indikator pritiska u gumama

prethodna tema - sledeća tema

szs

Citat: Veterinar poslato 10.04.2018. - 22:06
Interesantno je da se lampica pali nakon 50-60km.
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=8255.msg184934#msg184934
Softverski sistem (bez fizičkog davača na felnama) i zahteva izvesno vreme/predjene kilometre, da bi izanalizirao razliku u obrtajima na točkovima  :ne:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Aleks

Obim točka je približno isti, ali obim felne nije, a senzor se nalazi na ventilu a ventil je na felni... jblga, možda zato baguje...

kiconix

Greska.
Nema senzora.
Meri precnik preko abs-a.

Aleks

A jel?! Ja mislio da ima senzore.  :(

Loganovac

I da ima ništa se ne bi promenilo. Obim felne ne igra nikakvu ulogu, jedino je ukupan obim točka bitan.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Veterinar

Danas smo pisali u drugoj temi, pa da nastavimo ovde, na pravom mestu. Nisam siguran u ovo, ali mislim da je poenta da se pritisak u gumama namesti na odgovarajući, a onda resetuje "tp", dugim pritiskom na kraj desne ručice. Nakon toga senzori registruju odstupanja od tih, zadatih vrednosti. Grešim li?

Vladan P

Zajedno smo skupa !

Dragan Logan

@veterinar

Grešiš. Novi Logan II i novi Sandero II nemaju senzore pritiska u gumama. Oni mere prititak u gumama preko ABS-a to jest preko broja obrtaja točkova. Ako je pritisak u gumama isti , a oba točka na istoj osovini imaju isti pritisak u gumama, obim točkova je isti. Broj obrtaja osovine je isti po pređenom kilometru,  ABS senzor na svakom točku šalje signal računaru koji broji koliko se neki točak puta okrenuo za neki određenu put(kilometar ) . Ako je na istoj osovini sa jedne strane točak pritisak 2,2 a na drugoj strani 2,0 , obim točkova nije isti,( razlika je svega par milimetara 1-2 mm), točak na kojem je manji pritisak u gumi napravi više krugova u odnosu na točak sa višim pritskom na određenom rastojanju i onda računar primeti razliku i šalje signal da se pali lampicu za pritisak u gumama. U ovom sistemu uvek postoji mogućnost greške jer pri prolasku kroz krivinu čak i sa istim pritiskom u guma, levi i desni točak ne pređu isto rastojanje( jedan se više puta okrene od drugog) zato se tek greška pojavljuje posle 30-60 km kada računar shvati da postoji neka razlika. Ovo je mnogo jeftiniji sistem od senzora u svakom točku. Svaki senzor košta, rade na principu rfid signala ,domet im je nekoh 20-30cm, pored senzora mora se i imati i prijemnik koji je blizu točka , i uređaj koje skuplja sve signale i prikazuje ih na ekranu, e samo tamo kod jeftinijih modela prikaže kao i kod Dačije signalnu lampicu , kod skupljih modela čak i koji je točak mekši a u kod luksuznih verzija čak i koliki je pritisak u svakoj gumi.

kiconix

Pa sad, tema je o senzorima a ne o nacinu merenja.
U novim generacija koriste taj nacin merenja preko ABS-a ali starije imaju senzore za pritisak.
:ne:

Loganovac

Dragane, reče ti da Vetrinar greši, ali ne reče kako se onda setuje (resetuje) pritisak u sistemu koji detektuje razliku broja obrtaja o kome je on i govorio. Lako je kad postoje senzori u ventilima, kako je kad to ide preko ABS senzora?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

szs

@Loganovac
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=8255.msg184934#msg184934

Sumirano na jednom mestu za sva buduća pitanja ovog tipa:

1 Pojava signala na tabli
2 Zaustaviti se što je pre moguće a da se ne ugrožava bezbednost.  Provera i eventualna dopuna pritiska
3 Na BC naći TP mod i pritisnuti taster na ručici sa desne strane volana par sekundi dok se ne izgubi signal na tabli
4 Voziti auto najmanje 20tak min da ABS zapamti nove vrednosti broja rotacija svakog pojedinog točka. To će biti referenca za dalji rad sistema.
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Veterinar

#71
Onda, kako shvatam, nisam pogrešio.

Već sam pisao o tome da se meni pali lampica svaki put nakon zamene točkova (zimski - letnji i obrnuto, različite veličine felni su u pitanju ) nakon nekoliko desetina kilometara. Tada samo resetujem tp na opisani način i do iduće zamene je mirna situacija (ako ne padne pritisak u nekoj gumi, naravno).

kiconix

Treba mu vremena da pokupi podatke.
Taman tih par desetina km.

Veterinar

Jasno mi je to, ok. Međutim, Dragan Logan je napisao da se lampica pali ako je u nekoj od guma niži pritisak (što je neosporno), ali situacija koju opisujem je drugačija. U svim gumama je isti pritisak (odnosno oko fabričkih preporuka), ali zbog razlike u veličini točkova (iako je malo odstupanje), pali se lampica, jer je sistem prilikom prethodnog reseta zabeležio drugačije vrednosti.

kiconix