Projektori za Logana

prethodna tema - sledeća tema

maestral5747

Citat: staracstol poslato 29.01.2012. - 00:20
@maestral: Aj mani tu pricu. Kako su hid (xenon) sijalice brze na ablendovanju kad im treba i do 3 sec da razviju puno svetlo? Procitaj prethodne postove i informisi se.
Pa možeš i ti prvo da potražiš pravu informaciju prije nego me napadneš, google je i tvoj prijatelj ;)
Ja sam rekao da je ablend puno brži kod bixenon projektora, te i dalje stojim iza toga. Prvo prouči princip rada bixenon svjetla pa će ti biti jasno zašto je to tako.

stalker

Očito pričate o različitoj stvari. stracstol ako dobro razumjem misli na blendanje kad su farovi ugašeni a maestral prića o blendanju dugo/kratko.
Ja sam svijestan činjenice da nakon što ugradim xenonke neću moći nekoga pozdraviti blendanjem ako mi u tom času nisu upaljena svijetla i to je ono što piše staracstol a to dobro zna i maestral jer smo više puta pričali o tome. Taj hendikep me ne pogađa zato što uvijek vozim s upaljenim svjetlima čak i za ljetnog računanja vremena kada u Hrvatskoj nije na snazi obaveza vožnje sa svjetlima po danu.

Ja sam također protivnik ugradnje xenon žarulja u obične farove namjenjene halogenima. Takvi farovi rasipaju svjetlo i zasljepljuju vozače koji im dolaze u susret. Na žalost takvih na cetsma ima sve više od kada se jeftino mogu kupiti xenon kitovi za sve moguće vrste farova.
Prednost projetora je u upravo u tome da se snop svjetla usmjerava tamo gdje treba. Ovakvi bi-xenon projektori imaju ugrađenu elektromagnetsku klapnu koja kod oborenih svjetala usmjerava snop tako da imamo osvjetljeni i tamni sektor koji su razdvojeni oštrom crtom koja ima idealan oblik.
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

maestral5747

Mogu blendati i s ugašenim xenononima :)

staracstol

@maestral: Nemam nameru nikog da vredjam, zao mi je sto je tako dozivljeno. I dalje sam pri stanovistu da sve halogene sijalice razvijaju pun svetlosni snop daleko pre hid izvora cisto zbog svoje konstrukcije. Znaci kad ugasenu sijalicu pokrenes halogenka ce blicnuti daleko pre hid sijalice. U slucaju da je sijalica upaljena i ima dva izvora svetla, sve je isto ko prethodnom slucaju, halogenka ce to uraditi pre. Ukoliko hid sijalica ima jedan izvor svetla sa mehanickim pomeranjem, mrtva trka jer se trkaju uzarenje niti protiv elektromagnetno-mehanickog aktuatora, tu i dalje dajem prednost halogenoj sijalici. Ako kao ablendovanje dozivis onaj kratki bljesak koji se javlja pri startovanju hid sijalice, u pravu si, to jeste brzo ali nije ablendovanje vec priguseni bljesak niskog inteziteta tj momenat dok se uspostavlja voltin luk medju elektrodama a to ih ostecuje i hid sijalica je ogranicena brojem tih uspostavljanja luka.

@stalker: Projektori jesu kvalitativni skok napred, svakako. Definicija snopa je daleko bolja u odnosu na klasican halogeni far. Poredjenje vrsim Logan - Fabija sa fabrickim halogenim projektorima. Ipak tu ostaje problem nivelacije snopa.

maestral5747

#34
 Ukoliko hid sijalica ima jedan izvor svetla sa mehanickim pomeranjem, mrtva trka jer se trkaju uzarenje niti protiv elektromagnetno-mehanickog aktuatora, tu i dalje dajem prednost halogenoj sijalici

Da, konačno smo na istoj valnoj dužini, ali ovo nisi probao pa pretpostavljaš da je paljenje halogene niti brže od aktuatora, ali NIJE! Imam bixenon projektore i kada su xenoni upaljeni blendanjem aktuator diže klapnu i istovremeno se pali i H1 sijalica u reflektoru dugog svjetla. Baš tu se vidi da aktuator ima gotovo stroboskopsku brzinu, dok sijalici treba otprilike pola sekunde da dostigne puni sjaj.
Na slici dolje je xenon dugo + H1 halogen dugo


Dachaa

Dacia Logan 1.5 dCi - (2005-2013) :(

staracstol

@maestral: Probao sam jos 2006-e. Imao sam, pogledaj u postu, bixenon sijalice sa "klapnom" i jednim izvorom u loganu. I meni se cini da kad sam presao na h4 sve to radi brze i poletnije. Pricam iz iskustva sa dva razlicita sistema iz dva razlicita automobila i oba puta je xenon u halogen faru sto sam, opet, izneo u postu.

@dachaa: Predpostavljam da su to sijalice sa "klapnom". Licno ne vidim da su brze od obicnih h4 sijalican ali svakako reaguju brze nego moji sto su svicovali sa kratkog na dugo i nazad.

Keka

Ovaj snimak, ako je za Megan 2, treba uzeti sa rezervom, zato sto Megan ima fizicki odvojeno kratko i dugo svetlo. Jedino ako je nekim cudom u fabricki projektor (onako odsecen snop moze da bude samo sa projektorom) ubacena klapna, a na snimku se cuje elektromagnet kako lupa.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


maestral5747

Pa fino piše na videu Bixenon morimoto mini H1, a to znači da je u original far ubačen projektor marke Morimoto.
Tako sam i ja napravio na Megane 1, koji također ima fizički odvojeno kratko i dugo svjetlo.

Keka

E sad, sto se tice oblika snopa: koliko vidim kod ovih projektra je gornja ivica ravna. Kod H4 farova  za kratka svetla gornja ivica je asimetricna otprilike ovako __/. Koliko sam video na tehnickim pregledima, uredjaj za podesavanje farova na sebi ima upravo ovakvu asimetricnu crtu.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


staracstol

_/ konfiguracija služi da obasjava desnu starnu visoko da vidiš pešake i bicikliste a leva strana sija ispod nivo šoferke vozila koje ide u susret. Nije slučajno.

maestral5747

U pravu ste za halogena, ali xenon nema takav cut off, slobodno potražite sliku snopa xenona novog Passata ista je kao i kod Morimoto

stalker

#42
Evo konačno sam zgotovio proces ugradnje projektora. Malo se odužilo zbog nekih komplikacija u transportu farova do Zagreba i natrag jer sam ugradnju projektora prepustio provjerenom majstoru koji s time ima bogato iskustvo.

Farovi su stigli i najprije su isprobani na stolu









Zatim je došao dan da konačno sve to montiram na Logana. Vani je počeo padati snijeg a ja sam krenuo s poslom jer nemam garažu.





Nisam mogao da odolim i morao sam odmah isprobati kako svijetli  :D



konačni izgled je ovakav





zatim je trebalo na konektoru prekidača svjetala ispod obloge volana zamjeniti mjesto jednog pina kako bi kratka svjetla mogla biti uključena za vrijeme kad se ručicom prebace na duga. To je potrebno iz razloga što se xenoni strujom napajaju preko kratkog svijetla a napon sa dugog se koristi samo za pokretanje aktuatora (zaklopke) koja regulira snop svijetla.



Ovo sam izveo prema tutorijalu kolege maestrala koji je to prethodno napravio na svom Meganeu a pošto je Loganu sve isto osim boje žica, trebalo je samo kopirati ono što je on napravio.  :lux: Napomena: ovo je maestralova slika, znači označenom pinu u konektoru treba zamjeniti mjesto.



Sada je još trebalo podesiti visinu snopa i čekati noć da se  pravi efekti vide u stvarnim uvjetima.





Ukupni dojmovi su jako dobri, iako se zbog kiše i refelksije svjetla od mokrog kolnika nije moglo vidjeti čisti cut off kod krakih svijetla a također je bilo teško to sve slikati kroz mokri vjetrobran.
Nisam još probao vožnju na cesti u potpunom mraku bez javne rasvjete tako da još sljedi testiranje i privikavanje na novo osvjetljenje.
Unutra su  H1 xenon žarulje od 5000 K i svijetlo je bijelo a izgleda blago plavičasto tek kad ga gledaš usporedno sa nekim halogenim.

Da sve ne bi prošlo bez onog "ali" dogodila se jedna popratna pojava kojoj još ne znam uzrok a ni pravo rješenje. Naime, kad upalim motor i potom upalim svijetla, povremeno se događa da se desno suvozačko staklo samo spusti do kraja.  :conf: Ne pomaže ni stiskanje prekidača ni bilo što drugo. Ako se sjećate ja sam od kolege s DFS kupio LOGA2 modul za impulsno spuštanje suvozačkog stakla i morat ću se s njime posavjetovati što bi mogao biti razlog ovoj nekontroliranoj reakciji prekidača.
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

zac

 :hall:  Lepo izgledaju farovi.

A taj desni podizac... bas  cudno, da nema veze sa tom zicom u konektoru, koju si premestao.  :ces:

DarioGTI

I još jednom - prepredobro!  :hall:

Možda bi prvo trebalo probati vratiti obični podizač koji je bio tvornički, tako će se znati je li stvarno do impulsnog podizača ili nije...  :ces:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)