Minimalni/optimalni/max obrtaji i brzina - kako vozite?

prethodna tema - sledeća tema

dukati

 :ziveli: ja menjam brzine do 3000 obrtaja, jedino u prrvoj brzini promenim sa malim obrtajim u drugu brzinu. U petu brzinu ubacujem već sa 80 km/h. Vozim do 3000 obrtaja (kao i većina), ali dešava se i da odem do 4500 pa i 5000 obrtaja. Dešavalo mi se kad stisnem pedalu gasa do kraja da mi guma za noge uhvati pedalu pa obrtaji odlete do blizu kraja, pa sad pazim na glupu gumu i povlačim je pod sedište u rolnu. Mislim da nekad i previše gušim auto, vozeći na 1500 do 2000 o/min, ali po ravnom i po gradu. Po brdima sam navikao, tako da tu zvuk motora priča sam za sebe. :whistling:

Svarog

Kad smo već kod niskih brojeva obrtaja u drugoj, da li se neko raspitivao kod mehaničara kako motor reaguje na to pošto su to relativno česte situacije u gradskoj vožnji. U suštini, na ravnom ne bih rekao da je motor tu nešto mnogo opterećen i kad (na primer u raskrsnici ili na pešakom) obrtaji padnu i ispod 1500 on u drugoj veoma lako i brzo podigne na više obrtaje čak i kad se samo malo da gas.

dukati

Pošto je sad u gradu ograničenje na 50km/h, vozim u trećoj brzini i obrtaji su na 2500, i čini mi se da se malo dere auto, a slabo je za 4 brzinu, i mislim da mi se potrošnja povećala iz tog razloga. Ali zakon je zakon :rtfm:

mladen895

Negde sam procitao da je red line ili optimalni broj obrtaja za motor 1,4 3000,sto ce reci da u petoj ide 100 km/h po navigaciji a po satu oko 108,a cini mi se da je to veliki broj obrtaja za tu brzinu.
Kad se mora,sve  je tesko.

dukati


david

Mislim da je puno 3000, ja gledam sve oko 2500, ali to su sve kratke relacije a sad na AP kad ides npr 130km to je vec do 3500...

dsit

Kako li su ljudi razradjivali auto dok nisu imali obrtaljku?  :-)1
Ja se ne obaziram puno na kazaljku obrtaja vec vise vozim po osecaju i kako situacija zahtava. Gledam da ga ne davim a i ne teram preterano "u crveno". Mada kad npr. idem na more pa jos natovaren prosto je nemoguce da ga ne drzim na obrtajima...

cmiro

Normalna 1500-3000 obr/min, 4 brzina 50km/h  :mad6:

Sport 3000-5000 obr/min, 3 brzina 90km/h....... :driver:  :too:

Zoran

Vozim dosta slično Svarogu, 1500 - 2500 ob/min na ravnom putu. Imam potrošnju jako dobru ali smatram da je ovakav stil vožnje za mnoge  previše penzionerski. Motorom kočim  do 4500 ob/min, te obrtaje ne prelazim ni na velikim usponima sa prikolicom.Za motor pročitah u stručnoj literaturi da je štetno zagrijavanje u mjestu. Sedam sekundi od startovanja ulje je stiglo do svake tačke motora, ako je zima još desetak sekundi i može se krenuti. Benzinski motor najmanje se troši na 2000 ob/min a za jedan hladan start (prvih desetak minuta jutarnjih) se pohaba kao za cijeli dan normalne vožnje.
                                                                               
                                                                                      Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Citat: Zoran poslato 18.05.2010. - 20:36
Za motor pročitah u stručnoj literaturi da je štetno zagrijavanje u mjestu.

Jel može link?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

bmiillan

grejanje motora u mestu sigurno nije stetno za motor, moze da se razgovara o tome,
jer ima razlicitih misljenja. ako grejes motor u mestu dugo sem zagrejanog motora
nisi dobio nista drugo tj. kocnice, vesanje itd je i dalje "nezagrejano". praktikujem da
u mestu grejem auto u zavisnosti od temperature napolju max dva do tri minuta (kada to
uslovi dozvoljavaju) i da onda krenem (naravno da dok se potpuno ne zagreje izbegavam
nagla ubrzanja i usporavanja). od toga odstupam u uslovima kada treba sa automobila
ocistiti gomilu snega pa dok to zavrsim auto se i dobro ugreje. svako ima neku svoju filozofiju
kako treba grejati auto, ali teorijski cim uljna pumpa nabije pritisak moze se krenuti.
nemoj na silu uzmi veci cekic

Dexterslab

Ja mog teram izmedju 2000 i 2500, kada se trudim da pazim. Medjutim dodju momenti kada kazaljkica malo poseti i 5icu... Inace meni se cini da mu je sve ispod 1800 mucenje, te se trudim to da izbegnem.
Zivot se ne meri momentima kada udahnemo, nego momentima koji nam oduzimaju dah! :)

LeNgenda

Ja bih rekao da je sustina u subjektivnom utisku, tj. u tome koliko se jako cuje motor u kabini, a cuje se dosta zbog mrsave zvucne izolacije.

Uveren sam da bi uz bolju izolaciju sva ova prica bila pomerena za 1000o/min navise, te bi smo pricali kako buka pocinje oko 4000 o/min, tj. pri 150 km/h, a kako ga treba voziti na 3000 o/min.

E, a onda bismo se jos vise odusevili kako ide, jer tera 120km/h, a ne cuje se i odlicno prima gas i vrteli bismo ga svaki put do 4000o/min, dok uvetu ne zasmeta i auto ide kao metak. Jedino ne znam sta bi tad bilo sa potrosnjom.

Mislim da je ovako dobro, jer ko ne voli buku motora, automatski vozi umerenije. Petom 70km/h je okruglo 2000 o/min i sto kao i cetvrtom 50 km/h, a ne treba potopiti gas da se lagodnije ubrza po ravnom. Svaka uzbrdica, naravno, trazi cetvrtu.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

magna86

Ja vozim...zavisno od raspolozenja.
Obicno brzine menjam na 2500 - 2800 obrtaja. To je lagana & opustena voznja kad nezurim nigde.
Kad brzine menjam na 3000 - 3500 obtaja to je onda nesto izmedju lagane i sportske voznje.Po gradu naprimer ili kad negde zurim.
Na autoputu ga teram od 120 do 140/150Km. Obrtaje ne gledam tad. Ali verujem da ide negde blizu 4000. (3800).
Inace...i ja ponekad dobijem zelju za brzinom i kad ga razvucem u drugoj-trecoj...tad obrtni moment ode i do 5000 ...kako kad mi dodje.
Generalno neobracam mnogo paznju na obrtaje vec ga vozim po osecaju i sluhu.

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.