Pre par dana su jednom mom kolegi obili novog Sandera na parkingu na NBG i skinuli mu cilindar sa suvozaceve brave. Odmah nakon toga je ugradio u ovlascenom servisu sapa sistem www.sapasystem.com. E sad razmisljam se i ja da ugradim neku zastitu. Reno-ov alarm je 320e a sapa 240e i ako se ugrade u servisu i dalje vazi garancija za auto posto navodno Reno priznaje tu sapu ( ne seku se zice ili tako nesto za razliku od zedera).
Kakva su vasa iskustva i preporuke? Vredi li taj alarm ista, da li se cuje( svira) i ako ne svira koja mu je svrha uopste?
najbolja zastita je mehanicka zastita !!!!
Garaža? :whistling:
E sad sam okrenuo par telefona. Prosto ne mogu da verujem koje razlike u cenama. HIT Auto je takva deracina da to nije normalno. Kod njih je alarm sa ugradnjom 320e a kod ostalih 240e a nasao sam i za 200e. Sve ovlasceni servisi. Isto je bilo i za zvucnike. HIT auto 4800din ja ugradio za 2700din u drugom ovlascenom. Necu da reklamiram ali ljudi pazite na cene, nije 100e za bacanje.
Jeste off topic ali moram da napomenem da smo HIT auto do sada svi stavili na crnu listu.
PS. Meni jos nisu isporucili prekidac za zakljucavanje zadnjih podizaca, a proslo je samo 2,5 god. :badmood:
Kiconix, uskoro ce, ne brini... :)
Sto se zastite tice, imam Zeder od prvog dana, a tada je priznavana garancija. Prijatelj ima Lagunu sa sapom, koju su mu pokusali ukrasti prosle nedelje. Cuo je "majstore" u 5 ujutro i izleteo pred zgradu. Auto je radio u mestu, razbijen leptir prozor... Ne znam ceo scenario.
pri kupovini u AC Markovic nudili su mi ugradnju SAPE za 5ooo dinara skuplje nego da odem direktno tvrdeci da nemam prava na tako nesto iako sama SAPA ima sklopljen ugovor drugaciji sa auto kucama,ko je u pravu?Zaista mi je svaki dinar potreban pa mi se ulud ne baca, :help:
Uzmeš Lavlju Kandžu i rešiš se brige oko garancije.
Jeste da je to skalamerija kojoj treba naći prostora za držanje u kolima tokom vožnje.
Ja sam se odlučio na ovaj vid zaštite odmah po kupovini vozila.
:hm:,to bas ne bih volela,oni koji je imaju poprilicno su nezadovoljni svim ostalim sto ona pruza~teska je,odlaganje a moze i da ubije ori sudaru po testovima..sapa ipak samo moram da vidim gde je zapelo..
Moj primer: Kupio sam novu Hondu Civic pre par godina i naravno samo inicijativno otisao i ugradio Zeder.
Nakon toga auto nije hteo da upali jer je senzor koji meri centar letve bio prekinut (samo laser ne zica) i kompjuter nije znao gde je sredina i blokirao je paljenje auta zbog bezbednosti.
Slep sluzba do servisa... U servisu hteli da mi ukinu garanciju, vikali na sve strane, ma svasta je tu bilo i na kraju kad sam im rekao da je meni bitnije da sacuvam auto nego da mi oni nesto garantuju zacutali se i naravno garanciju nisam izgubio.
E sad to je primer sa Hondom i njihovim servisom. Koliko sam citkao po forumu i uopste na netu, Dacia vozila se ne kradu, uglavnom ih obijaju jer su brave sr**nje pa cupaju radio i sta vec mogu da uzmu, tako da ti mozda ceo taj sistem i ne treba. Ulozis u nekoh kvalitetnijeg pistavca koji ce da se dere za sve pare, plus uzmes full Kasko i ne brines..
Citat: Veterinar poslato 15.09.2009. - 21:24
Auto je radio u mestu, razbijen leptir prozor...
To znači da je zaštita već bila savladana, zar ne?
Ja sam već jednom išao (6 meseci posle ugradnje) da mi u ACM dotegnu šapu, jer se pri svakom okretaju volana čulo nešto kao "klang", tj. neki sklop je dobio "luft".
Na moje pitanje "majstore, da mi ne padne ta šapa na prste, jel to sigurno?", dobio sam smiren odgovor: "ne, ne, nema šansi, to se samo malo olabavio jedan nevažan zavrtanj" :fiju:
Epilog, opet ima "lufta", ovaj put ću ja biti majstor...
Nisam siguran. Kod Sape mislim da nema blokade paljenja. Kod Zedera ima.
Nema blokade paljenja kod Šape, naravno.
Auto je radio, kažeš?
A gde je zaštita paljenja kodiranim ključem?
Od danas, auto u garažu, traktor ispred garaže i skidam jedan točak traktoru. :D
Jel ima neki jeftin traktor na prodaju?
Kod Zedera, a i kod Sape moguce je normalno upaliti auto. Ali to je sve sto moze. :hall:
Jedini nacin (za sada) za kradju auta koje ima Zeder je da ga spakuju na neki sleper i odnesu.
@ Sale - Moras autom i negde da odes... kazu najbolje lokacije za kradju su veliki trzni centri, garaze u podrumu, veliki i prostrani parkinzi na NBG, cak im takvi vise odgovaraju od onim zavucenih i mracnih (po statistici naravno).
Meni kad dodje auto, ja cu probati da se dogovorim sa ljudima da ugradim Zeder. Ako mi budu pretili garancijom, onda cu full Kasko da uzmem, pistavac (stavicu onu kamionsku sirenu) i vozi misko :)
Citat: Veterinar poslato 15.11.2010. - 13:48
Nisam siguran. Kod Sape mislim da nema blokade paljenja. Kod Zedera ima.
:to:
"Autosigurnosni sistem ZEDER je najnoviji i najsavremeniji vid zaštite automobila od krađe. To je mehanička zaštita koja se ugrađuje na vratilo volana i na taj način vrši blokadu upravljačkog sistema kao i elektro blokadu paljenja motora. ZEDER se lako ugrađuje, pri montaži se ne dira letva volana a elektro blokada vozila se vrši ne zavisno od kompjutera automobila."
http://www.zederlock.com/zederlock/home.php?type=zeder
"ŠAPA SYSTEM je cilindarska brava sa kodiranim ključem za blokiranje vratila upravljača vozila i zaštitu motornog vozila. Princip rada brave je sledeći: cilindarska brava ima kodirani ključ sa velikim brojem kombinacija ( preko 50.000 ) praktično ne ponovljivim koji ulazi u otvor brave.
Šapa system se montira na vratilo upravljača i pričvršćuje posebnim nosačem a čep za zabravljivanje ulazi u otvor na prstenu koji je predhodno pričvršćen na vratilu upravljača.
Pri montiranju, između segmenata sistema (sistem se sastoji iz četiri rasklopive komponente, koje spajanjem čine jednu celinu) fizički se uništavaju spojevi a dodatnu sigurnost predstavlja i ubacivanje tečnog metala tako da je nemoguće demontirati sistem bez oštećenja. Sistem ima svoj noseći adapter za telo vratila upravljača (prsten koji se pričvršćuje za vratilo upravljača) i svoje telo u radijalnom pravcu prema vratilu u kom su smešteni cilindar brave i produženo vratilo sa trnom koji zabravljuje vratilo upravljača. Kada je sistem zaključan cilindar je u otvoru prstena, prethodno pricvršcenog za vratilo volana onemogućava se okretanje prstena a samim tim i vratila upravljača. Sama cilindarska brava po konstrukciji onemogućava "češljanje" cilindara brave radi postizanja otključavanja brave. Princip rada brave je pravilno izabran i omogućava postizanje cilja: sprečavanje ne ovlašćenog odvoženja motornog vozila. Princip rada brave je takav daje uvek zaključana kada god se izvadi ključ, a s obzirom da položaj cilindra definiše iskljucivo vozač (odnosi se na zaključavanje i zaključavanje sistema) i to isključivo kada je brava otključana, isključuje se bilo kakva mogućnost samozaključavanja u toku vožnje jer ne postoji mogućnost da se brava otključa i promeni položaj cilindra bez ključa."
http://www.sapasystem.com/Srpski/index.htm
@ Krle - Ma kakva crna elektro blokada. Auto normalno pali, jedino sto je blokirana letva volana.
Znam ja koliko sam puta upalio kola i krenuo i onda skljoc!
Za Zeder tako kaže proizvođač, a to su mi i svojevremeno rekli u servisu.
Uostalom, ovi provodnici imaju neku namenu:
Ja ti kazem kako je kod mene. Zeder imam i meni se kola regularno pale.
Mozda su mi to u servisu presekli :conf: U svakom slucaju znam da kod mene kola regularno upale.
Imas verovatno garantni list izdat pri ugradnji. Idi i raspitaj se. Kod mene je moguce samo dati kontakt.
Moj auto neće da upali dok ne otključam zeder. Klik i... ništa.
Jeli istina da se ugradnjom Zedera buši vratilo volana? Navodno volan oslabi i može puknuti pri žešćem okretanju? Također i da je smanjena aktivna sigurnost jer u slučaju sudara vratilo volana ne amortizira udarac tijela u volan. Navodno ima neku zonu gužvanja pa se volan povlači unutra.
Kod nas zbog ugradnje Zedera gubiš garanciju...
:doh:
Kakvo crno pucanje volana?
Kakva crna amortizacija udarca tela o volan?
Kakav crni laser u letvi volana?
:fiju:
Takođe nema starta motora ako ne otključam Zeder.
Citat: dzaga poslato 16.11.2010. - 16:33
Takođe nema starta motora ako ne otključam Zeder.
♦
Citat: Keka poslato 15.11.2010. - 18:21
:doh:
Kakvo crno pucanje volana?
Kakva crna amortizacija udarca tela o volan?
Jel se buši poprečno osovina volana, da ili ne?
Kakav crni laser u letvi volana?
:fiju:
Ako je OFF, neka bude obrisano.
Danas sam u Porsche SCG (Krnjača) dobio informaciju da na nove automobile ugrađuju Zeder bez blokade paljenja.
Dakle, samo mehanička zaštita.
Koliko sam ja shvatio priču, blokada se ugrađuje sa Zederom ne da bi se auto dodatno zaštitio od krađe (pa bzvz bi bilo, to je samo par žica koje se mogu bez po muke premostiti), već da bi se izbegle veoma nezgodne situacije da upališ auto i kreneš a nisi otključao Zeder...
Ovo što kaže Loganovac je stvarno logično. Ne bih volio imat tu spravu na volanu bez blokade paljenja.
Znam da sam dosadan, a jel se buši osovina volana poprečno?
Citat: sasa poslato 15.11.2010. - 13:44
Ja sam već jednom išao (6 meseci posle ugradnje) da mi u ACM dotegnu šapu, jer se pri svakom okretaju volana čulo nešto kao "klang", tj. neki sklop je dobio "luft".
Na moje pitanje "majstore, da mi ne padne ta šapa na prste, jel to sigurno?", dobio sam smiren odgovor: "ne, ne, nema šansi, to se samo malo olabavio jedan nevažan zavrtanj" :fiju:
Epilog, opet ima "lufta", ovaj put ću ja biti majstor...
Kod Žive u Pančevu, momak koji ugrađuje Šape mi je rekao da ja to nema šanse da popravim.
Rekao je i da to
niko ne može da popravi jer je nestručno ugrađena.
Jedini način, po njemu, je da Šapu
zameni onaj ko je ugradio.
Već se danima spremam da odem kod njih i lupim šakom o sto!
Pogotovu kad sam pročitao kako je to "spago" prelomio.
Citat: stalker poslato 20.11.2010. - 13:25
Ovo što kaže Loganovac je stvarno logično. Ne bih volio imat tu spravu na volanu bez blokade paljenja.
Meni se desilo par puta da krenem i onda cujem skljoc. Nije nista strasno, stanes otkljucas i nastavis. Jedino ako kreces pod punim gasom i skripom guma pa da moze nesto da ti se desi.
Ja sam na starom Jugu imao Zeder. Isto je postojala blokada paljenja, kao i kod druga Raje... Ne bih se lepo osecao kada bih krenuo, u nekoj guzvi i blokira volan. Neka, ovako je sigurnije...
Ja sam na ovom forumi okačio slike kako je izgledao moj logan posle ručnog rada nekih idiota koji su pokušali da ga odvezu.
Iako je imao ugrađenu šapu i nalepnice koje to pokazuju oni su ipak uradili to što su uradili, tako da mislim da ih šapa nije sprečavala da ga odvezu već nešto drugo (code ključ ili je neko naišao). Bilo kako bilo i pored šape meni je auto u garaži.
U poslednjih par nedelja se čuo čudan zvuk s vremena na vreme kod volana prilikom prelaska preko kocke. A onda je pre dva dana prilikom okretanja volana počeo da se čuje novi zvuk i to je sada konstantno. Provalila sam da verovatno šipka volana (izvinjavam se na nestručnoj terminologiji) pomera šapu. Zanima me da li je to ozbiljno ili može da sačeka redovan servis 22.10.? Meni ne smeta ni zvuk niti imam bilo kakvih problema u vožnji. Ali velim, boljem sprečiti nego lečiti :)
Dok neko ne pogleda nezahvalno je reci :(
Moze da bude banalan problem, a moze biti i problem... Bilo bi dobro da se lokalizuje malo preciznije :ne:
O ovome sam pisao već, ali nadam se da neće biti problem ako ponovim:
Na mom Sanderu je u ACM prilikom nestručne ugradnje, deo zazora između Šape i osovine poništen postavljanjem nekog parčeta gume.
Kada je guma posle nekog vremena ispala, šapa je naprasno počela da se čuje prilikom okretanja volana.
Rešenje je bilo ili ponovo staviti neko parče gume ili reklamirati ugradnju Šape i tražiti novu (popravka nije moguća).
Ja nisam uradio ni jedno ni drugo... :bonk:
Of kors, ovo je samo jedan od mogućih uzroka kod Stepway-a JL.
Možda klin koji vrši zabravljivanje dodiruje (struže) deo koji se ugrađuje na vreteno upravljača ili je potrebno podmazivanje.
U svakom slučaju najbolje je da glavu lupa onaj ko je vršio ugradnju.
Treba li da idem sada to da gledam ili da sačekam redovan servis?
Zašto čekati?
Slucajno sam video da Sapa daje neke akcije, ima i staro za novo, a i sapa + alarm + obd za 300e. S obzirom da sam ja platio samo Sapu 250e, ovo mi izgleda kao super akcija. http://sapasystem.com/index.php/ponuda-meseca
Akcija je prema objašnjenju iz Šapa Sistema, bar meni, blago rečeno čudna.
Daješ: ugrađenu Šapu od 250 Ɛ
Dobijaš: Novu Šapu + neki alarm (može van garancije) + OBD ključ za 300 Ɛ
Rezultat: Dato + Dobijeno = 550 Ɛ
Nisam se raspitivao kod njih, ali logicno je da ne placas novu sapu 250e, nego da cena bude smanjena. Ako ipak cena nije smanjena, onda je akcija totalno nelogicna i neisplativa.
Ja sam pre 3 nedelje Sapu (ono sto ide na volan, kao lavlja kandza) za Sandero platio 9.000,00 dinara + 200 din kurirska sluzba.
Pozdrav narode,
Da oživim temu malo,
Od skoro sam na forumu, i u familiji dacia, s obzirom da sam uzeo nov auto veleo bih da imam kakvo takvo osiguranje, kasko i šapa koštaju skoro isto, planiram da uzmem šapu jer je višegodišnje rešenje, nisam video da je iko preporučio šapu u ovoj temi? A samo nju mogu da ugradim a da ne gubim garanciju...
Možda bolje zeder. Manja je zezanje sa skini-stavi, skloni. I uvek smeta (šapa).
Mozda bolje, ali ako RNS ne daje garanciju, onda nista od toga. Svaka veca kuca ima dil sa nekim od sistema obezbedjenja i na njih daju "garanciju".
U sustini to su sve stvari koje sprecavaju pilicare, ko hoce da ukrade auto, ukrasce ga.
Ja imam sapu od dana od kada je kupljen. Samo okrenes kljuc i gotovo. Desava se (retko) i da zaboravim da otkljucam a auto vec upaljen, pa je najbolje da imas privezak da mozes da skines kljuc od sape a da ne moras da gasis auto.
Sto se tice preporuke, niko ovde ne moze da ti je da. To moze samo ciljna grupa protiv koje se i stavlja zastita :laugh1:
Bez obzira da li uzimas kasko, imas i ono osiguranje za stakla, tzv. mini kasko. Ono ide nezavisno, kosta oko 4000 godisnje, a pokriva stetu na staklima (ukljucuje i stetu od prirodnih nepogoda, koju sa iskoristo prosle godine, do 160.000 dinara. a za 5 godina menjao sam i 2 soferke, zbog stete od kamencica).
Mislim da je Raja pobrkao kandzu sa sapom.
Sapa sistem je slican zederu.
Upravo tako. Šapi ništa ne fali, tražio sam da je ugrade pre nego što sam preuzeo vozilo.
Dacia se ne krade...ne boj se,jedino neki komšija da ti napakosti :zloca:
Sve se krade,manje ili više.Prva generacija se krala.Kad zatrebaju polovni delovi,krenuće i druga generacija.Možda ne mnogo,možda samo jedna,ali i ta jedna može biti tvoja.
Kad sam svojevremeno bacio pare na Zeder,po malo sam se kajao.Ali,bolje da se kajem što sam ga ugradio,nego da se kajem što nisam.
Dačije se kradu. Mehanička zaštita svakako. Na ovom forumu je nekoliko članova ostalo bez svojih automobila.
Razmisli o Zederu ako mozes da ga priustis i ne remeti garanciju, govorim kao korisnik Lavlje kandze. Znam da tu i tamo bude zalbe da nakon ugradnje bude lupkanja i problema kod pojedinaca, ali udobnost je na daleko vecem nivou. Kandzu stavis i skines za par sekundi to nije problem, vise je problematika ako se desi da vozis cetvoro ljudi da ustanes, spakujes je u gepek, a opet onda tamo zafali prostora. Takodje, neminovno je vece habanje volana(sto se moze resiti onim navlakama) ali i plastike oko volana jer nema sanse da se ogrebotine ne pojave posle par godina koriscenja, pa ako ti to smeta da znas sta te ceka.
Šapa i Zeder funkcionišu na sličnom principu. Sa Šapom se ne gubi garancija.
Prednost kandže je cena. Mana je što je to skalamerija, gvožđurija, ne daj Bože čukanja - suvozaču će i noge da povredi.
Prednost Šape i Zedera - elegancija. Okreneš ključ. Takođe, kao prednost vidim sledeće : ukoliko je auto osiguran Lavljom kandžom, na staklu je nalepnica "Lavlja kandža". Ukoliko je takav auto parkiran negde na nekoliko minuta, niko se neće zezati sa postavljanjem te skalamerije. Dakle auto će biti parkiran, a svakom negativcu će biti jasno da auto nije zaštićen jer će uporediti nalepnicu i "ćelav" volan.
Ukoliko je nalepnica "Šapa" ili "Zeder", negativac ne može da zna da li je auto osiguran zaključavanjem zaštite u slučaju da volan stoji pravo. Ja to tako vidim.
Pozicija volana zavisi kako majstor namesti. Ostalo si sve u pravu.
Ja sam izgleda glup za sapu. Nisam slusao u kom polozaju volan mora da ostane da bi se sapa zaklucala jer sam mislio da je svejedno i sad ne mogu da zakljucam. Verovatno kljuc treba celom duzinom (do plasticne drske) treba da udje u bravu, a ja to nikako ne mogu da potrefim. Ima li neka fora ili moram da zovem ove sto su ugradjivali?
Hm. Moguće je da volan nije bio u "nultom položaju" kad je montiran sistem. Možda grešim, ali pokušaj da ostaviš ključ u konakt bravi, da se ne zakoči volan, i polako ga okreći a u šapi drži ključ i čekaj tačno mesto. Ukoliko nije na nuli, zapamti kako jeste. :ne:
Citat: Veterinar poslato 18.06.2017. - 21:18
Hm. Moguće je da volan nije bio u "nultom položaju" kad je montiran sistem. Možda grešim, ali pokušaj da ostaviš ključ u konakt bravi, da se ne zakoči volan, i polako ga okreći a u šapi drži ključ i čekaj tačno mesto. Ukoliko nije na nuli, zapamti kako jeste. :ne:
mogu to da probam dok je motor motor radi, mislim zbog aktivacije serva radi lakseg motanja?
Mozes.
Javi kad nadjes polozaj volana, bas me interesuje.
Nasao. U odnosu na 'prav' volan pomeri se na levo jedno 10ak stepeni. E sad i kad se zakljuca ima malo lufta levo- desno pa ne znam da li je to normalno ili ne sma da mrda na malo?
I kod mene ima malcice lufta. Rekao bih da je to da ne moras u stepen da ubodes polozaj volana da bi mogao da zakljucas sapu.
Pretpostavljam da je isti princip i kod tebe, volan fabricki ima zakljucavanje kad nema kljuca u kontakt bravi. to je neki opseg 10ak stepeni levo i desno od nultog polozaja. I u tom opsegu uvek mogu da zakljucam sapu.
Mozes da stavis auto na ravno, da ima jedno 5m ispred slobodno, okrenes volan 90 stepeni u neku stranu, izvadis kljuc pa guras auto i okreces volan (lakse je motati volan bez serva kad se auto iole krece) ka nultom polozaju dok ne skljocne.
Da li je neko instalirao/imao iskustva sa mehaničkim blokadama volana i menjača protiv kradje iz Dacia kataloga dodatne opreme? Cena za obe zaštite je oko 150 EUR
ne sa tom vrstom, ali kada sam video da je kanza a i zeder skuplji od godisnjeg kaska, bio je ponovo kasko....jer je isao na rate....
:to: Preporučujem čitanje posta pre objave.