Dimovanje displeja-predlozi i rešenja

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Svaka čast na trudu! Na prvi pogled izgleda odlično, a zna se ko će iskontrolisati do detalja  :hihi1:
Mislim da bi dobro bilo uvesti i unapređenja koja si naveo, i kao elegantno rešenje sve smestiti na pločicu koja bi na taj način postala Dacia standard i uveliko olakšala povezivanje u autu. Sistem je dosta glomazan i samo mogu da zamislim nekoliko relea, hrpu žica - ja to ne bih želeo u svom autu. Znači, elegancija i kvalitet rešenja kao i nenarušavanje urednosti instalacija su prioriteti.
:jea:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

ppejic

Mislim da ce taj koij ce "iskontrolisati do detalja" predloziti semu za dimovanje displeja, iskopanu sa rumunskog foruma, ali je elegantna.

Peja

nik

#17
CitatLoganovac
Sistem je dosta glomazan i samo mogu da zamislim nekoliko relea, hrpu žica - ja to ne bih želeo u svom autu.

Na šemi sve izgleda komplikovanije nego što u suštini jeste. Svi vodovi koji povezuju releje, a koji su na šemi najduži, su u suštini vodovi na pločici međutim morao sam tako da ih crtam zbog lakšeg shvatanja načina funkcionisanja. Pločica bi ako se lepo zapakuje bila veličine kutije cigareta, svi vodovi koji se seku (što preporučujem kod svih spojeva bez obzira na to da li ima ili nema potrebe-ogoliti žicu i nakalemiti novu žicu je najgore moguće rešenje) se nalaze u prostoru kod kutij za osigurače i kod nogu vozača. Ukupno sa pločice bi trebalo da izlazi 8 žica (4 ka kutiji za osigurače, 1 ka alternatoru (najduži), 1 ka snopu provodnika prema stubu volana i 2 prema ELPG-A kod nogu vozača) ukupne dužine oko 4m. Pločica bi mogla da se stavi u kućište koje može da se pričvrsti na nosač koji bi se kačio na šraf UCH i to je to. Nikakva kamara novih žica. :dobro:
Spojeve treba izvesti višepolnim konektorima tako da se ceo sistem za vrlo kratko vreme može staviti van upotrebe i instalacija vratiti na fabričko stanje.

Loganovac

U tom smislu sam i naveo "hrpu žica"  - treba osmisliti sve opcije pa odraditi pločicu koja će se elegantno uklopiti u postojeće instalacije na vozilu, upravo da bi se izbegla navedena hrpa žica.  :to:
Napomenuo bih samo da se predloženim projektom ne obrađuje samo dimovanje displeja već kompletna varijanta dnevnog svetla, pa bi i u temi koja se time bavi trebalo napisati nešto u tom smislu - možda ih na određenom mestu objedidniti... Uostalom, problematika dimovanja displeja pojavila se tek sa obavezom uključivanja svetala i po danu, zar ne?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

ppejic


nik

CitatLoganovac
...pa bi i u temi koja se time bavi trebalo napisati nešto u tom smislu - možda ih na određenom mestu objedidniti... Uostalom, problematika dimovanja displeja pojavila se tek sa obavezom uključivanja svetala i po danu, zar ne?

Od starta je trebalo da se prebaci tamo, ali sam ideju počeo da razvijam kao opciju isključenja dimmera pa se vremenom razvilo u ovo u šta se razvilo  :too: jer je ispalo da se malim unapređenjem iste šeme dobija mnogo više.

Citatppejic
Evo sta je Krle nasao. Dobra varijanta kada prodje garancija.

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=83601&view=findpost&p=1735334

Jeste da od rumunskog razumem samo šurubul-šraf i fara-bez, naučeno iz rumunskog SM, sa slika i šema se može shvatiti da lik želi da izvrši promošćavanje dimmera u instalaciji ploče table i to automatski u zavisnosti od stepena osvetljenja. Lično mislim da je prikazano rešenje lošije od samog fizičkog prekida napona na pinu 11 na instrument tabli iz sledećih razloga:

1. Za realizaciju zamisli potrebno je izvršiti lemljenje i izvlačenje provodnika iz instrument table- izvodljivo ali po meni nepotreban rizik jer se ubacivanjem istog uređaja sa šeme uz manje prepravke (da radi kontra) u provodnik napona na pin 11 (lakše se spaja i nastavlja žica nego spaljen vod na štampanoj ploči), koliko je mesto za lemljenje, ko nije rasklapao instrumente, može da uporedi sa slike ( LED su dimenzija 3,2x2,7 mm),
2. Dimmer radi i dok pozicija nije uključena (samo bržim taktom pa LED svetle sjajnije-pogledaj moj post od 18.01.). Ko se iole razume u elektroniku zna da se dimmer u kombinaciji sa LED koristi najčešće u situaciji kada se želi LED "poterati" da radi iznad njenih nominalnih vrednosti jačine struje. Navedeni uređaj premošćuje dimmer tako da se rizikuje da nominalno jača struja teče kontinuirano kroz LED što dovodi najčešće do crkavanja istih.Dakle serijski bi u liniju sa tranzisorom trebalo staviti otpornik koji bi sveo struju u nominalne granice. Takođe postoji problem kako bi se i sa ugrađenim otpornikom u mreži ponašale LED jer dimmer i dalje radi (premošćavanjem se ne isključuje), a u toj situaciji kada dimmer otvori svoj tranzistor imali bi smo praktično dva paralelno vezana otpornika (unutrašnji otpor tranzistora u jednom i otpor tranzistora i otpornika u mostu u drugom ogranku). Da li bi i koliko ovo poslednje imalo uticaja na životni vek LED zaista neznam, ali k,o što Čola reče "Ja tu nebi ništa dir,o".

ppejic

Ipak nisi lepo razumeo rumunski. Nista ne izlazi iztable, sva elketronika i fototranzistor je unutra.

Peja

Loganovac

Nik, dobro razmišljanje!  :to: Iz priložene šeme se ne može zaključiti da je po danu tranzistor dimera 100% u provodnom stanju, to bi se moglo zaključiti jedino snimanjem u toku rada. U tom smislu pitanje je koliko je korektno premošćavati tranzistor dimera spoljnim tranzistorom, jer je moguće da i po danu tranzistor nije 100% vremena u provodnom stanju. Međutim, za očekivati je da sve radi onako kako smo u početku i shvatili - danju je tranzistor dimera u provodnom stanju sve vreme (100% provodan - nema povorke impulsa na bazi već je sve vreme logička jedinica, odnosno visok napon), dok se sa uključenjem svetala umesto visokog napona na bazu dovodi povorka impulsa koja smanjuje relativno vreme koje tranzistor provodi u aktivnom stanju i time smanjuje srednji osvetljaj dioda.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

nik

Citatppejic
...Nista ne izlazi iztable, sva elketronika i fototranzistor je unutra
Znači još lemljenja na pločici (+ napon i masa)

CitatLoganovac
Međutim, za očekivati je da sve radi onako kako smo u početku i shvatili - danju je tranzistor dimera u provodnom stanju sve vreme (100% provodan - nema povorke impulsa na bazi već je sve vreme logička jedinica, odnosno visok napon), ..
Nažalost, za očekivati je da dimmer šalje takt i kada su svetla isključena, jer na samoj šemi nema posebne instalacije za premošćenje navedenog tranzistora već i po danu napon sa LED ide preko njega (jednostavno najjednostavnije ga je tako izvesti). Osnovna karakteristika dimmera je da ne može u potpunosti da propusti ravan signal (rad u dijapazonu 5-95% vremena slanja napona). Navedeno se može i posredno sa same šeme pretpostaviti jer na ulazu dolazni signal ima obeležene dve frekvencije.

U svakom slučaju sistem može da se uspešno odradi, ali po meni je prevelika z*********a. sa velikom verovatnoćom da se skrati životni vek LED.

ppejic

Moje misljenje.

Pozadinsko osvetljenje table (LCD, brzinometar..) ima dva nivoa osvetljenosti, maksimalni i neki recimo 50%.

Kada bih Ja projektovao pozadinsko osvetljenje ove inst.table ja bi to uradio na sledeci nacin.

1. Stavio bih redni otpornik sa grupom LED za ukupni radni napon 12V - bas kao sto su i oni uradili
2. Otpornik bih proracunato tako da kada bi se ova grupa povezala direktona sa +12V na masu, kroz grupu redno vezanih LED i otpornika bi proticala nominalna deklarisana struja za maksimalni osvetljaj LED.
2. PWM regulacijom, zbog disipacije na tranzistoru, bih regulisao potrebne nivoe osvetljaja i to na sledeci nacin. Dutycucle 100% za maksimalni osvetljaj,i 50% za noćni osvetljaj (smanjeni).

Dok ne izmerim ne mogu tvrditi 100% da je tako, ali sam prilicno siguran.

Ako prethodno usvojima kao tacno (a ne vidim razlog da nije), kratkostapajanjem C-E PWM tranzistora nece se dogoditi crkavanje LED, vec max osvetljaj koji se i inace dogadja kada su svetla auta iskljucena. Zbog toga islim da ja ova semica koju su rumuni smislisli veoma izvodljiva.

Jedina mana ove semice je sto je svaki fotoelement veoma temepraturno zavistan u primeni gde je preciznost  potrebna. Ovde to nije slucaj.

Mani licno ne smeta sto je osvetljaj displeja slabiji preko dana kada se ukljuce svetla, jer slabo gledam u isti. Ovu implementaciju cu izvrsiti SAMO AKO resim da menjam boju pozadinskog osvetljenja i to van garantnog roka.

Peja

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

nik

Ma Pejo samo opušteno, ne kažem ja da ti nisi u pravu i da rumunsko rešenje ne valja.

Ono što ja hoću da kažem je da isuviše nepoznanica ima sve dok se ne izmeri da li LED na maksimumu rade sa taktom ili bez i kolika struja prolazi kroz LED kada je tranzistor za dimovanje otvoren (sa dimerom ili bez ovo je konstantna vrednost). Bez tih podataka se, po meni, ne sme pristupiti bilo kakvoj modifikaciji i ugradnji mosta, a i mi ovde mlatimo praznu slamu jer u startu ne baratamo potrebnim podacima.

Ja lično više ne razmatram uopšte problem zatamnjenja displeja odvojeno od sistema za automatsko dnevno svetlo u kom bi praktično nedostatak osvetljenja brzinomera i obrtomera i nedimovana svetlost displeja po padu mraka predstavljao vozaču signal da uključi svetla na prekidaču i samim tim omogući i uključenje dugih svetala..

Koristan link za one koji ne razumeju o čemu se radi: http://www.reuk.co.uk/LED-Dimmer-Circuit.htm