Dacia Duster 1.0TCe

prethodna tema - sledeća tema

srbininside

Posto nisam nasao temu za ovaj model na forumu, da napisem par reci o svom autu, mozda nekome bude od pomoci. Malo cu oduziti, pa da upozorim na vreme :)
Vec duze vremena sam se dvoumio koji auto da kupim, posto imamo dvoje male dece, pa nam je stari vec postao nedovoljan za neke izlete van grada.
Posle obilaska salona (jedna od vecih patnji u zivotu, jer ni u jednom nisam naisao na prodavca koji bar deluje da zna sta prodaje) izbor je pao na Opel Astru J 1.4, Fiat Tipa 1.4, Citroen C-Elysee 1.5 blueHDi i Duster 1.0TCe.
Cenovno je Tipo bio najjeftiniji, C-Elysee verovatno najekonomicniji, Astra najzvucnija (jer kupi Nemca, nisi lud da kupis rumunski krs i znas kakav si polovanjak za te pare mogao da kupis iz Nemacke, baba vozila, kao casa, a samo 10 puta obisao planetu oko ekvatora i slicno) ali na kraju je ipak pala odluka na Dustera. Najvise mi se i vizuelno svideo, a i po svim parametrima potrosnja/odrzavanje/registracija, delovao mi je kao optimalan odnos onoga sto dobijam za pare koje dajem.

Uzeo sam ga u Comfort, srednjem, paketu opreme, sa dodatkom zadnjih parking senzora, jer mi zadnja kamera, alu felne i ostali sitni dodaci po kabini, sa cenom od skoro 1.500 evra vise, nisu delovali kao nesto sto bi mi toliko koristilo.

Krenucu prvo sa zamerkama na auto, iako su stvarno beznacajne, bar za mene, mada sam do sada presao svega 2500km, tako da ove komentare treba uzeti sa rezervom:
- rucica za kontrolu multimedije, iza volana, a ispred brave za paljenje je najnesrecnije mesto gde su mogli da je postave, totalno je nevidljiva ako se ne iskrene glava, a i skoro svaki put kada pokusavam da ubacim kljuc u bravu, zakacim za nju, pa onda moram da zagledam kako da pogodim bravu, da bih pokrenuo motor.
- Klima uredjaj, bar na ovom mom motoru, bih voleo da malo brze rashladi kabinu, ali verovatno to ima veze i sa puno plastike unutra, a i velikim staklenim povrsinama, mada, kada rashladi fino drzi temperaturu.
- dugme za tempomat pored rucne kocnice je pretpostavljam dobilo nagradu za najgori dizajn u istoriji automobila, ali to Renault forsira i kod nekih drugih modela, pa pretpostavljam da ga je licno generalni direktor Renoa osmislio, jer bi svakom drugome do sada rekli "Rodjace, jesi li ti nekada vozio auto, kako ti pade na pamet da ga ovde stavis, ljudima treba mapa da bi ga pronasli?" a najbolje je da obucite dete koje sedi pozadi kako da ga ukljuci, jer ga vozac ne vidi, vec samo na osecaj moze da ga koristi, pod uslovom da zna Brajevu azbuku.
- ECO mod za smanjene potrosnje do 10% kako zvanicno kazu, po meni predstavlja vecu opasnost nego korist, jer ako se nadjete na magistrali, pa krenete u obilazenje slepera, trebace vam slobodan put od Lazarevca do Ljiga da se to i obavi, a na autoputu sam ga probao sa ukljucenim tempomatom i osecaj je kao da neko doda malo gas, pa onda skroz pusti, pa opet dodaje, voznja uopste ne deluje konstantna i tako imate osecaj da ste na brodu, samo sto ja imam problema sa morskom bolescu. O smanjenju potrosnje vise od 1-2% pretpostavljam da nema govora, osim ako ne obicno ne vozite kao Sebastijan Fetel, ali takvi vozaci ECO mod sigurno nece nikada ni upotrebiti.

Dosta sam ga kritikovao, mada su sve to sitnice, koje za voznju nisu preterano bitne, a i na SUV automobilu od 13.500 su vise nego ocekivane.

Sada pohvale:
- Motor 1.0TCe (100KS) ili sto bi u Srbiji rekli "kosilica" se za sada pokazao kao optimalan za Dustera. Kako ni jedan salon u Beogradu nije imao test vozilo sa ovim motorom, kupio sam ga bez probe, tj. sa voznjom 1.5dci, ali opet uz saznanje da se isti takav ugradjuje u Captur i druge Renault modele, pa sam pretpostavio da bi trebalo da je dovoljan za njega, jer Duster nije pretezak auto. U fabricke potrosnje mislim da vise ne veruje ni onaj koji izdaje sertifikat za njih, ocekivanja su mi bila da ce u Beogradu trositi 8-9 litara, na autoputu 7-8, a otvoreni put 6-7l. Ispostavilo se da je za sada u Beogradu potrosnja nesto malo preko 7 l, na autoputu i ispod 6.5l sa klimom i tempomatom od 114km/h, a na magistrali ga nisam jos dovoljno vozio, ali svakako bi trebalo da je niza nego na autoputu. Za sada vise nego zadovoljavajuce. Motor sasvim lepo povlaci i na semaforu, a i na manjim obrtajima, mada za fina ubrazanja je potrebno naterati ga na 3-4 hiljade.
- Osecaj u voznji je stvarno dobar, servo mu je vise nego odlican, cak i u gradu se lako manevrise sa njim, posto ni po dimenzijama nije prevelik, a gepek mu je za svaku pohvalu, jer je prakticno kockastog oblika, pa je jako funkcionalan. Kako mu je klirens dosta veliki, ivicnjaci, lezeci policajci i krateri po putevima mu ne predstavljaju problem, a unutar kabine se onda ima utisak kako su nam putevi mnogo kvalitetniji, nego sto inace jesu. Zvucna izolacija je dobra, mada je ovo benzinac, pa pretpostavljam da je ovo kod dizelasa bitnije. Menjac ima 5 brzina, sto je meni iskreno sasvim dovoljno, jer sam vozio i automobile sa 6 brzina, pa sam imao utisak u gradu da mesim hleb, jer menjac sve vreme prebacujem iz jedne u drugu brzinu. Cak i za autoput je to dovoljno, posto se pri brzini od 120km/h, motor vrti na oko 3000 obrtaja u minutu.
- Enterijer auta mi licno bio lepsi od svih drugih koje sam uzimao u obzir. Iako Tipo ima mozda najvise dizajnerskih elemenata, a Astra multimedijalni sistem sa vise dugmica nego na kontrolnoj tabli AirBus A320, Duster mi ostavlja utisak pravog SUV-a unutra, sa visokom kontrolnom tablom, dovolno prostra za sve. Nista prenatrpano i nista sto bi mu nedostajalo za svakodnevnu upotrebu. Istina je da ima puno plastike unutra, ali za ovu cenu nisam ocekivao mahagoniju i kozu, mada su mu volan i menjac presvuceni kozom, pa je sasvim prijatan osecaj za voznju.  Napomenucu i da mi je C-Elysee bio mnogo lepsi uzivo, nego na slikama koje sam gledao, ali maksimalna garncija, uz doplatu, mu je 4 godine, odnosno 80.000km, sto me je najvise odlucilo da se ne odlucim za njega, jer Duster dolazi u osnovi sa 4 godine i 100.000km. Prilikom izbora automobila, vodio sam i suprugu da pogleda svaki od njih, da vidim kakvi su njeni utisci i njoj se najvise dopao Duster, jer joj je delovao kao auto vise klase u odnosu na ove ostale.

Auto cu voziti i po gradu, ali i na izlete koje cesto pravimo i da ce nam zadovoljiti sve potrebe, pa se nadam da ce nas dugo sluziti i da se sa majstorima necemo druziti van redovnih servisa, a svako ko se premislja da li mu je 1.0TCe dovoljan, od mene imam svaku preporuku, pa bi bilo lepo da ih cesce vidjamo po Srbiji.

Ako je nekome potrebna bilo kakva dodatna informacija, slobodno neka pita, ovde ili kroz poruke, trudicu se da budem relativno aktivan na forumu.

Pozdrav za sve!

kiconix

U zdravlju da ga vozate!!!  :ziveli:

bocca

... i da što više prirodnih lepota zajedno sa njim obiđete!!!

Raja


nik

 :aplause: :aplause: :aplause:

U zdravlju da ga potrosis.

shole

Čestitam i u zdravlju da se vozite! :ziveli:
Što se tiče kontrole multimedije iza volana,navići ćeš se. Isti sam utisak i ja imao. Prekidač tempomata je verovatno zbog bezbednosti tu postavljen,a na zagrejanost kabine dosta utiče i boja auta i velike staklene površine.

Veterinar

Bravo i hvala na podeli utisaka sa nama. Neka vas lepo služi.  :ziveli:

Zoran

#7
Bolji opis, nego kod automobilskih  novinara  . :ziveli:
Sam svoj gazda - vazda.

srbininside

Hvala na zeljama i odgovorima!
Pokusao sam da svima koji su zainteresovani za ovaj motor pomognem oko odluke, jer sam i sam tražio po raznim stranicama iskustva o njemu, a na srpskom nista nisam pronasao. Kako bude vreme prolazilo i kako budem vise iskustva sa njim imao, trudicu se da dodam i jos po neki komentar, a i na ostalim temama da se prikljucim.

Bata83

Neka je sa srecom kupovina i slobodno iznosi utiske. Mene jako zanima posto sam ja od onih sto su skepticni po pitanju "malih" motora i koje su roditelji ucili: puno kubika malo konja cuva motor, neunistivo ...

dekiv68

Nek je sa srećom, što više kilometara bez kvara.
Da li si razmišljao o 1.0 TCe sa fabričkim LPG koji je, čini mi se, 700e skuplji?

srbininside

Citat: dekiv68 poslato 28.07.2020. - 20:10
Nek je sa srećom, što više kilometara bez kvara.
Da li si razmišljao o 1.0 TCe sa fabričkim LPG koji je, čini mi se, 700e skuplji?
Hvala, nadam se i ja da će služiti dobro.
U trenutku kada sam kupovao, opcija sa plinom nije imala kod nas, pojavila se pre 2-3 nedelje, ali ne verujem da bih ga uzeo ni da je imao u prodaji. Ne znam ni da li imaju na stanju u Srbiji, a za bilo koju porudzinu su mi rekli da ce tesko stici pre decembra, zbog situacije sa virusom. Kilometraža koju prelazim godišnje je ispod 20 hiljada, pa nisam siguran ni koliko bi mi se isplatio. S obzirom da ga fabricki ugradjuju i garancija je isto 4 godine, mislim da je to skroz dobra opcija, a gledao sam neke poljske klipove na YT gde postižu čak i bolje performanse na LPG, ali sve to treba i sa rezervom uzeti. Moja iskustva sa plinom na Puntu i nisu baš vrhunska, mada nije ni bio fabricki, a treba racunati i skuplji servise zbog dodatnih delova, plus reatest koji mora da se radi na 5 godina, a ja svakako planiram da vozim ovaj auto duže od toga.
Da prelazim kilometraze preko 30.000 km godisnje, svakako bih pre uzeo LPG nego dizel, jer mislim da je dizel preskup, a i cena goriva mu dosta brze raste nego plinu. S druge strane, u Srbiji dizel duze drzi cenu, ali da je to jednostavna matematika, ne bi ni postojao izbor izmedju tipa motora :)

MarkoHR

#12
Ja imam 1.0 TCe s plinom.

Imam karticu slobodne ruke (keyless) pa mi ne smeta kontrola radija, a na istu sam se naviknuo odmah i super mi je, pogotovo kotačić za promjenu stanica  :woo-hoo:

Kontrola paljenja tempomata i ograničavanja brzine je loše smještena, imali su mjesta na volanu, ne znam koji vrag im je bio ali navikneš se naći je a ako se tempomat često koristi ne treba ga ni gasiti.

ECO mod mi je osobno super stvar, stvarno "ubije" auto glede performansi, ali zato auto postane limuzina, tako glatko ubrzava, fino prima gas, a ide dosta dobro. U normalnom ne-ECO modu je motor željan okretaja, voli se vrititi, prima gas, ovako ga umirim. Za autocestu i grad je ECO čisto OK, a za magistralu gdje treba preticati rađe normalno. Inače mrzim te ECO gluparije i mislio sam da nikad neću koristiti tu opciju, ali sviđa mi se.

Osobno bi volio 6. ECO brzinu za autocestu, ali eto, ne možeš imati sve  :doh: Ovo je neki kompromis, ali smatram da je bolje ta getriba nego ona na kojoj krećeš iz 2. brzine jer 1. glumi šperu pa opet imaš samo 5 brzina, barem na ovom 2WD autu.

Zoran

Zabluda je da 6. Brzina puno štedi gorivo (možda 5 %)ali je istina da u gradu najmanje troše oni auti sa 4 brzine.
Sam svoj gazda - vazda.

srbininside

Citat: MarkoHR poslato 28.07.2020. - 21:30
Ja imam 1.0 TCe s plinom.

Imam karticu slobodne ruke (keyless) pa mi ne smeta kontrola radija, a na istu sam se naviknuo odmah i super mi je, pogotovo kotačić za promjenu stanica  :woo-hoo:

Kontrola paljenja tempomata i ograničavanja brzine je loše smještena, imali su mjesta na volanu, ne znam koji vrag im je bio ali navikneš se naći je a ako se tempomat često koristi ne treba ga ni gasiti.

ECO mod mi je osobno super stvar, stvarno "ubije" auto glede performansi, ali zato auto postane limuzina, tako glatko ubrzava, fino prima gas, a ide dosta dobro. U normalnom ne-ECO modu je motor željan okretaja, voli se vrititi, prima gas, ovako ga umirim. Za autocestu i grad je ECO čisto OK, a za magistralu gdje treba preticati rađe normalno. Inače mrzim te ECO gluparije i mislio sam da nikad neću koristiti tu opciju, ali sviđa mi se.

Osobno bi volio 6. ECO brzinu za autocestu, ali eto, ne možeš imati sve  :doh: Ovo je neki kompromis, ali smatram da je bolje ta getriba nego ona na kojoj krećeš iz 2. brzine jer 1. glumi šperu pa opet imaš samo 5 brzina, barem na ovom 2WD autu.
Auto je za svaku preporuku, to sto sam kritikovao su sitnice, isto tako bih mogao i za Q7 da napljujem svasta :D
Posto vozis LPG, napisi i sam utiske, olaksaj ljudima, mislim da dosta ima predrasude prema mali turbobenzincima ;)