Lakiranje plastičnih dijelova

prethodna tema - sledeća tema

stalker

Moj Logan Laureate je '05-te kad sam ga kupio dolazio s crnom maskom i crnim unutarnjim kvakama i krugovima oko ventilacijskoh otvora.
Odlučio sam se malo poigrati pa sam skinuo kvake i krugove oko ventilacije te ih nakon premaza plastic primerom lakirao srebrnim sprejem. Kad se boja osušila nanio sam nekoliko slojeva bezbojnog laka i sve je ispalo prilično dobro iako sam tako nešto radio prvi put.
Pogledajete kako je to izgledalo prije i poslije zahvata.









Prošle su već više od dvije godine a sve igleda kao da je jučer urađeno.

Pošto sam već u prvim mjesecima nakon kupovine zaradio ulupljenje desnog blatobrana od nepoznatog počinitelja odlučio sam to popraviti na račun police kasko osiguranja. Zamolio sam majstora da mi tom prilikom lakira i masku a ja sam skinuo amblem i kromirane letvice koje je uokviruju.







Ovo nije bio potpuni DIY projekt jer ovo nisam sam lakirao ali pošto sam djelomičmo sam učastvovao mislim da vrijedi ovdje predstaviti  :D
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

DarioGTI

najcjenjenije akcije su DIY akcije  :to:

ja sam isto farbao tako te djelove unutrasnjosti prije oko 1.5 godinu, samo sto nisam stavio zavrsni lak, a eno isto izgledaju ko da su jucer farbane....  :ziveli:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

kiconix

Ne bih da zakeram ali verovatno mislis na 2005.

stalker

Da lapsus, sad sam ispravio.  :c: Bio sam napisao '95-ta kad Logan još nije bio ni u planu ni programu.
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Keka

I ja sam razmisljao o ovome, mada ispadne nekako sareno, mnogo razlicitih nijansi sive u kabini. Imam neki sivi sprej, ali nemam prajmer i lak.

Da li je potrebno prefarbati i plastiku kod radija da bi bilo u istoj nijansi? Ako je nijansa ista, da li treba da se predje lakom, da bi bio isti finish?

Kako si povadio prstenove sa ventilacije? Pokusao sam ali nesto nisu hteli napolje pa sam odustao da ih ne polomim.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ppejic

Auuu  :ces: posle ovoga mi dodje da prefarbam svo sivilo plastike enterijera u crno ili tamno sivo

Kakva je postojanost ovih boja? Da li se lako ljuste? akko su otpornene sunce i temperaturu?

Peja

Loganovac

#6
Pejo, ovo što je Stalker opisao je standardna procedura za kvalitetno farbanje i ostalih plastičnih delova (npr. branika, spojlera, retrovizora, blatobrana...), tako da izgled i postojanost, normalno, zavise od veštine majstora i kvaliteta upotrebljenog materijala. Obrati pažnju, preko boje se nanosi lak!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

DarioGTI

kada sam prvi put u zivotu farbo plastiku farbo sam djelove unutrasnjosti u branike.... i eno jos uvijek drze boju, nigdje nije otpala(osim na jednom mjestu na braniku gdje me nepoznati pocinitelj poljubio u guzicu)....
najbitnije je dobro ošmirglat da nema masnoće i koristit dobre lakove(ja sam koristio RenCo i DupliColor)
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

Loganovac

Da podsetim da nam duguješ puno fotografija, ne samo u ovoj temi... Ako baš ne možeš da uzajmiš fotoaparat, prihvatamo i mobilnim telefonom.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

DarioGTI

ove fotke su snimane pretproslo ljeto dok sam tek poceo sredivati bestiju  :gun:



PS: prvo sam farbao sa sprejevima sa slike, kasnije kad sam isao kupiti jos nisu imali takih, pa sam uzeo RenCo i DupliColor.
nemojte zamjerit sto slike nisu po redu  :ne:

nadam se da sam ovime barem malo ublazio negativni utisak ne uploadanja slika  :c: ali molio bi vas za razumjevanje, jer trenutno imam puno vecih briga od nabavke fotoaparata  :to:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

stalker

#10
Vidim da se razvilo zanimanje za onim što sam pokrenuo pa da još malo podijelim savjeta.
Što se tiče vađenja okruglih dijelova oko ventilacije, nije nikakav problem iako sam i ja strahovao da će se nešto slomiti kad sam prvi put to radio.
Nemate straha, jednostavno se vadi i jednako tako vraća nazad.

A za lakiranje je potrebno dobro odmastiti svaki dio te nanijeti prajmer. Ja sam prvo kaoristio neki koji se nanosio kistom a kasnije sam nabavio neki u sprayu.
Kad to napravite, nema straha da će se kasnije boja ljuštiti. Postojanost boja je dokazana na mom Loganu koji čitavo ljeto stoji na suncu jer nemam garažu.
Nitko neće primjetiti da je tu nešto rađeno u vlatitoj režiji ako mu to ne kažeš.  
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

nik

I ja sam prošlog leta uradio isto kao i stalker.
Primer za plastiku je osnova i bez njega ne ide (ljušti se boja). Ima da se kupi u bilo kojoj farbari koja drži autolakove u spreju.
Ja sam upotrebio boju aluminijuma i nema apsolutno nikakve razlike u odnosu na centralnu konzolu.
Da bi se dobio isti finiš potrebno je zadnji sloj blago lakirati mat transparentnim lakom.

E sad malo o zajebima...
Ne treba preterivati sa slojevima boje i laka, posebno na kvakama da sloj ne bude predebeo ( ja sam upotrebio 4 sloja farbe + 4 sloja laka što je zaista previše) jer će se kvaka trljati o kućište i dobićete paralelne ogrebotine na laku, na otvorima za ventilaciju će se teško bez oštećenja laka vratiti leptirovi ventilacije na otvore.

Po pitanju farbanja centralne konzole mora se posebna pažnja obratiti na reljef iste i kvalitet boje i laka posebno ako se stavlja crna ili tamnosiva nijansa (mora da bude otporna na visoku temperaturu zbog zagrevanja table inače će da se oljušti, a posle prskanja primerom nema povratka nazad. Po meni mnogo bolja je opcija da se tabla presvuče nekim materijalom (koža, vešt. koža ili nešto slićno). Alternativa tapaciranju bi bila gumifikacija (što rade i proizvođači na originalnim modelima pa se dobija onaj prijatan osećaj na dodir), ali kod nas nisam nigde našao sredstvo kojim bi se to, posebno u DIY izvedbi izvelo kvalitetno. Na netu sam našao neka sredstva u USA ali nisam siguran da li bi sve na kraju ispalo kako valja i bilo dovoljno otporno.

scepo

#12

stalker veliko hvala , ovo sam planirao da odradim , sad ću uz vaše savjete  još bolje odradit  :jea:


Jelenko

Ja danas pokusao izvadit one krugove od ventilacije ali ne ide :ne: kako se vadi,jel imaju neke kvakice unutra ili...? :help:

ppejic

Nas pirjatelj Cris je to lepo objasnio.



Peja