Punjenje klime - Gde i po kojoj ceni

prethodna tema - sledeća tema

Keka

Sudeci po tabeli temperatura, ako je ventilator bio na maksimumu, pri nizoj spoljnoj temperaturi postoji mogucnost da zamrzava isparivac, sto nije dobro.

Da li kompresor radio ROAR kad je spoljna temperatura preko 30 stepeni?
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Boka

Keka, meni daje taj zvuk "roar" , al tek na vecim temperaturamaod preko 33-34c , jel to dobro ili lose?

Keka

Ako dobro hladi i ne iskljucuje kompresor, ne diraj.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Boka

Radi super i ne iskljucuje kompresor. Radila je skoro celim putem pri povratku iz Crne Gore nekih 8-9 sati neprekidno, samo je napolju bila temperatura preko 37c kad sam se vracao pa je malo proizvodila takav "roar" zvuk.

trajce

Ventilator je bio na 2. i majstor je poceo da meri temperaturu odmah. Kazite mi kako se inace menja to ulje u kompresoru, prilikom punjenja klime ubacuje se izmesano u gasu ili se to posebno menja negde bas ispustanjem iz kompresora?  Meni se culo to ROAR pre punjenja i dan je bio jako vreo. Sad se na cuje ali ni temperature nisu preko 30 C.

kiconix

Masina sama to odradi, najbitnije je da izvuce sav gas (tada izvuce i ulje).
Prilikom ponovnog punjenja sistema, masina ubacuje gas i novo ulje.

Loganovac

Citat: trajce poslato 18.07.2012. - 17:53
Ventilator je bio na 2. i majstor je poceo da meri temperaturu odmah.

Ventilator treba da bude na maksimumu, spoljni vazduh (ne recirkulacija) usmeren na prednje otvore u kabini.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

trajce

Znaci kad se klima puni uvek se izvlaci ceo sadrzaj starog freona i ubacuje se novi? To bi trebalo raditi svaki put kad klima pocne da hladi slabije (ne raditi samo dopunu klime kao sto sam ja, ili...)

Loganovac

U servisima se baš tako radi. Uređaj kojim su opremljeni sve ovo odrađuje automatski, samo mu ukucaju količinu freona i ulja za punjenje.
Nego, logično bi bilo proveriti kuda je "nestao" freon iz instalacije. U suprotnom može opet da dođe do curenja pa si džaba krečio. Zbog toga se freonu dodaje i specijalna UV boja za detekciju curenja, pa serviser posle završene intervencije uz pomoć UV lampe obavlja i ovu proveru. http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=398.0
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Ljota

Treba dodati da gore navedeno košta min. 4000 dinara! :kava:

Andrix

Covek mi je pricao da je bio u Zarkovu gde mu je majstor dopunio klimu tako sto mu je prikacio bocu na ventil,upalio klimu i merio temp na izduvavanju, kada je temp. dosla do nekih 6 stepeni i pocela da raste, majstor je malo izduvao freon iz sistema i zavrsio.Cena je bila oko 2000 d preko veze, a vozac nije znao da mi odgovori na pitanje o ulju u sistemu i pritisku....
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

kiconix

Cisto da razjasnimo, ulje cuva kompresor.
Licno, ne bih samo dopunjavao sistem.

VaskezNS

Svojih par pitanja sam postavio zato što imam utisak da se moja klima teže "zaukava", treba joj minut-dva da postigne neku pristojnu temperaturu na izlazu. Nedavno jesam vršio merenja nekim priručnim termometrom i nije da su rezultati nešto odstupali od referentnih vrednosti iz tabele, ali je to i uz ventilator na 4-ci dosta dugo trajalo. Uzgred, koliko znam, nikakav servis klime nije rađen na mom Loganu od momenta kada je proizveden a to je sada već 7 godina. Znam da je Keka na par mesta rekao - ako radi ne diraj ali opet...
Iz navedenih razloga se nosim mišlju da sutra ipak odem i uradim servis klime  :ces:
Ovo je mesto za sLogan ;-)

Andrix

auuuu, pa u uputstvu pise da se servisira na 4 god, auto mi je isto iz 2007 g, i isao sam pre neku god na servis, dodali oko 100 g gasa i nesto ulja, sve to dobio na papiru, kao fiskalni racun, trebalo bi prekontrolisati
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

VaskezNS

#44
Kao što i "obećah", danas sam obavio prvi (od proizvodnje auta) "mali" servis klime u servisu "Viktor AS" u Partizanskoj 21 u NS http://autoklime.wordpress.com/. Obavljeno je vakuumiranje sistema i punjenje novom mešavinom freona i ulja. Postupak je trajao dobrih 30-45 min a vreme sam iskoristio da od servisera saznam nešto više o održavanju klima uređaja u vozilima. Iz tog razloga sam ovo nazvao "malim" servisom jer onaj "veliki" podrazumeva zamenu filtera-sušača koji se po nekom pravilu treba menjati na svake 3 godine. Njegova uloga kao filtera je da izvlači kondenz iz mešavine ulja i freona i vremenom postaje neporozan - ali samo za ulje. To znači da se i kompresor više ne podmazuje adekvatno što na kraju može da dovede do njegovog zaribavanja a to jeste kardinalni kvar klima-uređaja (čitaj - najskuplji). Shvatio sam da s obzirom na ovu "novu" tehnologiju (klima u autima) još nemamo stečenu naviku velikog servisa (zamene ovog filtera) a da verovatno i njegova cena utiče na odluku da se veliki servis obavi. Međutim, informacija koju sam dobio nije ni blizu one koju sam zamišljao - naime, nov filter-sušač za Logana je oko 50e, i ako uzmemo sveukupnu cenu zamene freona/ulja, filtera i ispiranja hladnjaka (da bi se zamenio filter skida se prednji branik pa se odmah pere i hladnjak) dolazimo do cifre od oko 100e. Ja ću o ovome razmisliti do proleća jer je po savetu servisera to najbolji trenutak za servis - tada su cene filtera najniže.

No, da ne dužim - iz sistema je izvučeno oko 500g, ubačeno je (kataloških) 750g, pritisak u sistemu je bio oko 13bar a u prva tri minuta rada temperatura na izlazu je (ventilator na 2) bila oko 8c pri spoljnoj temperaturi 28c. Za 10-tak dana trebam da idem na kontrolu rada a do tada je preporuka da klimu koristim što češće. Ovaj mali servis je koštao 3.000 RSD.
Ovo je mesto za sLogan ;-)