ASR

prethodna tema - sledeća tema

kiconix

@loganovac
Ko kaze da ne moze. Skripi za sve pare.

Keka

ASR je u nekim modelima upotpunjen i elektronskom blokadom diferencijala...  :whistling:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

U kojoj to Dačiji ima?  :palica:

:doh: Jao, pa ti to o onoj propaloj švapskoj firmi...  :zloca:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Veterinar

@
Loganovac

Potpisah se danas. 'Bo me limun, kad sam hteo da vidim kako se auto ponaša na uzbrdici, zarad foruma. Puno robe u autu, ulica na Karaburmi koja se nastavlja na Jelenka Mihajlovica. Mislim da je to najveća uzbrdica u tom kraju, a prolazio sam kroz nju, pa stadoh. Kretanje sa 3000 obrtaja uz pomoć ručne , škrip, krenuo auto, nema noge na kvačilu, ali  motor se odmah "guši".
Kretanje sa oko 2200, hill holder, kreće lepo, bez škripanja, naravno nastavlja polako i teško u prvoj, do druge sam došao tek kad je nagib bio blaži.
Oba puta klima uključena.
Ta dva starta koštaju auto kao mnooooogo startova sa semafora, ali hteo sam da vidim koje su to vrednosti obrtaja, pošto ne gledam u instrumente inače.
Da li je moguća sledeća opcija? Na rizli zaoru prednji točkovi, elektronika reaguje i ne da da motor ode u više obrtaje kako bi sprečio proklizavanje, obrtaji su suviše niski za savladavanje uspona/ uključena je i klima/ pošto su obrtaji niski mali turbo motor ne dostiže da se turbina lepo zavrti i dodje do onog ukopavanja koje sam spominjao? Napravih ja priču od ovoga. Opet se vraćam na staru priču da u autu
često vozim skoro 450kg tereta i da nisam osetio da mu fali snage (pogotovo u odnosu na 1.6 kada bi u istim uslovima bila uključena klima).

kiconix

Samo ASR.
Bilo bi dobro da moze da se iskljuci pa da se proba, ovako  :ne:

szs

Citat: Veterinar poslato 03.05.2018. - 22:30
Na rizli zaoru prednji točkovi, elektronika reaguje i ne da da motor ode u više obrtaje kako bi sprečio proklizavanje, obrtaji su suviše niski za savladavanje uspona/ uključena je i klima/ pošto su obrtaji niski mali turbo motor ne dostiže da se turbina lepo zavrti i dodje do onog ukopavanja koje sam spominjao?
Izvini što se mešam u priču izmedju Loganovca i tebe.
ASR nema nikakve veze sa regulacijom obrtaja motora. On jedino može da malo prikoči točak koji prokliza tj zašlajfuje pa time preko diferencijala prenese snagu na točak koji ima veći otpor tj bolje trenje. Posledično ako je slab motor može da se desi da se "pridavi" jer mu treba više snage a ti držiš isti gas.
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Veterinar

Ok.  :friends: To je moja falinka, ne razumem se u te mehanizme. Koji mehanizam drži zimi obrtaje niskim ako dam pun gas na ledu?

szs

#37
Taj mehanizam se zove Veterinar   :to:
ASR samo sprečava KOČENJEM da se jedan točak nesrazmerno brže vrti od drugog.
Ako je led ispod OBA točka ti ćeš sa oba točka šlajfovati ali ako je za utehu oba će se vrteti istom brzinom  :Smiley:
Zapravo kad malo razmislim... i neće
On gleda i zadnje pa će verovatno kočiti prednje
EDIT
Možda te stvarno ASR koči jer su oba točka na rizli. To nisam siguran. Treba probati.
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Veterinar

#38
Ok. Ja stalno pišem o niskim obrtajima, ali brzina okretanja točka od njih zavisi...
Bio sam u situaciji kada je auto na uzbrdici žešćoj, prtljag i putnici pozadi (samo ja,  vozač, napred), sa rizlom  ispod svih točkova kao podlogom i bez nekoga da mi sedi na haubi (to sam praktikovao kada izvlacim teži teret na velikom nagibu).  :nami:  :ziveli:

Aleks

@szs
Citat: acalisse poslato 09.11.2016. - 12:26
Evo detaljnog objašnjenja ASR sistema, nigde reči o pregevanju.

http://www.polovniautomobili.com/auto-vesti/saveti/kako-radi-kontrola-proklizavanja-asr-tj-tcs.php
Objašnjeno je ovde, a i pročitah još negde.
Mada, i moj osećaj je da se pri blagom proklizavanju prvo priguše obrtaji...

Zoran

 :to: , sve lijepo piše. Jedina mana je što nema dugme za isključivanje koje se pominje na kraju texta.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Citat: Aleks poslato 04.05.2018. - 06:12
@szsObjašnjeno je ovde, a i pročitah još negde.
Mada, i moj osećaj je da se pri blagom proklizavanju prvo priguše obrtaji...

Ej, pa tu baš piše

Citat
U takvim situacijama, TCS ili ASR je od velike pomoći – doziraće gas umesto vas tako da ne dođe do ,,šlajfovanja", a ukoliko ni to ne pomogne prikočiće točak koji pravi problem, kako bi drugi pogonski točak mogao da pokrene automobil.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Aleks

Pa da, htedoh reći da imam osećaj da nema odmah kočenja već se prvo oseti gubitak snage pa možda kasnije, ako je ekstremnije proklizavanje, kočenje.
Kažem, možda, nemam baš toliko razvijen osećaj za te finese...

Goran25

Zimus sam baš imao situaciju na planini, bila je uzbrdica uz sloj snega ispod koga se uhvatio led.

Od momenta proklizavanja počelo je sa postepenim gubitkom snage i pored držanja papučice gasa, nakon toga kočenje.

kiconix

Iz iskustva, ako tockovi proklizavaju i upali se asr, nema sansi da ode u obrtaje.
Prigusi ga i regulise broj obrtaja po potrebi.
Kod mene postoji dugme pa kad ga iskljucim, eto veselja.