Problemi sa akumulatorom

prethodna tema - sledeća tema

nik

Citat: Loganovac poslato 30.08.2023. - 21:20Ali sve to ne bi bio problem da je akumulator u dobrom stanju.
Suština rečena.
Menjaj aku dok nije dibidus umreo. Nije daleko trenutak kada ćeš na okret ključa za start imati lajt-šou na tabli i kliktanje.

glavonja3

#466
Pa znam ja sta su kondezatori, nego koji su to kondenzatori u mojim kolima koji gutaju struju iz aku kada se pokrecu kola pa zato pokazuje dve cifre napona na pocetku prikaza?

Takodje, ne morate po 100 puta govoriti da se menja akumulator, jer se osecam ko debil. Pa napisao sam u prvoj poruci da je aku slab i to nije uopste pitanje.

Loganovac

Koji su? Otkud misliš da neko može da zna koji su, napisao sam ti gde se sve nalaze oni od najvećeg uticaja, a ti prepoznaj šta od toga imaš u svojim kolima. Onih od drugorazrednog uticaja ima svuda, i to  sam ti lepo napisao, ne znam šta više očekuješ.

Citat: Loganovac poslato 30.08.2023. - 21:20...u nekom moćnom pojačalu (znate za onu foru "Gold Caps" kapaciteta nekoliko Farada - ekstremno, trebaju ti da bi izvukao maksimalne pikove na vuferima), u samom radiju, u kompjuterima - svuda.

Takođe ti je rečeno da nisu kondenzatori problem, gde god da su i koji god da su. A što se tiče tvog pitanja kojim je i započeta ova rasprava, smem da potpišem da sa novim akumulatorom i očišćenim klemama nećeš više videti dve cifre. Nadam se da si sad dobio sve odgovore.

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

glavonja3

Ovaj put necu prestati pisati, jer se vrtimo u krug.

Rekao si da neki kondenzatori prave pad, ja kazem koji, ti kazes na pojacalima, ja napisem dvaput da nemam nista dodato na kolima na baznu opremu, pa te pitam sta bi moglo biti za taj pad, a onda mi kazes da ja sam pronadjem, sto ne mogu jer da sam ne bih pitao na prvom mestu.

Ostaje misterija koji su to kondezatori... Nemoj da prodjem koz Zac  :frown:

Loganovac

1) Radio valjda imaš, a u njemu ima pojačalo
2) ECU
3) UCH
4) Bobine dolaze pod napon, pa i one povuku neku struju
5) Pokretanje pumpe za gorivo
6) Ima sigurno još nešto, ubi me ali ne mogu iz glave da nabrojim više.

Gori si od mog šefa  :crazy:  , kao da sam nekome nešto dužan ovde... Ljudi, forum je forum, razmena mišljenja, ne može uvek da se dobije sve do kraja sažvakano i svareno, mora malo sopstvenog umnog napora da se uloži. Ali, dokle god je komunikacija korektna - problema nema.  :wave:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

nik

Nema potrebe za tenzijama.
Iako ti je bazni model, ima maltene svu elektroniku kao i najviši nivo opreme. I tvoj ima ECU (računar motora), UCH (računar u kabini) i instrument tablu. Najveći deo komponenti ovih uređaja je neaktivno kada nije dat kontakt. Kada se da kontakt, počinje napajanje i tih neaktivnih delova i, što je još bitnije za pojavu koja ti se dešava, proces samoprovere (pogledaj šta se sve popali na ins tabli, pa ubrzo ugasi kada daš kontakt).
Sve to, na trenutak, povlači veću struju, što rezultira privremenim padom napona na akumulatoru. Koliki će biti taj pad zavisi isključivo od stanja akumulatora.
Ovo ti je potpuno objašnjenje pojave koju si primetio bez ulaska u električne šeme pojedinačnih uređaja na autu. Loganovac ti je već odgovorio, doduše, uprošćeno
"u samom radiju, u kompjuterima - svuda.".

PS: Ko hoće da vidi šta je pravi pad napona, neka meri napon na akumulatoru pri verglanju (ne može na upaljaču jer je tada isključen iz mreže napajanja).

Ajde sad pa  :ziveli: i bez tenzija. Nema potrebe za istima.

Jbg, preteče me Loganovac.

silent

#471
Напунио сам акумулатор на "паметном" пуњачу из Лидла, пунио се два дана. Након монтаже, ауто није паљен десетак дана и после давања контакта напон је износио 12.3 V (раније је био 12.2).

Дефинитивно је изгубио део капацитета, али рачунам да за скоро 5 година стар акумулатор то и није тако лоше.

Loganovac

Budžetiraj za novi blagovremeno.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zeljkoci

Citat: silent poslato 20.09.2023. - 15:59Напунио сам акумулатор на "паметном" пуњачу из Лидла, пунио се два дана. Након монтаже, ауто није паљен десетак дана и после давања контакта напон је износио 12.3 V (раније је био 12.2).

Дефинитивно је изгубио део капацитета, али рачунам да за скоро 5 година стар акумулатор то и није тако лоше.
To je sasvim normalan napon posle davanja kontakta. Pravi napon se gleda u stanju mirovanja akumulatora. To se postize tako sto izvuces kljuc iz brave, pozatvaras vrata, iskljucis sve potrosace i sacekas 10-ak minuta dok se i najmanji potrosac iskljuci sa sistema napajanja. Postoje potrosaci koji su i dalje aktivni cak i nekoliko minuta posle izvlacenja kljuca iz brave. Ili, ostavis otvorenu haubu, bez kljuca u bravi, pa se vrati na merenje posle izvesnog vremena. Ukoliko je aku van auta, onda je jos bolje.

A, da li je aku zaista izgubio struju iz sebe (CCA), neces znati bez posebnog meraca preostale struje u aku.

silent

Користан савет, покушаћу тако да измерим напон!

glavonja3

Prvi mraz pa "sreca". Na dizel kolima jutros upalise se sve lampice osim za grejace i sekund kasnije sve se pogasi. Probao 2-3 kontakt, nista, mrak... Napunicu ga kasnije Lidl pametnim punjacem ako moze.

Elem, nedavno sam vadio akumulator uprao da ga napunim Lidl punjacem i punjenje je izgleda ok. Vratio sam ga u kola i zaboravio da prikljucim treci dodatni kablic koji ide jednu klemu. Otad mi ne radi start-stop sistem, sto mi je bilo ok da ga ne moram stalno na dugmence iskljucivati. Palio sam kola 10-tak puta od tada. Kratke voznje i duge voznje su bile.

Da li sam pogresio sto nisam prikljucio treci kablic na akumulator?

Ili je prosto akumulator star i istrosen? Pise na njemu Reno 2020 godiste...

glavonja3

Akumulator je po prikljucenju na punjac pokazivao 12,6 volti, sto po meni nije toliko nisko da se ni najmanje displej ne zasvetli na kolima 1.5DCI. Punjac je potom prosao ciklus punjenja i praznjenja, da bi na kraju procesa posle sat-dva ispisivao 13,1 volt.

Jos jedan zanimljiv detalj je to sto pri zadnjem zakljucavanju daljinskim pre "crkavanja" akumulatora, ukljucila su se sva 4 zmigavca. Nisam siguran da li sam ja to nekako zakacio pri izlasku iz kola, izgleda mi skoro nemoguce. Kao da se samo ukljucilo. A nije se samo iskljucilo, pa sam usao unutra i iskljucio rukom. Nisam na to obracao paznju.

Danas cu da vratim kumulator u kola, pa javljam kako je proslo.

Inace, niko ne zna cemu sluzi kablic koji ide na jednu klemu akumulatora? Pitam jer sumnjam da to ima veze sa "crkavanjem" istog...

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

nik

Druže, možda bi neko i mogao da pomogne kada bi napisao o kabliću sa koje kleme se radi (na mom Loganu ph1 1.4mpi benzincu sa plusa ide 5 kablova/kablića, a sa minusa 3, za koje znam da sam ja dodao samo jedan par za dnevna svetla, kako je na dci 2. generacije  :ne: )?
Dalje, nije potpuno jasno o kojim naponima se radi pri punjenju, prethodno koje pominješ na početku. Pre dogadjaja ili posle dogadjaja?

Takodje, vreme za ceo ciklus dopunjavanja od 1 do 2 sata mi deluje suviše kratko ako je radio onaj pun sedmofazni program punjača.

:ziveli:

glavonja3

Drugovi, postoje dva uobicajena kabla koja idu sa akumulatora, jedan ide na plus a drugi na minus. Tako je i kod baznog MPI-ija. Dok za razliku od njega na DCI ima treci kabl, kablic, koji ima dzek za prikljucak. Nisam blizu kola da sada pogledam gde je dzek, ttj. da li ide na plus ili minus klemu taj kablic. Kada sam odspojio kablic posle prvog punjenja Lidl punjacem nisam ni vracao i odtad nemam start-stop (lampica na prekidacu pored menjaca stalno gori). Naponi koje spominjem su posle dogadjaja, jer pre dogadjaj iskreno nisam ni gledao jer je sve bilo ok do tada. Punjac je radio toliko koliko je radio, jer dok ga puni ili prazni blinka a skinuo sam ga kada je prestao da blinka.