Zvučna izolacija - uradi sam

prethodna tema - sledeća tema

DrJekyll

Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...


DrJekyll

Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

ppejic

#363
Kad si vec pun entuzijazma, uradi i ovo



Daniel

Ja bio pun entuzijazma, i bilo dogovoreno nesto slicno, ali iskrsle obaveze i adioooooo.
A sledeca kola koja kupim ce imati fabricku izolaciju  :gun:
The good thing about being a pessimist is that you are always either proven right or pleasantly surprised.

DarioGTI

A nije fora kad je sve tvornički, kako bi onda rješavao dosadu vikendom?  :too:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

saša61beograd

Tačno.Svaki dB skinut u DIY varijanti vredi.Vredi čak i pokušaj,meni lično je vreme provedeno u "usavršavanju" Logana bolje od sedenja ispred TV-a.
Kada je projekat "Logan" bio u razvoju u Reno-u su proučavali i puteve i brzine koje se razvijaju u zemljama (slabo razvijenim) za koje je bio namenjen.Valjda su predpostavili da se Logan neće voziti brže od 90-100km/h pa su bili srećni što će uštedeti na zvučnoj izolaciji.
A utišavanje automobila je žestoka i skupa priča.Počinje još kod konstrukcije motora,menjača,školjke,vešanja...Verujem da su troškovi istraživanja i upotrebljeni antizvučni materijali na recimo jednom primerku E klase Mercedesa vrlo blizu ceni cele jedne Dačije.

Bojan

Juce sam imao priliku pogledati kako je fabricki uradjena izolacija u mercu E klase, 2013 godiste. Najvise mi se svidjelo kako je motor "ususkan". Unutrasnjost, boli glava.

No, otom potom. Uradio sam Peinu metodu sa dihtung trakom, moram priznati da su rezultati odlicni. Pogotovo na brzini iznad 110 gdje buka prouzrokovana sustanjem zraka znatnije dominira u odnosu na motor.

Pozdrav,

Bojan

rumoonza5

Cao ljudi. Vi se ususkali pa vas nema vise na temi. Jel imao neko iskustva sa Arbiton podlogom za laminate. To mu dodje kao tanji stirodur, najcesce je debljine 5mm, a ima ga u Uradi sam iliti DIY radnjama. Rekao bih da se moze lepiti i da ne pije vodu?

Keka

Ako mislis na ovo http://www.arbiton.com/strony/1/e/229.php smatram da nece odraditi posao-tanko je i nije predvidjeno za zvucnu izolaciju automobila.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


rumoonza5

To je. Ono nije tesko ko guma da bi dampovalo nize frekvencije ali nije ni lagano ko sundjer, gustina je bar 35 kg/m3. Jedino nisam siguran da li je krto tj. savitljivo a negde u specifikaciji pise da apsorbuje 22 dB. Naravno nema apsorcione krive (u funkciji frekvencije), al ne kosta previse pa reko' dal da probam. 5mm u buntu od oko 6kvm je u Uradi sam 1100 dinara.

Keka

130 dB proizvodi mlazni avion udaljen 100 m.

Malo preteruju sa podacima u specifikaciji.

Uostalom da to valja za kola, verovatno bi svi prozivodjaci presli na taj materijal, umesto dosadasnjih.


Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


rumoonza5

Evo mene opet. Sta cete, vecina vas je mozda vec promenila logane i sandera a ja eto kaskam i sa zvucnom izolacijom. Upravo se resavam da ususkam logana sto mu smatram najvecom manom. Usput da primetim da mene najvise iritira pik na 2500 rpm, iako vecina ima prituzbe na oko 3500 rpm. najpre sam instalirao sound meter koji nije kalibrisan ali je izuzetno reproducibilan. pocetna merenja sam obavio u autu bez voznje, dakle u garazi. Test se izvodi u Loganu mk1 2005 sa 1.6 motorom u Laureat pack nivou opreme. Od ranije sam "instalirao" jedino Pejin keder pod haubu i nagurao nesto mineralne vune u rupu kod nogu suvozaca. Telefon je pri svakom merenju pozicioniran u visini glave vozaca. Buka (fon) u autu koji ne radi je 45 dB, pik prilikom paljenja hladnog motora je oko 70, na 1000 rpm u leru je 67, na 2000 je 72 i na 3000 je 78. kada postigne radnu temperaturu iz lera (4 crtice) buka se linearno smanji za 1 do 2 dB. Narednog dana sam postavio na sva vrata Pejine braon D gumene profile za dihtovanje stolarije i ponovio merenja. Jedva da je bilo razlike u rezultatima, iako se cini da su sva vrata prilicno prigusena prilikom zatvaranja iako se vise napinju i teze otvaraju. Elem, merenja cu svakako nastaviti nakon ozbiljnijih zahvata. Od materijala razmatram bitumenske ploce za vrata, koseve i stubove (posebno C), zatim presovani filc ili regenerat (presovani ostaci sundjera) kao i tanju gumu za pod i tapacirung svih vrata i deblju gumu za firewall. U obzir dolazi i azmafon, kamena vuna. Nesirecu purpenu bih zaobisao pa i gore pomenuti arbiton. Preostaje mi jos da saznam (izmerim, potrazim po forumu) potrebne mere svih materijala i udri. inace, pre dve godine odmah nakon kupovine logana sam saznao da je voskiranje svih supljina prava stvar i da kosta oko 100 evrica total. Da li je neko to radio sam i ima li pored efekata zastite od korozije i akusticnih poboljsanja?   

ppejic

Posle zahvata na izolovanju svega i svacega na Loganu ovog leta, razlika dojma voznje je postala drasticna. Mokar kolovoz se cuje mozda 20-30% nego pre poduhvata.
Plinske dizne - sta to bese?
Vozila u prolazu - sta to bese?
Generalno dojam voznje je kao u mnogo skupljim vozilima.

Mogu dodati da sam to trebao uraditi odmah, a ne sada kada se rastajem od Logise.

Na zalost, ove godine propustam Kovacicu pa necete se moci uveriti i oprobati.

zac

...ali ja sam  se uverio i potvrdjujem da je Pejin auto za bar 40% tisi od mog...odokativno..  :too: