Servis za ugradnju gasa

prethodna tema - sledeća tema

kiconix

#15
Danas uradio servis reduktora.
Radjeno u servisu ECO-FORTE, generalni zastupnik za BRC, Lestane.
Membrane, ruke i softver 6500 din.
Mozda deluje mnogo ali je sve radjeno posle 118000 km, ja prezadovoljan (kilometrazom i uslugom).
Inace, to je bio problem kod paljenja, membrane pustale, punile granu.
Sad sve radi kao sat.
PS. Danas sam saznao da BRC preporucuje dolazak u servis u jesen i prolece, zbog menjanja mapa u kompu. Drugacija smesa na pumpama, drugaciji rezim rada.
Pa, ko voli nek izvoli.  (cini mi se da su rekli da je to besplatna usluga)

Veterinar


slavko_bgd

Citat: kiconix poslato 09.10.2010. - 21:44
PS. Danas sam saznao da BRC preporucuje dolazak u servis u jesen i prolece, zbog menjanja mapa u kompu. Drugacija smesa na pumpama, drugaciji rezim rada.
Pa, ko voli nek izvoli.  (cini mi se da su rekli da je to besplatna usluga)

Prolećna i jesenja mapa u kompu?! :fiju:
Genijalan marketing, kakva fora! :Smiley:

Sreća te je besplatna usluga...Svakako je treba iskoristiti za pregled i vozila i TNG sistema.
Pozdrav svima!

Loganovac

Slažem se da je dobro što je besplatno.  :to:

Međutim, kad malo bolje razmislim, rekao bih da ima logike da se mapa prilagodi "letnjoj" i "zimskoj" smeši propana i butana. Opšte je poznata stvar da zimska smeša ima veći procenat propana u odnosu na letnju, a time i manju energetsku vrednost što uvećava potrošnju. Kako se ovo manifestuje u radu - ECU mora da produži impulse prema informaciji sa lambda sonde. Pošto se motor posle rada na TNG ugasi, ECU će zapamtiti poslednje parametre, pa će pri pokretanju motora (na benzin) krenuti sa bogatijom smešom benzina, koju će kasnije korigovati prema lambdi (skratiti impulse). Zatim će prebaciti na gas, smeša će sada biti siromašna, opet će produžiti impulse... Klasično zbunjivanje ECU-a, poremećaji u funkcionisanju bifuel sistema. S druge strane, pri prelasku sa korektno podešene "zimske" mape na "letnju" - suprotna stvar, slična manifestacija, osim možda još nepovoljnijeg slučaja pokretanja hladnog motora sa presiromašnom smešom benzina.

Neka me neko ispravi ako grešim.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

kiconix

Ebiga, marketing ili ne, prvi su se setili. A ko pre, njemu devojka.
Bilo kako bilo, auto sad bolje vuce nego prvih 118k km.  :dobro:

Loganovac

 :woo-hoo: Ali ne zbog mape, nego verovatno zbog servisiranog isparivača.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Citat: Loganovac poslato 11.10.2010. - 18:27
Slažem se da je dobro što je besplatno.  :to:

Međutim, kad malo bolje razmislim, rekao bih da ima logike da se mapa prilagodi "letnjoj" i "zimskoj" smeši propana i butana. Opšte je poznata stvar da zimska smeša ima veći procenat propana u odnosu na letnju, a time i manju energetsku vrednost što uvećava potrošnju. Kako se ovo manifestuje u radu - ECU mora da produži impulse prema informaciji sa lambda sonde. Pošto se motor posle rada na TNG ugasi, ECU će zapamtiti poslednje parametre, pa će pri pokretanju motora (na benzin) krenuti sa bogatijom smešom benzina, koju će kasnije korigovati prema lambdi (skratiti impulse). Zatim će prebaciti na gas, smeša će sada biti siromašna, opet će produžiti impulse... Klasično zbunjivanje ECU-a, poremećaji u funkcionisanju bifuel sistema. S druge strane, pri prelasku sa korektno podešene "zimske" mape na "letnju" - suprotna stvar, slična manifestacija, osim možda još nepovoljnijeg slučaja pokretanja hladnog motora sa presiromašnom smešom benzina.

Neka me neko ispravi ako grešim.

Hmmm,nije baš tako ali razmišljanje je dobro.
Količina goriva koja "prođe" kroz motor(kg) mora biti odgovarajuća za usisanu masu vazduha bez obzira na energetsku vrednost goriva(MJ/kg). O tome se brine ECU. Potrošnja sa lošijim gorivom raste iz razloga što za savlađivanje istog opterećenja treba, da budem slikovit, jače "stisnuti gas". Znači, povećavamo snagu motora otvaranjem prigušnog leptira. U motor ulazi više vazduha,ECU dozira samim tim više goriva, dakle motor radi u režimu većeg opterećenja nego sa boljim gorivom.
Zato raste potrošnja.
Lambda signal je promenljiva vrednost ali ne zavisi od kvaliteta goriva. Osnovna mapa ubrizgavanja jeste konstantna u smislu proporcija ali je i promenljiva na osnovu mnogih ulaznih signala.Ako je podešavanje rada na tng ispravno, bez obzira koliko je "loše" gasovito gorivo trim se neće promeniti na benzinu. Mala energetska vrednost ne može se korigovati većom količinom goriva u istom režimu jer to onda vodi ka nekim drugim problemima...Loše gorivo direktno utiče na pad snage i performansi motora a posredno može izazvati i druge probleme.
"Zbunjivanje" ECU nastaje pogrešnim podešavanjem ili kvarom na tng uređaju. Takve poremećaje osposobljen majstor odmah vidi i to je rutinska stvar. Zato sam se nasmejao na onaj marketinški trik iz "kiconixovog" posta.Dakle,moje mišljenje je da nema potrebe za podešavanjem mape gasnog ECU na osnovu smeše ali uvek ima potrebe za periodičnim pregledom uređaja.Pad snage i veća potrošnja sa lošijim gorivom je na žalost neizbežna.
Ostaje samo da dočekamo momenat kada ćemo se voziti na gorivo normalnog kvaliteta.




mladen895

Auto kupljen pre godinu i po dana sa 30 000,nakon toga ugrađen uređaj,sada na satu 96 000 kkmkkm. Do sada bez kontrola i zamena filtera. Oba filtera nabavljena za 1100rsd i čekaju pravi trenutak za zamenu,naravno ispred zgrade.Nadam se da će kompjuter sagledati moju brigu i nadčovečanske napore i prilagoditi se zimskom rezimu rada.Obavestiću vas o svojim utiscima nakon zamene a dotle vas sve pozdravljam.
Kad se mora,sve  je tesko.

Loganovac

 :Smiley:

@Slavko_bgd: hvala na pojašnjenju, nisam stvar sagledao sa aspekta potrebnog viška vazduha koji je uvek isti za određeni režim rada motora... Međutim, ponela me je činjenica da mi BC različito laže što se tiče potrošnje gasa, u zavisnosti od toga gde sipam. Pošto znam da se potrošnja benzina, koju on de facto pokazuje, evaluira na osnovu tajminga benzinskih dizni, zaključio sam da je ECU smanjio trajanje impulsa da bi unormalio prebogatu smešu gasa. Zato motor troši 9 L/100km gasa, a BC pokazuje 7L/100km, odnosno kad odem da dopunim gas BC kaže 32L a ja dosipam 40L TNG-a. Na šta to smrdi - pa na lošu mapu, naravno. Još 2500km, pa odoh u Leštane na servis, baš da vidim šta će posle toga biti!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Po meni,podešenost tng uređaja je u granicama normale a evo i zašto:

40L/9L/100km=445 km (realno potrošeno, ako je vozilo prešlo 445 km)
32L/7L/100km=457 km (prema BC ako je vozilo prešlo 457 km)

445:457=x:100

x=9.73% razlike između BC i realne potrošnje.

"...Ja tu ne bi' ništa diroo!.."

Pozdrav!

Loganovac

 :ha: Da nisi nešto permutovao?

Na čudan način računaš razliku između pokazane i stvarne potrošnje...

Stvarna potrošnja je 9L, a ona pustinja pokazuje 7L. Ako je to tih 9,73% ondak sam ja traktor...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

sanderoman

Ovo ne da je cudna racunica nego mislim  :fiju: :hall: :palica:
Sta ocekivati od jednog ovlascenog servisera nego da muti i magli....
Razlika je 23%, tj. za toliko je umanjena realna potrosnja!

Loganovac

Siguran sam da nije namerno, malo se zavrteo u krug računajući.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Veterinar


sanderoman

Ma idi begaj, cesto se njima nesto zavrti i u krug i na kvadrat.