Dačija u Srbiji - način poslovanja

prethodna tema - sledeća tema

Elektro

Rekao bih da se nešto čudno događa sa našom Dačijom ili ti već sa našim uvoznicima iste. Elem, media nav uređaj nije moguće ugraditi kod njih, oni to nikada nisu radili niti će, tempomat takođe... Čisto da vas uputim ukratko otkud sve ovo, ćale ima novu dačiju (pod garancijom) i ja ga napržio da ugradi media nav i da se raspita za tempomat... Našli smo uputstvo kako skinuti radio i ugraditi media nav uređaj (koji ima kod kineza za male pare, a cela procedura zamene je smešna) ali reko da mu ne zeznem garanciju, nek plati više, barem je miran - kad ono.
Onda dalje: do sada je trebalo da registruju 1.0 motor (test vozilo) ali od toga nema ništa i neće biti u narednih par meseci sigurno.
Pa dalje: kažu takođe imaju problem sa nabavkom kola po porudžbini, ako sam ja dobro razumeo ljudi iz Renoa su preuzeli da rade poručivanje i uvoz, Dačija više nema ništa s tim. Imaju konkretan problem sa nekim likom koji je pop**deo jer mu već 6 meseci nisu isporučili sandera po porudžbini, a najgore je što se ni ne zna kada će. Njihov predlog meni je: "Najbolje vam je da kupite vozilo koje se već nalazi na placu sa opremom koju ima..."  :fiju:
Ja sam bio siguran budući vlasnik Dačije, sve do ovog događaja. Ovo me je prilično pokolebalo. Da li je još neko od vas imao nekih značajnijih problema sa prodajno-servisnom mrežom? Ili je možda sve ovo gore normalno, a ja samo nisam bio obavešten!? :)

Loganovac

U ovlašćenim servisima mogu da ugrade samo i isključivo ono što je u Renoovoj bazi navedeno kao dodatna oprema za vaše vozilo (definisano brojem šasije). Kad sam se u svoje vreme javio da ugradim alarm nisam imao šta da biram - za vaše vozilo ide taj i taj, i to uređaj sa tim i tim kataloškim brojem, to što nema šok senzor JBG to ti je... Naravno da je tako. Ne očekuješ valjda da ti ovlašćeni ugradi neku kinesku tempiranu bombu ( :lau:) pa da i posle toga garantuje za vozilo?   :fiju:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Veterinar

Što se tiče nabavke i prodaje, bilo je već nekih momenata o kojima ćemo pisati naknadno u ovoj temi. Nije se retko desilo u poslednjih godinu-dve da se neko učlani na forum sa željom da sazna nešto o modelu koji planira da kapariše, a onda se, posle nekog vremena, pozdravi sa nama zbog lošeg odnosa dilera prema kupcu.
  Član Dragan Logan je poručio 0.9 Tce sa plinskim uređajem, pa je posle nekog vremena tražio drugi auto, jer se Tce sa TNG uređajem kod nas više ne prodaje. To je ustanovio sam, nije obavešten o tome od strane prodavca.
  Član Suncokret se načekao dok mu nisu isporučili auto. Verujem da nije uvek do naših dilera, ali to se elegantnije uvek može izvesti. Za početak, ne obećaš nešto što ne možeš da ispuniš.
  Član Zipsilon je odustao od kupovine Dačije jer nisu rešeni problemi vezani za fabrički TNG uređaj (tj. reakcije uređaja na prljav gas), pa je izabrao polovnog Senika, iako je bio siguran kupac.
  Nekoliko članova je pozvano u servis radi zamene originalnih plisnkih dizni zamenskim, ali serviseri to nisu želeli da unesu u servisnu knjižicu.
  Član Mdbokic je prilikom kupovine ugovorio i besplatan servis, ali su mu na servisu tražili ipak da plati 6000 dinara za zamenu filtera gasne faze. Istom članu je u garantnom roku rečeno da mora zbog nepravilnog rada da menja filter tečne faze, ali da i to mora da plati.
  Ima toga još, a sve što sam ovde opisao se dešavalo u poslednjih godinu dana.
Ako neko ima problem sa dilerskom kućom, za taj problem znaju njegova braća, sestre, prijatelji sa posla, prvi komšija. To je još bar 5-6 porodica (ublažio sam ovo) koje će znati šta ih čeka i neće im pasti na pamet da uđu u konkretni salon. Ako je taj "neko" član foruma, za isti problem sa dilerom će da zna nekoliko stotina domaćinstava. Kad se tome dodaju druge društvene mreže na kojima čovek može da podeli svoja iskustva bude čoveku jasno zašto moja sestra od tetke nije htela da kupi Dačiju prošle nedelje.

Elektro

@Loganovac: nisam očekivao da će oni ugraditi kineza već originalni media nav koji se pri poručivanju MOGAO staviti u ćaletovog logana. Samo tom logikom sam išao. :)

@Veterinar: apsolutni respect za poznavanje članova... :) Ja sam nov u kupovini novih kola, pa sam to dosta drugačije zamišljao (odabereš, platiš koliko kažu, imaš garanciju, uživaš), ali očigledno sam se malo prevario... Ako se neko odlučio da kupi polovan auto a bio siguran kupac novog onda se ovde nešto mnogo čudno zbiva.

Očigledno ću morati još dosta razmisliti i izvagati. Bez obzira da li je Dačija jeftina ili ne, 10-12k evra nikako nije mala svota novca, za mene bar.

Boqy

Rokovi isporuke su nepoznati, kako dileri kažu, ne mogu da dobiju kvotu za vozilo od reno-nisana. Prave se ludi na obe strane, ne odgovaraju na mejlove i sl.
Verovatno i kad dobiju kvotu, to ide preko veze nekom.
Taj što čeka 6 meseci, ne znam što nije raskinuo ugovor i uzeo kaparu + kamata.
Moj Stepway posle 2 meseca od uplate kapare nije još uvek ni poručen, a ne zna se ni kada će.
Poslednji put mi je rečeno iz Reno-Nisana da će istražiti šta se dešava, i naravno nema ih da se jave već dve nedelje.
Sada je realnije već da ću dočekati svoju kaparu, pre nego auto, jedino što imaju pravo da produže rok isporuke za 30 dana.

Veterinar

Citat: Boqy poslato 03.06.2017. - 11:59
Taj što čeka 6 meseci, ne znam što nije raskinuo ugovor i uzeo kaparu + kamata.

Koja kamata?
 
Što se tiče iskustava, ja sam lično poručio automobil u jednoj opremi, a nakon plaćanja dobio u drugoj, oskudnijoj. Pregovori su podrazumevali naknadnu ugradnju manjka opreme, što je ispoštovano većim delom ali na moje zivkanje i insistiranje.
Maglenke su ugrađene, ali za razliku od fabričke ugradnje nemaju crne okvire, a na isti prekidač pali se i zadnje i prednje svetlo za maglu što nije uvek poželjno. Sitnica poput "Life" nalepnice ne može da se obezbedi od strane dilera, od toga sam odustao. Ostao je još besplatan servis ali tu unapred (možda neopravdano) očekujem svašta. Možda je suviše reći da očekujem, ali negativni događaji me ne bi mogli iznenaditi.
  Auto sam kupio u HIT autu zato što su tražili znatno manju kaparu nego ostali, ali deo mog pisma upućenog tom salonu govori sve:
  " Nažalost, odnos prodavaca prema kupcu u Vašem salonu je poražavajuće loš. I sam se bavim prodajom i da poslujem na način na koji poslujete Vi bila bi me sramota. Logan koji vozim je četvrta Dacia u našoj kući, ali se nadam da u Vaš salon više nikada neću morati da kročim. Valjda ću imati sreće u tome." 

Bruka.

Boqy


miki-bgd

#7
Citam postove, i do mozga mi ne dopire takav nacin (ne)poslovanja.  :fiju: Toliko neozbiljnosti i neprofesionalnosti, jednostavno ne razumem.

Valjda su se probili u zemlje zapadne Evrope, pa sad mi nismo bitni, vise para uzmu tamo. Ne znam.


Jel probao neko da salje mejl nekim visim instancama reno-nisan grupacije? (naravno ne mislim na Srbiju, nego na inostranstvo)

Citat: Veterinar poslato 03.06.2017. - 12:12
I sam se bavim prodajom i da poslujem na način na koji poslujete Vi bila bi me sramota. 
Bas to.
Jos ljudi spreme pare, dodju u radnju da kupe auto, i ovi ih zajebavaju kako stignu.

Veterinar

Ne znam na koju adresu da pošaljem. Ovde sam pokušavao da ostvarim neke kontakte, ali džaba. Probijanje u Evropi nema veze sa našim dilerima. Interes Dacije je da se prodaje svugde, ali zaposleni kod nas se ponašaju kako prodavci (a i serviseri) ne bi trebalo da se ponašaju. To nije samo moj stav, ne poznajem nikoga ko će da pročita prethodne postove i pronađe opravdanje za takvo ponašanje.

djomla1977

#9
Citam ove postove i stvarno covek moze da naleti na raznorazna iskustva. Moje je ipak skroz pozitivno. Porucio sam stepway tokom sajma i diler me je opavestio juce da je makina stigla, cak i malo ranije od prvobitnog roka. Ostalo je samo da se pojavim sa paricama za ucesce (cim prodam sadasnji auto) i podnesem zahtev za kredit za ostatak cene. U medjuvremenu treba samo da mi ubace jos neke sitnice (zastitne lajsne, srednji naslon za ruku i sapa sistem) i to je to. Ispali su sasvim korektni i stvarno za sada nemam ni jednu zamerku. Ako nije reklama u pitanju je Reno Sava u Pancevu (Svetlana,sef prodaje)

btw mali info, ako za stepway doplacujete 55e za rezervni tocak, dobija je celicna 15ca, a ne 16ca. Nisam to znao.

miki-bgd

Citat: Veterinar poslato 03.06.2017. - 12:24
Ne znam na koju adresu da pošaljem. Ovde sam pokušavao da ostvarim neke kontakte, ali džaba.
Mozda da se raspitas na fejsbuk stranici renoa https://www.facebook.com/renault . Zvanicna njihova stranica, trebalo bi da znaju kako da podneses zalbu na internacionalnom nivou.  :ne:

Citat: Veterinar poslato 03.06.2017. - 12:24
Probijanje u Evropi nema veze sa našim dilerima. Interes Dacije je da se prodaje svugde, ali zaposleni kod nas se ponašaju kako prodavci (a i serviseri) ne bi trebalo da se ponašaju. To nije samo moj stav, ne poznajem nikoga ko će da pročita prethodne postove i pronađe opravdanje za takvo ponašanje.
Nisam mislio na opravdanje za takvo ponasanje, nego jednostavno da probam da shvatim zbog cega se trgovci ponasaju kako ne treba da se ponasaju. I to je nazalost masovna pojava kod nas.

Sto se mene tice, duznost prodavca je da bude ljubazan. Ne moram da mu se svidjam i da caskamo, ali neka osnovna kultura mora da bude prisutna. A ne da mu dodjem u radnju da kupim nesto, a njegov stav je u fazonu "sta si dos'o".
Ali isto tako je i duznost kupca da bude kulturan.

dekiv68

#11
Citat: djomla1977 poslato 03.06.2017. - 12:26
Citam ove postove i stvarno covek moze da naleti na raznorazna iskustva. Moje je ipak skroz pozitivno. Porucio sam stepway tokom sajma i diler me je opavestio juce da je makina stigla, cak i malo ranije od prvobitnog roka. Ostalo je samo da se pojavim sa paricama za ucesce (cim prodam sadasnji auto) i podnesem zahtev za kredit za ostatak cene. U medjuvremenu treba samo da mi ubace jos neke sitnice (zastitne lajsne, srednji naslon za ruku i sapa sistem) i to je to. Ispali su sasvim korektni i stvarno za sada nemam ni jednu zamerku. Ako nije reklama u pitanju je Reno Sava u Pancevu (Svetlana,sef prodaje)

+1 za Cecu iz Reno Sava Pančevo
Pohvale i za servis u Pančevo.
Jedino što mi je tamo smetalo je dugo čekanje da RNS da saglasnost da se radi intervencija na plinskom uređaju u garantnom roku i visoka cena redovnih servisa (pisao već u drugoj temi)

Elektro

Vau ljudi, očekivao sam (možda sam se čak i nadao) da će ono moje iskustvo biti izolovani slučaj, kad ono...

Jedno konkretno pitanje, koliki je "očekivani" rok isporuke vozila?

Veterinar

Ne mogu da ne napišem, sa Svetlanom sam imao ozbiljnu prepisku prilikom razmatranja da li da se kupi novi automobil, svaki put sam dobio ljubazan, konkretan odgovor i to u najkraćem mogućem roku. Izbor salona je bio vezan za visinu kapare, jer stari automobil nije bio prodat, a tek smo se bili vratili sa godišnjeg odmora (plus veliki servis pre toga, ćerkin rođendan je bio u septembru.. svašta) , ali mi je sada žao.

VaskezNS

Citat: miki-bgd poslato 03.06.2017. - 12:21
Valjda su se probili u zemlje zapadne Evrope, pa sad mi nismo bitni, vise para uzmu tamo. Ne znam.

Ovo je bulls-eye - s obzirom na broj prodatih vozila na našem tržištu, za njih smo "statistička greška" i drže nas samo eto, da "pokriju" teritoriju. Neke ozbiljnije želje da se ovde ulaže i prati kvalitet - nema (nije isplativa).

Kada budemo bogatiji - javiće se oni sami, nećemo morati da ih moljakamo kao poslednja sirotinja (koja, ruku na srce - i jesmo).

Ili po srpski - koliko para - toliko muzike.

Ovo je mesto za sLogan ;-)