Diskovi i Pločice

prethodna tema - sledeća tema

gav.sa

Danas sam skidao točkove, čuo sam prilikom kočenja kao da metal češe o metal. Debljina pločica su ispod 4mm, jedna je ispod 1mm. Prešao sam 48000 sa fabričkim. Koliko sam video, diskove ću morati da obrađujem jer su neravnomerno pojedeni (više su po spoljašnjem obodu). Interesuje me, ukoliko ne budem mogao da dobijem 10,6 mm nakon obrade, moraću da ih menjam?

zac

Da, ustvari, bilo bi pametno.  :wave:

Veterinar

#272
Svojevremeno smo pisali o tome da li postoji indikacija potrošenosti pločica ili ne, pa sam napisao da (i pored toga što nema indikacije) rub diska počinje da struže i pre nego što se pločice sasvim potroše. Mislio sam na površine koje sam obeležio crvenom bojom. Naravno da te površine nisu osmišljene kako bi između njih dolazilo do trenja, ali pošto pločice nisu potrošene do kraja kada dođe do trenja i zvuka koji se pri tom čuje, vozač ima vremena da zamenu uradi uskoro, ne mora odmah.


Keka

#273
Citat: gav.sa poslato 02.01.2014. - 22:59
Interesuje me, ukoliko ne budem mogao da dobijem 10,6 mm nakon obrade, moraću da ih menjam?

Nov disk je debljine 12 mm. Minimalna dozvoljena debljina je 10,6 mm, sto znaci da je sa obe strane dozvoljeno trosenje od po 0,7 mm.

Prevedeno cim primetis da disk ima falc, zreo je za zamenu. Medjutim, to ne znaci da obrada nije izvodljiva. Pitanje je isplativosti, obrada je oko 1000 din po disku, a nov disk je reda 2000 din.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


gav.sa

Na desnom točku pločice su više potrošene, ostalo je oko 2mm. Na levom točku je ostalo više od 5mm. A ono škripanje se čulo sa desnog točka i otprilike je značilo da su pločice veoma blizu kraja i da je vreme za zamenu.
Novi diskovi su od 1800 do 2400. Odneo sam stare kod majstora i čekam da mi kaže cenu. Sve preko 2000 za obradu diskova znači kupovina novih.
Skidanje diska i pločica nije bilo teško koliko to da pronađem odgovarajući alat za skidanje  :zurka:

Zoran

Rijetko kada se sve četiri pločice troše isto. Obično kliješta malko zapeknu, desna strana puta je prljavija...Mnogo faktora utiče. Najbolje je pogledati povremeno a najjednostavnije je pri zamjeni guma.
Sam svoj gazda - vazda.

Black

#276
Obavezno repariraj kociona klešta tj.
leoo očisti i zameni gumice, inače ćeš imsti isti problem ;)



Kaniš li pobijediti, ne smiješ izgubiti!

lovac

Kod mene na autu su dupli (ventilirajući diskovi). Kako se kod njih meri debljina, i kolika mora biti?

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Ma ne pita čovek za te od 125EUR, nego za one jeftinije.  :lau:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


lovac

Hvala Keka!

Ima li neko logično objašnjenje zašto su na sandero ugradili obične diskove, a na stepway ventilirajuće - iako se težina auta ne razlikuje?

DarioGTI

Ako ništa drugo, s obzirom na iznos doplate za Stepway paket, red bi bio da ima i ventilirajuće diskove.  :kava:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

Turbo

Ako ti je za utehu na mom sanderu su isto ventilirajuci.

lovac

Pa nema šta da me teši, samo sam bio znatiželjan, je li to stepway oprema ili je nešto drugo u pitanju. Očito, nema veze sa modelom, mada, do sada nisam video sandera sa takvim diskovima.