0.9 TCe 90 Zamena ulja i filtera kabine

prethodna tema - sledeća tema

Boqy

Ulje odma pocrni i kada se ne promeni filter pri zameni ulja.

oliver83

Na mom Loganu 1.4 ulje je uvek svetle  boje pa i posle 15000 km, sto je i normalno za benzinca.
Ali kod Tucson dizela pocrni čim prodje tipa 1 km. Kažu da je kod dizela to ok

mladja73

Pisao sam svojevremeno o nemenjanju filtera ulja na prvom servisu jos na starom  (prvom) forumu. Radio sam prvi servis  u tadasnjoj Integri sadasnjem Hitu. Drugi servis sam radio u svojoj reziji i brat (dugogodisnji auto mehanicar) je tada ustvrdio da mi nisu menjali filter ulja. Bojim se da su taj obicaj u "ovlascenom" servisu zadrzali do danasnjih dana.
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

slavko_bgd

A kako je to ustanovio pri sledećoj zameni ulja? U smislu, lako je ustanoviti neposredno nakon izvršenog servisa, vidi se da li je filter nov ili nije. Kako ustanoviti tako nešto nakon 10000km ili nakon koliko već je rađen sledeći servis?

To me podseti na jednu anegdotu: kad sam vozio Renault 5 , dođe mi komšija koji je vozio isti auto, vadi iz gepeka kesu i u kesi filter ulja koji je spolja istrulio.  I kaže mi, parafraziram: bio sam kod tog i tog, vidi šta mi je skinuo s motora a ne znam zašto..tolike godine to bilo na motoru, radilo bez greške, što mi ga je uopšte menjao?..i šta je uopšte ovo? 

"Nemam pojma", rekoh mu, "verovatno je nešto fabričko..." .  :Smiley:

Andrix

Bas se konstruktor potrudio za ovaj plasticni cep za filter. Rekao bih da je filter za vazduh naopako stavio, isto dodje kao kod 1.2 motora....
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Veterinar

Da ne paranoišem, neka bude sve ovako kako je. Ubuduće ću se družiti sa Hobbistom, a skratiću za svaki slučaj interval do sledećeg servisa.  :ne:

szs

Ili uradiš servis u Reno Sava i GLEDAŠ šta rade? Šta misliš zašto idem tamo?  :whistling:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Veterinar

Prvi servis je bio besplatan SAMO u HIT autu, zato sam tamo otišao na prvi servis. Nema veze, sve OK... osim što mi se čini da je ulje malo tamnije. I što ga ima u višku.  :rtfm:

dekiv68

Vet, ova tvoja pisanija me je naterala da odem do auta, izvučem i pogledam šipku za ulje, uključim drugi računar i pogledam koliko sam prešao od poslednjeg servisa i zaključak je sledeći:
- Iako sam sve vreme gledao tok servisa u Pančevu, po dolasku kući sam pogledao nivo ulja i pošto je ulje bilo prozirno nevidljivo poput zejitina, malo teže uočio, pri odsjaju sunca da je nivo malo ispod max (mislim da sam prešao oko 15-tak km)
- Nakon pređenih 2.464 km, od zadnje zamene ulja i filtera, uglavnom gradske vožnje, ulje je vidljivo prljavije, ali isto, ako ne i malo manje tamno nego tvoje.

Mišljenja sam da su menjali ulje ali ne i filter istog  :fiju:. stvarno debilizam  :ha:

Loganovac

Dragane, kako stvari stoje mislim da bi najbolje bilo da se izuješ za 4-5 črvenih i zameniš ulje i filter znaš već gde, ionako je "servis" bio besplatan  :doh:
Dakle, kol'ko para - tol'ko i muzike  :cekicem:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

To bih i ja uradio.Treba da se kupi cevasti ključ 27 za skidanje filtera (ko ga nema),ostalo je isto kao za stare Dačijine motore,mislim da su čep i podloška isti..Filter obavezno Purflux,po katalogu.Trebalo bi da ga ima u Panteru ili u ovlašćenim servisima,isti je za sve Tce motore.
Da pojasnim moje iskustvo sa tamnjenjem novog ulja.Nakon zamene na mernoj šipci ulje je providno,jedva se nazire nivo.Kad sam isto to ulje izvlačio špricem iz kartera bilo je tamnije nego kad sam ga sipao iz kantice.U pitanju su nijanse,ali je činjenica da novo ulje sipano u motor potamni manje-više bukvalno posle 20 minuta vožnje.

Veterinar

Da, ali ovo je CRNO. Kao kod naftare. Sunce žarko, nije ni čudo da sve više paranoišem kad stalno neke sekiracije... Zanima me da li se fabrički filter po nečemu (proizvođaču, nekim serijskim brojevima) razlikuje od zamenskih. Tu bi mi sad dobro došla ona faktura.

saša61beograd

99,9 % fabrički filter je Purflux.Tako je i na tutorijalu na početku teme.Jedino Purflux filteri imaju karakterističan cik-cak filtrirajući "papir".Kod starih motora na filteru ulja je pisalo Renault kad se kupovao u ovlašćenom servisu (HIT).Isti taj tip filtera (kataloški broj) kupljen drugde je bio Purflux.Tako je bilo onda,kako je sad,ko zna.

Bilo kakvo netezanje i dokazivanje sa HIT-om ja bih izbegao jer je gubitak vremena i nerava (još te mogu proglasiti za Žigona).Da bih mirno spavao (vozio) sledećih godinu dana je bih sve opet zamenio sam.Možda bih jedino u Hit-u kupio filter (da bi na njemu pisalo Renault umesto Purflux).
Da li ti je zamenjeno ulje,da li je zamenjen i filter,ne zna se.Možda jeste sve urađeno kako treba,možda su negde zabušili (filter).Sumnja je uvek moguća,Hit ima takvu reputaciju i za to je sam kriv.Ponavljam,ja bih sve ponovio o svom trošku,sam ili kod nekoga kome mogu da gledam preko ramena šta radi.Lakše bih podneo trošak,nego da me gricka sumnja.


glavonja3

Moje iskustvo:

Stavljao sam ulja Elf i Nisotek 10w40. Uvek je sipci bilo svetlo, a vremenom je potamnilo. S pocetka je skroz providno, jedva se vidi na sipci. Kasnije potamnjuje u fazama. Nikad odjednom. Posle nekog (ne znam tacno kolikog) vremena postane skroz tamno. Na kraju kada ga izlivam iz kartera je crno.

Uvek menjam filter za ulje.

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.