gas u loganu-nepoželjan???

prethodna tema - sledeća tema

kiconix

Da se razumemo, ja sam za obican sekvent platio 1100 eur. Nikad vise u zivotu  :doh:

Keka

Druga je tema da li to vredi te pare.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


krle

#17
Citat: Keka poslato 01.01.2010. - 20:05
Upitno je da li se izmene sa slike zaista rade posto je u pitanju mala serija u odnosu na ukupan broj proizvedenih vozila, moze lako da bude marketinski trik.

Prihvatam i to kao mogućnost. Postavlja se međutim pitanje ekonomske isplativosti da fabrika samo za motore kod kojih se ugrađuje TNG uradi kvalitetnije ventile i sedišta ventila.  Ja po ovom pitanju ne bih puno polemisao, meni je dovoljan podatak to da se Kiconix bliži cifri od 100.000km bez problema, a to što  novinari pišu...    :ces: okačio bih mačku o rep :Smiley:  i vratio bih se redovnom održavanju, odnosno podešavanju ventila na 30000km za motore K7.

dsit

Mislim da je sve to u vezi stradanja ventila "pricam ti pricu". U firmi imamo skalu 65 sa 250.000 km bez nekih zapazenijih problema od cega je na plin nesto ispod 200.000 i nista joj sa ventilima nije bilo. Da li to znaci da zastava ima kvalitetniji "ventilski" sistem od renoa i ostalih.? Ne vidim ni neku razliku u tehnologiji i funkcionisanju istih tako da mi stvarno nije jasno zasto ce ventili stradati na loganu i sl. a na zastavi, ladi i sl. nece?

Loganovac

Citat: krle poslato 01.01.2010. - 22:57
...meni je dovoljan podatak to da se Kiconix bliži cifri od 100.000km bez problema...

Svaka čast Kići, ali me trenutno znatno više impresionira kilometraža koju je napravio kolega Taxista iz Ivanjice, još prošlog proleća je preturio 300.000km (Logan 1.4MPI sa plinom). Već sam pisao da moj auto tu kilometražu neće imati kad da napravi, jer sa mojim skromnim prosekom od 12.000km godišnje, izračunajte sami koliko mi godina treba, tako da mirno spavam i "pržim" na LPG.  :dobro:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Citat: kiconix poslato 01.01.2010. - 01:26
Iskreno i meni je muka od raznoraznih strucnjaka, ja gazim 93k na gas i zabole me za autobild i ostale novinarcice.

Bravo, kiconix, jedna rečenica daje odgovor na sva novinarska sr..nja!
Dacia je i dalje best-seller na ovom tržištu, sa najboljim odnosom kvalitet-cena!

Pozdrav svima i srećna Nova 2010-a !

Veterinar

Nista nepozeljniji nego u modelima drugih proizvodjaca. Taksista iz Ivanjice je i sam rekao da su problemi koje je imao vezani za neredovno odrzavanje. (330174 km - doslo je na red sredjivanje glave motora, ...do toga je doslo zbog moje lenjosti i neozbiljnosti, ...ventile nisam stelovao skoro celih 80000...) 

staracstol

Vozim dizelku ali imam i Yuga na plin. Svo to prdenije o stetnosti gasa me ic ne interesuje. Pa to su neke arabijske bajke o podmazivanju olovom i izgaranju ventila, ciste gluposti. Te manje snage, te manje obrtaja te ovo te ono. Lepim yuga na plinu na 6,5k od Mionice pa sve gore do Ravnjaka, od Beocina do Besenova i nic mu nije. Nit se sta pokvarilo nit je izgorelo nit mu ispao klip il sta. Auto lepse radi na plin nego na ovaj budjavi benz (a svi benazi su budjavi ovde), ima vise Nm i bolji odziv na pedali. Primetih doduse da se lakse zagreje na plin nego na benaz pa kontam da je odluka da sipam selenia ws gas bila ispravna jer izgleda ne sagorevaju bas isto benaz i plin. Yugo na benaz pokazuje znake zivota tek iznad 3,5k a na plin vec od 2k. Mozda ovo nije svima relevantno ali i zagadjuje tek delic onog sto bi inace radio na benazu. Jos da iznadjem kompletno resenije za bio-diesel pa bog da me vidi a i covekova okolina.
Umalo zaboravih, ima nekih motora koji se neznam kako podmazuju pa im treba neka flajka koja im ubacuje neko ulje negde ali to sam video za Australijski Holden tako da sumnjam da nas to kaci ovde.

LeNgenda

#23
Citat: staracstol poslato 06.01.2010. - 11:19
ima nekih motora koji se neznam kako podmazuju pa im treba neka flajka koja im ubacuje neko ulje negde ali to sam video za Australijski Holden tako da sumnjam da nas to kaci ovde.

He, he, to ti je za dvotaktne motore poput Trabantovog ili Vartburgovog. Vidi slike, mozda nekog interesuje.

http://www.postimage.org/image.php?v=aVL3y0r
http://www.postimage.org/image.php?v=gxlj4Ei
http://www.postimage.org/image.php?v=aVL40X9
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

Keka

Staracstol je, pre ce biti, mislio na bocu sa Flashlube za podmazivanje sedista ventila. Dvotaktni istocnoevropski modeli iz proslog milenijuma nisu vise aktuelna tema.

VSR nije Arabijska bajka, to se zaista desava. Tetraetil olovo se dodaje u benzin radi povecanja oktanske vrednosti, podmazivanje ventila je kolateralna korist.

http://www.go-lpg.co.uk/VSR.html
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


LeNgenda

Citat: Keka poslato 06.01.2010. - 15:35
Staracstol je, pre ce biti, mislio na bocu sa Flashlube za podmazivanje sedista ventila.

:ne: Ako je tako, onda :doh:.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

staracstol

#26
Jes vala ga iskopo LeNgenda sa ovim dvotaktolima, zaboravio sam da su i postojali a ko mali se secam da se mesavina prodavala na pumpama. Sto se VSR (sta god da je to) tice, kontam da su sve potrebno ubacili u ulje kojim se podmazuju lpg motori tako da se opet vracam na 1001 motornu noc... Kontam da su ti motori projektovani da rade na benaz i da su prepravljeni da rade na lpg, ali mislim da dok ode motor od lpg, ti ono ustedeo za tri motora pa opet udri po plinu. Iako to nije od primarnog interesa u Srbiji ali zagadjenje je tek delic onog sto pravis na benazu. ZIVEO PLIN I SVETSKA REVOLUCIJA !

Boss

#27
Moja firma je počela sa Solencama 1.4 i sve su imale ugrađen BRC-sekvencijalni plinski uređaj.Kada smo prodali vozila,da bi ih zamenili Loganima,imala su u proseku pređenih po 330 000 km a da ne govorim o radnim satima rada u mestu.Uz redovno održavanje ti motori na ovoj kilometraži niti su trošili gram ulja niti su imali ikakvih problema sa mototrom.Do pre par meseci smo imali 18 logana,takođe sa BRC sistemima,trenutno imamo 14 kom. sa po 200 000 km u proseku.Nikakvih problema.
U redovno održavanje spada:

-zamena ulja na svakih 10 000 km(kvalitetnog)
-filtera ulja
-filtera vazduha na 20 000
-filtera benzina na 30 000
-svećica na 30 000
-štelovanje ventila na 30 000

Plin:

-filter tečne faze na 20 000(po potrebi),zbog prljavog gasa može se napuniti i pre
-filter gasne faze na 40 000(po poterbi)
-zamena membrane isparivača na 80 000
- i kada se ovo sve već radi,sledi naravno provera parametara rada na gas(plin)

Verujem da sa svakim plinskim uređajem ugrađenim kako treba i gore navedenim radnjama   :lazy:
P.S. Novinarima je posao da pišu.(svašta)

Loganovac

 :too:

Svaka čast, upravo sam tako nešto i očekivao da pročitam. Ne radi se znači o slučaju, sa ovim brojem vozila i ovom kilometražom (da ne govorim o uslovima rada) može da se pravi ozbiljna statistika.
Drago mi je što si istakao značaj redovnog održavanja, o tome zvrndamo svi ovde od samog početka.
S druge strane, ne piše da li su voženi "između 2 i 3 hiljade obrtaja", kako su vozila razrađivana, po kakvim su putevima vožena, koliko puta dnevno je startovan motor, kolika je prosečna dužina relacije, koliko procenata vremena je motor radio u mestu... Ihaaj!
Umesto toga, bilo bi zanimljivo izračunati koliko je svako vozilo zaradilo vlasniku u toku životnog veka, uzimajući u obzir nabavnu cenu, sve moguće troškove (eksploatacije, održavanja i popravki) i cenu po kojoj je na kraju "udomljeno". Onda to da uporedimo sa nekom drugom varijantom (dizel ili ne) pa da na kraju podvučemo crtu.

Znači, antiLPG lobi, pukli ste...  :njanja:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

nik

Problem naveden u Autobildu realno postoji, ali ono sto je nerealno je davanje tolikog značaja i označavanje istog kao smrtne opasnosti po motor.
Realnost problema se ogleda u tome što je glava motora izrađena od aluminijuma i po informacijama koje sam uspeo da skupim od par majstora (jer iskreno rečeno i mene je zaprepastio članak  :badmood: i kupio sam Autobild samo zbog njega,a inače ga i ne čitam redovno) od famozne 2006 se, kako ovi tvrde, u glave Renoovih motora ne stavljaju čelične čaure sedišta ventila (kao ni kod drugih proizvođača) već su sedišta izrađena direktno na glavi (dakle sedišta su ud aluminijuma) što je u svakom slučaju lošije rešenje od čelične glave ili bar čeličnih sedišta (što se i pokazalo kod gore pominjanih Zastavinih modela koji nisu imali problema sa sedištima, ali jesu sa sagorevanjem ventila zbog lošeg kvaliteta materijala).

Ozbiljnije posledice po glavu motora mogu da nastanu ukoliko se neredovno vrši štelovanje ventila i dođe do stvaranja naslaga na sedištima ventila koje kasnije izazivaju nepravilnosti pri strujanju sagorelih gasova i povećanja temperature na sedištu što neminovno dovodi do skraćenja roka upotrebe (ko ne zna o čemu govorim može da proba sa plamenom brenera da predje pod malim uglom preko glatke i preko metalne površine sa malim neravninama pa će mu sve biti jasno).

U svakom slučaju sledeće je jasno:
- OK, glava motora neće da izdrži 500.000 km, ali neka izdrži 250.000 km (a sigurno hoće i više ako se redovno šteluju ventili) to uz prosečnu potrošnju (7,5l benzin, odnosno 8l TNG/100 km) po sadašnjim cenama goriva znači uštedu od oko 10.000 EUR. Ako od navedene cifre odbijemo troškove ugradnje i kasnijeg održavanja sistema dolazimo do cifre za koju može da se kupi novi Logan ili Sandero (OK, bez mnogo opreme doduše), kamoli nova glava motora, a da ne govorimo o troškovima popravke postojeće.
- Kada i dođe to vreme da se rade sedišta ventila, dobar majstor sa dobrim mašinama može da nešto malo više para da ugradi i navedene čelične čaure u sedišta, ali onda dolazimo do drugog pitanja - Ko želi da vozi ili da li će moći da vozi Logana još 500.000 km zbog drugih problema (limarija, trap itd)?

Naravoučenije: Redovno održavanje, uživanje u vožnji i ne brinuti mnogo o senzacionalističkim napisima u novinama.

Srećna i dugovečna vožnja.

PS: Cilj svega je verovatno i bio onaj koji se i meni dogodio (vidi u zagradi u drugoj rečenici posta).