Koji tip ulja za menjač, za NFJ ili NFP?

prethodna tema - sledeća tema

mikipopovic

Pomoz' Bog poštovani Dačani!

Molim vas pomozite oko dileme sa tipom menjačke kutije.
Pojavio mi se krckajući zvuk kad je menjač izbačen iz brzine, a kad pritisnem kvačilo, zvuk nestaje. O tome već postoji tema na forumu i jedan od načina da se problem reši je dolivanje ulja u menjač.
Moj auto je prešao oko 140000, pa sam odlučio da ne dolivam, već da zamenim ulje.

Prateći teme na forumu shvatio sam da je potrebno 3l ulja i to Elf traself 75W80.

Problem je nastao kada su mi u Profaco-u rekli da postoje 2 tipa tog ulja i to NFJ i NFP!  :hm:
Izbor tipa, po njihovim rečima, zavisi od toga koji je tip kutije menjača u mom automobilu.

Postavlja se pitanje kako da saznam koji je tip menjačke kutije u mom Dacia Sandero-u, 1.4 MPI, 2010 godište?

Neophodan mi je odgovor da bih kupio pravi tip ulja.  :help:

Hvala!

jasho

Miki,

To oni u PROFACU mogu i sami da ti kažu, tako što na osnovu godine proizvodnje pogledaju u katalog koji su dobili od ELF-a, tako su meni na licu mesta dali ulje za menjač jer su potražili u katalogu, mislim da ide ovaj NFJ, jer je oznaka 1.4 8v    K7J 710    1,390 cc    75 hp (56 kW)    13.0 s    161 km/h

A u ostalom možeš i ti da vidiš u papirima koja ti je oznaka

DarioGTI

Zar to ne piše u Uputstvima od auta?
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

Veterinar

 :ne: Sipao NFJ u menjač koji ide uz 1.6.

jasho

@Veterinar

Mislim da nisi pogrešio, suštinski najveća je razlika između ulja koje ide u automatske menjače (posebno ako sipaš ovo ulje u automatski menjač), sve ostalo su nijanse, koje ne prave probleme. :lazy:

saša61beograd

Mislim da različita ulja idu u različite menjače zbog aditiva koji utiču na različite legure koje se koriste.Zato bi trebalo poštovati preporuke.Različita ulja nemaju utucaj na čelik ili aluminijum;sve ovo je verovatno zbog sinhrona koji su od obojenih legura.
Koliko se sećam,na sajtu Profaco-a je ovo objašnjeno,ili na saltu Elf-a.

Keka

Citat: jasho poslato 25.02.2014. - 12:41
Miki,

To oni u PROFACU mogu i sami da ti kažu, tako što na osnovu godine proizvodnje pogledaju u katalog koji su dobili od ELF-a, tako su meni na licu mesta dali ulje za menjač jer su potražili u katalogu, mislim da ide ovaj NFJ, jer je oznaka 1.4 8v    K7J 710    1,390 cc    75 hp (56 kW)    13.0 s    161 km/h

A u ostalom možeš i ti da vidiš u papirima koja ti je oznaka

Cek polako!

Navedeno je oznaka motora, a ne menjaca.

Ugradjivani su menjaci JH* (benzinci obicno 3) i JR* (dizeli obicno 5) serije. Za 1.6 16V ne mogu da se setim, cini mi se JH5.

Gospoda iz Profaca su malo ukakili stvar i napisali za NFJ i NFP isto, ali na sajtu Elf-a sve lepo pise:

za JH* menjace ide NFJ ulje

http://www.lubadmin.com/upload/produit/FichePDF/lang_1/7194.pdf

NFP ide samo u vozila Vel Satis, Avantime i Espace IV, Laguna  2,2DT, dci i V6,  Mégane/Scenic II Pk4 i Espace (2.0 i 1.9 dti).

Uputstvo za upotrebu staro 10 godina nije od velike pomoci, TRJ se ne proizvodi, ali google nadje zamenu http://www.profaco.rs/files/pdf/tranself_trj_75w80.pdf

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


mikipopovic

Hvala svima, a osobito tebi jasho!   :respect:

Upravo sam bio u Profaco-u po u katalogu su utvrdili da za moj Sandero ide NFJ varijanta.
Trenutno nemaju, ali bice za par dana.
Uzgred, podatak od 3l pretpostavljam da je proveren i da je to dovoljno?
Izvinjavam se za off topic!

Veliki pozdrav!  :to:

jasho

Ide tri litra, možda i koji gram manje (moj majstor sipao dok nije počelo da preliva, nisam ništa vratio kući) i toliko sam ja uzeo kad sam prošle godine menjao!

Pozz  :ziveli:

mikipopovic


hobbista

Ja sam sipao NFP - ne sećam se da li nie bilo NFJ, ili je ovo bilo na akciji.
Zadovoljavaju isti standard, a NFP pokriva iste tipove menjača kao i NFJ.

Na stranu što nisam našao definiciju standarda 4+.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Zoran

GL5 je valjda problem za sinhrone  :ne:.
Sam svoj gazda - vazda.

hobbista

Video sam specifikaciju za GL4 i GL5, ali je GL4+ negde u oblacima  :ne:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Keka

Citat: hobbista poslato 25.02.2014. - 19:33
Ja sam sipao NFP - ne sećam se da li nie bilo NFJ, ili je ovo bilo na akciji.
Zadovoljavaju isti standard, a NFP pokriva iste tipove menjača kao i NFJ.


Ko sad ovde koga zahebava?  http://www.lubadmin.com/upload/produit/FichePDF/lang_1/7195.pdf

Za isto ulje ne pise isto.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


hobbista

Marketing je čudo.

Za NFJ je naglašeno de je sintetika, dok za NFP nije.
NFP je preporučen i za Nisana, a NFJ nije.
A oba ulja su iste specifikacije, sa malim razlikama u karakteristikama. A ta razlika, verujem, eventualno može da se primeti u ekstremnim uslovima korišćenja i na velikoj kilometraži. Odnosno verovatno je razlika u količini aditiva (detergenta i/ili protiv penušanja).

Muka mi je više od zaglupljivanja potrošača izmišljanjem tople vode  :agr:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D