DACIA Forum Srbija

DACIA => Projekti & DIY => Uradi sam => Temu započeo: zac poslato 19.09.2012. - 17:41

Naslov: Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: zac poslato 19.09.2012. - 17:41
Treba nasem @Ayrtonu da radim veliki servis na Loganu 1.5 DCI, pa mi je kao i prosli put potrebna vasa pomoc oko nekih detalja kao sto su: nacin skidanja remenice PK-kaisa, mesta na koima se nalaze reperi, momenti pritezanja,.....

Koliko sam gledao taj motor, mesta oko razvodnog mehanizma je vrlo malo, pa me zanima da li se motor mora okaciti i delimicno izvuci iz vozila ili ne.... zatim, da li su trnovi za blokiranje radilice kao kod 1.4 MPI ili ne...  Mislim da imam trn za bregasutu, napravio sam ga ranije.
Da li na nesto treba obratiti posebnu paznju???
Naslov: Re: Zamena seta kajiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: hobbista poslato 19.09.2012. - 17:46
Cekaj da se sastavim, pa cu da pogledam. Mislim da je dovoljno skinuti samo nosac motora (naravno, motor pre toga "obesiti").
Koliko se secam, bloker za radilicu je isti.
Naslov: Re: Zamena seta kajiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: Ayrton poslato 19.09.2012. - 19:41
Hobbi ne moraš da žuriš,"sastavi se" pa polako.
Hvala!!! :friends:
Naslov: Re: Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: Veterinar poslato 19.09.2012. - 19:42
Meni su oba puta dizali motor "na klocnu", a nisam imao klima uredjaj (u smislu, ipak je bilo vise prostora nego kod Ayrtona).  :ne:
Naslov: Re: Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: Zoran poslato 19.09.2012. - 19:54
Mislim da je bilo priče da se neki čep skida kod bregaste da bi se blokator upotrebio i da taj čep treba novi  :ne:
Naslov: Re: Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: nik poslato 20.09.2012. - 18:37
Mala pomoć.
http://file-post.net/en/fs5/data/1348162197_5027816614_168/?id=umb1tEcW1ap7

Ono što tebi treba je u MR-388-LOGAN-1.
Naslov: Re: Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: zac poslato 22.09.2012. - 16:58
Hvala druze, pomocice mi ovo.  :too:

Cekamo Ayrtona da postavi slike delova...naravno i cene!   :kava:
Naslov: Re: Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: vujanovgoran poslato 09.03.2013. - 02:16
Kada sam radio veliki servis na 1,5DCI nisam imao fotoaparat da slikam, ali se nadam da ce ovo pomoci.
Naslov: Re: Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: Ayrton poslato 23.03.2013. - 11:18
Citat: žac poslato 22.09.2012. - 16:58
Cekamo Ayrtona da postavi slike delova...naravno i cene!
E pa dosta ste čekali!
Slika nema , ali evo cena:
-Zupčasti kaiš "Dajco" 1950,00 (Auto Mika Zemun)
-Španer z.kaiša "SKF" 3708,00  (Auto Mika Zemun)
-Vodena pumpa "Valeo" 2763,00  (Auto Mika Zemun)
-PK kaiš (šestokanalni) "Gates" 996,00 (Euro Auto Zemun)
-Antifriz "Total" cene se ne sećam, kupio sam ga pre tri - četiri meseca u Profaco-u.
Kad se vreme prolepša, tj. otopli, prijatelju Žac, imaćeš priliku da se pokažeš. :friends: :ziveli:

P.S.Ulje i svi filteri su promenjeni pre oko 3500 km.,tako da će veliki servis biti uradjen bez toga.
Naslov: Re: Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: zac poslato 23.03.2013. - 18:56
 :to: :ziveli: :friends:

Naslov: Re: Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: zac poslato 08.05.2013. - 20:39
Drage kolege, ko barata sa onim servisnim dokumentima... treba mi par informacija.

1. Nacin skidanja remenice na radilici (da li je isto kao kod motora 1.4) ???
2. Moment pritezanja zavrtnja spanera i zavrtnja na remenici?

@ Nik.... Postavi molim te ponovo onaj link, u starom postu vise ne radi... Hvala!

Za sad toliko....

P.S. Ayrtone, jesi kupio neki silikon za dihtovanje vodene pumpe?
Naslov: Re: Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: nik poslato 08.05.2013. - 21:05
Evo opet i važi 7 dana
http://file-post.net/en/fs5/data/1368043444_1418183824_168/?id=KvvcRKaWbgIH
Naslov: Re: Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: zac poslato 08.05.2013. - 21:09
Hvala, sedam dana je dovoljno!  :to:
Naslov: Re: Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: zac poslato 11.05.2013. - 21:37
Kao sto naslov kaze, danas sam trebao uraditi veliki servis na Loganu 1.5 DCI.  Auto je nasega dragog kolege Ayrtona, presao je 60 000 km.
Medjutim naisao sam na veliki problem, elem, nisam uspeo odviti zavrtanj remenice za pogon agregata na kolenastom vratilu.

Radi se o zavrtnju M 14. sa desnim (normalnim) navojem, koji je iz nekog razloga toloko stegnut da se prakticno "zavario" za vratolo. 
-Zavrtanj bi trebalo da je stegnut silom od 120 Nm. medjutim ni mnogo veca sila nije otpustila zavrtanj, pokusano je cak sa polugom od skoro  1m. i 2/3 moje tezine (a svi znate da sam pozamasan  :D) , ali bezuspesno, jednostavno ne ide. Prilikom pokusaja, auto je bio zakocen rucnom kocnicom i noznom + ubacen u brzinu, pored svega toga auto se pokretao prilikom pokusaja otpustanja zavrtnja.
Odustao sam posle sat i 30`  posto sam sav bio mokar. Mislim da sam imao kompresor i pneumatski udarni pistolj, da bih uspeo....

Da ne bi bilo da nisam nista uradio, skinuo sam desni nosac motora i plasticnu zastitu zupcastog kaisa. Mogu reci da je kais posle 60K kao nov, bez vidnih tragova ispucalosti ili istegnutosti, usput sam zamenio linijski (PK) kais i pregledao detaljno prednji trap na vozilu.... Po mom skromnom misljenju, mislim da je kolega Ayrton miran bar jos 30-40 000 km. sa tim zupcastim kaisem.

Eto, da tema ne ostane bez isedne slicice, resio sam da napravim tutorijal o zameni PK kaisa na dizel varijanti Logana.... evo nekih slika, pod svakom je objasnjenje.



Naslov: Re: Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: zac poslato 11.05.2013. - 21:49
Nastavak...  Ovde se na slikama vide ostecenja na plasticnoj zastiti remenice. ostecenja su nastala od presirokih guma na autu ili lose podesenog trapa, to jest srednjeg polozaja letve volana.... tako je to kada se kolega Ayrton kuVci sa sirokim gumama...  :Smiley: :D

Naslov: Re: Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: zac poslato 11.05.2013. - 22:00
Nastavak...
Naslov: Re: Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: Loganovac poslato 11.05.2013. - 22:08
Što se tog neodvijenog vijka tiče, ne znam da li si probao impulsnom metodom - odsečnim udarcem čelića po ključu, nema tog pneumatskog odvijača koji bi bolje odradio posao nego kilo gvožđa!
Drugo, da li ste sigurni da je desni navoj? Da ga nisi možda dotegao na 600Nm (2/3 tebe puta metar)?
Naslov: Re: Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: zac poslato 11.05.2013. - 22:17
Desni navoj je, provereno od strane Krleta i Hobija... a i ja sam posle nasao dopunsku potvrdu.
Metodom impulsa nisam mogao delovati, jerbo je remenica i zavrtanj zavucen iza blatobrana pa ne moze da pridje cekic, a smeta i amortizer i koesta, zato je pistolj neophodan.... jerbo udara... znaci sve moguce varijante sam pokusao... pa 1h 30` sam se znojio...

Nego da nastavim sa slickama, bar ovo sto imam.

Naslov: Re: Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: Ayrton poslato 11.05.2013. - 22:22
 :doh:
Pa ja nisam ni znao da moj auto ima sve te delove...
Naslov: Re: Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: Loganovac poslato 11.05.2013. - 22:24
Nisam mislio da čekićaš po vijku nego po ključu, odnosno po poluzi. Kako nije moglo, kad si 2/3 sebe obesio na polugu od jednog metra? Kako je ona ulegla? Možda si mogao nju da mlatiš...
Naslov: Re: Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: zac poslato 11.05.2013. - 22:30
I za kraj, mali info o potrebnim delovima za DCI-a s`tim sto koleZa Ayrton nije kupio natezac (roler) za zubcasti kais, zatim nije kupio zatezac (spaner) za PK-kais i nije kupio 3l. antifriza...  :baeh:

I poslednjih par slika su samo za Ayrtona.... provera stanja spona, krajeva letve volana, kugli i silen-blokova na prednjim viljuskama.

Naslov: Re: Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: zac poslato 11.05.2013. - 22:38
@Loganovac, probao sam da lupam i preko nastavaka pa preko Tracve, van kosa, ali se tada zbog duzine i spoja nastavaka, stvaraju efekti opruge, pa se udar cekica prilicno amortizuje dok dodje do zavrtnja... a po kratkom kljucu se ne moze udarati zbog vec pomenute nepristupacnosti... i naravno da sam udarao po klucu, ne po zavrtnju... pa nisam ja od juce..  :D  Da je MOJ auto, ja bih danas zavrtanj zagrejao brenerom i pustio bi 100% , ali zbog blizine semeringa i zbog nedostatka novog zavrtnja, nisam zeleo nastaviti sa rizicima kao sto je zalomljavanje vijka ili przenje semeringa... posebno NE na tudjem autu. :ne:

Nego aj dalje...

-I poslednjih par slika su samo za Ayrtona.... provera stanja spona, krajeva letve volana, kugli i silen-blokova na prednjim viljuskama.

Naslov: Re: Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: krle poslato 12.05.2013. - 17:58
 :aplause: Svaka čast.
Žao mi je što operacija odvijanja zavrtnja remenice nije uspela.


   Smer odvijanja zavrtnja  se može videti na snimku   od 2.10 - 2.20

Naslov: Re: Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: zac poslato 12.05.2013. - 17:59
S`obzirom da je kais jos dobar, neka tera ovako, pa cemo iz druge uspeti...  :D
Naslov: Re: Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: slavko_bgd poslato 12.05.2013. - 18:50
Vijak remenice radilice mora da se odvija isključivo pištoljem, svako drugo "silovanje" može dovesti do njegovog loma. Navoj jeste desni a problem sa odvijanjem je koliko veliki moment pritezanja toliko i činjenica da se navoj tog vijka uvek maže lepkom ili bojom zbog osiguranja od odvijanja.

Pre 10 dana smo drugar i ja radili veliki servis na mom K4M-u. Pre odvijanja vijaka smo prvo potegli po jednu domaću, onda smo se prekrstili, pa pomolili svetom Šrafu, Gedori i Pištolju i krenuli da odvijamo. Posle malo ubeđivanja vijak rem-bregaste je popustio. Našli smo tragove lepka na navoju a telo vijka se malo uvilo u levo, znači vijak se malo "usukao" pri odvijanju . S obzirom da sam u setu "Gates" dobio taj vijak (ču dobio - kuupio!), nije bilo problema.

Što se tiče starog Z-kaiša (Gates, 132x27), ispostavilo se da veliki servis nikad nije rađen i da je prešao 109kkm. Prilično ispucao po spoljnoj strani i blago potrošeni zupci na njemu. Roler i španer su već bili u kliničkoj smrti...

PK set je posebna priča: remenica PK radilice je bila u "idi mi-dođi mi" stanju, u smislu da je gumeni tampon počeo da se krza i odlučio sam da je zamenim. Euro07, "Dayco", "cijena-sitnica" : 5200,00 din.  :badmood:   

Stari automatski španer PK je propištao ko ekspres-lonac. Naravno, kupovina novog, "Dayco" : 9310,00  :badmood: :badmood: . Tražio sam zlato i zlatarske žigove na njemu pa ne nađoh, da neko slučajno ne zna gde stoje?

Da "remiziram" : za K4M trebaju minimum 2 spec alata (blokator radilice i bregastih), dobro bi došao i fiksator remenica bregaste, 1dl domaće rakije i dosta love za delove.
Naslov: Re: Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: Keka poslato 12.05.2013. - 19:54
:bliss: Sreca, radost!
Naslov: Re: Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: zac poslato 12.05.2013. - 19:57
Hvala Slavko na info... mozda je uzrok mog neuspeha to sto nisam potegao jednu ljutu...  :Smiley:

Posumnjao sam na lepak u navoju, doduse vijak na mojoj remenici nije bio lepljen, odvio sam ga bez problema i nije bilo tragova...verovatno lepe samo na dizelkama? Prem da na surakovom 1.9 SDI-u takodje nije bilo lelila na navoju...
Razlika izmedju remenice PK kaisa na 1.4 i 1.5 DCI je u tome sto prvi ima ispresovanu od lima a DCI, livenu... i sile pritezanja su dosta razlicite.

Blokatore za radilicu i bregastu imam.  Nisam koristio blokator, jer nije original alat, nego je pravljen, pa sam se plasio krivljenja ili cak loma blokatora...a to znaci da bi patrljak zavrsio u karteru....on sluzi za dovodjenje motora u fazu, i nije mi siguran za drugo...
Znam da treba pistolj, to sam juce sam ustanovio, bio sam uporan i ne preterano silovit u pokusajima, bas iz razloga sto sam bio svestan posledica loma vijka.

Do sledeceg pokusaja cu nabaviti neki elektricni udarni pistolj.  :wave:
Naslov: Re: Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: vujanovgoran poslato 12.05.2013. - 21:26
Zac, pored Slavkovih komentara, dodao bih jos neki koji ce, nadam se, pomoci ti.. Kada sam kod mene radio veliki servis na 1,5DCI takodje sam imao isti problem. Resio sam ga na sledeci nacin. Kada sam poskidao tocak, plastike, nosace i ostalo, motor je ostao naslonjen na podmetac koji sam stavio ispod. Auto sam dizalicom podigao toliko da mi remenica radilice bude pristupacna toliko da ima mesta da ga direktno odvijas iz pravca tocka. Mesinganom polugom i cekicem sam udarao po vijku i sa jacom snagom uspeo da ga odvijem bez problema. Vijak je namazan sa lepkom i desni je navoj (SIGURNO). Isti problem sam imao sa vijkom spanera zubcastog kaisa, ali sam se dobro preznojio dok nisam uspeo da ga odvijem. Sve na isti nacin. SRECNOI!!!  :ziveli:
Naslov: Re: Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: slavko_bgd poslato 12.05.2013. - 21:33
Citat: Keka poslato 12.05.2013. - 19:54
:bliss: Sreca, radost!
Druže, sreća,radost je ko ima Ladu Rivu 1.3... Popraviš je sa 3 ključa i košta tepsiju bureka.

@žac: Nema na čemu druže...garant je to bilo palo u pitanju  :Smiley: :ziveli:

K4M je 1.6 16V, benzinac, navoj osiguran lepkom. Mi smo novi umočili u farbu i zavili ga.

Imali smo problem i da odvijemo navrtku remenice na bregastoj izduvnih, jer pištolj ne može da priđe od koša a nismo imali alat za fiksiranje remenica (imali smo onaj za dovođenje bregastih u fazu sa strane menjača i onaj dole za u blok motora). Alat za fiksiranje remenica ima pinove koji kada je skinut kaiš drže samo remenice da se ne okreću pri odvijanju/stezanju navrtki na strani razvoda. Kad se on skine, onda se montira alat za fazu bregaste (onaj kao slovo "E" ). Elem, da ne dužim, radio je sekač i čekić po navrtki bregaste i dotična je zamenjena novom.

Ispostavilo se kod mene "na kraju balade" da je iz nekog razloga menjana samo pumpa za vodu, koja je možda mogla još da gura ali pošto sam već kupio novu-zamenjena je. Dakle, set zupčastog nije menjan odnosno čak je, protivno pravilima, ZK skinut pa vraćen  :doh: . Ili je "Gates" za svaku pohvalu ili sam samo imao sreće, ne bih znao...

Sreća u celoj priči je da nije bilo potrebe da se menjaju semerinzi i da je motor suv k'o grlo.

:wave:
Naslov: Re: Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: Keka poslato 12.05.2013. - 22:03
Bio sam malo sarkastican, upravo sam tepsiju bureka imao na umu  :friends:
Naslov: Re: Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: zac poslato 12.05.2013. - 22:09
@Vujanovgoran...Hvala druze.
I ja sam motor spustio, i imao sam pristup zavrtnju... sledeci put cu ipak to odraditi pistoljem.  :ziveli:

@Slavko_bgd ... interesantno, i kod Ayrtona je kais kao nov, pumpa i semerinzi kao barut.... imam utisak da sve to gura do 100 000 lagano...  :ces:
Naslov: Re: Zamena seta kaiseva i vodene pumpe na motoru 1.5 DCI (veliki servis)
Poruka od: Keka poslato 12.05.2013. - 23:32
Da ne slazem, u EU se na dCi razvod menja na 90.000 ili 120.000 km.