2. servis - Gde, Šta, Kada...

prethodna tema - sledeća tema

Keka

A koliko kosta letva volana ili kompresor klime ili katalizator?
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


zac

Na koliko stotina Dacija su otisle ove komponente u garantnom roku...procentualno?  Pa necu da dam 1000 evra vise, zbog toga sto cu u napred razmisljati da ce da mi ode kompresor ili letva....

Keka

#152
Ako si i jedan od hiljadu, tebi je mnogo, iako statistika kaze suprotno.

Garancija, ta pojava na koju se toliko obraca paznja, je jedna od stavki zbog koje ljudi kupuju nova vozila. Sta ce ko da radi sa istom, licna je stvar.

Ideja ovlascenih servisa, garancije i odrzavanja u garantnom roku je osmisljena i predvidjena za svet gde ljudi ne zele da se brinu za stvari za koje ne moraju da brinu. U Srbiji je malo drugacije-svi znaju sve, dok drugi nemaju pojma. Tako nam i ide.

Za 1000-2000 din ne pada mi na pamet da mastim ruke i zongliram ispod auta, kupujem novi alat prilagodjen za Reso i sl.

Posto smo se udaljili od teme, da nastavimo ko je gde uradio 2. servis, za koliko novaca i kako je zadovoljan uslugom.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


saša61beograd

Pošto je tema "2.servis" neću otići u off:baš na drugom servisu sam shvatio zašto je dobro održavati auto lično (ono što je u granicama mog amaterskog znanja -mali servis).Posle 2. servisa u Kompresoru  proverio sam da li su mi zamenili filter za vazduh,ok jesu ali...Filter je bio loše postavljen pa je rub na poklopcu zasekao gumeni deo filtera i to parče je visilo i moglo da upadne u usisnu granu.Nisam reklamirao,kupio sam novi , sam zamenio i naučio lekciju o ovlašćenim servisima.
Pa ako tako menjaju filtre za vazduh,kako rade ostalo?Da li ispuste svo ulje,da li ventile šteluju na potpuno hladnom motoru,da li svećice uvrću u potpuno hladan motor,koje ulje (zapravo) sipaju...
Tada sam ukapirao filozofiju Motrio delova:kutija je bila Motrio,a unutra filter na kome je pisalo Mecca filter (francuski proizvođač filtera koji radi za Motrio-Reno).Posle toga samo Mann i Purflux.

zac

 :offtopic:  Ma naravno bre, pa za auto sam dao 8 000 evra, i sad treba da dam nekim sloserima da mi sj..bu kao sto su mi sj..bali semering radilice, zato sto idiot ne zna koliko se ulja sipa u motor. Ja svoj auto ni ovaj a i u buduce nikada necu terati kod pintera   da mi rade servise, pa pre cu da isprljam ruke, one se operu, nego da razmisljam sta, kako i koje delove su mi ugradili. Naravno svako ima svoj stav, ko voli da baci 500-600 evra za tri godine i da mu u auto sipaju ono sto oni hoce, neka daje, ja nemam nista protiv...ja zelim samo da otvorim ljudima oci da ih sloseri i pinteri j...bu za njihove pare.  :bonk:

saša61beograd

Znao sam da ćeš se ti složiti samnom.A da ne spominjem što sam posle svakog servisa pomoću šprica i creva izvlačio višak ulja-uporno sipaju do maksimuma i preko, tako da sam  u svakom slučaju umastio ruke.

zac

Ako ne racunam prvi servis koji sam odradio u AK. Kompresor, i koji sam platio 6-7 000 din. i kada su mi za te pare sj..ali semering radilice  :cekicem:  na odrzavanje u svojoj licnoj reziji do sada sam dao oko 31 000 din. za 5 godina eksplatacije automobila, u to ukljucujem: veliki servis, redovni servisi sa Castrol uljem, svi filteri, dva kraja spone, prednje plocice......ne racunam ugradnju muzike, to je konfor i ne podpada pod odrzavanje auta i naravno gorivo.  Mislim da za 5 god. sam mnogo novca ustedeo zato sto sam prljao ruke, koje sam posle radova za 5 min. oprao pastom i toplom vodom....da ne govorim o kvalitetu radova i ulozenog materijala....ipak u ovoj drzavi jos uvek imam najvise poverenja u sebe.  :wave:

Sa ovim zavrsavam OFF-ovanje u ovoj temi, prem da mislim da je adekvatno mesto za prezentaciju ulozenog novca u automobil posle 5 godina koriscenja.

VaskezNS

Bila jedna priča, možda istina a možda i ne - čovek sa Rolls Royce-om stao i ostao u nekoj polupustari u Velikoj nam Britaniji. E sad, kako RR nema tako široku mrežu ovlašćenih servisa kao Renault, tj. iza svakog ćoška, on je nazvao telefonom centar za pomoć gde su mu rekli da strpljivo sačeka i da će serviseri za neko vreme doći do njega. Tako je i bilo - došli njih dvojica, nešto čačkali oko auta i sredili problem. Sedaju u svoje vozilo da krenu a čovek ih pita: "Izvinite, a da platim popravku ?" Dobija odgovor: "Kakvu popravku ? Rolls-Royce se nikada ne kvari..."

Elem, kako Renault i mnogi ostali vrhunski proizvođači ne mogu sebi da dozvole takav komfor da im se vozila "kvare" po putevima kao neki buđavi RR, i ja sam morao da dodam jedan off kojim želim da se nadovežem na Žacov post:
CitatPo meni garantni rok sluzi da se vlasnici koji su platili nov auto dodatno oderu za jos 800-1000 evra za tih 3 god.

Daklem, nisu samo servisi oni koji imaju korist od ovakve "zavere" jer sa druge strane, proizvođač vozila se na taj način reklamira svojom širokom mrežom "ovlašćenih servisa". Kao Bože moj, gde god da krenete mi smo tu da "pazimo" na vaš auto.

I kada pogledaš stvar iz drugog ugla videćeš onu prostu narodsku: vuci (proizvođači i njihovi ovlašćeni serviseri) siti a ovce (mi) na broju...
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Zoran

2. servis davno odradio u vlastitoj režiji. Baš mi je milo kad imam prljave ruke a ostanu mi "čiste pare".
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Citat: žac poslato 23.09.2012. - 09:04
Drugacije ja razmisljam, pazi moj rezon, ako na autu garancija traje 3 god. i ja dajem servisima 2x140 evra godisnje, za 3 god. cu dati samo na servise 840 evra. minimum + ako jos usput dajem jos neki dinar koji ne ulazi u redovno odrzavanje u garantnom roku....

Citat: žac poslato 12.06.2012. - 21:40
Od oktobra 2007 do 1.6.2012. oko 43 000...a od 1.6 `12  do danas 10 km.  :ranting:   Ne vozim se vise na posao, pa mi sad auto lezi na parkingu kao svinja u bari.  :agr:

Prema podacima kojima raspolažem  :whistling: ti auto servisiraš jednom godišnje, kao i ja. Kakva je to matematika 2x140EUR godišnje? Koliko kod ovlašćenih košta servis, čovek je upravo napisao.

Citat: david poslato 24.09.2012. - 10:25
Odradjen 3 servis u PSC Vukovic Sabac. Prezadovoljan uslugom i servisom, nemam reci sve najbolje iskreno. Cena 6670dun. Ulje 3.5L 2975din 5W40, filter ulja 1000din, filter vazduha 1000din, podloska 40din, usluge servisa 1650din.

Sad je da budem malo zao pa da sračunam da po toj logici za 3 godine garancije nije trebalo kod ovlašćenih da platiš više od 180EUR. Koja druga ušteda tu postoji osim cene rada 3x1650din - kaži 50EUR, i onoga što se ugrađuju sa uljem i delovima - nek bude još 50EUR. Ispada da bi sam mogao da odradiš prva tri servisa za 80EUR - teško. Dakle, uštedeo si svega 100 EUR a izgubi osi garanciju. S druge strane, benzin za tih 30.000 km koštao te je 300x6.5x1.5=2925 EUR, dok bi te gas koštao 300x8x0.7=1680EUR. Kad odbiješ cenu ugradnje od čak 1100EUR i oko 80EUR za servise TNG uređaja, izlazi da bi, uz očuvanje garancije, do momenta isteka garancije već uštedeo 500EUR, ostao bi ti plinski uređaj džabe, a od tog momenta vozio bi se takoreći upola cene, pa bi do danas ušparao još koju 'iljadarku EUR. Da ne pominjem računicu ako bi se tek odrekao usluga ovlašćenih, ugradio odmah jeftiniji uređaj za 600EUR i servise radio sam - do sad bi otplatio ceo auto! Ispada da sve što uštediš u kanalu ostaviš na pumpi, i više od toga! Gde je tu logika?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

#160
"...ulje 3.5L 2975din 5w40..." Ja placam Castrol 5W40 profesional toliko.  :D

Zadnji put sam u Profacu kupio ELF za oko 1800 din 4l, filter ulja placam 300 dinara, filter vazduha oko 500-600 din. filter goriva 700 din (menjam ga svaki drugi put), podloska kartera dzabe, usluge servis ne placam.
Ukupno 3400 - 350 din(filter goriva koji ne placam svaki put) = 3050din po malom servisu.

Znaci mali servisi me izlaze oko 3050 - 4000din. (ako sipam Castrol) x 3 godine = 12 000 din. (uzeo sam vecu cenu za racun)  :D
Veliki servis  me je kostao oko 11 000 dinara.

Ne razumem ovu tvoju matematiku, ispada da je  3050 - 4000  vece od 6670 din.  :whistling:

Sto se tice TNG-a, ja sam kupio automobil na benzin, registrovan za petoro + prtljaznik, znaci ja koristim gepek vrlo cesto, posto imam vikendicu.
Da sam hteo da gepek popunim sa stalnim teretom od 80 kg. (ili koliko vec) i smanjim njegovu zapreminu za 50%, ne bih ni kupovao automobil vec bih kupio skuter i hvalio se njime kako trosim 1.5-2l /100km.
j*bo auto ako ja kada god mi zatreba da nesto prenesem, moram da molim komsiju.  Gde je tu logika ??? :doh:

kiconix

Moraces malo bolje da se raspitas u vezi plinske instalacije u kolima.
Moja boca je bila u rezervnom tocku, znaci gepek prazan.
Koliko se secam, Kekina boca je gepeku, ostaje mu podosta mesta.
Odakle ti racunica za 50%  :ne:
E sad, ako je strah od BUM-a, onda je opravdano.
Ako je mala kilometraza i tada je opravdano, ali cinjenica je da se gas isplacuje za 30000 km.
David napisa da je sada ugradnja gasa u ovlascenom servisu 550e, znaci da i cifra od 30000 pada u vodu.
Jbg, matematika je cudo.
Ajde sad polako da se vratimo na temu:
      2. servis - Gde, Šta, Kada...

saša61beograd

Pre nego što viša sila obriše ove zanimljive offove moram da se umešam.Ukratko, pustite pare i matematiku.Ima ljudi (ja sam takav,čini mi se i Žac) koji vole da sve što mogu urade sami jer u sebe imaju najviše poverenja.Da li je jeftinije ili ne, prosto nije bitno.Meni je auto i sa 51 godinom i dalje,pored ostalog, i igračka i hobi.To su iracionalni razlozi,koji se moraju uvažiti (to uvažava čak i moja žena!).

Ako je plinska boca na mestu rezervnog točka,gde je rezervni točak?

zac


kiconix

Da se razumemo, ja sam digao ruke od garancije posle drugog servisa.
Ako bih sad uzeo nov auto, digao bih ruke odmah.
To je individualna stvar, u to se ne mesam.
Plin, da ili ne, do sada je sazvakano toliko puta da nema potrebe da idemo u ovoj temi u  :offtopic:.