Održavanje u sopstvenoj režiji

prethodna tema - sledeća tema

saša61beograd

Pravi ključ za filter ulja može da se naruči kod Željka.Ili vidi moje postove iz maja,tamo su telefoni na koje možeš da naručiš Uniorov.Mislim da je unutrašnji prečnik 76mm sa 12 žlj*bova.To je limena alatka koja izgleda kao plitka posuda.I ključ za čep je Unior.
Avantura odvrtanja filtera otpada sa pravim alatom,samo odvrneš/zavrneš.I ja volim improvizacije ali se u ovom slučaju ne isplate.Strpi se dok ne nabaviš alat,onda je uživanje od posla.
I budi spreman na erupciju starog ulja kad odvrneš filter,spremno  ga dočekaj krpama da ne bi brisao pola sata kao ja.

bmiillan

filter se nikada ne zavrce alatom vec iskljucivo rukom uz prehodno namazanu gumicu mascu
ne uljem
nemoj na silu uzmi veci cekic

Zoran

Filter ulja ako neće da pusti samo napregni na odvrtanje i čekaj ako treba i 2 do 3 minuta i sam će pustiti.Nikakvo cimanje niti silovanje neće pomoći za odvrtanje filtera.
Sam svoj gazda - vazda.

glavonja3

Pogledajte kakvih sve vrsta kljuceva za filtere ima kod online Kineza:

http://s.dealextreme.com/search/Oil+Filter+Wrench.html?sort=Price

Tu je negde u spisku i 'solja' od 76mm kakve odgovara nasim filterima. A ja imam slican ovome:

http://www.dealextreme.com/p/bosi-professional-car-oil-filter-belt-wrench-silver-green-144906?item=26

Zna li ko kako se koristi?

Zoran

Koristi se za zavrtanje i odvrtanje samo ga okreneš za 180*. Ovu omču natakneš na filter, slobodni kraj kaiša lijevom rukom zategneš dok metalni dio stoji u tangencialnom položaju u odnosu na filter. Ovaj metalni jezičak nasloniš na kaiš i tako ga blokiraš da se ne izvuče. Sada si spreman za odvrtanje...
Sam svoj gazda - vazda.

glavonja3

Moj prvi mali servis je zavrsen. Uspeo sam da skinem filter ulja pomocu kljuca sa trakom (gore ima link ka jednom slicnom), hvala Zorane na objasnjenju kako kljuc treba upotrebiti svaka ti se pozlatila.

Samo da dodam da je mnogo lakse ako dvojica skidaju filter jedan vuce slobodan kraj trake na jednu stranu a drugi sam kljuc ali na drugu stranu. Filter se odmah poceo odvrtati cim se napelo do kraja. Jos krug-dva i mogao se rukom odvrtati. Iako sam stavio krpe unapred ispod filtera, po bloku i sus-plehu, ulje je zaprljalo poprilicno ova mesta. Ulja je iscurilo na karteru izmedju 2,5 i 3 litra (inace na predhodnom servisu je sipano po racunu 3 litra) za 40 minuta. Staro ulje ide u kosacicu. Purfluksov filter je za nijansu kraci od Motriovog. Sve je lepo vraceno sa novim delovima, nasuto skoro 3 litre i sada je na maksimumu. Upaljeno i provozano. Ne pale se lampice, lepo se cuje motor, ubrzo je upalio je 2 crtice a malo kasnije i 4. Kaze neki komsija koji tuda prosao da smo mogli vojnim koznim opasacem da namotamo dvaput oko filtera ulja i da ga skinem, eto jos jedan predlog za improvizaciju...

U prilogu su mesto gde se filter navrce, cudna podloska za cep kartera i kljuc za filter sa zupcima koji nije ni koriscen.

zac

Citat: glavonja3 poslato 09.09.2012. - 08:09
Sve je lepo vraceno sa novim delovima, nasuto skoro 3 litre i sada je na maksimumu.

Ovo mi nije jasno.... verovatno si merio pre paljenja motora???? Proveri sada, trebalo bi da u motor staje 3.3 l.  :ces:
Procitaj prvi post iz ove teme, tu imas kolicinu ulja za motor 1.4 MPI

http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=3000.0

DarioGTI

Inace, ova podloška sa gumicom u sredini je namjenjena za aluminijske kartere, dok je bakrena podloška namjenjena za željezne kartere.

Ja nisam bio siguran od kojeg je materijala moj karter, pa sam uzeo krivu - bakrenu  :D Ali ne curi, što je najbitnije.  :jea:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

glavonja3

Toliko je stalo do crtice maksimum. E sad auto je bio podignut na prednje tockove, verovatno se nije sleglo ulje jer nije startovan, bio je sumrak pa slaba vidljivost (ulje providno), staro ulje nije skroz iscurilo-to su neki moguci razlozi. Sigurno cu danas da pogledam i verovatno dolijem.

Nije za pohvalu ali sam vozio 1500km sa vracenim uljem jer prvi put nisam uspeo da skinem filter ulja a uspeo sam da odvrnem cep na karteru :bonk:

Evo nekih kataloga koje sam nasao jos onda kada sam trazio alat za ove operacije:

http://filesave.me/file/22776/ASTA-1-pdf.html

http://filesave.me/file/22779/FORCE-1-pdf.html

http://filesave.me/file/22780/FORCE-2-pdf.html

zac

Kao prvo, nikada se u motor ne vraca vec ispusteno ulje. Ono je kontaminirano prasinom i peskom u posudi u koju se izliva.
Kao drugo, nije dobro  da u motoru ostane starog ulja, zato sto se tako novo ulje kontaminira talogom iz starog.
Prilikom izlivanja ulja cilj je da se ocedi karter sto vise, bas zbog zaostalih ulja koje je zasiceno prljavstinom (garez, metalni opiljci, ....)

Ja kada menjam ulje cep na karteru ostavim otvoren i po sat vremena....i naravno auto mora stajati na horizontalnoj podlozi!!!

saša61beograd

Citat: DarioGTI poslato 09.09.2012. - 10:11
Inace, ova podloška sa gumicom u sredini je namjenjena za aluminijske kartere, dok je bakrena podloška namjenjena za željezne kartere.

Ja nisam bio siguran od kojeg je materijala moj karter, pa sam uzeo krivu - bakrenu  :D Ali ne curi, što je najbitnije.  :jea:
Pa svi imamo aluminijumske kartere i svi stavljaju bakarne podloške,to je ok.
Moja preporuka je za benzince 3,0l -sasvim dovoljno,kad se sve lepo slegne bude oko 2mm ispod maksimuma.I tako ostane do sledeće zamene.Fabrička preporuka 3,3l praktično znači jedan litar nepotrebno kupljen.

Zoran

#566
 I kod mene sa 3 litra je sve riješeno. Bude 2 mm ispod maximuma. Svaki put mijenjam i filter.  0,3 litra je ostavljeno serviserima da legalno mogu naplatiti a da im ostane... :ne:.

Glavonja 3, samo naprijed , svi mi griješimo - neki rade veliki servis i po 3 puta pa ostanu živi (treća sreća)).  :bonk:
Sam svoj gazda - vazda.

glavonja3

Hvala na brizi ali sve je na kraju ispalo tacno kako treba - valjda se ulje sleglo ili uslo u filter i onda je sipano jos i stalo je tacno 3 litra a pokazuje samo malo ispod maksimuma.

Inace staro ulje sto je vraceno nije 'kontaminirano', jer je ispustano u kanister koji je dobro ispran a i bio je zacepljen pa onda sa sire strane rasecen. Da je dobro sto je vraceno natrag - nije, priznajem. Ali sada sa novim ulje prede kao maca (juce sam presao u cugu vise od 100km).

Zanimljiva podela kartera po materijalu i odgovarajucim podloskama... Blagodarim...

dejandelic

Danas na 130.000 km odradjeno u AC Gulan u Kovinu

-Vodena pumpa
-svi kaisevi
-filteri :gorivo,ulje vazduh
-zamena ulja
materijal i ruke 20.000 rsd

Loganovac

Španeri? Antifriz? Kočiono ulje? Svećice?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.