Senzor pozicije gasa

prethodna tema - sledeća tema

VaskezNS

Ne bih da oživljavam staru temu bez potrebe ali me zanima mesto montaže i uloga "Senzora pozicije gasa". Pronašao sam ga na sajtu rezervnih delova, ali sem pedale gasa, sajle gasa, poluge i leptira, i step-motora naravno, ne nađoh nigde nešto više o ovom "misterioznom" uređaju  :ne:

http://www.dacia-delovi.com/?541,senzor-pozicije-gasa-(mpi-motori)
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Keka

#1
To je zapravo senzor polozaja leptira gasa (klapne) i nalazi se, logicno, pored klapne. Na slici br. 4.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


VaskezNS

Tnx Keka. Ako dobro razumem, senzor pozicije gasa i step-motor u sprezi i uz ostale info koje ECU ima između ostalog služe onome što bi se po "naški" reklo "automatski sauh", ili dovoljnu info daje samo step-motor ?  :ces:

Druga opcija upotrebe ovog senzora je možda da ECU zna koliko sam "nagazio" na papučicu...e sad, zašto mu je to bitno jer će se preko sajle gasa klapna svakako otvarati/zatvarati, bez da "pita" ECU da li sme...
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Keka

Funkciju automatskog sauga vrsi step motor u saradnji sa ECU a na osnovu temperature motora, pa ECU na dizne salje produzen signal i pravi bogatiju smesu, a na step motor salje signal i podize broj obrtaja.

Senzor polozaja klapne da ECU zna koliko si nagazio. Klapna se otvara mehanicki i moze da se otvara do sutra dok ECU ne doda gorivo preko produzenog impulsa na diznama.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


VaskezNS

Ok, ovo već baca jasniju sliku na celu priču.

E sad, s obzirom na njegovu funkciju, da li dobro cenim da su sajla gasa i poluga na klapni u stvari "višak" - drugim rečima, ako bi senzor pozicije gasa bio uređaj koji bi već kod same pedale gasa mogao ECU-u da kaže koliko smo nagazili - imali bismo isto tako funkcionalan motor ?

I drugo podpitanje:
- ECU + produžen signal na diznama = bogatija smeša
- ECU + step-motor = podizanje broja obrtaja

Ovo mi se malo "brka" - da li step motor onda određuje količinu usisa vazduha ?

Sorry na puno podpitanja, ali ovo je nešto što me zanima a još nisam imao prlike da malo zavirim pod filter vazduha i oko njega..mnogo ladno vreme  :zima:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Loganovac

Step motor kontroliše bajpas vazduh i funkcija mu je da stabilizuje rad motora u leru. Leptirom za vazduh upravlja sajla vezana za pedalu gasa i time se menja količina vazduha koja se dovodi motoru. Da bi motor pravilno funkcionisao potrebno je da se u svim režimima obezbedi odgovarajujća smeša goriva i vazduha (to je nekada radio karburator). Iz tog razloga potrebno je da komjuter (ECU) zna koliko ste zgazili pedalu gasa pa da inicijalno ubrizga koliko treba goriva. U igri su naravno i broj obrtaja,  temperatura motora, signali sa lambda sondi, MAP senzora, "knock" senzora itd.
N'umem kraće da opišem.  :ne:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Citat: VaskezNS poslato 23.12.2011. - 19:22
E sad, s obzirom na njegovu funkciju, da li dobro cenim da su sajla gasa i poluga na klapni u stvari "višak" - drugim rečima, ako bi senzor pozicije gasa bio uređaj koji bi već kod same pedale gasa mogao ECU-u da kaže koliko smo nagazili - imali bismo isto tako funkcionalan motor ?

Da ali bi leptir (klapnu) morao da pokrece elektromotor. Step motor radi finu regulaciju kolicine vazduha u leru kad je klapna zatvorena.

Moderniji automobili imaju sistem "drive by wire" gde je na pedali gasa potenciometar.

Sa druge strane mnogo elektronike je potencijalno mesto kvara.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!