DACIA Forum Srbija

DACIA => Tuning => Temu započeo: DarioGTI poslato 21.11.2011. - 15:19

Naslov: Elektricna vodena pumpa za zimu
Poruka od: DarioGTI poslato 21.11.2011. - 15:19
Šveđani imaju standardnu opremu auta da ima svoju utičnicu kroz koju se napaja elektricna vodena pumpa i elektricni grijac vode.

E sad mene zanima, kako to ugraditi u naše aute, dakle gdje smjestiti pumpu, preko kojih crijeva, kakav i koliki grijač, je li on zajedno sa pumpom, na koju temperaturu podesiti grijač...

Siguran sam da ćemo smisliti neke ideje. Meni auti ionako stoje u dvorištu pa dovod struje odnosno utičnice i kabla nije nikakav problem. A sigurno bismo svi voljeli ujutro sjesti u auto koji kabinu ugrije maltene odmah po paljenju motora.

:c0:
Naslov: Re: Elektricna vodena pumpa za zimu
Poruka od: mladja73 poslato 21.11.2011. - 16:38
Ja imam takvo resenje na agregatu. Da bi sto lakse startovao njemu je  grejac vode stalno ukljucen. Temperatura vode je negde oko 40-50C. Regulise termostat.

Da li je tako nesto moguce uraditi na nasim automobilima? Sigurno da moze. Grejac treba smestiti u sistem cirkulisanja vode. Gde tacno ne znam. Sigurno je da automobili lakse palili ujutro kada jaki mrazevi.

Naslov: Re: Elektricna vodena pumpa za zimu
Poruka od: Keka poslato 21.11.2011. - 18:58
Logika kaze da takav grejac treba da ima izmedju 1 i 2 kW snage, sto celu ideju dovodi u nivo teskog entuzijazma.
Naslov: Re: Elektricna vodena pumpa za zimu
Poruka od: Saša poslato 21.11.2011. - 22:53
Citat: Keka poslato 21.11.2011. - 18:58
Logika kaze da takav grejac treba da ima izmedju 1 i 2 kW snage, sto celu ideju dovodi u nivo teskog entuzijazma.
Da nije to prejak grejač?
Ja mislim da bi i grejač ispod 1kW "pio vodu".
Naslov: Re: Elektricna vodena pumpa za zimu
Poruka od: zac poslato 21.11.2011. - 23:58
Ideja nije losa, samo sto bi meni trebalo 60 m produznig kabla..  :bonk:

Slazem se sa Sasom ,da grejac ne treba da bude preko 1000W, pa ne treba on da zagreje vodu u motoru na radnu temperaturu,  :cekicem:  vec samo da je podigne sa minusa na recimo 20-30oC, znaci ako je napolju -5 ili -10, dovoljna je razlika od 30-40 oC, prakticno se dobije letnji-start.
Naslov: Re: Elektricna vodena pumpa za zimu
Poruka od: DrJekyll poslato 22.11.2011. - 01:15
Ja mislim da pumpa i nije bitna tu nešto. Ako se voda greje recimo sa neke donje strane, praktično će da sama cirkuliše kroz sistem po sistemu toplo-ide gore. Bar smo pričali o tome u temi kada se raspravljalo da li treba ostaviti ugašen auto kada se upali ventilator na hladnjaku.
Tako da, samo grejač, bez el. pumpe....naravno brže je sa pumpom, ali mislim da je to bespotrebno trošenje vremena i prostora u motoru.
Ne znam kako creva idu na donjoj strani motora, ali sam siguran da može da se montira neki mali grejač u neki valjkasti metalni deo (nečega) sa dva izlaza za creva.
Meni trenutno pada na pamet opcija:
(http://www.dodaj.rs/f/2a/GP/n2ZZ1su/grejac.png)
Pa da se veže neki kaval za taj "uređaj" i kad treba samo se priključi na struju.
Naslov: Re: Elektricna vodena pumpa za zimu
Poruka od: Keka poslato 22.11.2011. - 09:15
Hajde fizicari i matematicari, toplotni kapacitet metala, puta tezina motora, zagrejati sa -10 na +30, bez toplotne izolacije. Koliko W treba uloziti?

Gvozdje 444J/kgK, aluminijum 900J/kgK. 1J=1Ws 3600J=1Wh

Ako motor ima 100 kg, prosecno mu treba dovesti 2688000 J (746Wh, odnosno 0,75 kWh) da bi sa -10 dostigao temepraturu od 30 stepeni. Posle toga ide odrzavanje temperature, ali za to nisam uspeo da pronadjem podatke.
Naslov: Re: Elektricna vodena pumpa za zimu
Poruka od: Loganovac poslato 22.11.2011. - 09:55
Jedno je zagrejati motor od t1 do t2 za dato vreme, a drugo je održavati mu zadatu temperaturu.
Znači, pitanje je da li je cilj uključiti spravu recimo pola sata pre straovanja motora, u kom slučaju je Kekina računica mandatorna i verovatno bi se zahtevala snaga bar onolika koliko je procenio, verovatno i veća od navedenih 2kW, a sasvim je drugo ukoliko je pristup "agregatski", odnosno da se motoru održava konstantna temperatura sve vreme, jer u tom slučaju ne pije vodu priča o toplotnim kapacitetima materijala i masi motora, već su u igri samo termički gubici, odnosno jednom zagrejanom motoru treba sve vreme dovoditi onoliko toplote koliko zrači u okolinu pri temperaturnoj razlici od četrdesetak stepeni. Veoma su bitni uslovi razmene toplote, pre svega da li ima prinudnog strujanja vazduha oko motora, jer se u tim slučajevima konvektivnim putem može odvesti višestruko veća količpina toplote za isto vreme. Znači, veći je problem košava na nuli nego kola prekrivena snegom na -20 stepeni. U priču se ovde uključiju čak i kederi haube, još kako!
Svima koji razmišljaju o ovoj varijanti toplo preporučujem da se ili manu ove priče dok je još akutna, a ako briga pređe u hroničnu da kupe neko rusko vozilo.
Naslov: Re: Elektricna vodena pumpa za zimu
Poruka od: saša61beograd poslato 22.11.2011. - 22:08
Ovo liči na jednu ideju za koju sam davno čuo.Nažalost primenjljiva je samo za one sa garažom.A malo vredi za Dačije zbog zaštitnog lima ispod motora.U kućište od Al lima sa ugrađenim grlom stavi se sijalica od 100-150W i stavi na pod, ispod kartera.Al lim usmerava toplotu na gore.Moguće je povezivanje na satni mehanizam da se upali jedno sat-dva pre paljenja motora.Navodno,posle tog vremena ceo motorski prostor je topao,a karter (i ulje u njemu) još topliji.
Ovo je toliko jednostavno i dobro za motor i žao mi je što nikad nisam imao prilike (garažu!) da ovo probam.Jedino je važno da je motor suv,da ulje ne kaplje na vrelu sijalicu.Mislim da je ideja potekla od nekog (pametnog)Rusa.
Naslov: Re: Elektricna vodena pumpa za zimu
Poruka od: Zoran poslato 22.11.2011. - 23:06
 :to:, sijalice su čudo, ovo je baš jednostavno.Čuo sam priče da Rusi stavljaju sijalicu u rezervoar da nafta ne zaledi tokom vožnje. Da li je to moguće  :ne:?
Naslov: Re: Elektricna vodena pumpa za zimu
Poruka od: zac poslato 22.11.2011. - 23:38
Ne znam da li Rusi stavljaju sijalice u rezervoar, ali znam da imaju grejace u dizel rezervoarima, a i majka mi je pricala, kada je bila u Moskvi, radili su projekat za neku zgradu negde u Sibiru, da kamioni i raznorazne masine (dizelasi) nisu ni gasili, vec su im samo dolivali dizel u radu.
Neki od radnika na gradilistu, Rus, im je pricao da se desava da ne gase motore i po 20-tak dana, kada rade na severu, jerbo ako ugase mogu da idu kuci.  :whistling:
Naslov: Re: Elektricna vodena pumpa za zimu
Poruka od: Aleks poslato 23.11.2011. - 07:04
Pričao mi teča, kamiondzija u penziji, da je po Sibiru viđao kamione kod kojih cev izduvnog sistema ide kroz rezervoar i tako greje naftu.
Inače ja na Kadetu imam grejač u bloku mada ga nikad nisam probao.
Naslov: Re: Elektricna vodena pumpa za zimu
Poruka od: Keka poslato 23.11.2011. - 07:21
Grejac je u kucistu filtera za naftu. Kod dizela je problem upravo u filteru koji zapusi od parafina na niskim temperaturama.

Funkcija ovog grejaca je upitna u smislu da je kritican momenat paljenje i prvih 30-60 sekundi rada, ako tad gorivo ne prolazi kroz filter, grejac nece pomoci.

Kako mislis nisi ga probao? Malo je verovatno da ima poseban prekidac, treba da je vezan na neki relej i da radi dok radi i motor.
Naslov: Re: Elektricna vodena pumpa za zimu
Poruka od: Aleks poslato 24.11.2011. - 10:34
Ma jok prekidac, ima uticnicu u prednjem braniku ali ona nije po nasim standardima a mene mrzelo da karabudzim i menjam je. Taj grejac mi nikako nije potreban, a umalo da zaboravim; imam i uticnicu u putnickom prostoru (kod nogu suvozaca). Ona je navodno sluzila za ukljucivanje nekakve grejalice (kalorifera) koji bi grejao kabinu.  :ne:
Naslov: Re: Elektricna vodena pumpa za zimu
Poruka od: slavko_bgd poslato 24.11.2011. - 11:09
Moj tast je imao svojevremeno na Mercedesu 123 2.5D grejač bloka motora, fabrički. Ispod hube, na desnom košu je bila utičnica identična kao na današnjim baštenskim mašinama u koju se ubadala ženska utičnica običnog produžnog kabla. Sklop se sastojao od ispravljača 220/14,5V i štapnog grejača koji je bio uglavljen u blok motora. Temperatura koju je taj sistem održavao bila je oko 45C a deo struje preko zaštitne sklopke se koristio za dopunjavanje akumulatora. Grejač je bio uronjen u rashladnu tečnost, nije bilo nikakve električne pumpe za kruženje vode jer se grejanjem rashladne tečnosti verovatno postizala neka prinudna cirkulacija kroz blok motora a toplota se prenosila dalje. Ono što je mene oduševljavalo bila je lakoća jutarnjeg startovanja čak i na ispod -15C i maltene trenutno odmrzavanje stakala odmah nakon pokretanja motora. Pritom, motor je bio u "idi mi-dođi mi" stanju (mečka prodata 1997 sa 490kkm, od toga za poslednjih 7 godina prešla oko 350kkm na taksiju). Po meni, taj dodatni grejač je zimi mnogo dobra stvar...
Naslov: Re: Elektricna vodena pumpa za zimu
Poruka od: Loganovac poslato 24.11.2011. - 20:32
... svojevremeno, dok su računi za struju bili reda desetak-dvadeset maraka. Tada niko nije razmišljao o ceni tih nekoliko stotina (najmanje) kWh mesečno.

I, da nastavim da budem dosadan, kako Rujkama sva ta skalamerija ne treba?  :c:
Naslov: Re: Elektricna vodena pumpa za zimu
Poruka od: staracstol poslato 25.11.2011. - 10:11
Ja sam jedno vreme živeo i radio na severu Rusije. Tamo postoje parkinzi gde ostaviš auto na leru celu noć a "posada" parkinga (koji debelo platiš) obilazi kola i brine o njima. Izgleda čudno kad vidiš žicom ograđen plac na kom stotine automobila stoje i štekću na leru. Benz je jeftiniji mnogo a i u tim dalekim gradićima postoje i oni državni bonovi pa ti određena količina goriva (nije zanemariva) dođe praktično džabe. Čak sam viđao kamione na benzin a za dizela je većina samo čula i sve što može da ide na benzin ide na njega a na dizel ide samo ono što nikako drugčije nemere. Na javnim parkinzima kola stoje zaključana i ugašena i ljudi ih pale ko i mi, samo je malko jebenije to uraditi na -30. Prodaju se i kojekakvi budževi za dogrevanje kola ali ako živiš u zgradi, ništa od toga. Dobar akumulator i šta ti bog da. Neretko se mogu videti ljudi kako lože vatru ispod kamiona da ih odmrznu, to naravno često dovodi do nesreća ali il nemaju kud il ih ne pogađa. Za ljude koriste votku naravno :ziveli: