Problemi sa akumulatorom

prethodna tema - sledeća tema

Andrix

Na mom autu ima dodatni kabl - na dzek na crvenom. To je za start-stop sistem, gde se ocitava stanje akku. Gledao sam na netu da se to moze otkaciti i trajno resis stalno gasenje istog.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Veterinar

Bez upozoravajucih lampica?

Andrix

Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

saša61beograd

U poslednje vreme manje vozim,pa povremeno dopunim akumulator "pametnim" punjačem.To znači vađenje i nošenje akumulatora u stan.Pomalo mi to postaje naporno,naročito po ovakvom vremenu.Akumulator je 60A,600Ah,star je 15 meseci i voleo bih da potraje.Juče ujutro (relativno hladno,6 stepeni) voltmetar na upaljaču pokazuje 12,2V.Obično pokazuje 12,3V.Motor je veselo upalio,ali je displej na tabli zatrepereo tokom verglanja.Ne sećam se da je letos tako bilo.Da li da to prihvatim kao normalno?

Nije problem da teglim akumulator.Problem je posle podešavanje stanica na radio aparatu i podešavanje sata.Mnogo sam trapav za to.
Povrh svega,nedavno sam pročitao da ručka za nošenje akumulatora nije predviđena za stalno korišćenje.Zato što je gornji deo akumulatora zalepljen za kućište i ako se mnogo cima,lepak može da popusti i da krene curenje.
Počele su zimske muke.


Keka

Nikad nisam ni pogledao akumulator i trajao je 6-7 godina (fabricki Rombat), umrEo naprasno preko noci i bez najave.

Stavljen Exide sa kojim je auto i prodat posle 6-7 godina.

Da ja budem rob nekom olovnom bloku za par hiljada dinara...nece da moze.

BTW na pametnom punjacu mozes akumulator da ostavis vecno prikljucen  pa ga nosi samo kad vozis. Obavezno preko da se stavi sustikla i zimski karirani kaputic, kao sto imaju oni kerovi od onih finih teta.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

Ako rijetko koristiš auto samo skini minus klenu. Do 30 dana nebi trebao imati nikakvih problema. Bar je tako bilo u JNA.
Sam svoj gazda - vazda.

speedo

Ne pada mi na pamet da to radim. Fiamm koji je zamijenio fabrički Rombat u mom Sanderu broji 21. mjesec...smatram ga skoro pa novim. Svaki put kada dosipam tečnost za brisače ili provjeravam ulje i ostalo akumulator obrišem krpom sa gornje strane. U ovim hladnijim danima ne gasim auto kada dođem pred garažu da je otključam i otvorim...ljeti to recimo radim. Toliko od mene, pa neka traju koliko traju.

slavko_bgd

Apsolutno. 
Najviše što sam radio na akumulatorima koji su bili u motorskom prostoru je da eventualno namažem kleme vazelinom. Tek toliko da vazelin odbija vlagu i koliko-toliko smanji koroziju. 

Za akumulator je najvažnije da se duboko ne isprazni i da je vozilo ispravno.
Pa dok traje neka traje. 


  

glavonja3

Razumem Sasu u potpunosti. Otkad sam kupio pametni punjac, svaki mesec izvadim akumulator i napunim. Hocu da potraje iako nije toliko mlad kao njegov. Isto me brine rucka za nosenje. I na kraju oteglim se noseci, svaki put strahujuci od istezanja misica ruku, ledja itd.

Ipak prestao sam (prestajem). Uvek pokazuje 12,2 pri startovanju, upravo napunjen ili ne. Zakljucak je kao i kod ostalih, bez brige i recimo svakih dva meseca napuniti.

MitarMrgulic

Citat: Keka poslato 25.11.2023. - 10:40Nikad nisam ni pogledao akumulator i trajao je 6-7 godina (fabricki Rombat), umrEo naprasno preko noci i bez najave.

Stavljen Exide sa kojim je auto i prodat posle 6-7 godina.

Da ja budem rob nekom olovnom bloku za par hiljada dinara...nece da moze.

BTW na pametnom punjacu mozes akumulator da ostavis vecno prikljucen  pa ga nosi samo kad vozis. Obavezno preko da se stavi sustikla i zimski karirani kaputic, kao sto imaju oni kerovi od onih finih teta.
Upravo tako. Ukalkuliši nekih 100 eura ili manje svakih 5-6 godina, nisu neke pare niti vrijedno nerviranja, pa čak i meni, kome ništa nije teško ako ima praktičan i efikasan razlog. 

dekiv68

Sve zavisi od okolnosti.
Na Puntu sam dugo vremena imao više tipova akumulatora kapaciteta 40Ah i pošto tad nisam vozio sa obaveznim upaljenim srednjim svetlima, a vožnje nisu bile kraće od 40min, nisam morao da dopunjavam akumulator.
Otac je preuzeo Punto i kako su mu dnevne vožnje (ali ne svakodnevne) bile 2-3 km morao je, zimi 2-3 puta da dopunjava akumulator

Keka

Ko nije zimi vozio Opelovog dizela, taj ne zna sta su muke sa akumulatorom.

Sve ostalo je dzeziranje.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


saša61beograd

#492
Citat: dekiv68 poslato 25.11.2023. - 19:47Sve zavisi od okolnosti.
Na Puntu sam dugo vremena imao više tipova akumulatora kapaciteta 40Ah i pošto tad nisam vozio sa obaveznim upaljenim srednjim svetlima, a vožnje nisu bile kraće od 40min, nisam morao da dopunjavam akumulator.
Otac je preuzeo Punto i kako su mu dnevne vožnje (ali ne svakodnevne) bile 2-3 km morao je, zimi 2-3 puta da dopunjava akumulator
Ovo gore citirano je objašnjenje.Dakle,ko redovno vozi,taj ne mora da dopunjava.Ko ne vozi svaki dan,ili vozi kratke relacije,taj bi trebalo da dopunjava.Zato što puluprazan akumulator propada brže nego pun (kojekakve sulfatizacije,oksidacije isl.).
Akumulator koji je uglavnom pun,u zonu rizika od crkavanja ulazi posle 5 godina,recimo.Akumulator koji je uglavnom poluprazan,u zonu rizika ulazi posle 3 godine,recimo (to je onaj čest slučaj da akumulator crkne odmah po isteku garancije).
Da je dopunjavanje cimanje,jeste.Da produžava vek akumulatora,produžava.Koliko produžava,to pitanje je otvoreno.
Razna cimanja i naizgled nepotrebne radnje,ja praktikujem.Ne vidi se smisao toga odmah.Ali se vidi na automobilu kad prođe mnogo godina i kad je očigledno da se pažnja isplatila.
Ko planira nov auto svake 3 godine,ne mora ništa da brine i dopunjava,osim rezervoara.
Ps Moj prethodni Fiam je,kao ispravan,zamenjen novim posle 7 godina i 3 meseca.Mogao je još da služi,ali nisam hteo da rizikujem.Redovno je dopunjavan 3-4 puta godišnje.

Veterinar

#493
Zapazanje od juce i jutros. Juce sam imao dve voznje, svaka je trajala oko sat vremena, svaka oko 30km. Kad sam dosao kuci ugasio sam motor, vadio 6-7 minuta stvari iz automobila i pokrenuo motor da preparkiram auto. Na displeju je pisalo "punjenje akumulatora". Za tri minuta sam morao da udjem u kucu, pa sam ugasio motor, a na displeju je pisalo da pokrenem motor zbog punjenja akumulatora. OK, zakljucao sam volan iglom, zatvorio kapije, pustio psa i ostavio auto da radi 15 minuta u mestu. Iskljucio pri tome sve sto se iskljuciti moze (ali neko osvetljenje, makar pozicije, moraju da rade jer je tako konstruisano) i kad sam se vratio nije bilo upozorenja.
 Svestan sam da nije mogao da se dopuni dovoljno radom u leru. Prenocio je na nuli ili laganom minusu, jutros startovao normalno i nakon 400m aktivirao start/stop sistem. E, taj deo mi vec nije jasan. U jednom trenutku trazi rad motora jer je akumulator ugrozen, a u drugom se razbacuje strujom za anlasovanje.

MitarMrgulic

I meni je to bilo čudno, nekada se start-stop aktivira nakon 500 metara ili kilometar, a nekada u dužoj vožnji, prilikom stajanja se ne upali. 

Kod mene uvijek daje svjetlosni signal trepćuće "a" sa strelicom, kad bi trebao da se aktivira, ali iz određenih razloga nije aktivan.

Primjetio sam da je to npr. kada se nalazim na nagibu, ispred silaza u garažu, tada se ne aktivira, a u uputstvu za korištenje, stoji da to aktiviranje zavisi od više faktora (pretopostavljam temperatura rashladne tekućine, aktivna neka regeneracija ili sl.)

Uglavnom, kako god, činjenica je da je akumulator sa S&S sistemom duplo skuplji od običnog, a i vjerovatno se češće mijenja- "Pirova ušteda"  :)