Tandrkanje brisaca

prethodna tema - sledeća tema

Veterinar

Metlice sam zamenio odavno. Mislim da sadasnje imaju 60-ak hiljada kilometara staza. Rekao bih da je na ambalaznoj kutiji pisalo Valeo. Platio sam ih preterano, ali to je bilo moje neznanje, kao i bitno drugacija finansijska situacija. Po komadu kod Zive su bile oko 600 dinara, ako se ne varam. Prestale su da tandrcu pre neki dan. Ne mogu da objasnim to. Prvo su dva dana muljale prljavstinu po staklu. Poceo sam da trazim nove, da bi odjednom pocele solidno da funkcionisu, bez tandrkanja. Praticu, pa cu objaviti.

ppejic

Ovo je opruga brisaca koji ne tandrče (vertikalan položaj)


Ovo je moja opruga


Primetićete kako je moja opruga skupljena.
Inače, imam Aero metlice i tandrču, manje ali tandrču.

Peja

Keka

Bilo bi dobro da neko sa kamerom visoke rezolucije snimi tandrkanje pa da onda polako pogledamo sta je problem. Tipujem na to da guma ne brisacu ne promeni pravac. Slab feder nikako ne bi trebao da bude odgovoran za to.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Mogu da posvedočim da nema veze sa polugama brisača, već sa metlicama. Aero nisu pisnule, Bosch-ove su ćutale godinu dana pa se malo rastandrkale (ponekad, u zavisnosti od stanja šoferšajbne), one pre njih (uključujući i fabričke) kako koje , a sve na sitim polugama i sa istim oprugama.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

ppejic

Ako poluge brisača ne prijanjaju dovoljnom silom na staklo, metlice koje prilikom brisanja menjaju "smer"  (tj nagib), će se truditi da se vrate u neutralni polozaj (pod pravim uglom u odnosu na stkalo) i eto tandrkanja.

Peja

silent

Meni su, recimo, na Sanderu prestale da tandrcu fabricke metlice (stare oko 6 meseci) kada sam promenio tecnost za pranje. Momentalno, posle prvog prskanja. A i primetio sam od tad da se voda na sofersajbni grupise u sitne kapljice, kao da je staklo malo zamasceno (vidljivost je nepromenjena, i dalje odlicna). Tecnost sam kupio u Rodicu, prodaje se u "kesi" od 2L, kosta oko 200 din, pise da radi do -5°c.

Keka

Citat: ppejic poslato 23.10.2010. - 08:10
Ako poluge brisača ne prijanjaju dovoljnom silom na staklo, metlice koje prilikom brisanja menjaju "smer"  (tj nagib), će se truditi da se vrate u neutralni polozaj (pod pravim uglom u odnosu na stkalo) i eto tandrkanja.

Peja

Metlice i treba da menjaju smer. Ako ih poluga pritisne prejako, nece moci da promeni smer, pa ce u jednom smeru da tandrce, a u durgom da cuti, zato sto u prvom slucaju ide pod kontra uglom, kad zapne malo se odigne, ali ne moze da promeni smer zato sto poluga prejako pritiska, onda prokliza dalje, usput zatandrce itd.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


bocca

kod mene brisaci jako "skripe" u prvoj, sporoj brzini, a kad prebacim na drugu i trecu brzinu, iako kisa tek rominja, prestaje skripanje skroz!!! kako sad to?

stalker

Citat: Keka poslato 23.10.2010. - 13:24
Metlice i treba da menjaju smer. Ako ih poluga pritisne prejako, nece moci da promeni smer, pa ce u jednom smeru da tandrce, a u durgom da cuti, zato sto u prvom slucaju ide pod kontra uglom, kad zapne malo se odigne, ali ne moze da promeni smer zato sto poluga prejako pritiska, onda prokliza dalje, usput zatandrce itd.

Keka i ja sam dugo proučavao ovaj problem koji ne muči samo nas koji vozimo Dacie i došao do istog zaključka. Po meni su opruge koje pritiskaju metlicu pri staklo prejake i zato ne dopuštaju da se brid brisača okrene na drugu stranu kad brisač promjene smjer kretanja.
Snaga pritiska brisača na staklo bi trebala biti varijabilna i mijenjati se zavisno od brzine kretanja što nije jednostavno izvedivo. Kod većih brzina kretanja struja zraka podiže brisač sa stakla pa treba imati jaču uprugu da bi ostvario dobar kontakt i dobro brisao ali pri manjim brzinama se događa upravo ovo tandrkanje.

Brisači nove generacije tzv. aero brisači su dizajnirani tako da cijela metlica ima oblik spojlera i struja zraka ih s povećanjem brzine snažnije pritiskuje pri staklo.



Nešto ranije su se koristili spojleri koji su bili montirani na krakove brisača ili na samu klasičnu metlicu brisača. 
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

ppejic

Citat: stalker poslato 28.10.2010. - 10:17
Po meni su opruge koje pritiskaju metlicu pri staklo prejake i zato ne dopuštaju da se brid brisača okrene na drugu stranu kad brisač promjene smjer kretanja.

Citat: stalker poslato 28.10.2010. - 10:17
Brisači nove generacije tzv. aero brisači su dizajnirani tako da cijela metlica ima oblik spojlera i struja zraka ih s povećanjem brzine snažnije pritiskuje pri staklo.

Po meni su ove dve izjave potpuno kontradiktorne.

Što sam više razmišljao, dolazio sam do zaključka da su opruge slabije, pa brisač ne uspeva usled dve sile (sile pritiska, sile kretanja) da se "nagne" na staklo kako treba. Pošto nema potrebnog pritiska, a usled kretanja metlice, "nagnuta" guma brisača koja je istegnuta i teži da se vrati u "normalan" položaj, vrati se, pa se ponovo nagne...rbndrndbrndndrbdrdnrdbdnr

Peja

Loganovac

Ako pažljivije pročitaš Stalkerov tekst, shvatićeš da kontradikcije nema. Metica treba da prianja odgovarajućom silom i verovatno ne valja ako je veća nego što treba, jer će joj otežati promenu smera. Zato opruga treba da obezbedi pravu silu dok auto stoji. Pri kretanju vozila strujanje vazduha uz samo staklo ima tendenciju da "odlepljuje" metlicu od njega, pa su zbog toga primenili spojlere koji to treba da kompenzuju...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

mladja73

E zato sutra idem u AP Sport po aero metlice...
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

ppejic

@Loganovac

Ekstrmna situacija: metlica je u vazduhu, umesto o staklo ona grebe o vazduh. Da li ce se menjati nagib na brisucem delu metlice?
- Nece, jer je vazduh ne pritiska dovoljno da bi je "prelmio".


Peja

petar313

Pre godinu dana sam stavio aero brisače. Uzeo sam različite dimenzije: levi 56cm, desni 51cm.  Ne znam marku. Verovatno neki kinezi.
Mislim da povećanje dužine levog brisača doprinosi da je potrebna veća sila te opruge. Ako je u startu ta sila prevelika, onda se povećanjem dužine(površine) to kompenzuje, zar ne.

Moje slučaj sa fabrikim brisačima je bio da levi škripi pri brzinama manjim od (oko) 60km/h.
Pri većim brzinama se javljalo po neko škrip. Dobro su brisali, do zadnjeg dana. Pokušao sam da zamenim metlice, ledi-desni, desni-levo. Bez promene. Uvek levi škripi.

Posmatrao sam rad brisača dok auto stoji i stekao sam utisak da brisač "skakuće" po staklu. Nešto kao zalepi-odlepi. I tako svaki milimetar.
Kad ima više vode, nema toga i nema škripe.

Zamanio sam fabričke jer sam dobio povoljno ova dva aero.
Sad nema škripanja, a brišu dobro.

Možda ovo što sam napisao i nema mnogo smisla, ali meni brisači više ne škripe.

krle

 
Ja sam prošle godine imao loše iskustvo, pri brzinama većim od 120km/h obe "aero"metlice su se "odlepljivale" i "skakutale"  u zoni koju sam označio na  fotografiji.



Više sa metlicama neću eksperimentisati. Sa Valeo metlicama sam zadovoljan, jesu skupe ali traju.

 Spojler, o kome pričate,   ima prvenstveno namenu uklanjanja snega pri većim padavinama i to u povratnom hodu metlica. Ako malo bolje pogledate većina automobila ima taj spojler samo na levom brisaču. To je zato što desna metlica u maksimalnom gornjem položaj ostavlja sneg i  leva ga u povratku vraća ka dole. Spojler praktično neće dozvoliti "preskakanje" nakupljenog snega preko metlice. Ne kažem da spojler nema i aerodinamičku funkciju, ali je ona zanemarljiva i neefikasna u pojedinim položajima metlice.