Poliranje u sopstvenoj režiji

prethodna tema - sledeća tema

Lazar@

#45
Da dignem temu malo iz mrtvih.

Ispolirao sam Stepveja posle 10 godina voznje. Auto dosao kao nov :D

Nekih pola godine sam skupljao materijal(lagano kako sam sta nalazio), i gledao razne detailing i polishing tutorijale na YT.

Kupio sam ultra finu glinu(clay bar) koja se koristi da posle pranja izvadi svu mogucu prljavstinu iz farbe.
https://www.aliexpress.com/item/32796583755.html?gps-id=8041884&scm=1007.14677.110221.0&scm_id=1007.14677.110221.0&scm-url=1007.14677.110221.0&pvid=c3c0700b-51cd-482e-a447-5ca8c3363960&spm=a2g0o.store_home.promoteRecommendProducts_5992949.3

Pa sam porucio Lake Contry USA set sundjera za poliranje i odgovarajuci backplate.
5 sundjera, bijeli-narandzasti-zuti-plavi-crni ( bas tako idu po tvrdoci)


A onda sam posle dva mjeseca naisao na akciju u pradvnici i vidio ovu Einhell polirku za jako male pare.
Ima soft start, lcd koji pokazuje broj obrtaja, ide 1000-3500rpm.



Kada sam nabavio HARDVER bilo je vrijeme za SOFTVER (tj hemiju  :D )

S obzirom da se auto svakodnevno vozi i ne stoji u garazi, nisam htio nesto sto je previse agresivno i sto ce dosta stanjiti lak.
Odlucio sam se za Sonax Profiline 03-06 pastu, ali sam na kraju nasao samo Sonax Profiline 04-06.
Za zastitu sam uzeo Sonax Extreme Protect and Shine Hybrid NPT  sealant, sa odgovarajucim Sonax sundjerom za nanosenje.
Takodje Sonax Max Performance mikrofiber krpe za ciscenje viska paste u toku rada.


A poliranje je islo ovako:

1. Dobro pranje auta Feri detrzdentom za sudje.
( feri se ne preporucuje za pranje kola jer ce skinut sav moguci vosak ili zastitu koju ste nanijeli, ali ovim povodom bas to i treba)

2. Presao kompletno auto glinom(clay bar), a podmazivao glinu dok klizi preko farbe prskalicom sa obicnom sapunicom.

3. Susenje auta.

4. Poliranje, prvi prelaz, Sonax 04-06 pasta, narandzasti sundjer, 1500RPM
Evo video u toku radova, pogledajte razliku izmedju prednjih i zadnjih vrata.


5. Posto su ostali sitni hologrami od Sonax 04-06 paste i narandzastog sundjera, odlucih da predjem auto jos jednom sa mekim plavim sundjerom na 1000rpm i Sonax Extreme Polish and wax pastom koja ima ultra fine aluminijske abrazive, i moze cak i rucno da se koristi.
Finis posle ovoga je bio kao ogledalo, bez holograma, bez icega.


6. Zastita.Stavljen SONAX Xtreme Protect+Shine Hybrid NPT sealant.

Evo jedna fotka u toku radova. ( pozajmio od komsije reflektor sa stativom, tako da sam u svakom trenutku imao dobro osvetljenje)



Za ovu operaciju je bilo potrebno oko 8 sati rada,od pranja do zavrsetka poliranja.

Nazalost 24h posle poliranja je pocela kisa, tako da nisam fotkao auto.
Sonax radi svoje, bjezi voda sa njega kao luda.

Kad se malo razvedri, napravicu neku sliku,  Rouge De Feu Metallic izgleda fenomenalno :D

Komplet materijal(nova masina, paste, krpe, sundjeri itd) me je kostao oko 90e.
Kod nas za ovakvo poliranje naplacuju 150-200e po vozilu.
Meni je hemije i sundjera ostalo jos za minimum 10 auta.

Tako da cu opet uskoro polirati nase drugo auto, mazdu, a posle rodjake, bracu, drugove, kumove  :D











Aleks


szs

Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

goxy


shole


slavko_bgd


Raja

Eeeee, da nije ovog mačijeg gripa i da Podgorica nije tako daleko, svratio bih na kafu da i na mom autu lično demonstriraš teKniku.  :Smiley:

Alal vera!  :wave:

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Midzi

#53
Forumasi,

Juče sam ručno polirao sandera dok mi oči nisu ispale...  :zurka:. Prvo sam detaljno oprao auto (u samouslužnoj perionici, šampon, ribanje, ispiranje), a zatim kada sam auto prebrisao i kada je bio suv započeo sam da poliram sa tečnim sredstvom W5. Prvo sam nanosio sredstvo prema uputstvu sa etikete, a zatim sam suvom krpom brisao i skidao višak. Nisam stigao ispolirati haubu i krov, poćeo me ja zvatati mrak...

Primetio sam da je dobro prekila sitnije ogrebotine na vratima i oko ručica na vratima tako da je vredelo pomućiti se malo...

Lakše bi mi bilo sa sam imao brusilicu i sundjere za poliranje. Sledeći put ću to nabaviti i vosak koji ću naneti kao zaštitu. 

Slike su u prilogu.

Pozdrav

Bata83

#54
Nemoj druze slucajno brusilicom ona ima 10-11 hiljaada obrtaja ima da spallis boju na autu,  polirka lici na brusilicu ali ima manje obrtaja i ima poteniometar za reg. brzine

Moze li neka preporuka za pastu sa razumnom cenom.
Hvala

astmario

I ne samo broj obrtaja, vecina ih radi u ekscentru, cime se izbegava ostavljanje kruznih tragova.

Lazar@

#56
Citat: astmario poslato 19.06.2020. - 10:42
I ne samo broj obrtaja, vecina ih radi u ekscentru, cime se izbegava ostavljanje kruznih tragova.
nije neophodna ekscentricna, ja sam polirao obicnom i fenomenalno je izaslo...




Kao sto rekose, ni slucajno brusilicom ili busilicom sa nastavkom...
Dacije imaju jako mek i osjetljiv lak, ja sam moju polirao u rasponu 1100-1500rpm MAX sa mekim sundjerima....
Vuneni nastavci takodje nisu preporuceni.


Paste za poliranje Sonax, i naravno 3M...moze i menzerna i meguiars ako nadjete...
paste i voskovi K2  brenda generalno lose
U bilo kojoj ozbiljnijoj prodavnici auto boja i lakova mozete da kupite paste na mililitrazu(ne morate citavu 1L bocu), oko 200ml je dosta za citav auto.
3M zuti cep- pastu mozete rucno koristiti sa nekim dobrim sundjerom.
Samo se pripremite za bolove u laktovima

Bata83

Da li je neko polirao stakla na vozilu sa Sonax Profiline pastom ili nekim slicnim proizvodom i ima li vajde

Lazar@

Kojom sonax profiline pastom?
Jesam ja sa 03-06, ocisti staklo bas dobro ali tesko da ce maknut ogrebotinice.

Imas Sonax Glass Polish, oko 15e...Sluzi da ublazi tragove od brisaca
Mada za poliranje sofersajbne treba malo prakse...
Kratko zadrzavanje polirke ne radi nista, a dugo moze da ugrije i izoblici "srednji" plasticni sloj sofersajbne

Bata83