Koliki je prosečni životni vek pločica i zadnjih paknova?
Na koje se sve načine može pretpostaviti da je došlo vreme za zamenu?
Pretpostavka da se vozilo eksploatiše u beogradskim uslovima, normalan stil vožnje, ne suviše agresivan...
Ja sam moje zamenio posle 32k (Lukas).
Meni plocice u proseku traju od 20 do 30000. Ali ove zadnje, sto mi je lik uvalio, su za medalju, celih 8000. :badmood:
Pločice sam zamenio na 50k , a paknove još nisam.
Zavisi od rezima voznje, na otvorenom prelaze mnoooogo, po gradu malo. Debljina (i zrelost za zamenu) se vizuelo kontrolisu, eventualno na osnovu visine tecnosti za kocnice, ali je to vrlo nepouzdana metoda. Senzor za sada ne postoji .
Juče sam bio na redovnom servisu pa su mi pogledali i kočnice. Kaže majstor da ako ne zaboravim ručnu da spustim da će paknovi moći da izdrže još jedno 100000, 120000 km :D
Pločice su isto dobre, kaže mogu i one još dugo da izdrže ali kao da ih promenim preventivno na velikom servisu. Videću u kakvom će stanju tada biti... :)
Do sada sam prešao 34.000 km
Ja sam plocice zamenuo na velikom servisu na nesto preko 60.000 mada su mogle jos 10.000 da istrce a nadam se da ce paknovi jos dugo da klackaju :dance:
Pločice na 40k i 80k, paknovi ne.
Naravno sve zavisi od stila vožnje.
Pločice koje se ravnomerno i "normalno" troše ne sahranjuju diskove.
Plocice na 88000, ali nisam morao, bile su jos 5 mm, paknove na kadetu nisam nikad menjao, prodao sam ga sa 220000. Ne znam kako. Plocice na kadetu su mi trajale 120000. Videcu koliko ce mi druge plocice na loganu trajati.
plocice mjenjajte redovite, inace cete mjenjat i plocice i diskove.... a diskovi, org iz reno-a nisu jeftini....
Pločice takođe menjam na 20-30000, odgovaraju od renoa 5, 1300din su
Paknove sam menjao na 155500km
@duschann, Jesu li trapovi isti kod benzinca i kod dizela tj, da li plocice od renoa 5 odgovaraju za obe varijante?
Mislim da trapovi nisu isti, stvarno ne znam da li pločice odgovaraju i za benzinca...
najbolji je brembo za 100eura :lol1:
tvornička obrada diska je od presudne vaznosti za kocenje, ali isto tako je vrlo vazno pravilno razradit nove diskove...
Ja mislim da je Dario u pravu.Sa novim diskovima ne treba dugo i snazno kociti prvih par hiljada km,pogotovo po kisi,posle mozes da im radis sta hoces.Ako ih u pocetku pregrejes i iskrivis mozes samo da ih bacis ili sa trazis da ti ih zamene u prodavnici :lollot:
Znači, sa novim diskovima prvih 1000km ne preko 3000 obrtaja i ne nizbrdo - strogo Panonska nizija, više puta BG-NS-SU i nazad! :Smiley: :Smiley: :Smiley:
Da je to tako, moji bi trebalo odavno da su za otpad, ja sam baš u periodu razrade oštro kočio i često ispitivao blagodeti ABS-a... a još nisam ni pločice menjao (27.000km).
O.K., ali bez ostrih kocenja mogu i preko 100.000. Znam da vecina sada radi :Smiley: ili :ces:, ali to moze, cak i po Beogradu.
Naravno da može. Više kočiš motorom, pa ti strada srednji nosač (u tvom slučaju) :lau:
i plocice i paknovi ce trajati u zavisnosti od onoga kakav ste vozac, odnosno koliko ste "laki" na kocnici i gasu.
Ja ceram sa 60.000 fabricke i jos ce da traju. Tako da to preko 100.000 je izvodljivo.
Sto se tice Danielovih plocica, slazem se, svoje sam menjao bez potrebe na 86000, a negde sam vec pisao o ranijim iskustvima.
Na 44000 sam promenio plocice i stavio neke talijanske :-)1 od 1000 rsd pa da vidimo...
Hteo bi da iznesem svoje mišljenje. Kočnice nisu stvar za zezanje, za razliku od nekih delova treba ih preventivno menjati a ne kada se pokvare (onda može biti kasno, slično je recimo i sa gumama). Ceo kočioni sistem treba da dobro radi a pločice su samo prva karika. Kada ih pomeniti u zavisnosti od istrošenosti može da varira ali nikako ne treba čekati da dođe do metala. Bitije je videti kako se troše, da li imaju riseve, da li su približno jednako istrošene (više se troši ona na klipu), da li se lepo trune (da su hrapave a ne da se presijavaju ...). Isto treba paziti i na diskove, imao sam ranije iskustvo da su diskovi na oko bili odlični a u stvari su bili udubljeni, ni pločice nisu bile loše ali tek kada sam stavio nove (točkovi su i dalje blokirali pa sam ih ponovo skinuo) video sam trag na njima samo na ivicama (kao šine). Zamenio sam i diskove i sve je bilo OK. Protivnik sam rezanja diskova jer može doći do greške pri rezanju a i diskovi imaju svoju toleranciju istrošenosti (koja je uglavnom duplo veća nego kod doboša tako da sam još veći protivnik rezanja doboša a čuo sam da neki i to rade). Uglavnom troše se i pločice i diskovi i to tera kočioni klip sve više napolje a on ne radi isto kada je previše izbačen. Odnosno može izaći iz da je nazovem klizave zone (oko klipa je gumica koja vrši zaptivanje i ona je lepo uglačala zonu na klipu koji je stalno išao napred-nazad) pa se klip teže vraća (što isto izaziva blokiranje). Drugo kada je cilindar izbačen on onda jače gnječi tu gumicu (ima polugu a u cilindru ostaje manje "mesa" pa se malo i krivi). U svakom slučaju kočnice bolje rade kada je klip više unutra (moje mišljene je da sa trećim pločicama idu novi diskovi). Tu je i kočiona tečnost koja ima svoj vek trajanja. Veoma je hidroskopna (upija vlagu koja kada se kočnice zagreju isparava pa pravi vazuh u sistemu) i može da nagrize gumu pa kada se menja treba promeniti sve gumice i creva na kočnicama. U svakom slučaju mislim da su na vozilu najbitniji delovi koji su vezani za točak, (kočnice,spone,ramena amortizeri...) i da o njima treba preventivno brinuti. (ako ne upali danas upaliće sutra, a ako ne zakoči sada...)
Pozdrav,
Slažem se sa Pecom da je uvek bolje kupiti nov originalan deo.
Vezano za obradu diskova/doboša:
Debljina novog diska je 12mm, a najmanja dozvoljena debljina je 10,5mm.
Unutrašnji prečnik novog doboša je 180,2mm (ili model sa 203,3mm), a najveći dozvoljeni prečnik je 181,3mm (204,5mm)
Ukoliko obradom diskovi/doboši ostaju u datim merama, nema razloga ne obraditi ih. Dobar strugar (koji zna svoj posao) ovo može odraditi bez problema.
Doboše sam nosio često na obradu (kao i diskove) i nisam nailazio na neke probleme. Ne znam zašto bi bio problem sa obradom doboša?
Češće se dešava da strugar ne uhvati dobro disk (pobegne mu iz ose), pa posle obrade disk bude lep i ravan (na oko), a kada se montira pedala počne da "skače".
Vezano za klip:
Pri svakom kočenju klip ide napred (napolje), a po puštanju kočnice se vraća malo nazad (unutra). Kako se troše pločice, tako se ovaj "radni" deo klipa pomera ka nazad.
Ne znam odakle ti podatak da klip ne radi isto kada je previše izbačen (pod uslovom da je pločica sa bar 1mm "mesa")?
Zaptivna gumica teoretski može da napravi udubljenja u klipu, ali ja to još nisam video. Problem može nastati kada se spoljna gumica ("prašinjara") pokida, pa se zrnca prašine (peska, blata) uvuku u klip, pa tako dođu do zaptivne gumice. U tom slučaju se prave risevi na klipu, i može doći do blokiranja.
Vezano za ulje:
ukoliko se korsti duže vreme (5,6,7...godina) a pogotovo ukoliko se pregrevalo, postoji velika verovatnoća da će nova tečnost "pojesti" gumice. Međutim, ukoliko se redovno menja (na 2 ili 3 godine) i ukoliko se menja uljem istog kvaliteta, šanse da stradaju gumice su minimalne.
Vezano za pločice:
Lično, više volim mekane pločice. Traju 20-30.000 km, odziv na pedalu je odličan, i diskovi duže traju.
Al` sam se raspisaoooo :D
ajme al se hobbista raspisao, moze knjigu napisat :to:
ja sam zamjenio diskove(org dacia), plocice(zamjenske - deblje), i novo ulje bosch dot4...
rastavio sam isto tako i dobose, i imaju jos puno mesa...
sada imam 42918 km, a to je mjenjano na 40 000.
Nisam bio pored kompa 2 dana. Hteo sam samo da kažem da sa redovnim menjanjem pločica na klipu pravi uglačana zona od oko 1cm ili malo više. Ako se pločice približno uvek promene na istoj istrošenosti i klip će uvek raditi u toj zoni. Kada se disk istanji i pločice previše istoše klip izlazi iz te zone odnosno gura površinu koja nikad nije nalegala na gumicu. Ta površina nije tako glatka kao ona na kojoj je nalegala gumica pa može da se zaglavi i da ne vraća dobro klip nazad. Video sam i klip koji je posle dugo godina bio istanjen na tom klizavom delu (na Z 101) i koji je blokirao čim se malo istroše pločice, odnosno dobio je efekat konusa. Mislim da pločice treba menjati kada se istoše na oko 50-60% i da dist nije pogešio što ih je promenio, i da ostale delove kočnica treba menjati čim se ukažu znaci da to treba uraditi.
Lično iskustvo-pozajmio sam auto i posle normalnog korišćenja parkirao i povukao ručnu. Sutra nisam imao kočnicu jer je tečnost iscurela. Vlasnik verovatno nije koristio ručnu a doboši i paknovi su verovatno bili na kraju (ili preko kraja). Moguće da sam povlačenjem ručne toliko izbacio cilindre napolje da su zavrnuli ili pokidali gumice, uglavnom naterao sam hrapavi deo klipa na gumicu. Šta se stvarno desilo ne znam jer sam vratio auto i prijavio šta se desilo a nisam se raspitao za popravku. Ali samo mislim da se kod kočnica ne treba približavati graničnim vrednostima bilo trošenjem ili rezanjem. Ćao.
Svaki novi klip je fino ispoliran i gladak. Nisam još naišao na klip koji nije ceo gladak, osim u slučajevima kada je "prašinjara" bila pocepana.
E, sada, kada se "prašinjara" (neki je zovu i harmonika) pocepa, ne propušta mnogo prljavštine dok je pločica nova (odnosno dok je harmonika skupljena). Kako se pločice troše, tako se i "harmonika" razvlači i pušta prašinu u klip. Ovo je najizraženije kada su pločice pri kraju (logično). I onda, obično, risevi nastaju u donjem delu klipa, pa skinu cementaciju, pa u tom delu klip postaje "neravan".
Onda majstori izvade klip, (kao) ga ispoliraju vodenom šmirglom, zamene gumice i vrate nazad. I onda to radi neko vreme, a zatim počne da pravi probleme koje si naveo (čim dođe u deo koji je neravan, počinje da glavi).
Iskreno, nisam još naišao na klip koji je otišao u konus. To mi miriši na nekvalitetan deo (da ne kažem klip z male privrede).
I, svakako
Citat: Peca poslato 24.11.2009. - 18:18
delove kočnica treba menjati čim se ukažu znaci da to treba uraditi.
Kod kočnica ne treba prelaziti granične vrednosti, bilo trošenjen, bilo rezanjem!
Ko se seća - do nekih kasnih 80-ih su u servisima u Nemačkoj obrađivali diskove pri svakoj promeni pločica. To su male mašinice koje su obrađivale diskove na kolima (bez skidanja).
Napraviste od obicnih plocica elaborat, ja sam licno vozio automobile od 20 i vise god starosti i sa bog te pita koliko km. Klesta radila, plocice menjao i vooooooozioooooooo.
Nase dacie su nove, i bar oko risova na klipu ne moramo da razmisljamo jos par godina.
Pozna je stvar da pakne traju puno duže od disk pločica pa moje nakon 75 kkm još uvijek izgledaju ovako
(http://g.imagehost.org/t/0402/SA552769.jpg) (http://g.imagehost.org/view/0402/SA552769)
Disk pločice sam kupio nove ali mi je serviser na prošlom servisu rekao da još nema potrebe za zamjenom.
(http://g.imagehost.org/t/0661/DSC01105.jpg) (http://g.imagehost.org/view/0661/DSC01105)
gledam sad sliku tvog dobosa, i ovog koji je na mojoj Supernovi, i djeluju mi jednaki, ali je veci na Loganu/Sanderu.... mozda bih dobio bolje kocnice kad bi stavio vece dobose nazad..... :too:
koliko si platio Ferodo plocice ?
U vrijeme kad sam ja kupovao Logana na slabije modele su ugrađivali doboše od 8'' a na jače od 9'' . Kod tebe su vjerojatno ovi manji.
Što se Ferodo pločica tiče kupio sam ih od firme Lageros koja članovima Renault kluba daje popust ali se ne sjećam cijene, no siguran sam da nisu bile skuplje od 30 eura.
Dajte ljudi pomagajte, koji je to tip paknova ? meni su dali neke koje ne odgovaraju :cekicem:
Blizim se polako cifri od 100.000 (trenutno 97.200 ) pa me kopka dal se blizi i vreme zamene zadnjih pakni. (a mrzi me da skidam dobos :c:) Prednje plocice sam menjao na 66.000 i mogle su jos da trce (vidi se na slici gore). S obzirom da imam onaj razdelnik i da zadnje kocnice ne rade uvek punom parom nadam se da ih necu jos menjati...
Koje je vase misljenje....
Ni ja nisam rastavljao nista da pogledam kakvo je stanje, ali videvsi stanje tvojih plocica, verujem da je sve O.K. To sto ja verujem, verovatno ne znaci mnogo. Lepsa polovina mog tate je na novoj Astri ostavila povucenu rucicu rucne kocnice, presla solidnu kilometrazu po gradu, sve lepo mirisalo i pocelo da skripi... Nov auto...
U HIT-u sam video kako se smeju majstori kad je (po recima vlasnika) zena uradila slicno, samo na autoputu. Moji ukucani i ja kocimo istim stilom. Pisao sam da smo Kadeta prodali sa original paknama i 220.000 predjenih kilometara. Citoen Saxo, koji smo predali mom bratu ce uskoro imati 150.000 i takodje su originalne. Logan ima 101.000... Na tehnickom pregledu sam cuo komentar majstora (koji uopste nisam ocekivao) - "Auto ti koci kao zver". Toliko koliko samo na tehnickom pregledu potrose kocnice, ja ne potrosim za dva meseca. :huh:
Pločice konačno promenjene posle 49.000 km.
Ja sam svoje plocice promenio posle 41.000 km, iako je majstor kada ih je pogledao rekao da mogu da teraju jos 2-3.000 km. Nema sale sa tim stvarima. Sad koci kao zmaj :too:
Fabričke su izdržale 44 000, a juče promenim italijanske sa buvljaka od 1100 din na 31 000. Diskovi mogu još dosta da teraju,po odokativnoj metodi još 100 000.
Fabricke plocice su izdrzale 60.000 km, a zamenske iz servisa su izdrzale 40.000 km. Mogle su jos, ali je jedna obloga (od 4) bila znatno tanja od ostalih.
Danas sam hteo da skinem dobos i prekontrolisem istrosenost pakni i stao na pola puta.
Jel zna neko kako se skida dobos. Ja sam skinuo onaj poklopac u centru, odvrnuo maticu i ispod vidim jedam 'segerov' osigurac i lezaj. Sta dalje...?
Nisam hteo na silu da lupam i svlacim dobos,ne znam u kakvoj je vezi sa lezajem pa mi samo falilo da nesto sj....
Evo kako izgleda
(http://www.dodaj.rs/t/3x/IH/2MVoH0gz/dsc03506.jpg) (http://www.dodaj.rs/?3x/IH/2MVoH0gz/dsc03506.jpg)
(http://www.dodaj.rs/t/1S/8v/m8MBm0o/dsc03507.jpg) (http://www.dodaj.rs/?1S/8v/m8MBm0o/dsc03507.jpg)
Prešao sam 38000 km i ništa nisam još mjenjao.
ne brini ima jos toliko da prodjes...
jedanput sam menjao pločice stavio sam delfi i obradio diskove , sada imam 93000 km i još nisam dirao , vreme je da se misli o promeni , cena pakni je od 1500 do 3700 , ja bi ponovo stavio delfijeve , jer sam zadovoljan dužinom trajanja
Samo da razjasnimo, da li pričaš o pločicama ili paknovima? Jer ako su u pitanju paknovi, trebalo bi da traju znatno duže...
Menjao sam na 45 hiljada prvi put plocice i kazu mi da sam mogao jos malo da guram,ali sto je sigurno sigurno je.
Slikacu stare neki dan pa cu ih izbaciti.
(http://b.imagehost.org/t/0369/26102010219.jpg) (http://b.imagehost.org/view/0369/26102010219) (http://d.imagehost.org/t/0818/26102010221.jpg) (http://d.imagehost.org/view/0818/26102010221) (http://b.imagehost.org/t/1000/26102010223.jpg) (http://b.imagehost.org/view/1000/26102010223) (http://b.imagehost.org/t/0539/26102010226.jpg) (http://b.imagehost.org/view/0539/26102010226) (http://d.imagehost.org/t/0924/26102010227.jpg) (http://d.imagehost.org/view/0924/26102010227)
Nagurao sam na 47700 još ništa nije mjenjano.
Na 115.000 sam pa me zivo interesuje kakve su mi pakne. Jel zna neko kako se skida zadnji dobos ili eventualno da okaci link sa youtube. Znam da sam jednom video,neki rumun je imao silna uputstva..
Skida se centralni sraf i onda dobos ide dole.
Ja sam na 120.000 i pakne su dobre, iako imam ABS pa zadnji koce stalno.
Oni sto imaju 5. cilindar, mogu da predju mnogo vise, pogotovo ako voze prazan auto.
Thnks za info. Ja sam odvrnuo maticu i cukao dobos,nije hteo da sidje pa nisam hteo da silujem dalje a i bunio me malo i taj osigurac. Ok,sad znam.
p.s. Nemam abs i pretezno je dvoje u autu, osim kad se ide na more a to je 3-4 puta godisnje..
Gledao sam u servisu skidanje doboša na Solenzi. Jedan doboš je majstor skinuo bez problema, ali je za drugi morao da koristi radapciger.
A evo kako je to uradio naš član:
http://www.tutorialelogan.ro/2009/09/tutorial-schimbare-ferodouri-la-logan.html
Ljepota je ovo imati pri ruci ja bi još malo dodao neke stvari iz svog ugla:
- auto bih bolje osigurao i nikada ne radim ništa na autu kada je samo na dizalici,
- prilikom svlačenja doboša treba ga okretati jer se mogu prokinuti šuplje podloške ispod kojih je ona mala opruga,
- rđu u ležaju bi skinuo masnom krpom jer ovako prljavština može ući u ležaj između košuljica,
- poklopac ne bih mazao jer ovako može lako biti izgubljen
- naglasio bih kojim momentom se steže ležaj.
E moj je kanda za kao taj drugi. Probacu na prolece da skinem pa cu videti kakve su. Po ovim informacijama ne bi trebale biti jos za zamenu...
I ja bih rekao da je propustio da snimi bitne detalje. Prema mojim ranijim iskustvima, navrtka glavčine točka steže se velikim momentom (kod Zastave je oko 140Nm, ovde bi trebalo da je i više), to ne može da se uradi onim Bobby štapićem koji Cristi drži u ruci, niti je krckalica stvar za odvijanje te navrtke - može, ali tek pošto se otpusti nekim ozbiljnijim ključem (nasadni, obavezno OK ključ). Dalje, ovu navrtku najčešće treba osigurati od odvijanja, ni to nismo videli...
175 Nm je moment pritezanja za zadnji ležaj (doboš). Mislim da je navrtka samoosiguravajuća.
Kažem ja da je više od 140... a sasvim izvesno da je samoosiguravajuća, pa 21. je vek... :lazy:
Ja sam navrtku odvrnuo bez bekog velikog napora. A cini mi se da ima na vrhu onaj plasticni prsten kao zastitu od odvrtanja..
Teorijsko pitanje: da li cesto skidanje dobosa moze da skrati zivotni vek lezaju?
Lezaj nije konusni, kontam da ne utice....
Neograničeno puta možeš skidati i stavljati, koliko te volja.Matica bi trebala biti svaki put nova. Umjesto toga prije navrtanje kapni dvije kapi temeljne boje na navoj i ne brini ni za tu stvar.
Neograničeno puta možeš skidati i stavljati doboš... samo što ćeš onda malo češće menjati ležaj.
Ni jedan ležaj ne voli skidanje/stavljanje (odnosno otpuštanje/prtezanje), pogotovo što nikada neće biti ponovo pritegnut istom silom!
... da ne govorimo o toleranciji rukavca, koga baja Cristi svaki put za par stotih ošmirgla i sa koga se neravnomerno svlači košuljica ležaja neograničeno mnogo puta...
Ništa nije večito, čak ni rukavac i ležaj. Zoki vas samo loži.
Svi smo mi u pravu. Hobbista, da ostali članovi foruma ne bi imali krivu sliku o ležaju zad. točka napomenuo bi da suštinski matica steže dvije košuljice datim momentom dok ležaj u tom slučaju ima tvornički zazor od nekoliko mikrona ostavljen za mazivo ( u ovom slučaju mast). Ovo je u stvari dva ležaja skupa gdje su vanjske košuljice spojene a unutrašnje zasebne. Mnogi misle da ovakvi ležaji moraju biti kuglični što nije tačno.
Mоgu biti kuglični (obično i jesu), valjkasti ili igličasti (obično nisu). Kakve to veze ima?
Ležaj je navučen na rukavac pod tolerancijom i svaka nepravilnost pri njegovoj demontaži predstavlja problem. Tragovi korozije rukavca npr. čine da unutrašnja košuljica "zaribava" i pri svlačenju ležaja je venac izložen velikim silama pa može doći do deformacije - nijedan radapciger ne hvata unutrašnju već spoljašnju košuljicu ležaja, da i ne govorim o čekiću i pajseru.
I tako beskonačno mnogo puta... :fiju:
:huh: Zoki je samo izneo teoriju. :write: U praksi, skida se jednom ili nikad.
Iz iskustva. :too:
Zbog cvrcka u tocku, koji se cesto javlja i uvek vaskrsne kao Feniks, skida se cesto, ako vlasnik ima primedbu na cvrcka.
Ja sam na mog navikao. Jos samo da mu dam ime :Smiley:
Cvrle :whistling:
Tolerancija na zadnjem rukavcu je uvijek u minusu tako da nema govora o zaribavanju košuljica nego pakne stružu o doboš zato što je ručna kočnica samopodesiva pa se paknovi ne mogu "razštelovati ručno" Probajte doboš sa ležajem staviti i skinuti kada su paknovi vani i bit ćete iznenađeni kako to ide lako.
Uhhh, trudim se da se držimo teme... ali:
Kakva god bila konstrukcija ležeja, on ima predviđenu silu pritezanja. Ako neko misli da je to nebitno, neka pritegne maticu sa nekim alatom sa polugom (dužine bar 1,5m) i neka pritegne što jače :)
Tolerancija NOVOG rukavca jeste u nekom dozvoljenom minusu. A rukavac posle određenog broja km izgleda malo... drugačije. Takođe, ležaj koji propeva obično malo spali rukavac i košuljicu (unutrašnju), pa svlačenje ležaja zna biti prava milina, a namontiran novi ležaj hoće da se okrene oko rukavca. :D
I, kada se skida doboš, trpe kuglice i košuljice ležaja (ukoliko je košuljica malo zapekla na rukavcu).
Paknovi se mogu podesiti i bez skidanja doboša, kroz rupu od šrafa točka. Potrebno je malo iskustva, ali oni koji rade Reno vozila to već znaju :)
Odoste u :offtopic:
Drzite se teme da ne bude brisanja.
Citat: hobbista poslato 06.01.2011. - 21:27
Paknovi se mogu podesiti i bez skidanja doboša, kroz rupu od šrafa točka.
Pa zar nisu samostelujuci paknovi?
Mislim zbog "veka trajanja paknova''. :to:
Mislim da se oni sami podešavaju a da se kroz rupu mogu razdesiti (razlabaviti)
Kroz rupu za šraf možete da podesite (zategnete) pakne.
Prešao 53 000 km disk pločice potrošene 2 mm, vjerovatno zato što najviše vozim na otvorenom putu i kočim motorom.
Provjerio sam pasuju od renoa 5 koje sam nekada kupio pa mi nikada nisu zatrebale...
To je zbog magicne prikolice :nami:
Više - manje sve je već rečeno, traju dok se ne potroše :aplause:
Ja volim da šaltam tako da traju, uz uslov da su ok kvaliteta, prilično dugo. Vozim svaki dan a i dosta me voze pa vidim da ima ljudi koji prosto jedu pločice i paknove, mrzi ih da šaltaju pa udri po kočnici, još kada se spoje dobra spoljna temperatura, velika kočenja, slab kvalitet - eto dobitne kombinacije da se pločice i paknovi "izgore" dok si reko keks.
U drugoj temi napisao sam da su u akciji besplatnog pregleda dacijinih vozila pregledni paknovi na mom autu i receno mi je da se mogu jos neko vreme mirno voziti. To je utvrdjeno bez skidanja zadnjih tockova. Moze li tako da se izvrsi pregled?
Koliko u mm pločice treba da budu tanke pa da se menjaju??
Moje imaju oko 3-3.5mm i zameniću ih ovih dana.
Jasho, pločice se mijenjaju preventivno samo iz dva razloga; 1.da se nebi toliko istanjile te počele grebati po disku, 2, ako je disk potršen jako kod nekih tipova bi pločica mogla da proleti između čeljusti i diska ( ako krene pa se zaglavi točak će blokirati i nastat će borba sa volanom kako zadržati pravac, a ako ispadne pedala će propasti i nećete imati kočnice dok je ne nadrukate...)
@Veterinar
Ako je onaj ko je gledao vidovit - može! :ne:
U servisima polaze od pretpostavke da je sve to original i u fulu a tamo piše da se sa paknovima ili pločicama prelazi toliko i toliko. E sad nije isto ako ti živiš negde u Banatu a ja na vrletima Tare npr. Moj vek trajanja je daleko manji jer se mlatim po krivinama svaki dan a ti ćeraš po ravnom, zar ne?
Odokativne metode su cool :too:
Hm. Tip je gurao "gore" (auto na dizalici) neko parcence gume (ili tako nesto, makar mi se cinilo) i rekao da je sve u redu i da su paknovi OK. :huh:
U svakom slucaju je vidovit, paknovima ne mozes prici bez skidanja a kako je uspeo da proveri stanje i mene zanima. :ces:
Danas, tokom prvog servisa, mi je majstor spomenuo da je jedan od indikatora istrosenosti plocica/paknova i pad nivoa kocione tecnosti. Nakon zamene, nivo se vraca u normalu.
Sve u svemu, paknovi nisu prekontrolisani, ali to je za drugu temu.
Hvala Zorane,
Pitao sam jer sam se baš zagledao sad kad sam menjao gume leto-zima čini mi se da ima mesa oko 5-6 mm, disk mi je izgledao ok, malo rđe po obodu, ali ok!
Na mom kamiončiću (mercedes 508 D) na anker platama imaju mali otvori koji imaju gumeni čep koji se skine i vidi stanje paknova. Nešto slično je imao neki Renault 5 (vidio nekad na otpadu) a svoju daciu nisam zagledao nazad po anker platama jer mi nije vrijeme ni iz daleka za zamjenu ni pločica a kamo li paknova.
Mene čeka zamena pločica posle samo 23000km :doh: Ne znam jedino da li treba da menjam i paknove?
To je neki interval koji je i kod mene bio ustaljen, 23-24 kkm i kraj.
Diskovi bi trebali da se menjaju tek posle 100 kkm.
Paknovi su izdrzali 132 kkm i jos uvek su u funkciji iako je auto trenutno na 150 kkm.
Paknove ne diraj.
okidoki :dobro:
Po nekom ne pisanom pravilu, svaka treca zamena plocica povlaci i zamenu paknova, mada ne mora da znaci.
Vozila bez ABS imaju 5. cilindar i ako se voze prazna pakne ce da traju duuuuugo.
Vozila sa ABS nemaju 5. cilindar i pakne se verovatno brze potrose. Moje su jos uvek dobre na 130.000 km.
Da li menjati ili ne? Kao i kod plocica, zaviris, vidis i odlucis.
Kako da zavirim ispod doboša? :conf:
Ako rucna drzi, onda nista ne diraj :)
Citat: hobbista poslato 22.09.2011. - 13:55
Ako rucna drzi, onda nista ne diraj :)
Potpis!
Ako baš želiš provjerit, skineš doboš pa vidiš :jea: Neznam da li može drugačije... Ima negdje na forumu proces kako se skida doboš, čak i sile stezanja matice su navedene... :to:
@hobbista
Šta ti pod "ručna drži" podrazumevaš ?
Navešću ti svež primer - službeni grande puntać - drži na zadnjem zubu - baš drži, čekali 23 dana nove doboše...zamenjeni i sada drži na 2-3 zubu - baš drži :)
Logika, ako ima ikakvog udela u praksi, je na strani povremene kontrole u servisu i zamene po potrebi ( teško da ja na NBG i onaj u okolini Užica isto habamo kočioni sistem, da "lale" ne spominjem! :nami:
Mislim da je za dugotrajnost pločica/paknova pre svega zaslužna konfiguracija terena gde se tera vozilo, kilometraža i vozač kao priča za sebe a na kraju empirija ( primer - odeš u servis a bez gledanja kažu dođi na xxx km ).
Za dugotrajnost pločica na prvo mjesto bi stavio vozača (kočenje motorom) pa sve ostalo...
Pod "rucna drzi" nisam mislio da drzi na zadnjem zubu (kada se muski nategne), vec pri normalnom podizanju.
Ja ne savetujem skidanje dobosa zbog provere, zbog jedne sitnice koja se zove: lezaj zadnjeg tocka.
Ukoliko postoji sumnja, bolje je oterati auto na valjke (na neki tehnicki pregled) i proveriti koliko paknovi "drze".
Citat: DrJekyll poslato 22.09.2011. - 13:50
Kako da zavirim ispod doboša? :conf:
Na Dž servisnom pregledu digli su mi sandera na dizalicu i majstor je skinuo neku gumicu/čep sa unutrašnje strane točka /doboša i pogledao i rekao da su mi pakne ok, i samo je vratio tu gumicu-čep!?
U ponedeljak sam zamenio pločice kod Žive posle pređenih 25000. Cena 4500 original Renault-ove. Bilo mi je ponuđeno i Motrio za 2900 sa zamenom, ali one ne ulaze u garantni rok, mada ih ne bih ni stavio. Inače pločice su bile bliiizu metala, znači potrošio sam ih samo tako.
Vala jesi! :to:
Ja sam stavio Motrio na 60.000 i sad na 130.000 km i nemam zamerki.
Plocice inace ne spadaju pod garanciju zato sto je to potrosni materijal.
Citat: DrJekyll poslato 09.11.2011. - 11:39
U ponedeljak sam zamenio pločice kod Žive posle pređenih 25000.
Ti k`o da si autom silazio sa Geneksa...
37000 km, još ko nove! :cool:
40000,takodje! :ziveli:
Citat: Keka poslato 09.11.2011. - 13:08
...Plocice inace ne spadaju pod garanciju zato sto je to potrosni materijal....
Meni rekli da ne mogu da mi stave Motrio zbog garancije, samo Reno original. :conf:
Evo slike, slikao sam onako, a zaprepastio sam se koliko je mali ovaj disk.
(http://www.dodaj.rs/f/2u/dH/2lIp9hgt/resize-of-photo0610.jpg)
Mali, ali zato tanak :Smiley:
http://www.renault.rs/servisne-usluge/motrio/
CitatRenault već više od 100 godina spada među marke koje ispisuju istoriju automobilizma, i pri tome posebnu pažnju poklanja svakom pojedinom korisniku Renault vozila. U Renaultu smo posvećeni tome da našu ponudu prilagodimo potrebama pojedinaca, a ne da se pojedinci prilagođavaju vozilima.
Zbog toga je Renault razvio program MOTRIO, koji je pre svega namenjen održavanju starijih vozila. Program MOTRIO obuhvata ponudu rezervnih delova, ponudu paketa usluga i ponudu potrošnih delova. Pri tome se posebna pažnja obraća na optimalan odnos između cena i usluga odnosno proizvoda, sa ciljem da se što više izađe u susret kupcima.
Tokom godina, program MOTRIO se neprestano obogaćuje, tako da se od početnih 12 grupa proizvoda i usluga danas došlo do 40, među kojima je najnovija ponuda pumpi za vodu. U celom programu rezervnih delova MOTRIO danas ima preko 8.000 različitih rezervnih delova.
PAKETNE CENE
Paketne cene uključuju rezervne delove i rad koji je potreban za održavanje i promenu delova. Ove cene su formirane na osnovu normi koje su propisane za održavanje vozila. Kupac je na taj način upoznat sa cenom pre početka intervencije na vozilu, i pri tome je VREDNOST PREDRAČUNA = VREDNOST RAČUNA.
CitatOsnovne odlike programa MOTRIO su:
- Optimalna ugradnja svih rezervnih delova i njihova zahtevana funkcionalnost. Njihov dizajn obezbeđuje sigurnost i zaštitu okoline.
- Prilagođenost tehničkim zahtevima starijih vozila.
- Optimalan balans između cena i usluga.
- Standardizovan i optimalan proces koji obezbeđuje najniže cene bez smanjenja kvaliteta i efikasnosti.
- Dokaz kvaliteta proizvoda i usluga iz programa MOTRIO je garancija u trajanju od 1 godine za rezervne delove i usluge (2 godien za akumulatore), isto kao i za originalne rezervne delove.
Zamijenjene plocice nakon predjenih 63000km (mislim da se zovu Abs, holandske), ulje u kocionom sistemu Valeo i krajnica desna(neki belgijski proizvodjac). Majstor je skinuo dobose i kompresorom oduvao prasinu, nesto je podmazao, nastelovao je rucnu i rekao da sa paknama mogu preci jos 20000km.
Inace, koliko cesto cistite kocnice od prasine? Ja nisam nikad do sad.
Nikad.
Malo opajam prašinu i poberem paučinu sa +150. :Smiley:
Piše u servisnoj knjižici da se zadnje kočnice čiste na 60.000 km ili nešto tome slično uglavnom...
Ja moje dobose skinem posle svake zime, ocistim i pregledam kocione cilindre, podmazem tarne povrsine anker -platne (tamo gde se naslanjaju paknovi), raskacim sajlu rucne i izdignem je na gore, pa u buzir nakapam 10-tak kapi motornog ulja. Naravno prekontrolisem i stanje diskova, plocica i kocionih celjusti na prednjim tockovima. :whistling:
Žac, bogami si dobar. Još to nisam dirao ali na proljeće sigurno :wave:.
Doboše su mi skidali i čistili ceo sklop na velikom servisu.
prve plocice menjao na 110 000, pakne na 145 000. koristim sada spanske,izdrzale plocice 50 000, pakne 80 000.koristim dosta motorno kocenje.
Originalne pakne posle 156.000 km otisle u penziju.
Zapravo su ih oterali cilindri koji su procureli.
Komšo, kako se nije primetilo curenje na cilindrima, kako u padu nivoa kočione tečnosti tako i u "kontra-uvlačenju" vazduha u sistem ? :ces:
Nije iscurilo pola litre komso, ovo je ono fino ku*vanjsko curkaje, zamasti dobose i pakne, a ne curi na zemlju.
Curenje koje opisujes sa padom nivoa tecnosti i vazduhom u instalaciji moze da nastane samo kod obimnih defekata na relaciji gumica-zid cilindra i bilo bi praceno propadanjem pedale. Kod obicnog flisovanja, vrlo malo ulja procuri samo pri kocenju, zadrzi se izmedju gumice cilindra i gumice prasinarke. Kad se tu nakupi dovoljno ulja, onda flisuje dalje, na pakne. Pakne se od ulja ukrute i slabo koce.
Ulje od glavnog kocionog do tockova im prirodni pad i popunjava svaki nedostatak. Ako instalacija nije ostecena, pri pustanju pedale, vazduh moze da usisa samo ako ne moze da dobije ulje (zaglavi gumice) pa napravi potpritisak u sistemu u kojem inace vlada natpritisak.
Nadam se da me je bar neko razumeo :Smiley:
Da li je bilo nekih simptoma u voznji ili je to otkriveno slucajno pri pregledu?
Problem je što lagani pad nivoa kočione tečnosti nikoga ne uzbuđuje jer je normalna pojava.A proceniti dokle je normalno,a kad počinje "curikanje" to je malo teže bez detaljnog pregleda cilindara,creva i ostalog.Srećom,ipak su to samo kočnice.
Citat: glavonja3 poslato 05.04.2013. - 09:55
Da li je bilo nekih simptoma u voznji ili je to otkriveno slucajno pri pregledu?
Pregled je radjen ciljano, zbog grebanja iz zadnjeg levog tocka koje se culo nakon stajanja od dan-dva. Pomislio sam da su pakne potrosene, ali nisu, nego su otvrdnule zbog ulja koje je curilo.
pakne pipnuo nisam, plocice menjao dva puta na 30.000 i 60.000, uglavnom se sam vozim (ili eventualno ja+1)... bez tereta
Uffff, ja sam najgori :zloca: Prvi put menjao na 24 000, a sad skoro sam menjao na 44 000. Naravno origionalne u ovlašćenom servisu.
:ces: :ces: Ovo mi je prvi auto sa ABSom (nema peti cilindar). Primjetio sam da su pakne značajno potrošene, otprilike 30%. Caka je u tome što vozila sa petim cilindrom pri blagom kočenju koriste samo prednje kočione elemente a mi sa ABSom stružemo i zadnje pakne ...
Nesto ne bih da skidam dobose radi gledanja, posto / valjda mora i da se skida lezaj tocka...??
Citat: Zoran poslato 08.04.2013. - 19:17
:ces: :ces: Ovo mi je prvi auto sa ABSom (nema peti cilindar). Primjetio sam da su pakne značajno potrošene, otprilike 30%. Caka je u tome što vozila sa petim cilindrom pri blagom kočenju koriste samo prednje kočione elemente a mi sa ABSom stružemo i zadnje pakne ...
Sastruga ti njih 30% na 150.000 km i jos se zalis :doh:
Reno 4 GTL koji sam nekada kupio nov i prešao sa njim 200 000 km otišao je sa maltene novim paknovima, pa mi je ovih žao. One je peti cilindar sačuvao.
Potpuno razumem tvoju zabrinutost, ispada da će ti paknovi jedva sastaviti 500.000km... :(
:ha: 150.000 30% :ha: ne znam šta reći :doh:
Slika 1: Trenutno stanje prednjeg levog diska i pločica. 56000 km
(http://imageshack.us/a/img546/263/p1040407t.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/546/p1040407t.jpg/)
Slika 2: Stanje pre tačno godinu dana. 45000 km
(http://imageshack.us/a/img132/1513/20120407153342.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/132/20120407153342.jpg/)
Moj problem je zvuk. Čuje se škripa kad nije stisnuta kočnica. Ustanovio sam da je prednji levi točak. Škripa se čuje po puštanju kočnice i traje neko vreme, pa prestaje. Javlja se ponovo kad sledeći put koristim kočnicu.
Koliko sam primetio pločice su tvrđe i usekle su se u diskove više od milimetar sa svake strane. Mislim da mi to pravoizvodi škripu. Skinuo sam sloj rđe sa oboda diska i škripa se značajno smanjila. Varujem da su diskovi za obradu. A mogao bih preventivno da zamenim pločice.
Posetiću nekog od majstora ovih dana da čujem mišljenje.
Ako je po milimetar sa svake strane, onda su za zamenu....pogledaj koja je minimalna debljina diska, treba da pise na njemu.
@petar313 Ti delovi su cisti(ji) nego kod mene. Cime da ih ocistim ili cime da ih odrzavam? Evo slike mojih:
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=82.msg92844#msg92844
@Keka I ja mislim da je sve to za zamenu. Ne bih da se igram sa kočnicama. Nisam imao čime da izmerim debljinu.. Zato mislim da to oteram nekom kreštenom majstoru.
@Glavonja3 I moji diskovi su imali ogromne naslage rđe po obodu i na unutrašnjoj strani bliže centru. To lako spada; bukvalno čim se pipne. Ja sam lupkao drškom od šrafcigera i to je otpadalo, tj ljuštilo se.
P.S. Uradio sam pretragu po kataloškom broju (koji se jasno vidi na prvoj slici) i izenenadio sam se. Ovo su veći diskovi, a očekivao sam da će biti manji.
http://www.autopartoo.com/oem/renault/8200123117.html (http://www.autopartoo.com/oem/renault/8200123117.html)
Citat: Keka poslato 15.04.2013. - 00:20
Ako je po milimetar sa svake strane, onda su za zamenu....pogledaj koja je minimalna debljina diska, treba da pise na njemu.
Minimalna mera diska je 10.6 mm. Debljina novih je 12 mm.