Održavanje u sopstvenoj režiji

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Zamjena diskova (Meyle 26 Eura) i pločica (Meyle 21 Eur).
Diskovi su toliko zapeklo da nije pomogao čekić, radapciger ni grijanje butanskim brenerom ( nemam acetilenski).
Uzeh brusilica i ubrusim ih oko glavčine i spadoše bez problema. Ovo je bila prva zamjena diskova( debljina 9 mm) i druga zamjena pločica. 615 000 km.
Sam svoj gazda - vazda.

Capriolo

@Loganovac
Slažem se potpuno, to je osnovni razlog, da se sačuva potrebna/projektovana kočiona sila, ali, usputna posledica vlage u starom ulju jeste i korozija kočionih klipova.

ex-user

Nadam se da ne spamujem previše ako zamolim da mi na pp predložite neki fin servis u Beogradu koji radi i Suzuki vozila  :help: :woo-hoo:
bla bla bla

Lazar@

Danas ocistih preventivno EGR ventil i onu cijev na 171k km  :glare:
Mislim da sam ga prvi put cistio na oko 100k.

Bilo je garezi, ne nesto ultra drasticno kao sto sam vidjao na nekim autima, cini mi se da je vise bilo prvi put  :zloca:

Nego primijetih drugu stvar, pa ne znam da li da se zabrinem ili je to normalno...Cijev od usisa vazduha( maknuto kuciste filtera i protokomjer) suva kao barut, a mjesto gdje se kaci egr ventil uljavo, i cijev od egr-a isto tako ima na zidovima uljane naslage garezi.
Prvi put kad sam skidao EGR bila je klasicna suva garez, a ovo sad je vec vlazno.
Nije to neka velika kolicina ulja ali jeste uljavo  :ne:
E sad jesu li to u narodu zvane "uljane pare" ili PCV odusak ili neki veci problem u najavi?

Zadnjih 30tak hiljada kilometara sam primijetio da je turbo nesto glasniji.
Ne zavija kao policija ali se definitivno cuje malo vise nego kad je auto bio nov(logicno)
Nemam bijele dimove, ulje ne trosi, od zamjene do zamjene stoji na maksimumu  :ces:

Da ne mozgam previse i vozim ili da pratim hm  :ces:

glavonja3

Ne mogu ti odgovoriti na pitanje, ali me interesuje kako skidas EGR i kako ga cistis?

Lazar@

#1490
Citat: glavonja3 poslato 30.04.2022. - 08:31
Ne mogu ti odgovoriti na pitanje, ali me interesuje kako skidas EGR i kako ga cistis?
Evo mi rekose da je ok, to je valjda zbog voznje na kratkim relacijama.


Vec sam pisao ranije na temi za EGR...
Egr dodje ispod kucista filtera za vazduh, na njemu je sivi dzek, EGR je zasarafljen sa 3 sarafa 8mm.
Njega okreces malo lijevo desno da izadje jer obicno zapekne...

Njegova cijev je zasarafljena za blok motora sa 2 sarafa 8mm zajedno sa nosacem za plastiku motora. Odsarafis i samo izvuces cijev.

Cistio sam sa Abro sprejem za ciscenje karburatora (carb and choke cleaner).
U sustini mozes koristiti sredstvo za ciscenje rerne, benzin, dimer itd...Za cijev bi valjala ona cetka za pranje "boca i flasa"...
Samo je bitno da pustis da se to sve osusi posle da motor ne bi usisao te hemikalije ili ne daj boze vodu  :to:


Skidanje i stavljanje egr-a traje 15min...




glavonja3

Hvala za sliku i opis ciscenja EGR-a (i izvini sto ulecem u pitanje). Kada rastavim svoj EGR i cev pisacu ovde pa da uporedimo kakvo je stanje kod mene, da li uljavo ili ne... U medjuvremenu ce neko da mozda kaze nesto na temu da li je uljavo normalno ili ne.

duster

Juče zamenio kočione pločice prvi put posle skoro 100k km. Diskovi deluju solidno i ja tu ništa nisam dirao. Relativno lako odvrnuo šrafove, običnim 13 okastim. Ugradio sam Valeo pločice 301641. Cena u Kit kom. 1833din. Stari limovi samo očišćeni a šrafovi dotegnuti kilo kljiučem na 34Nm. Za sada deluje dobro. Ništa ne škripi i ne cvili.

Zoran

617 800 km
Zamijena pr. Lijevog ležaja točka. Prvi put od kupovine. Potrošeno 4 sata. Posao išao po planu. Ostavio sam stari nosač ABS senzora. Ležaj SKF , cijena 25 Eura. Presu koju sam improvizirao je 20 tona i jedva je izbila stari ležaj. Jedan sat sam izgubio da skinem konus sa glavčine iako imam alat. Jednostavno je bilo jako knap. Isproban ABS i sada je vožnja kao u sankama. Inače je bilo na pravcu zviždanje , pa jedna krivina jedna muzika a druga krivina druga muzika. Nije to bila velika buka ali ja imam sluh za takve stvari.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

#1494
Još pre tri godine sin pogodio mačku na obilaznici oko Požarevca desnom maglenkom, prvo veče kad mi je tražio auto, nije mogao da sačeka Punta još nedelju dana pa je đavo došao po svoje. Bogu hvala, to je najmanje što je moglo da se desi, limovi ko limovi, samo da je glava na mestu. Polomljen poklopack maglenke i kraj desnog potkrila (koruba). Otpala boja sa spojlera na mestu udarca, zafarbao sam sprejem odmah, ali je zamena ovih plastičnih delova sačekala do danas jer sam konačno morao da menjam farove i maglenke. Farovima je (plastično) staklo potpuno istrulilo, popucalo celom dubinom, čak na levom ima i rupica verovatno od kamenčeta posred stakla, desna maglenka puna vode i odavno ne radi. Odem kod drugara autoelektričara i nastupi skidanje spojlera i potkrila. Ono što sam očekivao to sam i zatekao, kilo i po blata iza potkrila. Nije bilo rastinja...

     

Čoveku je toliko čista radionica da nisam imao srca da sad tu nešto perem crevom ono blato nego sam ga samo iščačkao šrafcigerom, pun đubravnik...

Farovi kupljeni takođe pre dve godine od našeg člana @željkor (Particco delovi), neki turski Ayfar, čitao sam dosta po netu da su kao OK. Ni najmanje nisam zadovoljan, dosta rasipaju gde ne treba, a vijak za podašavanje pravca ne radi, nije ga moguće okretati a da se ne slomi...
Takođe jedno loše iskustvo sa pomenutom radnjom, poručim obe maglenke, desni nosač maglenke, obe poluge brisača i aero metlice, kao i unutrašnji retrovizor jer moram do tehničkog da menjam šajbnu a ovaj je već lepljen i ogledalo je baš loše. Potvrde mi porudžbinu mailom, 8250 dinara, bestplatna dostava. Međutim, sutradan pozove neki dečko odande i kaže da nemaju retrovizor. Već sam razmišljao o opcji retrovizora sa kamerom pa rekoh da šalju ostalo. Stiže paket, ja sračunam 8250-1800=6450 dinara i dam kuriru 6500 dinara. On bez reči uze i ode. Otvorim paket, tamo nema leve poluge brisača. Pogledam račun, nisu ni poslali, račun 5450 dinara. Pozovem Željka telefonom, kaže da će proveriti sa dečkom koji to radi i da će me pozvati. Pozove za deset minuta i kaže da trenutno nemaju levu polugu. Ja se iznerviram i pitam ga zašto mi to nije rekao odmah, ne bih ni poručivao. Bog-zna-kako fino mi reče da mogu da mu vratim delove i da će mi vratiti novac. Ne treba meni da vraćam delove ali mi ne treba ni zajebancija da sad opet jurim tu jednu polugu. Kaže Željko dobiću za desetak dana i šaljem besplatno. OK. Prođođe dve nedelje, ja ga zovem da bi mi rekao da još nema i da ne zna kad će biti. Dignem ruke i odem u prodavnicu, nude mi polugu brisača za Logana 2004-2008. Kažem leva mi treba, odgovaraju mi da su iste! Reko' pa na ovoj jednoj što sam kupio ima šifra dela i piše da je desna. Kažu jedino da probate... Probaću jbg...  :bonk:
E sad ostaje još zamena šoferke pa sledećeg petka, uz Božju pomoć, na tehnički.   :huh:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Ooooo, baš si nagrabusio. Ljudi su jako pohlepni i lijeni, zato to i jeste tako.
Kako reče jedan zatvorenik, nije problem odležati kaznu( zamijeniti dijelove), problem je istraga( nabaviti dijelove).
Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

Ne znam da li je prava tema,ali jeste neko održavanje u sopstvenoj režiji.Ovo su neki proizvodi koje sam probao proteklih nedelja na svom Loganu.U pitanju su brza i laka,instant sredstva,za one koji još uvek vole da svojeručno peru auto.
-Sonax šampon sa voskom,cena oko 600 dinara.Solidan,ima nekog efekta,neki vosak ostane na karoseriji,ali ni probližno kao klasično voskarenje.
-Arexons scratch remover,oko 400 dinara,Kit komerc.Odlična stvar.Zaista uklanja (maskira) manje,plitke ogrebotine.Skida kojekakve fleke sa farbe.Upotrebljiv i za čišćenje blago zamućenih farova.
-Turtle wax,wax it wet,cena 900 dinara.Nanosi se brzo i lako na vlažnu farbu.Lako se uglanca.Za celog Logana mi je trebalo manje od 15 minuta.Efekat se vidi i oseća pod rukom.Odbija vodu i auto će se manje prljati i lakše oprati sledeći put.Ali nije to pravo voskarenje i ne očekujem da efekat potraje.
-Turtle wax headlight cleaner & sealant,cena 900 dinara.Lepo čisti požutele farove.Samo čisti,ali ne polira.Nije loša stvar da se upotrebi nekoliko puta godišnje.Potrebno je oko 10 minuta po faru.

Onima koji žele pravi dugotrajan sloj voska na farbi preporučujem K2 ultra wax.Ima ga na NIS pumpama i košta oko 500 dinara.Njega sam prethodno koristio dva puta i odličan je.Sa njim se malo teže radi,ali efekat traje dugo.Plastični delovi (kvake) treba da se zaštite jer vosak ostaje na njima i teško se skida (ali se teško skida i sa farbe).

Andrix

Ja izbegavam voskiranje, pogotovo ono koje ima kod puskiranja. Silazi voda ali se sva prasina lepi pa je jos gore za pranje.
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Zoran

Kilomatraža 624 969.
Mali servis.
Ulje Optima Modriča Magnum 5w 40
Filter ulja MANN w 75/3
Provjera ulja u mjenjaču.
Vizualnim pregledom iz kanala, ima tu još posla...
Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

Citat: Andrix poslato 03.07.2022. - 13:27
Ja izbegavam voskiranje, pogotovo ono koje ima kod puskiranja. Silazi voda ali se sva prasina lepi pa je jos gore za pranje.
To na samouslužnim perionicama nije vosak (kao što nije ni ovo ovo sam ja upotrebio).To je neka hemija,silikon ili slično.Kada se nanese pravi vosak,prašina se ne lepi,naprotiv.Dovoljna je jača kiša pa da auto izgleda kao tek opran.I zimi se sneg lakše skida!Samo, svojeručno voskarenje pravim auto-voskom je posao od 2-3 sata,za jake ruke i puno strpljenja.