indikator pritiska u gumama

prethodna tema - sledeća tema

szs

Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

kiconix

Nesto sam i ja guglao, ispada da moze.  :ne:
Samo treba naci ko moze.

szs

Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

kiconix

Nema garancije. Lodgy je u pitanju.
Na MCV je to preko ABS-a, mnogo bolja varijanta.

Veterinar

Gužva na poslu.Ukratko:

USPELO JEEEE!  :bliss: :bliss:

kiconix


szs

Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Veterinar

Svi senzori zalepljeni trakom za felnu, naravno unutrašnji deo. Kako je felna ulubljena, a deo sa senzorima ravan, nisam mogao drugačije to da izvedem. Ravan deo senzora je pokriven lepljivom trakom, a neravni (gde je rupica, gde se zapravo meri pritisak) je okrenut ka felni, kako ga ne bi prekrila traka (rupicu) i kako bi mogao da "diše" i beleži prtisak.

  Greška uspešno poništena (reset tp), prešao sam desetak km i nije se pojavilo upozorenje. Rezervi točak u prtljažniku, vezan lancem. Ne daj bože krađe, to su felna i guma, ali i četiri senzora i zezanje sa lampicama. U slučaju gumidefekta, imam rezervni točak u punoj dimenziji i senzore i dalje na autu.
  Gumeni deo (ventil) očito ima vek 3-4 godine, jer su na autu sva četiri puštala, tako da je ovo zaista dobro rešenje.  :wave:

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

LoganBoy

Pod pretpostavkom da koristiš senzore na svim točkovima normalno, ako hoćeš imati drugi set točkova , da li to znači da moraš kupiti još četiri senzora za taj drugi set ? Ima li tu neka procedura ? Nemam iskustva sa ovim. Kontrolišem gume jednom mesečno i to je sve, a planiram kupovinu novog auta pa vidim šta me čeka.

kiconix

Novija vozila koriste podatak sa ABS za monitoring pritiska.
Ova glupost sa senzorima je bila samo prelazno resenje.

LoganBoy

Pa nadam se da na vozilima Dacia u 2019.god. nisu u primeni ovi senzori na ventilima. Možda da pitam ovlašćeni servis.

Veterinar

Najbolje tako. Odgovor na tvoje pitanje je "da", svaki točak mora da ima svoj senzor. Preskupo rešenje. Kada bih kupio nov auto sa takvim tipom kontrole pritiska u gumama, isti dan bih otišao kod vulkanizera i uradio ovo što sam juče učinio sa senzorima. Cetiri senzora kostaju 16000,  bez montaze. Za manje novca mogu da se nađu felne (ne samo čelične, našao sam aluminijumske za manje para) za rezervni set...


Veterinar

E, ovako... Postoji mogućnost reparacije gumenog tela, tj. ventila, sa senzorom. Hoce da ih menja majstor koji se nalazi kada se iz Salvadora Aljendea skrene pored trznog centra i udara u Mirijevski bulevar (bas tu, vulkanizer i auspuh servis).
Kako vidim, ovo sa kupujem /prodajem kosta oko 1000 dinara,  a navodno na Aliexpressu može da se nadje za 4 evra/dolara (ne znam u kojoj valuti su cene). Ovo su sa mnom danas podelili kupci koji imaju Sandero. U prve dve godine promenili su dva ventila. Do sada sve, ali posle reparacije ne ocekuju probleme, guma zamenskog je navodno neuporedivo bolja od originala.

Ja se drzim resenja od pre nekoliko dana, jer trenutno to ne zahteva investiciju.

Veterinar

E, pa, limun mu zuti... Na svakih desetak kilometara pale se lampice istovremeno - narandžasti kvadratic i lampica za pritisak u gumama koja blinka.
Kad je guma izduvavala, upalila bi se lampica za pritisak. Mogao je da se resetuje pritisak, ali bi se lampica upalila ponovo. Posle nekog vremena upalio bi se i crveni kvadratic (pravougaonik valjda, cik-cak linija je u njemu). Reset bi pomogao kratko, nekoliko stotina metara .

Kad su skinuti senzori (u autu su, na atmosferskom pritisku), lampica za pritisak u gumama se pali odmah, ne pomaze reset (ne prihvata ga) , povremeno blinka narandžasti kvadratic, koji je, ako se dobro sećam, povremeno i crvene boje.

Svi senzori u jednoj gumi, na svakih desetak kilometara pale se lampice istovremeno, narandžasti kvadratic i lampica za pritisak u gumama koja blinka. Moze reset, prihvata odmah, desetak kilometara nema signalizacije. Mozda tacno deset, tek pokusavam da utvrdim pravilo pojavljivanja. Mislio sam da je vezano za trenutnu brzinu, u cemu nisam nasao logiku, a jedna kontrola parcijalnim brojacem je pokazala 10.0 km. Mozda slucajno, ali bas je okruglo, a znacu za nekoliko dana, Lodgy se malo vozi.