Zamena kočionog ulja

prethodna tema - sledeća tema

stalker

Danas sam bio na tehničkom pregledu jer je mojem Loganu ovo već šesta registracija. Kod nas već nekoliko godina na tehničkom pregledu vrše kontrolu vrelišta kočione tekućine. Kako je ja još od kupovine nisam mijenjao, odlučio sam je sada promjeniti iako mi je danas čovek u stanici za tehnički pregled nije kontrolirao. Kad je vidio kako Logan dobro koči na valjcima više ništa nije pregledavao.  :too:
Pošto mi je ovlašteni servis malo predaleko da samo zbog toga idem kod njih odlučio sam se za jednog  lokalnog iskusnog majstora koji ima vakumski uređaj za zamjenu kočione tekućine. On kompletan sadržaj vakuumom isiše kroz sisice na kočionim cilindrima pazeći da u posudi stalno ima tekućine i da ne povuče zrak.
Još moram kupiti litru kvalitetne kočione tekućine koja zadovoljava specifikaciju DOT4 i na posao. Kad budem to radio nabacit ću koju sličicu.

Je li netko od vas to obavljao i kako se to radi u ostalim servisima?
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Keka

Posto je ovo zemlja Srbija, verovatno rade pumpanjem i luftiranjem.
Ja moju kocionu tecnost jos nisam zamenio.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


dsit

Ni ja. A ide vec 5ta godina...

Loganovac

Kočionu tečnost takođe treba menjati u propisanom vremenskom intervalu jer je ekstremno higroskopna, vezuje vodu iz vazduha, pa usled toga može da dođe do gubljenja njene osnovne karakteristike (nestišljivost) i do problema kada pri intenzivnom kočenju, usled velikog zagrevanja tarućih površina, može da dođe do ključanja kočione tečnosti, odnosno vode u njoj, čime se stvara vazdušni mehur.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

krle

U servisu sam zamenio  kočiono ulje   na 61200km. Definisano je da se zamena vrši na četiri godine ili 60000km ( na velikom servisu).
Kočiono ulje je Renault DOT 4 E.S.P. ( Iso Class 6,  Renault Norme 03-50-006)  kataloški broj  77 11 218 589.  Proizvođač je Renault SAS  13-15 Qual Alphonse le Gallo, 92513 Bulogne-Billancourt Cedex, France. Fotografije pakovanja od 500 ml mogu postaviti večeras. Procedura u servisu uključuje i skidanje rezervoara za ulje, pranje i produvavanje-isušivanje istog.

Veterinar

#5
U mojoj servisnoj knjizici navode 4 godine ili 90000 km kao servisni interval za zamenu kocione tecnosti.

krle

Tačno  . Izvinjavam se zbog greške.

stalker

E onda sam ja upravo između ta dva intervala, 5 godina i 83000 km.  :ces:

www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Loganovac

Ne, ti kasniš sa zamenom, jer kad se kaže 4 godine ili 90.000km podrazumeva se onaj uslov koji se prvi ispuni, pogotovo što ulje u kočionom sistemu pojma nema koliko si kilometara prešao...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

krle


stalker

Danas sam prvi put promjenio kočionu tekićinu nakon 5 godina i 83 kkm.
Kupio sam Delphi DOT 4 i otišao kod majstora kojem bi dobre refernce trebali biti ovi silni pehari i medalje osvojene na raznim auto utrkama.  :hihi1:





Kao što već rekoh on ima vakuumski uređaj kojim jednostavno redom odvije sisice na kočionim cilindrima i izvuče van staru tekućinu.
Za kompletnu zamjenu mu je trebalo nešto malo više od pola litre.



Ovo na slici je bila zamjena na Opel Astri jer kod mene nije skidao točkove pa nisam ništa slikao.
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

FAN 5


Veterinar

Citat: Veterinar poslato 09.04.2010. - 17:04
U mojoj servisnoj knjizici navode 4 godine ili 90000 km kao servisni interval za zamenu kocione tecnosti.
Citirani tekst odnosio se na Logana (2006).U programu održavanja za Stepway (2009) piše da se kočiono ulje menja na 90000 ili tri godine. Nakon tri godine auto je prešao 30000 km i lično mislim da je rano za takvu zamenu.

saša61beograd

Glavni razlog zamene kočione tečnosti je to što je higroskopna.Mala količina vode u njoj može u nekom slučaju da napravi mehur vodene pare,a tada, s obzirom da je para stišljiva, kočenja skoro nema,pedala propada.Drugi razlog može biti uticaj stare kočione tečnosti na vodove i gumice.
Svojevremeno je na Forumu bila korišćena fraza "rani svinje i ništa ne diraj".U skladu sa tim planiram zamenu kočione tečnosti,jednog dana...
Jednom sam gledao kako majstor pod česmom pere posudu za koč.tečnost iznutra,zatim je istrese i montira onako orošenu i mokru iznutra i kreće da je puni.Kakva god da je bila stara koč.tečnost bila je bolja od one nove koju je sipao u mokru posudu.Možda su majstori sada pametniji,a možda i nisu.

kiconix

Postoji razlog za zamenu na 3 godine.
Zato i pise, 90k ili vremenski period, nemojte da sitnicarite za 300-400 didzi.