Citat: slavko_bgd poslato 18.09.2024. - 19:56"Regenerativno kočenje" je termin koji se koristi kod hibridnih i električnih vozila gde vozač nema direktan uticaj na kočioni sistem ( "ePedal i slični nazivi) jer na dodir pedale kočnice elektromotor menja način rada i postaje generator, tako da se koristi kinetička energija vozila i delimično dopunjuje trakciona ( pogonska, visokonaponska) baterija. Prosto rečeno: vozač stisne kočnicu a elektromotor koči vozilo. Do neke brzine ili pod nekim uslovima, što je stvar programiranja.
Kod ne-električnih vozila dopuna 12V akumulatora radi tako što se akumulator održava na nekom programiranom % , obično između 85% i 95%. Ideja je da se alternator, kao otpor motoru koji troši gorivo, koristi samo najnužnije koliko je potrebno. U praksi: kad vozač stiska gas alternator radi samo toliko koliko mora a nekad se i sasvim isključuje. A kad se koči motorom, tada alternator puni najjače što može.
Citat: Lazar@ poslato 18.09.2024. - 23:04Nije lose za karavana...Stroga gradska voznja, u najvecim spicevima, sa klimom...
Strana je kreirana za 0.177 sekunde sa 17 upita.