Čišćenje crnih tragova od tuđih branika, lajsni sa vrata i slično?

prethodna tema - sledeća tema

Svarog

A kako očistiti crtne tragove od tuđih branika, lajsni sa vrata i slično? Ja na braniku već par meseci nosim crne ostatke nečijeg branika ili lajsne. Ladno se čovek očešao kok se uparkiravao.

torent

Neko rece na ovom forumu da je uspeo gumicom za brisanje grafitne olovke.
Probaj, pa javi.
Evo nasao sam
autor posta mladja73
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=282.0

Svarog

Ma nema šanse da se to gumicom skine. Čak sam od jednog klinca iz komšiluka pozajmio onu najtvrđu gumicu. Ma nema šanse. Jedan momak mi je preporučio neki T-cut, kaže da strašno skida, samo mora obazrivo da se koristi i da se vodi računa da li je za običnu ili metalik farbu. Probaću to.

Svarog

Prvo hvala moderatoru što je od ovog pitanja napravio novu temu. Meni se učinilo da to i nije neophodno, ali možda je ovako bolje.

Pomenuti T-cut sam isprobao u subotu. Kao prvo, postoji poseban T-cut za običnu i za metalik farbu i proizvođač preporučuje da se strogo vodi računa o tome. Koja je razlika u ceni nisam pitao, meni je trebao ovaj za običnu farbu. Sredstvo mora dobro da se promućka pre upotrebe. Nanosi se i trlja kružnim pokretima nekim mekim materijalom. Ja sam to radio pamučnom krpom. Onda se ostavi da odstoji desetak minuta, pa se istrlja čistom krpom. Rezultatom sam izuzetno zadovoljan. Tragove nečijeg crnog branika koje je neko ostavio na mom braniku skinuo je kao od šale. Tragove sa lima je posle dve uzastopne intervencije (dva trtmana) skinuo oko 99%, s tim što je tu cni trag bio veći i "jači", a bilo je malo odrane moje farbe (da mi je samo da nađem tog idiota koji je to uradio). Ovo sredstvo je čak "oporavilo" farbu tamo gde je bila blago odrana, ali onde gde je malo dublje odrana tu je efekat slabiji, tako da će morati da se koristi neki marker ili nešto slično.

Detalje o proizvodu T-cut neću da dajem da ne bi ispalo kao reklama. Samo mi je žao što nisam napravio fotografije pre intervencije da se vidi njegova delotvornost.

Loganovac

Naravoučenije - drugi put fotoaparat u ruke da bi ostavio u amanet pokolenjima  :)
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Zvuci kao klasicno sredstvo za poliranje sa malo jacom granulacijom  :hihi1:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Svarog

Zvanično je ovaj T-cut deklarisan kao "Original colour restorer", odnosno sredstvo za restauraciju boje (u ovom slučaju nemetalik). Na njemu piše da se koristi ne samo za restauraciju boje, već i za uklanjanje mrlja, oksidacije, ogrebotina, katrana i sasušenih insekata sa farbe i, naravno, može da se koristi za bilo koju farbanu površinu, a ne samo onu na automobilima. Posle tretmana farba ostane veoma fino ispolirana i veoma sjajna, to je činjenica.
Pošto vidim da su ljudi u drugim postovima i temama ipak navodili detalje za neke proizvode onda ću i ja da navedem da se radi o proizvodu firme CarPlan iz Engleske, a tamo je i proizveden. Meni je ovo kupio momak koji mi ga je i preporučio, u nekoj prodavnici na Novom Beogradu, čini mi se da je rekao da je prodavnica Beoauto (mada su oni koliko znam dileri za Opel i Ševrolet). Bočica od 375ml košta 350 din. što u suštini nije skupo pošto se troši veoma malo a nema ograničen rok trajanja. Ta firma Carplan proizvodi i Triplewax, za koji sam video da ga je negde neko hvalio. Sve u svemu ja sam veoma zadovoljan. Ista firma proizvodi i Scratch Remover, tj. sredstvo za uklanjanje ogrebotina.

zlatko23

Da li neko zna gde može da se kupi Meguiars ScratchX 2.0 za uklanjanje ogrebotina? Čuo sam da je to najbolje, ali sam otvoren i za vaše predloge i savete.

Naime, na parkingu sam ogrebao zadnja vrata i malo zadnjeg krila o branik drugog auta. Možete videti sliku dole. Molim vas, pomozite mi savetom šta da radim.

Unapred hvala.


glavonja3

Jeste starija tema, ali mi je bolje da ovde postavim pitanje jer ima veze sa njom...

Iza prednjih koseva imam na vise mesta crne tragove, koji su verovatno od katrana jer se ne mogu skinuti vec godinu-dve uobicajenim pranjem. Takodje imam na obrubu zadnjeg kosa ostatke necijeg crnog branika/lajsne. Mislim da iskoristim ovde spominjana sredstva da sredim to.

Pitanje je: da li imam obicnu ili metalik farbu na mom Logan Base 1.4 sa svima poznatom crvenom bojom?

Kad sam popravljao neke velike ogrebotine, majstor farbar me je ubedjivao da je moja farba metalik a ja ne verujem da se na mom 'klot' modelu tako nesto nalazi. Pitam ovo, jer moram da pazim kod izbora sredstva za ciscenje.

speedo

Obična crvena nije metalik i nosi oznaku 21D. Metalik crvena je zapravo bordo, kao kod cijenjenog administratora i njegove 16v mašine.

Katran možeš skinuti sa posebnim sredstvima za skidanje katrana...vjerujem da ih možeš naći u iole ozbiljnijoj prodavnici autodijelova.

Ogrebotine probaj ispolirati, možda pomogne. Na ranijim autima sam koristio RenCo pastu za poliranje i uspjelo je, baš su u pitanju bile ogrebotine od bliskih kontakta sa drugim vozilima.
To je ova
http://www.renco.eu/01_02_hr.html
Naravno, govorim o ručnom poliranju, čista krpica ili parče neke tkanine sa malo paste...

Aleks

Katran probaj skinuti benzinom (pokvasi krpu i polako istrljaj), posle toga dobro operi ta mesta.

Keka

Katran i tragove branika ce skinuti polir pasta. Benzin ne bih stavljao na tu farbu. Zapravo ni na jednu.

Nego, kako da ocistim tragove od tudjih vrata u vidu ulubljenog lima? Danas pronadjoh 2 ulubljena, jedno sa leve strane na luku iznad zadnjeg tocka, a drugo sa desne ne prednjim vratima.  :ljut:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


zac

Za tragove od katrana, lepo su ti objasnili Aleks i Keka.  :)

A da li ti je auto metalik ili ne, kako to mi mozemo da znamo?    :doh:
Moj jeste, doplatio sam za metalik boju.  :D

glavonja3

Hvala na predlozima. Kada probam, javicu kako je ispalo...

@Zac Da li je metalik boja? Pa sta ja znam, secam se (da li se dobro secam?) pre recimo 20 godina je bilo lako prepoznati koja ja je metalik a koja obicna. A danas mi sve izgledaju isto, podjednako isto dobro. A i spominjani farbar je tvrdio da je moja boja metalik, pretpostavljam da mi naplati vise jer "metalik je skuplje, pa je i farbanje skuplje"... Izgleda da se jedino po doplati razlikuju boje  :ne:

zac

Metalik boja ima "dubinu" kada je pogledas izbliza, u njenoj strukturi se vide srebrnkasti i zlatnasti sitni opiljci koji su od plemenitih metala i jako fine granulacije. Metalik boja je mat pa se posle nanosenja u dva sloja, sprica bezbojnim sjaj lakom, takodje u dva sloja. Akrilna boja u sebi vec sadrzi lak.
Metalik boje su postojanije na negativne atmosferske uticaje, i samim tim dugo godina drzi  sjaj. Metalik boje su otpornije na ogrebotine i na udare kamencica.
Lako je prepoznati metalik od akrilne, kao sto rekoh, metalik ima dubinu a obicna akrilna, uljana ili nitro boja izgleda kao kada ofarbas serpu ili tarabu.  :)


Ps: okaci sliku auta na suncu.