Recenzija Dacia Stepway 1.6 nakon 9 godina

prethodna tema - sledeća tema

arhitekt

Recenzija Dacija Stepway 1.6 iz 2011.godine

Evo nakon malo više od 9 godina (u momentu pisanja ove recenzije), pokušaću da budem objektivan i da ukažem na sve dobre i loše osobine ovog automobila koje sam primjetio tokom proteklih godina. Auto je kupljen nov u junu 2011. godine kod ovlaštenog prodavača Union Auto u Banja Luci i u trenutku pisanja ove recenzije prešao je oko 79.000 km. Radi se o prvoj verziji Stepway-a sa benzinskim motorom 1.6 MPI (90KS) i sa tadašnjim ,,najjačim" paketom opreme: kožni volan, airbag-ovi za vozača i suvozača, ABS, ručni klima uređaj, radio – i to bi otprilike bilo to...

Teško mi je da prenesem te dojmove kada sam sjeo u novo auto sa najlonima preko sjedišta, tim ,,mirisom novog" i kad znaš da si prvi koji vozi ovo auto i upoznaje se sa svim njegovim vrlinama i manama. U tim momentima nisam primjećivao ni nešto bučniju kabinu, kvalitet izrade pojedinih elemenata ni dosta asketsku ergonomiju ali sada, nakon devet (i kusur) godina sam u potpunosti svjestan svih mana ali i dobrih strana. Pa da krenemo redom:

1.   Karoserija: U prvi mah ali i sada nakon toliko godina mi se sviđa taj oblik Stepwaya. Karoserija sa svojim zaobljenim linijama, izdignutim položajem, krovnim šinama, fabričkim 16 inčnim aluminijumskim felugama daje utisak da se radi o za klasu boljem automobilu nego što to u stvari jeste. Motor je sa donje strane zaštićen metalnom pločom koja štiti motor od udara kamenčića ili nekih drugih predmeta. Zbog izdignute karoserije apsolutno bezbrižno se može prelaziti preko ivičnjaka, ,,ležećih policajaca" ili nekih izdignutih manjih prepreka. Ipak ovaj auto nije terenac te i zbog pogona samo na prednje točkove ne bih preporučio neke off-road avanture. Svjetlosna signalizacija je odlična, farovi daju vrlodobro osvjetljenje ceste i podesivi su po visini. Duga svjetla odlično osvjetljavaju put  a žmigavci su dosta vidljivi za druge učesnike u saobraćaju. Boja na vozilu je KNA (fabrička oznaka) ili metalik tamno-siva i nakon svih ovih godina se odlično održala. Razlog tome je vjerovatno što je moje vozilo od prvog dana garažirano a i svake godine ga bar jednom voskarim. Nisam primjetio tragove prohrđavanja bilo gdje na vozilu. Metalik-siva lajsna, koja se proteže duž donjih bočnih ivica auta, je od nekakve jeftine plastike i na njoj su primjetna značajnija oštećenja (čitaj ,,oguljenja") boje. Ta oštećenja su nastala najvjerovatnije zapinjanjem obuće prilikom ulaska/izlaska iz auta. Mišljenja sam da su tu lajsnu mogli uraditi od nekog kvalitetnijeg materijala, koji se ne bi tako lako gulio. Na kasnijim verzijama Stepwaya, ako se ne varam, ta je lajsna izbačena, vjerovatno iz tih razloga.

2.   Motor: Motor 1.6 MPI je Renaultov provjereni benzinac, doduše malo stariji i zbog svojih možda prevaziđenih tehničkih rješenja se, koliko znam, se više ne ugrađuje. Razvija ,,solidnih" 90 KS ali se osjeti nešto slabiji obrtni momenat. Zbog toga je auto na startu malo lenj, do nekih 60 km/h a onda se situacija malo popravlja. Lično mislim da bi shodno Stepway-evoj težini odgovarao motor od 100 KS i sa bar 140 NM (kao što ima 0.9 TCE) umjesto postojećih 128 NM. Potrošnja se kreće od oko 6,5 l/100 km otvorene ceste, 8 - 9/100km grad i smatram da je to standardna potrošnja za tu klasu motora iz te ere. Motor fino i stabilno radi i stvarno nisam imao većih problema sa njim do sad. Odrađen je veliki servis na nekih 50.000 km i redovni mali servisi. U posljednje vrijeme mi se ,,čuje" servo-pumpa, vjerovatno je jedan od ležajeva dobio lufta ali ne gubi servo ulje i volan ima normalnu upravljivost. Mjenjač je dobar, 5-to stepeni ali bilo bi bolji da je 6-to stepeni, uz bolju raspodjelu snage i smanjenu potrošnju.

3.   Unutrašnjost kabine: Pozicija vozača je odlično postavljna i pruža odličan pregled i sa prednje i zadnje strane. Instrument tabla pruža samo osnovne podatke – nema board kompjutera. Kao manu navodim pokazivače temperature motora i količine goriva koji su neprecizni. Pokazivač temperature pokazuje temperaturu u skokovima po dvije ,,crtice" na pokazivaču, pa normalna radna temperatura iznosi između dvije i četiri crtice na pokazivaču. Unutrašnjost kabine je rađena u jeftinoj plastici i mislim da su se stvarno mogli malo više potruditi oko nje. Na dodir je tvrda i na pojedinim mjestima se uvija na dodir pa samim tim pruža utisak da može lako da se polomi. Centralni stub je asketski dizajniran i tu su stvarno mogli malo više da se potrude. U gornjem dijelu dominira crni Blaupunktov radio, koji izgleda kao da se ne uklapa u taj auto, kao da je slučajno ubačen u njega. Kontrole podizača stakala su mogle biti smještene na rukohvat kod vozača i suvozača, kao kod većine automobila. Komande klimatizacije su blago rečeno jadno dizajnirane i loše smještene. Nedostaje pretinaca za ostavljanje sitnica. Brisač zadnjeg stakla nema intervalno brisanje već ili briše ili ne briše. Sjedišta su dobro profilisana i pružaju vrlodobru udobnost za vozača i ostale putnike. Zvučna izolacija putničke kabine je loše urađena i mislim da su se tu morali više potruditi. Zvučna izolacija na haubi ne postoji a bar ona bi uticala da se zvukovi u kabini  smanje za minimum 20%. Tokom vožnje buka je stvarno primjetna (pogotovo pri većim obrtajima motora) i može negativno uticati na vozača i putnike tokom dužih putovanja.

Zaključak: Stiče se utisak da dizajnerski timovi Dačije kao da nisu između sebe komunicirali prilikom izrade ovog modela. Vanjski dio je odlično dizajniran, moderno i atraktivno sa svim tim ubačenim elementima koji čine da ovaj auto izgleda prepoznatljivo i dopadljivo i nakon desetak godina od momenta izlaska na tržište. Unutrašnjost zastarjelo dizajnirana, čak i u vremenu kad se automobil pojavio na tržištu, sa lošijom ergonomijom, neshvatljivom pozicijom nekih elemenata te lošim kvalitetom unutrašnjih materijala i lošom zvučnom izolacijom. Tražili su se kompromisi radi što jeftinije cijene na tržištu i ja sam toga svjestan ali smatram da se posao mogao barem malo bolje odraditi. Ako me pitate da li se kajem što sam kupio ovo auto odgovoriću vam da se ne kajem i da sam sa svojim Stepwayom prošao i doživio nekakve jako lijepe momente u životu. Ali u nekoj budućnosti ako se odlučim na promjenu automobila ne bih se više odlučio na kupovinu novog Stepwaya već bih se odlučio možda za neku stepenicu više, možda nekog Citroena C4 ili nešto slično što će mi pružiti malo veću udobnost i ugodnost tokom vožnje.   


   

bind


szs

Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

nik

Hvala na volji i trudu da podeliš iskustva na forumu.  :aplause:

Raja

Da u pravu ste, skroman auto za skromne pare. Pruža više nego što ste očekivali.  :aplause:

miki-bgd


Veterinar

Znacajan prilog za svakoga ko bi kupio Stepway 1.6.   :aplause:

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

Goran25

Svaka čast na izveštaju. Imamo u porodici istog takvog samo dizelaša, i oduševim se izgledom svaki put kada ga gledam. Od svih mana najviše me nerviraju sedišta, kratka i neudobna sa slabim bočnim osloncima u krivinama

MitarMrgulic

Drugar,

Svaka čast na detaljnom i lijepom opisu :)

Koliko je bio Stepa kao nov 2011. godine?

Ja sam tad nešto mijenjao auto, i u razmišljanju su bile Dacije, ali mladost je odvukla na drugu stranu, mada mislim da bih najbolje prošao da sam tad umjesto Seat Toleda sa 150 000 km na satu i 8 god. starosti, dodao još hiljadu -dvije KM i uzeo Logana 1,5 dci...

Toleda sa problematičnom turbinom sam prodao za manje od godinu, i izgubio na njemu brat-bratu 1000 eura, pa se opametio i prešao u Renault korporaciju, a mogao sam biti ponosni vlasnik Stepe ili Logana za puno kilometara...

arhitekt

Pa mene je taj Stepway izašao oko 17.000 KM. Igrom slučaja dobio sam i neki popust prilikom kupovine a zbog traženog paketa opreme čekao sam nekih 7 dana da dođe iz salona u Zagrebu u Union Auto u Banja Luci. Kad se sjetim da sam ja nekih mjesec dana prije kupovine imao nekih 12.000 KM ušteđevine i razmišljao o nabavci polovne Škode Oktavije, stare nekih 7-8 godina i sa 150 000 km na satu, a onda me drugar nagovorio da odem do Renaultovog salona i pogledam Dačiju. Otišao, vidio i zaljubio se. Odmah zajmio još 5.000 KM i kupio novo auto. I dan danas se ne kajem.

MitarMrgulic

Heh,

Gotovo u identičnoj situaciji smo bili, ti si izgleda skrenuo u dobrom a ja u pogrešnom smjeru :)

Napiši nam detalje o održavanju, je li bilo nekih nepredviđenih kvarova, intervencija u garanciji itd.

arhitekt

Ovako, prilikom kupovine dobio sam 5 godina garanciju na motor i 3 godine garanciju na prohrđavanje. Što se tiče održavanja tokom perioda garancije bilo je tu i tamo natezanja sa ovlaštenim servisom tako da sam nakon isteka garancije prešao u drugu, "ne-ovlaštenu" radionicu.

Kvarovi u garantnom roku su bili:
1. Ručica ablendera (nakon nekog perioda primjetio sam da gubi kontakt, ne radi sirena, ručica zamjenjena besplatno u servisu).
2. Menžetna na vozačevoj poluosovini (dva puta mijenjana u roku godinu dana, servis me odrao za menžetnu jer kao smatra se da je to potrošan dio a garancija je bila 6 mjeseci na ugrađenu menžetnu koja je otprilike progulila u 7-mom mjesecu).
3. Pregorijevanje sijalice pozadinskog osvjetljenja kod centralnog stuba (naplatili su nešto sitno u servisu).

Kvarovi van garantnog roka su bili:
1. Pojava kondenzacije na instrument tabli zbog koje mi se palila sijalica ABS-a (nakon pregledanja desetak rumunjskih youtube tutorijala sam sam rasklopio instrument tablu i naprskao kontakte WD-40 i riješio problem. Pipkav posao od nekih 2 sata ali sam fino uštedio na njemu)
2. Zamjena termostata (pojavio mi se široko opisani problem sa paljenjem crtica mjerača temperature, gdje mi je nakon 6 godina redovnog držanja temperature na 4 crtice pokazivač počeo pokazivati 2. Nakon nekoliko odlazaka kod automehaničara i zamjene termostata problem i dalje nije riješen već je vjerovatno stvar u pokazivaču na instrument tabli.)
3. Zamjena jednog ležaja alternatora
4. Čuje mi se servo-pumpa (kod mene je hidraulična) i to je konstantan zvuk laganog zujanja, pa pretpostavljam da je neki od ležajeva unutar pumpe dobio lufta. Bio sam kod nekoliko mehaničara i svi su mi rekli da se ona ne reparira već da je rješenje u stavljanu druge, polovne. Pošto ona za sada samo zuji a ne gubi ulje ili funkcionalnost, odlučio sam da još neko vrijeme guram dalje.

Otprilike to je to, ako nešto nisam preskočio. Da ne zaboravim reći, u 5-toj godini garancije ovlašteni servis mi je tražio da kod njih uradim veliki servis i po njihovoj procjeni to bi me koštalo oko 600 evra. Ja sam odustao od toga i nakon isteka garancije otišao u "ne-ovlašteni" i odradio veliki servis po cijeni od oko 200 evra. Primjetio sam isto da su me jednom u "ovlaštenom" zavukli tako što su napisali da su prilikom malog servisa izvršili zamjenu filtera kabina a onda sam ja sasvim slučajno nekih mjesec dana kasnije otkrio da filter uopšte nije mijenjan. Moje veliko razočarenje u njih ali njihova bruka...

speedo

Lijepo sročeno, nema šta. I moje iskustvo je prilično slično, čak i servo pumpa ponekad zuji.

MitarMrgulic

Svaka čast na detaljnom opisu :)

Kad kažeš da je garancija na motor bila 5 godina, je li to bilo samo na motor ili ona klasična garancija na mehaničke dijelove, kao što i danas ima produžena garancija na 5 godina (koju sam i ja uzeo)...