Utisci nakon 100.000 (150.000) km sa Dacijom

prethodna tema - sledeća tema

Ayrton

Naš majstor "preporučuje" zamenu vodene pumpe kad procuri,a ne na 60 ili 120000 km.
Kaže da je svaka zamenska mnogo lošija od one koju smo dobili u motoru. :ne:
Veterinar:svaka čast za detaljnu analizu stanja vozila posle 100-150000 km! :aplause: :ziveli:
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

zac

 :aplause: za detaljnu analizu i opste stanje vozila. Posle neki porede Fabiju sa Loganom.  :fiju:  :laugh1:

Zoran

Čestitam i neka ti je sa srećom i dalje  :wave:
Sam svoj gazda - vazda.

Veterinar

Citat: Loganovac poslato 21.10.2011. - 06:30
Fabrička vodena pumpa? Alal vera na hrabrosti.  :hall:
O kakvim to redovnim servisima onda pričaš?  :c:

Mislim na redovne posete servisima na desetak hiljada km. Imao sam 15 takvih do sada, od cega su dva "velika" servisa, ali pumpu nisam dirao.

Zoran

Veterinar, i ja sam sličnih pogleda na tu problematiku. Imajmo na umu da zupčasti radi u skoro labavom stanju. Dok alternator rotira duplo brže od vodene pumpe a pogoni ga kaiš koji je duplo jače zategnut od zupčastog. Po mojoj logici vijek ležaja na alternatoru je 4 x kraći od vijeka vodene pumpe.
Sam svoj gazda - vazda.

hobbista

#50
hehehe, Zorane, zaboravljas da se rotor alternatora oslanja u dve tacke, odnosno ima 2 lezaja, dok je pumpa za vodu na jednom lezaju (koji je uz to i semering).

EDIT: i nisam bas siguran da se alternator vrti duplo brze od pumpe za vodu.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Zoran

Ležajevi alternatora su na promaji (prašini) cijeli radni vijek. Ležaj pumpe nije jedan nego su dva spojeni isto kao i na točku kod većine auta a poluga je poluprečnik točka pa ne crkavaju svaki dan. Ovo je psihološka igra da se kulturno uzmu pare...Ja ću po svom pa neka bude šta bude i vidim da nisam sam  :wave:.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Sve ste vi to lepo apsolvirali, osim najvažnijeg detalja - šta se desi ako zariba ležaj alternatora, a šta u slučaju ležaja vodene pumpe?
I na ovom mestu podsetio bih na neka od loših iskustava u slučaju "pametovanja", pu, pu...
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=1133.msg15067#msg15067
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=1133.msg16012#msg16012
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=1133.msg20572#msg20572
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

stepwau-LPG

 Slazem se sa Loganovcem to je preventiva, da se nebi oslanjali na teoriju verovatnoce .... i mozda napravili stetu od 2 velika servisa (po ceni) da ne spominjem pitanje kako ce popraviti glavu motora i ventile...

Zoran

Kao da sam tempirao da za staru godinu ispratim brojanje sa 5 cifara. Moji utisci su manje više poznati. Za prvih 100 000 km od "kvarova" zam imao podmazivanje kugli i krajnica, malo me zezalo osvijetljenje konzole, dosuto 2 dl antifriza. Od redovnog održavanja  " male servise sam radio u vlastitoj režiji". Jedno podešavanje ventila i to je sve. Ja prezadovoljan.Zaboravih zamjenu svjećica - obavio sam.
Sam svoj gazda - vazda.

zac


Damir Oravec

Svaka cast Zoki. Secam se svog odusevljenja posle 100000km :)

mrsp


saša61beograd

Zorane,želim ti da još mnogo puta obrneš "stotku" bez problema.

Raja

#59
I ja ti želim da obrneš još mnogo stotina hiljada (što u kilometrima što u evritjima). A ako te ne mrzi, malo opširnije opiši prvih sto hiljadarki, kao i Veterinar. Mislim, da bi bilo interesantno
uporediti tvoj način održavanja vozila i ostalih, koji održavaju auto po servisnoj knjižici.