indikator pritiska u gumama

prethodna tema - sledeća tema

michaeldacia

Što se tiče manifestacije greške, u ptianju je samo svetslosni signal, bez zvučnog, a nisam primetio ni ograničenje brzine (mada za to nisam siguran, a u vezi tog senzora ama baš ništa u uputstvu ne piše).

Pre par nedelja sam opet imao (po drugi put) paljenje signala za pritisak u gumama i to dan nakon što sam na pumpi prekontrolisao pritisak, dopunio gde trebalo i odmah nakon toga resetovao senzor (i sve to sam radio na hladne gume). Sutradan na sred Fruške Gore pali mi se lampica za pritisak. Nakon 50-ak kilometara i par pauza i vizuelnih inspekcija naletio sam na vulkanizera gde se ispostavilo da je pritisak u redu. Opet sam ga resetovao i od tada sve u redu.

Počinjem da sumnjam u validnost senzora, što je problem, jer ako stvarno pritisak opadne a ja ne verujem indikatoru, gubi se čitav smisao postojanja istog.

Raja

Po mom ličnom mišljenu i četrdesetogodišnjem vozačkom iskustvu, senzori pritiska su apsolutno bespotrebna zezalica. (J.bo ih onaj ko ih izmislio!  :cool:  )

szs

Citat: michaeldacia poslato 20.09.2016. - 10:36
Što se tiče manifestacije greške, u ptianju je samo svetslosni signal, bez zvučnog, a nisam primetio ni ograničenje brzine (mada za to nisam siguran, a u vezi tog senzora ama baš ništa u uputstvu ne piše).

Pre par nedelja sam opet imao (po drugi put) paljenje signala za pritisak u gumama i to dan nakon što sam na pumpi prekontrolisao pritisak, dopunio gde trebalo i odmah nakon toga resetovao senzor (i sve to sam radio na hladne gume). Sutradan na sred Fruške Gore pali mi se lampica za pritisak. Nakon 50-ak kilometara i par pauza i vizuelnih inspekcija naletio sam na vulkanizera gde se ispostavilo da je pritisak u redu. Opet sam ga resetovao i od tada sve u redu.

Počinjem da sumnjam u validnost senzora, što je problem, jer ako stvarno pritisak opadne a ja ne verujem indikatoru, gubi se čitav smisao postojanja istog.
Pošto sam skoro imao sličan problem malo sam procunjao netom i upoznao se sa sistemima za indikaciju pritiska.
I tzv Direct TPMS i Indirect TPMS
Da ne bih previše pametovao (jer to nisam) pogledj sam šta piše ovde
https://en.wikipedia.org/wiki/Tire-pressure_monitoring_system
AKO ti je indirektan sistem (kao kod mene) neophodno je posle resetovanja da voziš 20 do 60 min, što zavisi verovatno od proizvodjača softvera, kako bi sistem pokupio i "naučio" te normalne vrednosti. Sam sistem je jako glup i poredi neke parametre u memoriji koji su bili kada je sve "normalno" pa ako nastane razlika u brzini rotacije prvo 2 uporedna a onda i nekom višom matematikom i od preostalih 3 a koja traje XY vremena ...
Dakle prvo proveri da li imaš senzore pritiska. Najbolje pogledaj ventile. Ako su gumeni ventili 90% je verovatnoća da nema senzore. OBIČNO su senzori sa AL ventilima. Postoje doduše i sa gumenim ali su aftermarket i najčešće kinezi što samo po sebi može biti razlog  :banghead:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Veterinar

OK. Dakle, voziću tokom godine 7 meseci na točkovima sa letnjim gumama na kojima su i senzori i voziću pet meseci na točkovima na kojima su letnje gume, nema senzora. Ne smeta mi lampica, senzore nisam imao ni ranije.

Vihor

Da, ista prica, nabavio nove zimske ali sa drugim felnama bez senzora pritiska, leti nece biti signala, zimi ce biti. Razmisljao sa ebaya da uzmem 25era kom ali sad nisam stigo pa verovatno do godine.
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Vihor

Promenio letnje pneumatike zimskim, nije se upalila sijalička za pritisak u gumama, znači da meri pritisak na drugi način jer nemam nekakve specijalne ventile na novom kompletu guma+felna.

ili crknula sijalička (malo verovatno)

:conf: :ne:
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Veterinar

Pretpostavio sam da će tako biti kad se zamene točkovi.  :to:

Daniel

Burazer preuzeo službeni MCV 2016, gori sijalička. Svratićemo do vulkanizera pa javljam šta je bilo.
The good thing about being a pessimist is that you are always either proven right or pleasantly surprised.

szs

Neka proveri pritisak u gumama i ako je ok neka resetuje sam na ručici :ne:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Vihor

#39
Citat: Daniel poslato 19.10.2016. - 09:03
Burazer preuzeo službeni MCV 2016, gori sijalička. Svratićemo do vulkanizera pa javljam šta je bilo.

gume fabričke ili ste menjali?



------------------------------
sad našao, kako reče neko gore

citiram

"Neka vozila opremljena su TPMS sistemo praćenja pritiska preko ABS/ESP sistem.U samom točku je standardni tubeles ventil. Ali preko ABS/ESP sistema vrši se preračunavanje obima točka. Ukoliko dodje do promene usled pada pritiska u točku, salje se signal kompjuteru koji izbacuje već poznati znak upozorenja."

Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Goran25

Nakon promene letnjih pneumatika imao sam priliku da se upoznam sa navedenom lampicom. Pored nje se upalila i lampica koja označava neispravnu elektroinstalaciju ili pregrevanje goriva ( ako sam dobro pročitao u uputstvu).
Obe lampice su se ugasile nakon 20ak minuta vožnje, iz servisa su potvrdili da se senzori ne nalaze na gumama već felni i da je potrebno odredjeno vreme da se lampice ugase, nakon što učitaju zadate vrednosti.

Veterinar

Ne znam zašto bi se lampice gasile kasnije. S druge strane, ja sam stavio četiri felne sa gumama bez senzora, lampica za pritisak u gumama se upalila, naduvao sam gume (jedna imala znatno niži pritisak) i pritiskom na "Set tp" (ne sećam se tačnog postupka) lampica se odmah ugasila i nije se palila kasnije.  :ces:

Goran25

Za senzor na felni su mi pored servisa gde sam menjao gume rekli i u ovlašćenom servisu gde je vozilok upljeno, da se navodno taj senzor nalazi na samoj felni i da ga ne treba dirati... inače nov kod njih je 6.000 dinara po komadu....

To me je dodatno demotivisalo za kupovonu novih felni, proveriću na forumu da li je neko od kolega sa Dusterom imao priliku da menja felne.

Veterinar


Vihor

Napravio komplet zimske sa felnama, kad je doslo vreme zamenio i nisam imao nikakav signal za pritisak  u  gumama, stavio celicne bez senzora. Il mi ta sijalicka ne radi ili je u pitanju gornji post  tj


citiram

"Neka vozila opremljena su TPMS sistemo praćenja pritiska preko ABS/ESP sistem.U samom točku je standardni tubeles ventil. Ali preko ABS/ESP sistema vrši se preračunavanje obima točka. Ukoliko dodje do promene usled pada pritiska u točku, salje se signal kompjuteru koji izbacuje već poznati znak upozorenja."
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.