Rezervna guma

prethodna tema - sledeća tema

leotar

Nadam se da rezervna jos nikome od nas nije trebala  :nami: Ne znam da li je neko imao slicno iskustvo. Evo o cemu se radi:

Zadnji vikend, fino vrijeme (poslije 2 mjeseca non-stop kise) i rijesim da malo ocistim autence. Kad sam tu, pomislim da probam par stvari, cisto da vidim kako ide. Prvo obaranje zadnjeg sica i sve ide OK (osim sto je ipak malo komplikovano ako se cijeli naslon mora obarati jer moraju nasloni za glavu napolje, itd, itd). Onda sam rijesio da skinem rezervnu gumu, cisto da vidim kako to ide, treba li sta podmazati, u kakvom je stanju guma (zlu ne trebalo), itd.

Gumu sam skinuo bez problema. Nije mi Sandero prvi auto kod koga je rezervna ispod, vani. Sve OK, a onda problemi... Nakon sat vremena petljanja, prljavih koljena, laktova, ruku dosao sam do zakljucka da je nemoguce jednoj osobi da vrati rezervnu nazad u leziste. Gumu u gepek, pa kod rodjaka koji ima metar i 90+ i 0,12 tona, pa se zajedno podvlacili, gurali i jedva uspjeli. Naravno da smo pritom doooobro pazili da mozda nesto ne smeta ili se zaglavljuje.

Savjet sa moje strane: ako nekome na Sanderu pukne guma, neka se ne trudi prije vulkanizera (ili bar dobre ljudine i kanala) da je vrati nazad u leziste.

david

Nisam o tome razmisljao ali verujem da je problem kad se vraca nazad. Neznam kako nisu postavili onu manju bas zbog toga samo da se ima do prvog vulkanizera. Off... Kad sam gledao Sandera nije mi odgovaralo to sto nemozes sedista do kraja da spustis bez vadjenja naslona ali kad se nauci nije niti to problem...

krle

 :ces: Možda bi dizalica bila od pomoći.

leotar

Mozda  :ces: Nije mi padalo na pamet, mada ne znam da li bi visinom mogla dohvatiti (pa jos i pritisnuti nosac rezervnog) odozdo...  :ces: Skromno naravoucenije mi ipak govori: gumu u gepek, pa negdje u radnji/kanalu, kasnije da se montira... Osim toga, ako pretpostavimo da ce u gepek ona sto pukne, onda nema vajde da se uopste stavlja u leziste dok se ne "okrpi" ili pazati nova.

msecanmo

Nezam prijatelju :ces: šta je tebe tolko zezalo :lazy: Ja sam je skidao i stavljao bez problema :ne:
Jesi li skroz otpustio onaj šaraf u gepektu da se guma lakše zakači :friends:

stalker

Ne znam kakav je sistem nosača rezervne gume na Sanderu ali pretpostavljam da je nešto slično kao na mojoj Renault petici. (Ipak je to Renault  :D)
Nije baš da ide samo ali kad se dovoljno otpusti vijak u gepeku, uz malo vještine se podigne guma zajedno s konstrukcijom koja nosi gumu dok se ne zakači na zub, za što trebaju obje ruke. Nakon toga treba samo kurbla od dizalice za zategnuti vijak.
Je li tako i u Sanderu?
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

msecanmo

Pa Stalkeru sve znaš :lux: Baš kao što si rekao treba da podigneš nosač dok ga zub ne zakači, a drugom rukom guraš šaraf sa zubom prema dolje :too:

leotar

Jeste, stalkeru, slicno je. Isti princip kao i kod mog bivseg Citroena, ali... Sve mi je to jasno sto ste mi rekli, samo ima caka. To je da se oba dijela, i kuka na nosacu gume i zub na koji se ta kuka kaci - krecu. Znaci samo za to dvoje bi mi trebale obje ruke, a onda neko treba dizati gumu (dizalica?...  :ces:). Naravno da sam odvio saraf sto drzi nosac. Ne samo odvio do krajnjeg polozaja nego mi se skoro i zaglavio tu jer nije mogao dalje. Probao sam manipulisati zubom preko sarafa (ovo sto msecanmo kaze), ali je saraf prilicno fiksan. Nije bas moguce upravljati "zubom" preko njega.

Keka

A igranka pocinje kada sraf (pre ili kasnije) zardja  :doh:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


leotar

Da...  Citroen me naucio da uopste nije lose imati WD40 stalno u autu  :wink:

msecanmo

Dobra je igranka na Daciji :too:  A šta kad mi je na fabiji pukla guma ,a gepekt pun stvari i pada kiša  :doh:  :badmood:
čovječe to je onda igranka :agr:
Po meni ovaj sistem je dobar, samo bi valjalo barem 2 puta godišnje skinut gumu i malo je zaokrenut da ne leži uvijek na istom mjestu :friends: :woo-hoo:

leotar

Eeee... desilo mi se jednom, bas oko Dubrovnika, da na Fiesti (1999 godiste) pukne guma i ima istu foru sa sarafom kao i Dacija. Nikako! Trzaj, cimaj, okreci... Zapeklo k'o kaubojska tava. Srecom bio neki vulkanizer/servis blizu, pa su momci to nekako uspjeli. Koliko sam vidio, vec kod novog auta onaj nosac pravi udubljenja na gumi (jer je dobro pritiska). Ne bi bilo zgoreg, sto kazes, okrenuti tocak jednom-dvaput godisnje.

A sad... koja je vjerovatnoca da ce ti puci guma bas kad ti je bas pun gepek i kad pada kisa?  :-)1 Osim, ako izuzmemo Marfijev zakon... Tocak ispod znaci prljave ruke (i jos ponesto) bilo ljeto ili zima, pun ili prazan gepek.  :nami:

mladja73

Citat: leotar poslato 24.03.2010. - 21:54
A sad... koja je vjerovatnoca da ce ti puci guma bas kad ti je bas pun gepek i kad pada kisa?  :-)1 Osim, ako izuzmemo Marfijev zakon..  :nami:

I jos namontiran ides na svadbu ...
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

leotar


msecanmo

Sa praznom rezervnom gumom :Smiley: :lau: