Zamena antifriza

prethodna tema - sledeća tema

hobbista

Zameni mesta 1 i 2 - manje će da te okupa kada skineš crevo.

Ja ne punim posudu do vrha, već oko 1cm preko maksimuma.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

saša61beograd


vujanovgoran

Ne znam za 1,4mpi, ali na 1,5dci ima dve "sisice" za liftiranje.
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

saša61beograd

Posle 5 god. i 66.000km zamenio sam antifriz.Kupio sam Renoov fabrički Glaceol rx tip D u Kompresoru,880 din.litar koncentrata.Ispustio sam "x" litara jer je osim u posudu teklo na sve strane,a nešto je završilo i u mojim patikama,dok sam duvao u creva plast.posude.Skinuo sam i oprao plast.posudu,ali je ipak ostala malo mutna i žućkasta iznutra.
Od 2l koncentrata napravio sam 4,5l,a stalo je 4,2l,ukupno posle odzračivanja i hlađenja motora;tačno na pola između min i max,gde je bio nivo starog. Znači da je nakon ispuštanja u sistemu ostalo nešto preko 1l,pretpostavljam u grejaču kabine i na dnu hladnjaka.
Umesto fabričke šelne stavio sam onu koja se steže šrafcigerom.Po Žacovom savetu kupio sam prohromsku (na buvljaku su 100-250 din) za prečnike od 35-50mm (crevo je 40mm).
Nalio sam 1cm preko max (po savetu Hobiste) i počeo odzračivanje.Upalio sam motor (i cigaru) i sačekao da digne na četvrtu crticu.Zatim sam stao pred motor i sajlom gasa držao neke srednje obrtaje i netremice gledao u posudu i ventilator.Nakon prvog paljenja ventilatora nivo u posudi je počeo da pada,a nakon trećeg je bio blizu min.Tu je,otprilike, bio i posle sat vremena,kad se motor ohladio..Dolio do sredine između min i max ,utvrdio da je sve suvo i nadam se, završio sa ovim.
Za ispiranje i detaljnije pražnjenje sistema nisam imao ni vremena,ni strpljenja.
U starom antifrizu,bar onome što sam uspeo da uhvatim,bila je lepa količina nekog trunja,već pominjanih opiljaka.
Ps.Gledajući motor odozdo,bez zaštitnog lima,sa radošću sam utvrdio da nema curenja ulja kod razvoda!Ostaje mi problem sa vlažnom manžetnom do menjača.



saša61beograd

Nastavak:dan posle zamene,dosta sam vozio po gužvama u centru i uveče,kad se motor ohladio, vidim da je nivo dodatno opao oko 1cm.Dolio još oko 2dl.
Danas popodne,posle vožnje,kad se motor ohladio sve na isto nivou;predpostavljam da se sistem potpuno odzračio tek juče prilikom kreni-stani vožnje kad je ventilator dosta radio.
Nakon jutrošnje vožnje,na vreo motor,napravio sam probu:potezanjem sajle gasa turirao sam motor i tada je na gornje crevo koje ulazi u posudu,na visokim obrtajima išao mlaz antifriza,pun,bez mehurova.Predpostavljam da je ovo pokazatelj da u sistemu više nema vazduha.

hobbista

Možda je moj 1cm veći od tvog  :ne:
:D

Meni se nivo spusti (obično) malo ispod polovine. Ne volim prvo sipanje do čepa jer u tom slučaju ne mogu da vidim šta se dešava sa tekućinom.
Najbitnije je da je sve u redu  :to:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Ljuba_Zemun

Sandero 2  1,2 16v  2013. prešao oko 4000, nivo antifriza spao ispod opt, zelene je boje, serviser iz renomirane mnogo kritikovane kuće,imenom i prezimenom,kaže da je u hladnjaku fabrički GLACEOL G12, iz informacija preko GLACEOL G12 je crvene boje a isti G11 je zelen. ŠTA SAD ? Najmanje želim da me sutra "driblaju" u servisu kada dodje vreme servisa a u stvari želim da znam sa kojim navedenim (ili odgovarajućom zamenom) da dopunim posudu.

zac

Idi kod njih i reci im isto to...da je antifriz G12 crven..i da ti nije jasno zasto je tvoj zelen...ako je neadekvatan, zahtevaj zamenu.  :ne:

Raja

Dospi taj decilitar-dva što fali (destilovana voda) i ne mlati se po servisima i ne dangubi vreme bespotrebno.  :kava:

saša61beograd

Idi u Kompresor,kupi litar Glaceol-a rx tip D (fluo-zelene boje).To je onaj koji je fabrički sipan u motor,tako će ti reći i u Kompresoru.Razblaži ga pola-pola i dolij koliko treba (na pola između min i max,na hladan motor).Onda u servisu nema šta da dolivaju.
Oznaku "G" 11 ili 12 nisam video ni na pakovanju antifriza (pomenutog fabričkog Glaceola), ni u uputstvu za mog Logana.U pitanju je neki nemački standard,dok Francuzi to ne koriste (imaju neko svoje obeležavanje nivoa kvaliteta u koje se nisam udubljivao).Uopšte,sa antifrizima stvar nije tako jednostavna i jednoobrazna kao sa uljima.
Dolivaj onaj koji je u motoru,a kad budeš menjao antifriz,za koju godinu,možeš da uzmeš Totalov koji je mnogo jeftiniji.
Znaš koji je u motoru,znaš gde može da se kupi,zaboravi filozofiranje o boji antifriza.

Aleks

Nivo antifriza mi je na dnu posude. Curelo na racvi, stegao sam selne i vise ne curi. Izmerio sam jacinu antifriza krstenim "instrumentom", pokazuje -35. Da li cu ga "oslabiti" ako dolijem dest. vodu do propisanog nivoa? Cenim da fali oko 0.5l.

saša61beograd

To je oko 10% ukupnog antifriza.Oslabićeš ga sigurno,ali verovatno ne presudno.Antifriz ionako ide 33-50%,verovatno ćeš ostati u tom dozvoljenom intervalu.
Uvek ga možeš kasnije pojačati dolivanjem koncentrata.


silent


Aleks

Svratio danas u AK Francuz, dolio 0.5l koncentrata, cena 291.00din. Za par dana izmericu jacinu. Hvala svima na savetima.  :wave:

:offtopic:
Juce podignem haubu da bacim pogled na motor i imam sta da vidim - nema cepa na posudi za rashl. tecnost!  :(  Pre 10-ak dana kada sam merio jacinu antifriza zaboravio sam da vratim cep.  :bonk: Pogledah malo bolje u "rupu" ispod akumulatora i nekako ga ugledah skroz dole u braniku  :lux:. Jedva sam ga dohvatio! Nikada mi se nesto slicno nije desilo.... godine valjda....  :ces:

Loganovac

Meni se to u tvojim godinama nije dešavalo.  :hihi:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.