Ugradnja toroidnog plinskog spremnika je praktično rješenje jer ne smanjuje gabarite prtljažnika ali nameće problem kamo smjetiti rezervnu gumu.
Originalna guma je prevelika i nezgrapna za nošenje u pretljažniku.
Neki se odlučuju za sprejeve koji su zgodno rješenje ali ne u svakoj prilici. Kod sitnih rupa je praktično i jednostavna za upotrebu iako vulkanizeri mrze kad im netko dođe s tako napumpanom gumom. Ali kod većih oštećenja ili puknuća od spreja nema nikakve koristi.
Ja sam još prije ugradnje nabavio gumu umanjenih dimenzija od Renault Meganea i nosim je u prtljažniku. To je kompromisno rješenje jer ipak zauzima mjesto ali osjetno manje od originalne. Zlu ne trebalo neka se nađe, makar nikad ne trebala. :whistling:
(http://i.imagehost.org/t/0399/DSC00301.jpg) (http://i.imagehost.org/view/0399/DSC00301)
(http://f.imagehost.org/t/0348/DSC00300.jpg) (http://f.imagehost.org/view/0348/DSC00300)
Znam za još neke koji nose "ćopavca" u gepeku. Prvo - prema još važećem propisu u Srbiji vozilo mora biti opremljeno rezervnim pneumatikom istih dimenzija i nosivosti kao što su i ostali točkovi na vozilu (homologovane dimenzije). Ovo bi trebalo u najskorije vreme da se promeni, u predlogu novog podzakonskog akta stoji da može biti opremljeno setom za krpljenje gume ili "ćopavcem".
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=236.msg9709#msg9709
Međutim, problem se javlja kad imate defekt na prednjim točkovima, jer tada morate da izvršite dvostruku zamenu točkova, pošto ćopavac ne može da naiđe na klešta prednjih točkova. Znači, ne postoji druga varijanta osim da digneš celu stranu vozila (ne znam kako to izgleda kad se koristi originalna dizalica isporučenau uz auto), skineš prednji i zadnji točak, namestiš zadnji na prednji, a ćopavca na zadnji točak. Procedura...
Ispravite me ako grešim.
Kako je to uradio Kiconix: http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=197.msg4294#msg4294
Inače, kad mi baš treba ceo prostor u gepeku (retko kad), rez.točak stavim iza vozačevog sedišta, ima tu mesta kolko oćeš.
I jedva čekam novi propis pa da izbacim rez. točak iz upotrebe (a ubacim sprej), do sada mi ionako nije trebao (pu,pu,pu...).
Procedura je sledeca, skines zadnji tocak, stavis copavac, skines prednji stavis sa zadnjeg i to je to. Iako procedura izgleda komplikovano, nije toliko cesta da bi bila problem.
PS. Uvek na pogonskoj osovini imas tocak pravih dimenzija.
U vecini slucajeva rezervni tocak mi stoji u prtljazniku a imam i sprej. Kad treba nesto da prevezem tocak stavim kao Loganovac iza prednjeg sedista, mada kod logana to i nije cest slucaj zato sto je prtljaznik ogroman. Ranije sam imao problem rezervne gume dok sam vozio Samaru pa recimo kad podjemo na more ja ti lepo stavim rez. tocak na krovne nosace, lepo utegnem paktregerima i cepaj. Nisam za varijantu kako vi to zovete copavac jer sam uporedjivao i copavca i standardnu gumu i razlika je u sirini, visina gume je ista tako da se ne dobija mnogo na prostoru, moje misljenje, a tu je i problem oko zamene koji je lepo predhodno opisao Kiconix. Jos jedan veeeeeliki plus za velicinu prtljaznika kod Logana.
Namucio sam se dok nisam nasao 15-icu copavu.Ona moze da se priljubi uz naslon zadnjeg sedista i da se pricvrsti nekim zatezacem tako da ostaje mnogo vise mesta nego sa klasicnom gumom u gepeku.Moze i 14-ica da posluzi ali je ovo lepse resenje.
Citatrazlika je u sirini, visina gume je ista tako da se ne dobija mnogo na prostoru
klasicnu gumu ne mozes da postavis uz naslon kao copavu
(http://img121.imageshack.us/img121/6580/slika119.jpg)
(http://img517.imageshack.us/img517/3918/slika118.jpg)
...ovako i ja planiram da resim problem rezervne gume...copava uz zadnju klupu... :lux:
O tome sam i ja razmisljao na Sanderici,ali .... po novom zakonu rezervni tocak mora da bude istih dimenzija kao i oni sa kojim se vozi,pa..... ne znam sta da radim ...?
Pusti te price,ako vozis sportski auto na njemu su prednje gume fabricki uze i nize od zadnjih onda po toj logici treba da imas dve rezervne gume u gepeku.Nas zakon je uvek tako pisan da je svako kriv ,ali i da svako moze biti oslobodjen krivice.U evropi ako si pogresio platices kaznu ali ne uvek nego samo ako se uvere da si to namerno uradio.Malo sam voziio preko tako da mogu to da potvrdim.Sem toga copava guma ti sluzi do prvog vulkanizera tj do 50 km.
Znači, u Evropi zbog toga neće da te kazne. Ali u Srbiji oće sve dok se ne izglasa novi propis o kome sam pisao, tada neće morati ni da se nosi rez. točak, biće dovoljan set za krpljenje. Pitanje je samo da li će dodati još neki uslov tipa "u vozilima koja su homologovana za ...", odnosno tamo gde fabrički nije postojao rezervni točak.
Mislim da novi ZOBS već prepoznaje reparacioni set i "run-flat" gume kao uslov za nepostojanje rezervnog točka u vozilu,moram da iskopam taj član zakona čim uhvatim malo vremena...
Pravilnik o tehnickim uslovima:
Citat
IX ОПРЕМА ВОЗИЛА
Члан 122.
У моторним и прикључним возилима, осим у мотоциклима, моторним возилима на три точка, лаким четвороциклима, четвороциклима, тракторима, тракторским приколицама, приколицама са једноструком осовином и једноосовинским приколицама, аутобусима за градски и приградски саобраћај, трлејбусима за градски саобраћај и возилима намењеним за комунналне услуге (за прање и чишћење улица, одвоз смећа и фекалија и сл.), мора постојати резервни точак тако да га возач може, по потреби, користити.
Пнеуматик на резервном точку мора бити истих димензија и носивости као пнеуматици који се користе на возилу или бити хомологован као привремени резервни точак према једнообразним техничким условима.
Резервни точак не морају да имају моторна и прикључна возила ако су пнеуматици или наплаци опремљени неким сигурносним системом за сигурну вожњу с издуваним пнеуматиком или ако возило поседује одговарајуће средство за привремено оспособљавање издуваног пнеуматика (нпр. спреј, пена у боци под притиском, комплет за брзу поправку пнеуматика и сл.).
O tome sam i pričao, nego ne znam da li je stupio na snagu (ovo sam pročitao u predlogu ovog dokumenta koji je trebalo da bude usvojen još pre stupanja novog zakona na snagu, ali nije).
Ja sam to riješio ovako:
1. od "stalkera" sam na jednom drugom forumu dobio broj od tipa koji prodaje ove manje rezervne kotače
2. petljao s kotačem po gepeku (lijevo-desno)
3. na kraju sam ga fiksirao za zadnju stranu stražnje klupe bez bušenja (slike su u attachmentu)
Znam da ne treba onakva šarafina za držati rezervnu gumu, ali ja radim u metaloprerađivačkoj firmi gdje je sve ispod M16 čudo :D
(http://farm3.static.flickr.com/2687/4466872026_c4d4839e06_b.jpg) (http://farm5.static.flickr.com/4010/4466098569_1fac38664c_b.jpg)
Ona šarafina se samo zatakne za lim koji je iza stražnje klupe i nema nikakvih bušenja, tko želi može staviti i nešto normalnijih dimenzija. Ne bi bilo loše staviti vijak koji dimenzijom matice odgovara ključu za skidanje kotača. To mi je sada palo na pamet, nemam pojma koji je otvor ključa za matice na kotačima.
BTW, znam da trebam očistiti gepek, budem :D
Hvala za ideju Borise, ja moju još vozikam onako na dnu gepeka.
Morat ću je i ja svoju ovako okačiti ali ću umjesto obične staviti leptir maticu koja se može zavrnuti i odvrnuti rukom bez ikakvih alata.
Ključ od točkova je ako se ne varam 19.
jos samo da nabavim mali tocak...
Ovo je super predlog...
Ćopavih 14 ima koliko oćeš,15 se teže nalaze.Nisam siguran ali mi se čini da sam čuo da ćopava 14 mora na zadnji točak ,tako da ako crkne prednja guma treba praviti tumbanje ,zadnja napred,a ćopavu nazad. Valjda kači po kočionim klještima.
Ako je ćopavo - nek je ćopavo. Šta će vam 15" ćopavac kad na sve modele idu i čertnaestice?
A ne da si čuo, nego je Kića u trećem postu ove teme to lepo objasnio http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=966.msg11703#msg11703
Jes,u pravu si,nego sam brže-bolje zabpravio.
Citat: mladen895 poslato 29.03.2010. - 05:04
Ćopavih 14 ima koliko oćeš.
Verujem. Jel možeš da nam kažeš gde?
Svi otpadi ww.
Izvini,tek sad sam video da si pitao za gumu.Ako se nisi do sada snašao subotom pogledaj u bubanj potoku. 14 su bile 10 do 15 e, a 15 ako nađeš od 15 do 20 e.
Svakako prije kupnje provjeriti odgovara li za daciu.
Ja sam najprije nabavio 14-ticu ali od VW-a i nije mi odgovrala zbog manje centralne rupe.
Obradi se na strugu i bude ko nova. :dobro: Strugari uzimaju 5e za obradu,što i nije neka investicija.
Da li je neko pokusao da copavca postavi uz zadnju klupu u gepek sandera na nacin kako su to u loganu uradili mladen i boris,tj da li ima dovojno visine u gepeku da se fiksira takav tocak a da se opet polica moze normalno spustiti i zatvoriti gepek?
ja imam klasicnu bocu i normalan tocak jer kada sam ugradjivao gas cak je jeftinija a veca bila klasicna boca, mada da sam je stavio mesto rez.tocka uzeo bih onam manjih dimenz i pricvrstio je na naslon zadnjeg sedista, a sprej mi i nije bas pametno resenje, mozda sam zastareo ali vedeo sam par puta ljude koji su isekli gumu, gde sprej ne pomaze.
Predlažem izduvavanje rezervne gume kako bi zauzela manje prostora od tričavih 510 L prtljažnika. :lol1:
Od kojeg auta odgovara ćopavac od 14
Narode, copavce mozete da nadjete i na starom sajmistu(bgd). Tacnije, kad idete preko starog mosta ka nbg nastavite pravo kroz raskrsnicu i pre pumpe sa desne strane( odprilike malo pre skretanja prego tramvajskih sina ka sava centru) je veliki servis sa lepim parkingom ispred(ubijte me ne mogu da se setim imena) tamo sam ja nasao copavca 15" za 2500 din. a imali su ih nekoliko komada.
Potrazite i na oglasima,kupujem-prodajem, polovni automobili i sl.
Probali smo ga na licu mesta,fercera.
To je servis Samardzic. Bio sam danas, i nemaju vise tih. Uzeo sam poslednju 15" ( 20€ ) ali moram da prosirim malo centralni otvor :ne:
To je vec sredjeno kod strugara za 800 din :place:
Najzad mogu da uspravim rezervni tocak uz ledja naslona zadnje klupe :)
(http://img196.imageshack.us/img196/6365/p1020775y.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/196/p1020775y.jpg/)
Evo jednog mog pokušaja sa originalnim rezervnim točkom.
Vozim ovako već stotinak km. Ne vidim problem.
Stavio sam tri veze. Mada i dve odlično drže (čak i jedna), ali ovako sam mogao da malo popustm veze, tako da se baš lako skida. Ne pomera se upošte i nije pretegnuto.
Meni za sada ovako odgovara. Kofer koji mi je bio problematičan, sad lako ulazi.
Da li neko može da preporuči nekog strugara?
Nabavio sam ćopavca, ali centralna rupa treba da se proširi sa 56 mm na 58 mm.
60mm je ovor za Renault/Logan
60,2 da budemo precizni. Ja sam nosio kod nekog strugara "Kalka" u Vojvođanskoj ulici na B. Kosi i platio sam 800 din. pre 15-tak dana.
Ja sam danas kupio COPAVCA 15-cu u Pancevu kod jednog vulkanizera za 30eura.Centralna rupa je bila manja pa je u tu cenu uslo i prosirivanje tj,struganje centralne rupe.Ima ih jos pa ako je neko zainteresovan neka mi se javi gde da ga uputim.Ima i 14-cu i ista je cena....
Nabavio sam 14 od golfa copavac i prosirio centralnu rupu....e pa sad mi nije jasno da li je bolje da sam ipak 15 copavac nasao posto sam ovde nacitao negde da 14 kaci o klesta?
Da li to znaci da copavac 15 moze i napred i nazada a 14 samo nazad? :ces:
Ja bih u svakom slučaju ćopavca stavio nazad, pošto je nazad doboš - dodje mu na isto! ;D
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Jeste da dižem temu iz mrtvih, ali mi je posle zamene boce aktuelna.
Ukratko, nabavio "copavac" 14', ali dva metalostrugara kod kojih sam se raspitivao za prosirivanje centralne rupe kažu da mora da se skine guma.
Interesuju me iskustva onih koji su to radili.
Da menjam majstora ili da skidam gumu?
Radio svojevremeno na alu felgama, guma takođe morala biti skinuta.
Ako nađeš strugara koji struže točkove za banseg onda guma može i ostati...
Ja sam skidao. :ne:
Citat: nik poslato 14.10.2016. - 13:31
Da menjam majstora ili da skidam gumu?
Ne sećam se da sam svoju gumu sa ćopavca skidao ali sam pitao strugara kod kog sam ja nosio,kaže negde mora negde ne mora.Uglavnom trebao bi točak da se odnese da proba da li može da uhvati felnu ,a da se ne skida guma. :ne:
Samo da javim, morala je guma dole.
Odradjeno u skladu sa uputstvima kolege Borisa.
Izradjen nosač
(https://s16.postimg.org/hgef7vekh/IMG_20161017_180220.jpg) (https://postimg.org/image/hgef7vekh/) (https://s22.postimg.org/fxx7y8wy5/IMG_20161018_072006.jpg) (https://postimg.org/image/fxx7y8wy5/)
Nosač na poziciji, uglavljen izmedju naslona sedišta i poprečnog ojačanja (Sanderaši :njanja:)
(https://s12.postimg.org/ahb910jbd/IMG_20161018_201520.jpg) (https://postimg.org/image/ahb910jbd/)
Postavljen i pričvršćen točak
(https://s9.postimg.org/k95qzatvv/IMG_20161018_201938.jpg) (https://postimg.org/image/k95qzatvv/) (https://s21.postimg.org/3rrpppa0j/IMG_20161018_201955.jpg) (https://postimg.org/image/3rrpppa0j/)
Prostor u točku sam iskoristio za smeštaj lanaca i alata za skidanje točkova (prethodno izbušen otvor na obe strane kutije za lance za prolazak šrafa)
(https://s18.postimg.org/4povhn2zp/IMG_20161018_201725.jpg) (https://postimg.org/image/4povhn2zp/)
Slikao sam večeras tako da su slike malo tamnije.
Troškovi:
Ćopavac 115/70-14 - 15 EUR (Kupujem-prodajem oglasi - poklopila se povoljna cena i najnovija guma u ponudi DOT 3604)
Ugaonik 60x60, navojna šipka 10 i leptir matica - 165 RSD (gvoždjara), pločicu od nosača bojlera imao u šteku.
Proširenje centralne rupe na 60,2 mm - 800 RSD (300 metalostrugar, 500 demontaža i montaža gume i balansiranje točka),
Varenje navojne šipke na ugaonik - 200 RSD
Ovo je ekstra ispalo i za nikake pare! :too:
Iskreno, čestitam. Jednostavno a dobro. Svaka ti čast. :ziveli:
Kolega se izgleda ne razume samo u struju, vec i u bravariju :aplause:
Ma, svaka čast! Ovaj program mi ne dozvoljava emotikone, inače bi se onaj mališa klanjao samo tako.
Ako moze koji savjet kako da trazim copavca, tj. od kojih auta odgovara, koja dimenzija...znaci za totalnog laika kome treba copavac a vozi Sandera :)
i jos jedno pitanje, kolika je najveca toro boca koja moze u sandera?
Nasao sam na oglas copavca 105/70d14 4x100. Lik kaze da je od Toyote ali da pasuje i na golf II i III. Vidjeh na netu da je kod golfa III promjer rupe 57.1. Da li je 3mm mesa mnogo da se skine sa centralne rupe, da bi se dovelo na 60.1mm koliko je na Sandera?
Centralna rupa nikakve veza ni sa čim nema osim da olakša montažu točka. Dakle, ako je 4x100 nema problema. Ne znam šta bi bilo ovo "d14", odnosno zašto d. Da ne bude problema sa montažom na prednje točkove zbog diskova...
Proveri DOT na gumi, verovatno je prestara. Ja se ne bih pouzdavao u rez. gumu stariju od recimo 10 godina, čak i da nije nikad montirana na vozilo. Zatim proveri da li može igde da se kupi guma u toj dimenziji, na kraju pazari.
Kako mislis centralna rupa nema veze, a ako je uza, kako ce se nataknuti tocak?
A sto se tice montaze naprijed,svakako se ne preporucuje na pogonske tockove, nego ide prebacivanje zadnja-naprijed, copavac na zadnji tocak
Hteo je da kaze da nema veze ako je rupa veca a ne manja. Ako je manja moze se prosiriti na strugu i to je to!
Ovo "d" je verovatno "R", tj. precnik R14. Verovatno greska u kucanju.
Pa OK, to sam ja i pitao u prvom postu, da li je puno skinuti na strugu 3mm mesa, da li utice na cvrstinu felne.
A oznaka jeste D, evo recimo jedan link iz brze pretrage. Mada ni meni nije jasno sta znaci, mozda bas da bi nekako odvojili po oznakama te copavce..
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Kumho&tireModel=Spare+Tire+T121&partnum=07D4KH
Da budem potpuno jasan: ako su rupe 4x100 one su identično raspoređene kao na originalnoj felni. Ako je na originalnoj felni bilo dovoljno mesa između njih i rupe prečnika 60.1mm biće i na toj ćopavoj. Znači, nije mnogo 3mm. Uostalom , to je samo 1.5mm mesa skinuto sa svake strane.
OK, hvala, to sam pitao :)
Postoji li neki kalkulator gdje bi izracunao tj. uporedio tu dimenziju 105/70-14 sa originalnom, da cisto vidim kolika je to razlika u visini-obimu tocka? Ove kalkulatore sto pronalazim nemaju dimenzije uze od 125
Da li neko moze da mi odgovori, veoma mi je hitno,sutra treba da idem da ev.uzmem jedan copavac. Da li odgovara dimenzija 105/70D14? Mislim prije svega na ukupnu visinu tocka, jer mi to djeluje da je manje od standardnog tocka na Sanderu.
Odluka je na tebi. Da je manja, manja je.
(https://s23.postimg.org/o7f4c95uf/Capture.jpg) (https://postimg.org/image/o7f4c95uf/)
https://tiresize.com/calculator/
Središnja rupa će morati da se proširi na 60,2mm i obavezno točak na zadnju osovinu.
Ja sam nabavio od Tojote Jaris 115/70-14, koja je malo veća od ove tvoje, ali je i dalje mala u odnosu na fabrički točak. To je rizik koji sam preuzeo, računam da i sa takvom mogu da se dovučem do vulkanizera.
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=966.msg185946#msg185946
U svakom slučaju, gadjaj što mlađu gumu, kao što reče Loganovac.
:ziveli:
Sto tupite sa tim praistorijskim copavcima pored klasicne rezervne gume ili u krajnjem slucaju nekog krstenog seta za reparaciju.
Da li postoji set za reparaciju gume koji moze da zameni gumu koja se pocepala ili izbusila na nezgodnom mestu. :ces:
Cak ni copavac nije idealno resenje ali je svakako sigurnije od "ne daj Boze da mi zatreba" seta za reparaciju.
Od tog nezgodnog mesta (na kojem ne moze da ti pomogne set za reparaciju i na kojem niko ne moze da ti pozajmi rezervni tocak) se neces ni na copavcu izvuci, pogotovo ovim sa dijagonalnim (...D..) gumama iz proslog veka. Da ne spominjem lajt sou na tabli kod vozila koja imaju TPS, ESP, TC i druge elektronske igracke koje se baziraju na kontinuiranom pracenju broja obrtaja svakog tocka. Za ona starija vozila koja imaju samo ABS (tipa moj stari Logan), posle 100m garantovano se pali ABS lampica i deaktivira ABS.
Jedina i iskljuciva prednost copavca je usteda prostora i manja tezina.
Kome je bitna funkcionalnost, i ko sece gume jednom nedeljno, treba mu normalni rezervni tocak.
Naleteo sam na oglas, mozda nekome treba.
http://www.kupujemprodajem.com/Rezervni-tocak-copavac--46691056-oglas.htm
1) nije naveden raspon rupa
2) ako dobro vidim guma je stara 21 godinu! :doh: (DOT 116 - jedanaesta nedelja 1996.)
Da li je copavac dimenzije 105/70R14 bezbjedno koristiti na Sanderu (uz postovanje ogranicenja koje copavac sam po sebi nosi, podrazumijeva se). Mislim prvenstveno na rizike po trap automobila i eventualno neke druge sklopove, jer je ova dimenzija dosta manja u obimu od pravog tocka
Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
Da, na mestu zadnjeg točka. Znači ako otkaže prednji imaš dva izmene (ćopavac pozadi a zadnji točak napred). Ima tu još jedan problem - nosivost gume. U svakom slučaju pažljivom vožnjom možeš da se dovučeš do prvog servisa.
Pre neki dan u Steveja ugrađen plinski uređaj kombinacija stag 200 i tomaseto. Kako da rešim problem rezervnog točka da tražim ćopavac koji se teško nalazi ili da kupin sprej za pumpanje.
Stvar izbora. U svakom slucaju tocak je pametnije resenje al da pojede dobar deo gepeka, pojede.
Kupi ćopavac i stavi ga na zadnja vrata (Nissan Terano ).
Kod mene set za krpljenje + sprej+ pumpa za po okolini na 100 km, za bilo kakav duži šut rezervni točak ili u gepek ili iza vozačevog sedišta u zavisnosti koliko nas je u kolima, ako je pun auto i gepek onda bez njega ali imam AMSS, valjda će da pomogne...
Nije problem naći ćopavca, veći je problem što je obično guma na njemu dves' godina stara.
A da se uzme neki točak od Twinga?
Citat: jasho poslato 21.05.2018. - 13:59
Kod mene set za krpljenje + sprej+ pumpa za po okolini na 100 km, za bilo kakav duži šut rezervni točak ili u gepek ili iza vozačevog sedišta u zavisnosti koliko nas je u kolima, ako je pun auto i gepek onda bez njega ali imam AMSS, valjda će da pomogne...
+1
S obzirom da vec duze vrijeme vozim orig.rezervni u gepeku, a nemam neku potebu da ga izbacujem radi prostora,razmisljao sam o varijanti da ga nekako fiksiram u uspravnom stanju uz bok gepeka. Takvu neku varijantu sam bio napravio sa copavcem koji mi vise nije u funkciji. Copavac mi je na knap stao ispod police gepeka,a originalni naravno ne moze (copavac bio 14 incha). Razmisljam o otvaranju rupe na polici u dijelu gdje bi tocak prelazio preko ivice gepeka. Sta mislite kako bi to ispalo i da neko nije mozda pravio takve egzibicije?
Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
Jel stavljao neko rezervni točak 14 ili čak 13" na Dačiju, kako stojimo sa dimenzijama?
U potrazi sam za rezervnim točkom. Našao sam sledeće opcije a to su ćopavac 125/70/15 i klasični točkovi 165/65/14 i 165/70/13.
Ćopavac najskuplji oko 50€, a ova dva oko 25€.
kod mene pumpa i set za krpljenje original, a nadodao još šarafciger i vijke za krpanje, onu tekućinu ne mislim koristiti
Ja bi rezervni točak prišarafio za vrata od gepeka.
Citat: maestral5747 poslato 19.06.2023. - 19:35kod mene pumpa i set za krpljenje original, a nadodao još šarafciger i vijke za krpanje, onu tekućinu ne mislim koristiti
A-klasa W169 koju trenutno vozim ima smanjeni rezervni točak po širini/visini ali je obim identičan (oko 620mm) kao kod normalnih 15" točkova. Nakon ugradnje plina i postavljanja boce u ležište rez.točka više ga nije moguće vratiti u gepek, jednostavno ne staje ni po visini ( tipa da se napravi nosač za njega na naslonu za leđa zadnje klupe) ni horizontalno. Za sada je u gepeku set za popravku pneumatika +kompresor+asistencija i moram naći način da u vozilu bude taj originalni rezervni točak. Ako ne za po gradu, za putovanje van grada obavezno.
U krovni kofer? Meni je to spas.
Nabavio sam točak, 155/65/14.
(https://i.postimg.cc/qNYpVY01/IMG-20230622-133842.jpg) (https://postimg.cc/qNYpVY01)
Imam dve dizalice u alatu i neće biti problem rotirati napred/nazad. Jer je 14" i nisam siguran da može stati napred.
Nadam se da će tu da stoji samo za ukras.
Nema veze da li može da ide 14 napred, uvek je bezbednije staviti "ćopavca" nazad, posebno kada je prednji pogon.
PS: Nisu ti neophodne dve dizalice, ako ode prednja, staviš prvo "ćopu" nazad, pa onda zameniš prednju.
ja sam resio kupovinom copavca i dizalice + kit za cepovanje sa trakicama + dobio sa kolima kompresor sa onom tecnoscu sto se puni guma. Copavac 15-tica moze komotno da se uspravi u gepeku, i negde cu ga iskombinovati kad krene pakovanje za put ili iza vozacevog sedista. Dizalica, prva pomoc nesto alata ono za krpljenje i punjenje gume je stalo u one dve rupe pre boca. Sa leve strane, gde je nosac dizalice, sam vezicama pricvrstio pp aparat i trougao. Inace dizalica sa kljucem moze da stane u copavac ali mi ja takav bio pretezak za manipulaciju po gepeku. Copavac /opran/ prvo stavio u veliku crnu kesu a posle sam nabavio namensku kesu /aliex/.
Leti u gepeku imam normalni točak sa zimskom gumom, a zimi točak normalne dimenzije sa letnjom gumom i kompresor sa tečnošću za krpljenje. Ključ za šrafove na točkovima sam dobio uz auto, a dizalicu koristim iz punta na koju sam morao da zavarim dva parčenceta cevi dimenzija 5x5 mm da ne bi oštetio ispust na sajtnama.
Kada mi treba celokupan prostor gepeka rezervni točak stavim iza mog sedišta
Imam u torbi u gepeku Sonaxov sprej za krpljenje i to je to.
Ako idem na dalji put sa detetom, u krovni kofer stavim normalan točak.
Naći Renault ćopavac za 4x100 je alhemijski zadatak. Kupiti VW ćopavac, širiti centralnu rupu i opet je star bar 15 godina, a ne može da se uspravi iza naslona zadnjeg sedišta.
Dakle, sprej, AMSS i eeeeventualno točak u krovnom koferu.
Točak u kabini je veći rizik nego da sat-dva čekamo AMSS bilo gde ako sprej ne radi posao.
Zašto je točak u kabini rizik ako stoji uspravno na podu iza vozačevog sedišta
Ja nasao iz prve reno copu 15, jeste stariji ali deluje ok - da nije koriscen. Stavljao sam i ja zimsku gumu u rezervi samo je sada nisam dobio zbog plina.
Obična felna 14", sa gumom 155/65/14 menja 125/75/15 - prečnik oba točka iznosi 556mm.
155/65/14 je lakše naći nego gumu za ćopavac.
Citat: dekiv68 poslato 24.06.2023. - 15:47Zašto je točak u kabini rizik ako stoji uspravno na podu iza vozačevog sedišta
Pa ti zamisli točak od 15 kg ispod detetovih nogu ili na metar od njega.
U kabini što manje prtljaga, po mogućstvu ništa.
Jeste tako, ali samo ako dodje do velikih udaraca ili prevrtanja. Tada je i puna flasa vode je opasnost. A suncobran ipak stavljam popreko u gepeku, da ne proleti napred....
Ako je rezervni točak mnogo manjeg prečnika,da li na to reaguju ABS i ESP,čak i na zadnjoj osovini?
Kako ovo čitam, sve sam bliže onim inžinjerskim riješenjima citroena, zastave i sl. koji su rezervni točak smještali u prostor oko motora...ili onim opcijama sa donje strane gepeka, kao što sam imao u Meganu...sad kad bolje razmislim, Megan je prodat nakon 11 godina i 125 hiljada km, NITI JEDNOM nije aktiviran rezervni točak...problem sa ispuhivanjem gume, bio možda 1-2 puta, nagazili smo na šaraf i ekser, pa je polako opadao pritisak u gumi, da smo unutar 24 h primjetili da ispuhuje i u oba slučaja, na točkovima stigli do vulkanizera i sanirali inekcijom...
Mislim da inžinjerima Dacie ne bi bio problem da nađu riješenje i za vozila sa rezerovarom za LPG, samo da hoće, ali oni kao i drugi proizvođači, tvrdoglavo insistiraju na ovom setu za krpljenje...
Na novom Crosslandu mi također došao set za opravku, iako realno u prostoru ispod gepeka ima prostora za točak, pa sam našao neki rezervni manjih dimenzija, sa Citroena Picasso, da stoji za svaki slučaj.
Točak i dizalica plaćeni 100 km (50 eura), na otpadu za francuska vozila...
ja riskiram jer mi se ne drži pun gepek skalamerije. Do sad se isplatilo, za dalje ćemo vidjeti. Spray ne bih koristio jer poslije možeš baciti tu gumu, ni jedan vulkanizer je neće čistiti od tog sr..a.
Pumpa original Dacia i ovo s linka za sada. Nisam još koristio, kolega s foruma jest par puta i još uvijek vozi
https://www.aliexpress.com/item/1005003950984398.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.68.1c381802uotkQe
LeNgenda (https://www.daciaforum.in.rs/index.php?action=profile;u=438)
da sam tako razmišljao kada sam putovao na Jadransko more sa troje dece na zadnjem sedištu u Jugo Koralu 55, ne bismo ni krenuli na put. Samo pažljiva vožnja,prilagođena brzina i opuštenost i eto ti najlepšeg putovanja sa porodicom. Da sam razmišljao o snimcima koje si priložio ne bih se maknuo iz ulice.
Evo,nažalost, trošimo već 30.dan u Grčkoj, Grci voze ludački,matorci od 75+ samo piče a nigde sudara,čukanja ili slično.
Pozzz
Svaki predmet veći od flaše vode ne treba da se nalazi u kabini. A naročito točak.
Kao što i svi putnici moraju biti vezani.
Citat: saša61beograd poslato 25.06.2023. - 10:05Ako je rezervni točak mnogo manjeg prečnika,da li na to reaguju ABS i ESP,čak i na zadnjoj osovini?
Samo se na tabli prikažu obaveštenja da ABS, ESP i slično sistemi nisu dostupni i dokle god je ćopavac na autu, sijaju greške. Čim se vrati točak adekvatnih dimenzija, lampice i obaveštenja se pogase i svi sistemi su ponovo u funkciji.
Točak je tako stegnut između naslona vozačevog sedišta i sedalnog dela zadnjeg sedišta, a podbočen između zadnjih vrata i tunela na sredini poda vozila da ne može da se pomeri ni za milimetar ni po jednoj horizontalnoj osi.
Uzgred kad je točak u gepeku nikad ne obaram naslon zadnje klupe, tako od 2000. putujem na more, svake godine, što u Crnu Goru, što u Grčku, ponekad i više puta godišnje i nemam nikakvih problema. A točak i pribor za zamenu točka koji je ispod vozačevog sedišta je na dohvat ruke
Kad stavim tocak u prtljažnik, vezujem ga "lancem" za bicikl, da se teze ukrade i da ne moze da poleti u slučaju nezgode.
Mislim da taj "lanac" od bicikla ne bi zadržao taj rezervni točak u slučaju iole jače nezgode. I da bi, "ne daj Bože", mogao gadno da ugrozi one na zadnjoj klupi. Bar je tako ako se držimo onih silnih istraživanja koja govore na temu koju silu stvara nevezani putnik kada vozilo sa brzinom od npr. 50 Km/h udari u prepreku i zašto (nevezan) putnik sa zadnjeg sedišta pri nezgodi potencijalno ubija putnika na prednjem sedištu. Ili, testovi na temu koju silu stvara prtljag pri nezgodi. Zato kod nekih i postoje one opcione veoma jake mreže koje kod karavana, MPV-a i SUV-ova "odvajaju" prtljažnik od prostora za putnike.
Pa ne znam, ali ako će pojas zadržati putnika od (svega) 75-125 kila što ne bi lanac zadržao točak od 15? A ako bi (ne daj Bože) došlo do toliko stravičnog udesa, sa ubrzanjima koja bi stvarno pokidala lanac, putnici bi već bili "u večnim lovištima", pu, pu,... Uostalom, setite se šta je do skoro držalo plinsku bocu od osamdesetak kila iza naslona zadnjih sedišta.
Inače, ponekad i ja bez ikakve sekiracije stavim točak iza svog sedišta, čvrsto uglavljen. Ne plašim ga se dok god nema nikoga na zadnjem sedištu, teoretski bi mogao da nastane problem ako bi se neka furija sa boka zakucala u zadnja leva vrata...
Odoste predaleko u filozofiranju o bezbednosti,kao da ste neki Šveđani.Kad se gepek napuni stvarima,bude tu i preko 80 kg stvari (uključujući i rezervni točak i PP aparat koji je kao granata).I milioni svake godine srećno stignu tamo gde su krenuli.
Vežite pojas,stvari u gepeku ne morate da vezujete,vozite pažljivo i uživajte u dalekim putovanjima.Svi vi koji to možete.Pošto neću moći ove godine,ja ću "bezbedno" da sedim u Beogradu i da vam zavidim.
Da treba vezati ( kao i ja šahtove) treba ali je priča otišla predaleko. Da znate kako je opasno voziti čelične cijevi koje iz proizvodnje izađu masne.
Pazite i uživajte.
https://www.omnicalculator.com/physics/car-crash-force
Ko je voljan da se igra sa brojkama.
Ja sam oduvek kao klinac na putu sa roditeljima spavao opružen na zadnjoj klupi.
Imao sam trogodišnjeg brata od strica koji je tako spavajući prošao kroz vetrobran i nije se probudio.
U redu je što je verovatnoća za to srazmerno mala.
Problem je u tome što kad se jednom desi, kasno je za preispitivanje i promenu navika i načina razmišljanja i cena kojom je plaćen taj tiket za lutriju je beskonačna.
To je vrlo karakteristično za drumski saobraćaj, ljudi su opušteni jer imaju osećaj kontrole.
Od aviona se mnogo više zenta, a statistika o broju poginulih u odnosu na broj prevezenih je guza i oko u odnosu na drumski saobraćaj.
Ne mislite na statistiku, mislite na fiziku.
E pa da zamolim da uklonite sav kriptonit sa Foruma poŝto sam u svoje vreme nevezan u Fići samo sa prelomom noge izdržao 40 tona pri sudaru sa Golfom :laugh1:
Posto je u ponudi more copavaca ali sa vremesnim gumama, setih se i pitah u Hit-u koliko bi bio nov. Nemaju, ali za moj auto, kazu odgovarajuci, se ceka oko 10-15 dana i oko 28000 din je komplet /tocak, dizalica, kljuc, u nekom pakovanju/. Kazu isto da nije original ali da to neka firma za njih "radi", i nova je guma - ipak ima resenja.
Ali druže, 28000?
Citat: LeNgenda poslato 26.06.2023. - 18:05https://www.omnicalculator.com/physics/car-crash-force
Ko je voljan da se igra sa brojkama.
Ja sam oduvek kao klinac na putu sa roditeljima spavao opružen na zadnjoj klupi.
Imao sam trogodišnjeg brata od strica koji je tako spavajući prošao kroz vetrobran i nije se probudio.
U redu je što je verovatnoća za to srazmerno mala.
Problem je u tome što kad se jednom desi, kasno je za preispitivanje i promenu navika i načina razmišljanja i cena kojom je plaćen taj tiket za lutriju je beskonačna.
To je vrlo karakteristično za drumski saobraćaj, ljudi su opušteni jer imaju osećaj kontrole.
Od aviona se mnogo više zenta, a statistika o broju poginulih u odnosu na broj prevezenih je guza i oko u odnosu na drumski saobraćaj.
Ne mislite na statistiku, mislite na fiziku.
Na žalost, fizika je tu neumoljiva.
Skoro kao veliki servis...
Vjerujem da bi svaka kompanija koja pravi gume, mogla praviti pakete -rezervni točak sa felgom i dizalicom, za cca 80-100 eura i još da dobro zarađuju na tome :)
Citat: Capriolo poslato 27.06.2023. - 00:16Na žalost, fizika je tu neumoljiva.
Niti jedna mjera sigurnosti, nije bezveze izmišljena i postavljena i tu ne treba improvizovati, ko želi dobro sebi i drugima...
Kažite to babi što se vozi u onom kavezu na traktoru :laugh1:
kolega tu s foruma, Logan, imao je tog ćopavca na 4 atm napuhanog u gepeku godinama i jednom je samo nešto grunulo otpozadi, srećom dok je stajao. Pomislio je da je plin. Kad ono raspala se stara guma u paramparčad. Ja bih to držao na 2 atm pa napumpao ako bude potrebe
Dovoljno je držati na 2.5, ne treba više. I naravno, povremeno proveravati pritisak. Poželjno bar kad i ostale točkove.
Zavisno od dimenzija i težine vozila za koja su namenjeni, ćopavci uobičajeno imaju deklarisan pritisak na oko 4 bara. Kod mene je 4,2
Da mislim tako ne bih ga ni vozao u gepeku po gradu vec samo na put. A ovih dana cu da stavim copavac umesto zadnjeg tocka i da provozam po kraju cisto da vidim kako dise/nedise.I kod mene pise 4.2. Inace i danas sam zvao neku firmu u NS, ceo komplet copavac++ oko 25500 din. Neko radi za njih, NN marka gume.