:52
Kao prvo, proverio bih napon na samom akumulatoru nekin  'krštenim' unimerom. Ako u grani napajanja upaljača imaš još koji potrošač on izaziva pad napona i u tom slučaju ovo merenje možeš da okačiš mačku o *****. Klima nije da nije potrošač: elektromagnetna spojka kompresora i ventilator hladnjaka, taman koliko i svetla.
Naslov: Re: Voltmetar na upaljacu
Poruka od: szs poslato 04.09.2016. - 08:27
Ako imaš obd adapter uporedi sa voltažom na ecu. I meni se na torque pro kreće oko 13.8v
Naslov: Re: Voltmetar na upaljacu
Poruka od: glavonja3 poslato 04.09.2016. - 12:05
Da li ce istu vrednost dati voltmetri koji se samo ubodu u upaljac kao sto je ovaj ovde prikazan? (Pretpostavljam da je odgovor potvrdan.)

Da li ce istu vrednost dati OBD citac i ovakvi voltmetri? Teoretski, prakticno...
Naslov: Re: Voltmetar na upaljacu
Poruka od: kiconix poslato 04.09.2016. - 12:48
Lepo je rekao Loganovac,  uzmete unimer i izmerite prave vrednosti.  Ovako se vrtimo u krug.
Naslov: Re: Voltmetar na upaljacu
Poruka od: szs poslato 04.09.2016. - 14:33
Može voltmetar ali nema nikakve razlike ako se očita na obd voltaža (sa kontrol modula). Uostalom to je i potrebniji podatak da se vidi pravilnost punjenja. Nešto ne verujem da će neko trčati sa voltmetrom prikačenim na akumulator da bi video kako puni u realnim uslovima vožnje. Zamisli kišni dan, oba brisača, grejač zadnjeg stakla, ventilator, farovi, žmigavac a ideš 10-15km/h u drugoj i loganovac trči pored sa voltmetrom.  :Smiley:
Uostalom ako ne grešim odatle se i uzima podatak za regulaciju punjenja.
Pratio sam na nekoliko NOVIJIH automobila a slično se ponaša i ovaj moj sadašnji. Napon ide na dužim vožnjama nekada iz čista mira i ispod 13.1v. Pa opet krene normalno. Tzv ciklično punjenje u impulsima je daleko efikasnije i bolje za vek nove baterije. Za samu bateriju nije zdravo da se stalno puni preko nominalnih-optimalnih vrednosti tj tih 13.8v
Naslov: Re: Voltmetar na upaljacu
Poruka od: Ljota poslato 04.09.2016. - 15:06
Priblizno iste podatke imam i ja na voltmetru!
Naslov: Re: Voltmetar na upaljacu
Poruka od: kiconix poslato 04.09.2016. - 16:20
Ako cemo po OBD-u meni zna da pokaze i preko 14.5.
Nisam bas toliko siguran u te podatke.
Sa druge strane, majke mi moje, nisam mislio da pri 140 neko trci pored kola sa unimerom i meri.
Nemojte pokusavati ovo kod kuce. :Smiley:
Ideja je bila da se uporede podaci sa unimera i ovog meraca.
Sasvim je dovoljno poterati obrtomer do 3000 i uporediti da bi se stekao utisak da li je za verovati ili ne.
Naslov: Re: Voltmetar na upaljacu
Poruka od: Aleks poslato 04.09.2016. - 16:36
Kod mene su druge vrednosti, ali se radi i o drugacijem autu. Kad otkljucam auto, prva vrednost je 12.7-12.8. Tokom voznje, 13.2 - 13.5, uglavnom 13.5. Pomislio sam da je to malo pa sam potrazio odgovor u servisu. Rekose mi tada da je to ok, elektronika veoma osetljiva na velike varijacije napona i da je to optimalan napon.
Auto ima i gomilu nekih blokada za zastitu elektronike od kojih je jedna da se sve gasi kada napon padne ispod neke granice, sto ce reci nema verglaja dok se ne isprazni akumulator. Ako ne upali do neke donje granice napona u instalaciji - kraj ko u bioskopu, sto sam vec iskusio sa starim akumulatorom.
Ukoliko je potrebno, sto se veoma retko desava, racunar menja rezim punjenja na 14 i nesto ne secam se, kako mi rekose u servisu, sto traje neko kratko vreme i tada se pojavi upozorenje na bordu.
Bez obzira sta je ukljuceno od potrosaca, napon 13.2-13.5 tokom voznje a i na leru takodje, isto na 800 i na 3.000rpm.
Naslov: Re: Voltmetar na upaljacu
Poruka od: nik poslato 04.09.2016. - 18:36
... a sve ovo nema veze sa DIY.
Naslov: Re: Voltmetar na upaljacu
Poruka od: miki-bgd poslato 04.09.2016. - 20:03
Danas sam izmerio sve, evo rezultata:
Bez kontakta na akumulatoru je 12.5 V.
Unimer na upaljacu pokazuje do 0.1 V razlike u odnosu na ugradjeni voltmetar, nekad ima razlike nekad ne.





Ugradjeni voltmetarUnimer na akumulatoruECU
Na kontakt12.4 V12.3 V12.4 V
Na leru (bez potrosaca)14.1 V14.0 V14.0 V
Na leru (sa potrosacima) *13.7 V13.5 V13.4 V

* upaljena klima, ventilator na 4, oborena i svetla za maglu.

U toku voznje se napon na ugradjenom voltmetru vrteo izmedju 13.6 V i 13.5 V.


S obzirom na sve napisano u temi, vrednosti su normalne  :ziveli:
Naslov: Re: Voltmetar na upaljacu
Poruka od: Ljota poslato 04.09.2016. - 20:56
 :ziveli:
Naslov: Re: Voltmetar na upaljacu
Poruka od: kiconix poslato 04.09.2016. - 21:32
Eto, resena misterija.   :to:
Naslov: Re: Voltmetar na upaljacu
Poruka od: VaskezNS poslato 04.09.2016. - 22:14
@Miki - šteta što nisi probao kombinaciju - uključena oborena+maglenke+stop svetla+grejač zadnjeg stakla  :hihi1:
Naslov: Re: Voltmetar na upaljacu
Poruka od: glavonja3 poslato 30.10.2017. - 11:18
Narucio sam preko Alija najjeftiniji voltemetar na upaljac i jutros sam ga testirao. Kada se okrene kljuc na pola pokaze 12.3V, po startovanju napon osciluje 12, 13 i 14V sve dok se obrtaju ne smire na uobicajene dve crte iznad pocetka, onda u voznji pokazuje:

- bez svetala i grejanja je 14.2, 14.3 i 14.4 (ovo zadnje bas retko bude)

- sa svetlima samo je 13.8, 14.0 i 14.1 (prva vrednost se ponekad pojavi na sekund)

Na semaforu i u koloni kada je na leru padne na 13.2 najmanje a 13.8 najvise, svetla upaljena. Povecanje obrtaja nema neki instantni uticaj na izmerenu voltazu.

Neki zakljucak ili pretpostavka je da je najbolje punjenenje u ravnomerno voznji i bez dodatnih potrosaca. Voltmetar je kosta nesto 2-3$.
Naslov: Re: Voltmetar na upaljacu
Poruka od: miki-bgd poslato 30.10.2017. - 14:44
Koliko sam ja uspeo da skapiram do sada, prica ide ovako:
- Napon se odrzava oko referentne vrednosti. Ako je auto hladan, referentna vrednost ide nesto preko 14V (14.3 recimo), kako se auto zagreva tako pada i referentna vrednost. Tako da je posle voznje normalno 13.8 V - 13.9V. (Prosle godine sam imao slucaj, dok je bilo leto, bila je velika temperatura napolju, pun auto klima radi, napon je bio oko 13.4V.)
- Kad prikljucis potrosace, napon malo opadne ali ga onda regler vraca na referentnu vrednost vrlo brzo (kad upalis migavce on skakuce sa njima za po 0.1V)



Negde na netu (davno) sam procitao da regler dok je auto hladan drzi napon malo preko 14V, pa kako temperatura raste napon opada. Zasto je to tako, ne znam.
PS. Evo nadjoh nesto:
Citat
The exact charging voltage will vary according to the battery's state of charge, the load on the vehicle's electrical system, and temperature. The lower the temperature the higher the charging voltage, and the higher the temperature the lower the charging voltage. The "normal" charging voltage on a typical application might be 13.9 to 15.1 volts at 77 degrees F. But at 20 degrees F. below zero, the charging voltage might jump as high as 14.9 to 15.8 volts for a short period of time. On a hot engine on a hot day, the normal charging voltage might drop to 13.5 to 14.3 volts.
http://www.aa1car.com/library/charging_checks.htm
Naslov: Re: Voltmetar na upaljacu
Poruka od: szs poslato 30.10.2017. - 18:16
Imam i taj na upaljaču i OBD i utvrdio sam da ništa nisam utvrdio  :ne:
Ima neku svoju logiku i ne mogu da je pohvatam nikako. Posebna priča kada je ispod 10c
Od 12.8 do 14.8 v
U sred vožnje od 3h na otvorenom putu, padne na 12.8 sa recimo 14. Tu stoji par sekundi pa opet skoči na recimo 13.5v
Prestao sam da ga pomno pratim. Stavio sam na OBD da mi sija crveno i trepće kad predje 15 ili kad padne ispod 12.3. Na upaljaču pratim sad samo temperaturu  :ne:
Naslov: Re: Voltmetar na upaljacu
Poruka od: Aleks poslato 30.10.2017. - 18:38
Ništa čudno, mada je i mene bunilo u početku. Bunilo me tih 12, nešto, činilo mi se da je malo. U Reno servisu mi rekoše da je to ok i da puni onoliko koliko je potrebno i da me ne buni što napon ne reaguje na ono testiranje sa turiranjem u leru. Pričam o Meganu, verovatno je isti princip i na tvom Sanderu.
Naslov: Re: Voltmetar na upaljacu
Poruka od: glavonja3 poslato 31.10.2017. - 11:47
Kada se startuje ispisuje napon 14.3 ili 14.4 dok su obrtaji visoki, recimo preko 1.000 obrtaja u leru. Ocigledno da regler/alternator i taj sistem drzi obrtaje jer bez toga je napon sa akumulatora oko 12.3V.
Naslov: Re: Voltmetar na upaljacu
Poruka od: Loganovac poslato 31.10.2017. - 15:59
Jok. Dok se motor ne zagreje do neke temperature dignut je ler, a la automatski saug(h). Punjenje akumulatora ima neverovatno mali, ako uopšte ima, uticaj na to. Snaga punjenja akumulatora sa čak 7-8A je tek oko 100W, dakle manje od upaljenih svetala.