Temperatura izduvnih gasova

prethodna tema - sledeća tema

Bojan

 Zanima me, zna li neko kolika je normalna radna temperatura izduvnih gasova, na samom izlazu iz "auspuha"?
I drugo pitanje, koliko od prilike (vremenski) se auspuh moze drzati zatvorenim, a da ne dodje do bilo kakvih posljedica.
Sto se tice prvog, znam da varira u zavisnosti od broja obrtaja, pa recimo za nesto oko 2500 rpm.

zac

 :huh: ne razumem zasto bi zacepio auspuh ????  :conf: ..al ida ti odgovorim, ako zacepis auspuh motor ce se ugasiti

Bojan

Teoretski, možemo ga držati začepljenog ako ništa, bar 1 sekundu, pa odčepiti, pa začepiti, i u krug...
Interesuje me to minimalno vrijeme, prije nego motor osjeti gubitag snage, zatušenje, ili šta već.

zac

Mozes ga drzati koliko hoces, ako negde curi, motor ce raditi, pak  ako auspuh dihtuje, ugasice se kada nabije dovoljan pritisak koji ce nadvladati izduvavanje...tada ce se motor ugasiti.

Bojan

Zahvaljujem na informaciji.  :to:
Ne znaš možda temperaturu gasova? Provjeravao na netu, ali ništa pametno ne možeš naći.  :write:
Lako bih to odredio, ali nemam termometar.

zac

Ne znam za temperaturu, nikada mi nije padalo na pamet da to merim....a jel mogu da te pitam, cemu sve to....zasto te to zanima???  :write:

Bojan

Razvijam jedan model za smanjenje emisije štetnih gasova. Stvar je još uvijek na nivou teorije, tako da mi za detaljne proračune trebaju podaci tipa brzine proticanja gasa, temperature, pritiska, procentualnog sastava i tako tih sitnica.
Procjenjujem da će mi trebati par mjeseci za implementaciju.

zac

 :respect:  e u tom slucaju, saznacemo temperaturu izduvnih gasova na izlazu iz auspuha..imam neki termometar koji meri do 140oC...nadam se da je to dovoljno.  :D


glavonja3

Mi vozimo Dacije kao povoljna a dobra auta, a Bojan hocce da doktorira na njima! Svaka chast  :hall:

Ivan91

1.Temp na izlazu auspuha ti zavisi od mnogo stvari, jer ti na 2500 r/pm mozes biti na 10 % gasa i na 100 % gasa, bitni su i spoljanji uslovi jako, tj spoljasnja temp voda itd..ukratko: dosta varira.
Zato se za smanjenje co2 koristi platina u katalizatorima kojima ovi uslovi relativno nisu bitni.
2. Svako zapusavanje otvora auspuha ce povecati pritisak u istom i smanjiti efikasnost i snagu motora. Sto je ciklus manji manje su posledice.
Pozz :)

Bojan

Za smanjenje emisije CO2 se ne koriste katalizatori,  naprotiv, oni je povećavaju, jer više štetan CO katalitičkim oksidovanjem (uz pomoć platine i keramičkih materijala) prevode u CO2.

Zoran

Izduvni kolektor može poprimiti crveno usijanje pri velikom opterećenju što se može po noći vidjeti. Znači temperatura njegova je oko 700*C. Avionski klipni motori imaju termometar za mjerenje temperature izduvnih gasova. Njihova temperatura se povećava ako šmješa postaje siromašnija.U tom slučaju ručno se može smješa korigovati na bogatiju jer bi moglo doći do oštećenja motora.
Sam svoj gazda - vazda.

Keka

#13
Citat: Bojan poslato 20.06.2013. - 21:45
Razvijam jedan model za smanjenje emisije štetnih gasova. Stvar je još uvijek na nivou teorije, tako da mi za detaljne proračune trebaju podaci tipa brzine proticanja gasa, temperature, pritiska, procentualnog sastava i tako tih sitnica.
Procjenjujem da će mi trebati par mjeseci za implementaciju.

Svaka cast na entuzijazmu, ali zar ne mislis da je industrija ipak to dovela do nekog uslovno receno savrsenstva za konstrukciju doticnog motora i da bi se svako dalje smanjenje odrazilo na performanse?
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Ivan91

Citat: Bojan poslato 21.06.2013. - 18:46
Za smanjenje emisije CO2 se ne koriste katalizatori,  naprotiv, oni je povećavaju, jer više štetan CO katalitičkim oksidovanjem (uz pomoć platine i keramičkih materijala) prevode u CO2.
permutovao sam