Zamjena disk pločica/diskova na Loganu

prethodna tema - sledeća tema

stalker

Danas je bio dan od akcije pa sam konačno zamjenio disk pločice koje sam kupio još prošle godine.
Pošto nemam radionicu ni garažu sve radim pod vedrim nebom a danas je bio idealan dan za to.
Dakle počinjemo standardno. Dizanje na dizalicu i skidanje prednjeg točka.
Sada vidimo kočiona kliješta i možemo vidjeti koliko su istršene obloge pločica



Za promjenu pločica trebamo odvojiti kočionu čeljust od sedla a za to nam trebaju ključevi 17 i 13. ključ 17 mora biti viljuškasti a za drugi možemo koristiti i gedoru ili bilo kakav ključ 13. Ključem 17 držimo kontru dok odvijamo šaraf M 8 koji učvršćuje čaljusti na klizni vodilicu. Zpravo imaju dva šarafa koji drže čeljust.



Skinuta čeljust izgleda ovako a kočioni klip je izišao skoro do maksimuma.



Da bismo stavili nove kočione pločice treba klip vratiti u krajnji položaj. Za sam za to upotrebio stolarsku morsu kojom sam lagano stezao klip dok se nije vratio u početni položaj. Pri tome treba strogo voditi računa da posuda s kočionom tekućonom nije puna jer će se protivnom kočiona tekućina koju iz čeljusti istisnemo natrag u posudu preliti preko a poznato je da je ona jako agresivan za auto lak. Ako u međuvremenu nismo nadolijevali tekućinu njen nivo će se ponovno vratiti gdje je bio prije dok su pretodne pločice bile nove. Ja sam nedavno mijenjao kočionu tekućinu i zamolio majstora da ne nlije nou tekućinu do čepa nego da ostavi prazno oko 2 dl. Sada kad su nove pločice, nivo kočione tekućine se popeo na maximum


Ovdje se može zrno uočiti razlika u debljini nove i stare kočione pločice nakon 86 000 km



Nove pločice su marke Ferodo kao i originalne





Izmjerio sam i debljinu diska i šubler kaže da je debeo oko 10,6 mm



Nakon vraćanja klipa umetnemo nove pločice u ležište na sedlu



Potom vratimo na mjesto kočionu čeljust sa klipom i učvrstimo je natrag sa ona dva vijka M8 koaj dobijemo u kompletu s pločicama.



Posao je gotov i možemo isti postupak ponoviti i na drugom točku. Ako poput mene niste koristili rukavice  :asshole: očekiva vas još dugo mučno pranje prljavih ruku ali i zadovoljstvo da ste nešto korisno sami napravili.  :too:

Od alata nam za ovaj pothvat osim auto dizalice trebaju ključevi 17 (viljuškasti) i 13 (po želji) te nešto za stisnuti klip natrag. Može ga se nečim gurnuti natrag još dok su čeljusti pri sedlu. Gurnemo jači plosni izvijač ili montirač između stare pločice i klipa i lagano potiskujemo pazeći da štogod ne oštetimo
ali je jednostavnje koristiti kakvu stegu poput ove stolarske.
I da napomenem da sam pločice platio oko 25 Eura, doduše prije skoro godinu dana.

Možda sam mogao uslikati još koju zanimljivu sličicu ali uz onako prljave ruke nisam više mogao uzeti mobitel u ruku.
Zato moja preporuka - obavezno uzmite neke rukvice a uvijek pri ruci imajte kakvu staru krpu za brisanje ruku i dijelova s kojima radite.

Bit će mi drago ako sam nekome pomogao kad se odluči ovo sam napraviti na svom autu.











www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Loganovac

Svaka čast.  :aplause:
Meni ne bi palo na pamet da se bakćem sa fotoaparatom dok sve ovo radim!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

stalker

Mobitel je uvijek uz mene pa onda pokušam sve slikati baš zato da s vama podijelim iskustvo.
Malo je nezgodno kad se ruke zaprljaju ali eto, trudio sam se.  :hihi1:

Inače znali možda krle kolika je minimalna debljina diskova poslije koje ih se mora zamjeniti? Mislim da su novi imali debljinu 12 mm a sada su desni 11 a lijevi 10,6 mm. Znači prilično su potrošeni za ovih 86 kkm s obzirom da sam potrošio tek jedne pločice.
Na mojoj Renault petici sam ih mijenjao prvi put na nekih 250 kkm i za to vrijeme sam istrošio najmanje 5 setova disk pločica.

Nadam se da ću do sljedeće zamjene nabaviti ventilirajuće diskove i baš me zanima kamo izgledaju njihova kočiona kliješta. Ima li netko sliku kočnica sa novijih Logana ili Sandera koji sprijeda imaju ventilirajuće diskove?
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Loganovac

Možda su ti pločice previše tvrde, u prilog tome govori i njihov preveliki radni vek - izlazi da su se maltene više trošili diskovi nego one?

Što se slike tiče, propustio sam da ponesem foto aparat pre neki dan kod Žive, baš sam zagledao diskove, klešta i pločice...  :bonk:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

DarioGTI

 :respect: kao i uvijek, od stalkera se dobije odlican DIY  :dobro: :dobro:

eh koliko puta sam dosad mjenjao plocice, mislim da bih mogao vec i bez ociju to napravit  :laugh1:

-stalker - ako ti stagod znaci, mogu ja slika moje diskove sa SN, ventilirajuci su, 235mm... ??
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

mladen895

 :aplause: Samo treba napomenuti da se pre pokretanja automobila pedala kočnice pritisne par puta da neko ne bi posetio limara bez potrebe.Isto tako prvih par stotina km treba obazrivije kočiti dok nove pločice ne legnu na diskove.
Kad se mora,sve  je tesko.

stalker

Hvala mladene, to sam zaboravio napomenuti.  :dobro:
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

zac

#7
Jes da je vec @stalker postavio slicice, ali da malo ozivim temu.

Iskoristio sam danasnji prelep dan, da malo isprljam ruke. Skoro sam kupio prednje kocione plocice, jes da su stare imale jos uvek oko 5-6 mm mesa, resih da ih preventivno promenim. Placene su 1500 din u TTD-u.

Paznja, posle zahvata na zameni kocionih obloga (paknova ili disk plocica) obavezno ispritiskati, energicno, par puta kocnicu, da bi (disk plocice ili paknovi) prisli (oseti se na pedali da ne propada do patosa), disku odnosno dobosu kocnice. Prvih par stotina kilometara voziti oprezno, dok plocice "ne legnu" celom povrsinom na disk. Tek tada imamo potpunu efikasnost kocenja

Evo i par slicica samog zahvata.


bmiillan

#8


Vise vremena je oduzelo slikanje nego zamena  :Smiley:

nemoj na silu uzmi veci cekic

zac

#9
Sama zamena trajala 20 min. i to sa slikanjem.

Zaboravio sam da kazem da su stare pocele da skripkaju pri kocenju, a to me nervira, pa za 1500 din, necu da trpim.  :wink:

VaskezNS

Pitanje - spomenuti novi šrafovi sa "bojom" - da li je njihova zamena neophodna i ako jeste, gde se isti nabavljaju ?

Inače -  :to: :aplause:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

zac

Njih dobijes uz nove plocice (u kutiji).
Nije neophodna zamena, ali ta boja koja se nalazi na navoju, kada se zavrtanj odvrne, ona vise nema ulogu osiguraca.

Pa je bolje staviti nove, kad su vec u kompletu.  :wave:

Ljota

Svaka čast majstore! :aplause: Da li mi forumaši možemo da računamo na popust? :hall:

zac

@Ljota, mislim da ti se ne isplati da dolazis iz Nisa radi zamene plocica, ni sa popustom.   :nami:

bmiillan

cisto za informaciju. to na srafovima nije boja nego sredstvo protiv odrvtanja.
moze se kupiti u bolje snabdevenim prodavnicama, prave ga npr: loctite, wurth, itd.

moze se nanositi i na koriscene srafove, koji se prethodno odmaste.

ima vise vrsta: koji reaguju na toplotu, sa jacim i slabijim lepljenjem.
nemoj na silu uzmi veci cekic