DACIA Forum Srbija

DACIA => Tuning => Temu započeo: Saja174 poslato 01.08.2014. - 12:25

Naslov: 1.6 8v i 1.6 16v?
Poruka od: Saja174 poslato 01.08.2014. - 12:25
Pozdrav forumasi,

vidio sam da motori 1.6 8v i 1.6 16v imaju isti hod klipa i zapreminu, sto bi moglo znaciti da su blok, radilica, klipnjace, klipovi vjerovatno isti. Sada me zanima da li je moguce napraviti preradu da se glava sa 1.6 16v prebaci na ovog 1.6 8v. Da li bi uljni i vodeni kanali nalegli na prava mjesta? Druga stvar, da li bih mogao iskoristiti jednu svoju bregastu a drugu nabaviti? Takodjer, tu bi onda morao ici i novi zupcasti za 1.6 16v. To je sto se tice suhe mehanike, e sada me interesuje sta je sa elektronikom? Da li su iste dizne i navoji dizni (one su isto u glavi ?) i da li je ista mapa ECU-a?

Znam da vjerovatno trazim previse informacija, ali ako na ovom forumu to niko ne zna, onda ne zna vjerovatno ni niko prije vasih komsija Rumuna.

Ovo pitam iz razloga ne bi li se dobilo nesto konja, jer poslije 2.5 CRDi sa 170ks i 1.6 CRDi sa 140ks ovaj mi Sandero ide ocajno.
Naslov: Re: 1.6 8v i 1.6 16v?
Poruka od: Loganovac poslato 01.08.2014. - 13:47
Mislim da bi manje naučno-fantastično bilo pitanje da li bih ja na svom motoru mogao da zamenim blok motora (sa sve klipovima, klipnjačama i radilicom) onim od 8v motora. Ne znam za kanale, ali sigurno sve ostalo nije isto, pogotovo ne mapa. U današnje vreme najmanje je blok ono što motor čini motorom.
BTW, ne verujem ni da je profil čela klipa isti.
Naslov: Re: 1.6 8v i 1.6 16v?
Poruka od: Saja174 poslato 01.08.2014. - 14:30


Ako su kanali na istim mjestima, mogao bi zamijeniti blok + radilicu, tj. ostaviti svoju glavu, isto kao što bih i ja mogao staviti 16v glavu. Sve bi se ostalo dalo riješiti ako su kanali ulja i vode na pravim mjestima, da mi je samo to saznati jesu li ili ne.
Naslov: Re: 1.6 8v i 1.6 16v?
Poruka od: kiconix poslato 01.08.2014. - 14:33
Mislim da je jeftinije zameniti ceo motor.
Naslov: Re: 1.6 8v i 1.6 16v?
Poruka od: Keka poslato 01.08.2014. - 14:41
U svakom slucaju, nista ne bi dobio, dok se ne rese prenosni odnosi u menjacu. To je ono sto ubiVa ove motore.

Ideja o rasturanju i karabudzenju motora sa 30.000 km je  :fiju:
Naslov: Re: 1.6 8v i 1.6 16v?
Poruka od: hobbista poslato 01.08.2014. - 15:36
Kompresioni odnos 1:9,5 i 1:9,8. Može da bude samo glava, mad bih pre rekao da su klipovi drugačiji.
16V ima hidro-podizače pa pretpostavljam da tu postoji još neki uljni kanal.
Naslov: Re: 1.6 8v i 1.6 16v?
Poruka od: zac poslato 01.08.2014. - 15:48
Klipovi su razliciti za 8V i 16V...100%
Naslov: Re: 1.6 8v i 1.6 16v?
Poruka od: Zoran poslato 01.08.2014. - 18:17
Izduvna grana ?
Naslov: Re: 1.6 8v i 1.6 16v?
Poruka od: kiconix poslato 01.08.2014. - 19:24
Kao što rekoh, najmanje boli glava ako se zameni ceo motor, naravno mora da se menja i ECU.
Najpametnije, ne diraj ništa, vozi i uživaj.
Naslov: Re: 1.6 8v i 1.6 16v?
Poruka od: Saja174 poslato 01.08.2014. - 19:51
@kiconix

Ukoliko glave pašu ne vidim kako može biti jeftinije mijenjati kompletan motor.

@Keka

Čim se motor razradi on je spreman i za budženje i za gasiranje. Cee'd je čipovan kada je imao samo 15.000km na satu!

@hobbista

Znam za drugačije kompresione odnose, vjerovatno je glava niže = veća kompresija. Ako jedan ima hidropodizače a drugi ne, vjerovatno na kraju ništa od toga.

@Zoran

Nije ni to problem uzeti sa ovog sa 16v i prekrojiti.

@kiconix

Vjerovatno bi se dale upisati mape iz jednoga u drugi. U svakom slučaju si upravu, možda legne čip + KN filter i neka izadje na 100ks dosta.



Suma sumarum, neizvodivo, šuti i vozi. :) Hvala vam svima na informacijama.
Naslov: Re: 1.6 8v i 1.6 16v?
Poruka od: hobbista poslato 01.08.2014. - 19:54
Gledajući dihtunge glave, rekao bih da se blokovi ne gađaju.

@Zoki: grane su najmanji problem. Pitanje je da li su polumotori isti (slični).



EDIT: ostalo mi je nejasno da li 1.6 16V ima varijabilnu remenicu (kao k4m na Renou). Ako ima onda 100% nema ništa od remapiranja ECU.
Naslov: Re: 1.6 8v i 1.6 16v?
Poruka od: kiconix poslato 01.08.2014. - 20:04
Obzirom na cene polovnih motora, definitivno se ne ispati kupovati samo delove.
Nije u pitanju samo glava, ima tu nosača motora koji nisu isti a to su samo delići cele slagalice.
Moje mišljenje je da se to ne ispalti, ukoliko imaš volje i para da praviš Frakenštajna, nemoj da te mi sprečavamo u tome.  :ne:
Naslov: Re: 1.6 8v i 1.6 16v?
Poruka od: Saja174 poslato 01.08.2014. - 20:17
@hobbista

Ipak ništa od toga.

@kiconix

A što bih kupovao groblje pored svog motora sa 30.000 prijeđenih kilometara? Otkad se to nosači nalaze na glavi motora? :ces:

Nemam volje da izmišljam toplu vodu, mislio sam ako glava 16v 100% paše na moj blok da to budžim (zupčasti, izduvna grana, dizne, mapa, sve to nije problem kada bi glava pasala), a pošto ne paše to već zahtijeva na stotine izmjena, tako da definitivno odustajem od ovoga.

Rekao sam, možda nekada legne čip + KN filter.


Hvala vam svima na korisnim informacijama i pomoći!
Naslov: Re: 1.6 8v i 1.6 16v?
Poruka od: Keka poslato 01.08.2014. - 20:27
Ako na tvoj mladjani motor karabudzis bilo sta sto nije novo, dobijes groblje.

U svakom slucaju karabudz je groblje.

Ako zelis trkalicu, ni Dacia ni karavan dizlo nije za to. Onda lepo kupis Megan RS ili nesto slicno.
Naslov: AW: 1.6 8v i 1.6 16v?
Poruka od: DarioGTI poslato 01.08.2014. - 20:46
Dok bi se svi ti dijelovi kupili, doslo bi se do cijene kompletnog motora (polovnog naravno).
Naslov: Re: 1.6 8v i 1.6 16v?
Poruka od: kiconix poslato 01.08.2014. - 22:05
Ne zaboravi da kod 16v idu dve bregaste, razlikuje se sam razvod za te dve bregaste, i da, ide drugačiji nosač motora.
A to je samo sitnica u odnosu na sve ostalo. Razlikuju se i nosači alternatora, klime. Drugačiji je i PK kaiš, tako da se razlikuju i španer i roleri.
Ima tu 300 čuda, nije samo glava u pitanju.
Naslov: Re: 1.6 8v i 1.6 16v?
Poruka od: Saja174 poslato 01.08.2014. - 23:08
@Keka

Planirao sam ako bi eventualno mogla ta glava,(a ustanovili smo da ne može) da bi se obradila, dobila dobre bregaste i nove gumice ventila, dakle bila bi sve samo ne krš!

Znam ljude i koji su karabudžili na ovaj 1.6 8v turbo, i vjeruj mi prijatelju, to je sve osim groblja!

Nisam ja nikakav trkač, "karavana dizla" vozim jer volim velika auta, i kada mi naumpadne gdje da idem da ne moram misliti o prtljagu. A taj čipovani "karavan dizlo" ako želiš vrlo se lako pretvara u trkača (dobro, možda ne baš trkača, ali auto sa kojim se možeš dobro zabaviti), ide oko 9 sekundi do stotke, nizak je tako ga mu ni jurcanje po krivinama ne predstavlja problem, a kada ti treba komforna vožnja možeš imati i to. Kao što rekoh, nisam trkač i trkače auto mi ne treba, ali mi treba auto sa kojim me nije strah krenuti u preticanje šlepera, što sa ovim 1.6 8v benzincem nije slučaj!

@DarioGTI

Došlo bi, ali bi makar znao šta voziš, a ne neko izlaufano groblje. Ali kao što smo ustanovili, glave nije moguće izmijenjati, a da mijenjam motor, ne pada mi na pamet.
Naslov: Re: 1.6 8v i 1.6 16v?
Poruka od: hobbista poslato 01.08.2014. - 23:17
Naravno, sve se može spakovati, samo je pitanje isplativosti  :ne:

Elektronika i ekologija (euro norme) su prilično zakomplikovale stvari na tom polju.
Naslov: Re: 1.6 8v i 1.6 16v?
Poruka od: Saja174 poslato 01.08.2014. - 23:42
Jasno je da je puno teže izvući konje iz atmosferca nego li iz turbaka (skuplje). Ali ovaj motor u varijanti 1.6 16v ima 105ks, sto je 18ks vise od mog, tako da mi ne bi bilo žao uložiti novce u to, jer to je ipak razlika koja se mora osjetiti. Kao što već rekoh, da paše glava kao glava, sve ostalo bi se dalo srediti i prepakovati, ali pošto ne paše, od čitavog "projekta" će ostati samo tema.

Zato sam sada počeo razmišljati u drugom pravcu, kada već ne ide neka se makar jeftino vozi, drugim riječima razmišljam o LPG-u.
Naslov: Re: 1.6 8v i 1.6 16v?
Poruka od: drzarkod poslato 02.08.2014. - 00:08
Vozim Dustera 1.6 16 v i vozio Mcv 1.6 8v....oba na bmb i tng.....krajnje brzine slicne...16v bolje ubrzava, malo tisi, lepse zvuci, ekonomija ista. Znaci polako, sigurno, udobno, bezbedno, jeftino na tng. Za ostalo menjaj kola...ja bi ovde u Srbiji za 3250 eur bez razmisljanja pazario kao tvoj auto umesto starijih startnih raketa. Ovi motori su svesno ustrojeni...