Prigušenje vibracija prednje konzole

prethodna tema - sledeća tema

ppejic

Od kada sam kupio auto, nerviralo me je vibriranje i buka koju je svarala prednja konzola. Zato sam resio da je "smirim".Za 70% vibrirnja konzole kriv je konzolni odlivak kasete. Kada sednete na mesto suvozaca i dlanom udarate u predelu malo ispod vaz.jastuka uocicete da konzola vibrira. Ako pak zavucete stopala ispod nje (postoji rupcaga izmedju
dna kasete i firewall-a) i nategnete kasetu, ponovo udarate dlanom po istom mestu, primeticete da su se vibracije izgubile.
Prvo sam prepipao sta se nalazi sa "nalicja" konzole i utvrdio da nema problematicnih provodnika....cak sam i gledao preko kamerice. Kada sam se uverio da
nema opasnosti pristupio sam resavanju problema.


Kupio sam 3 table sundjera (50x50x5)cm i isekao ih na (25x50x5)cm, iskoristio sam 2.5 table.


Svako od ovih parceta sam uvio u rolnu (sirine 25cmx10cm)


Pazljivo sam ubacivao jednu po jednu rolnu iza konzole, a iznad kasete i to tako sto sam jednu rolnu stavljao u levi, a drugu desni kraj (crne)rupe .


Jedino na sta trebate obratiti paznju prilikom ubacivanja sundjera je konektor za OBD, odnosno na zice kje izlaze iz njega. Ima dovoljno prosotra da se mimoidje, ali opet vodite racuna.  Uradio sam samo suvozacevu stranu iz razloga sto na njoj ne postoji suma provodnika kao na strani vozaca.

Rezultate ce te cuti prilikom prve voznje po neravninama. Tj. vise necete cuti mnogo toga.

Peja

Loganovac

Moram da priznam da sam ja uradio nešto slično baš sa levom stranom. Jednog dana, dok sam vozio ženu u Rodić, pukne mi film od pomenutog zveckanja negde iza instrument table i rešim da uradim ODMA nešto. Uđemo svako za sebe u Rodić, ja kupim 5 velikih sunđera za pranje auta, najkvalitetnijih koje su imali (a mislim da su daleko bolji od tabli koje Peja pominje jer su čvršći i elastičniji, nekako one table sunđera imaju "memorijski efekat", ostaju spljeskane kad se pritisnu), još 3 pakovanja sunđerčića za pranje sudova za dopunjavanje manjih rupa i celu tablu uvoznog filtera za kuhinjsku napu (izuzetno mekan i elastičan) koga sam planirao da stavim ispod instrument table, za svaki slučaj.
Izađem odmah na parking, skinem poklopac table i instrument tablu i pogledam: negde iza samih cajgera a ispod plastičnih kanala za ventilaciju koji su sastavni deo plastike konzole, nalazi se ojačanje u vidu poprečne čelične cevi prečnika oko 50mm. Nisam hteo da preteram sa punjenjem upravo zbog elektroinstalacija, kao što reče Peja. Međutim, srećna okolnost je da se instalacije nalaze samo u delu oko volana i idu prema nogama vozača, paralelno sa vratilom volana, pa sam shvatio da mogu da nabijem koliko god hoću sunđera između te cevi i gornjeg dela konzole da bih tako dampovao plastiku koja kad je kucnem zvuči kao udarački instrument! Naguram sunđere kao što sam opisao, još par manjih rupa napunim manjim sunđerima i onda preko toga stavim uložak filtra nape i vratim instrument tablu. Rastavim poklopac instrument table (sastoji se od dva komada plastike, pisao sam o tome i postovao slike) i dodam 4 sunđerčića za sudove između ta dva komada plastike i time i nju napnem maksimalno. Vratim je na mesto, jedva. Zatim pređem na levi vertikalni zid konzole. Skinem poklopac osigurača, uguram još nekoliko sunđerčića, a na mesta gde poklopac dodiruje konzolu nalepim samolepivu traku za prozore.
Posle ovoga, sve stoji prilično čvrsto, i mnogo manje bubnja kad ga udaraš rukom.
Test vožnja - ništa više ne zvecka, ne krcka.... prva liga.

Zašto nisam ranije pisao o ovome? Jbg, sramio sam se što nisam to ovekovečio Canonom, nisam hteo bez fotki.  :c:
Zašto sad pišem o tome? Peja me je podstakao (i posramio  :c:), a i da bih pomogao svojim iskustvom kad je instalacija sa leve strane u pitanju. Ne predstavlja nikakav problem, ni ja nisam ništa gurao preko žica osim onog "jastuka" ispod cajgera, a mislim da je to ionako suvišno.

Uzimam za obavezu da čim malo popusti ladnoća postavim slike...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

krle

:aplause: Svaka čast, Peji i Loganovcu. Imamo dve nezavisne potvrde efikasnosti ovakvog rešenja.   

ppejic

 :respect: a ja mislio da sam jedini preopterecen bukom u automobilu :D

Dobra stvar je (sto se mog projekta tice) da ako imate sundjer ceo postupak se moze zavrsiti za oko 20min maximalno. Cak i da menjam sundjer 1 gosidnje (sto kaze Loganovac zbog loseg kvaliteta sundjera) manji mi je problem nego da slusam buku svakodnevno  :ha:
Suvozaceva strana konzole zvezcka zbog vrata kasete, a brunda zbog konzolnog vesajna kasete. Vozaceva (desn strana) jedino ima mogucnost krckanja.

Sto se tice cele prednje konzole, postoji problem sto je cela konzola napravljena od relatino tanke plastike. Cak i kada se odradi postupak "Loganovac" i postupak "Peja" ( :write:), ostaje problem gornje povrsine konzole, a pogotovo dela prema vetrobranskom staklu. Ta oblast, tj krajnja linija, rezonira zbog toga sto nema oslonac osim 4 plastcna drzaca kozole, a i ti drzaci imaju luft. Kod skupljih automobila spoj kraj konzole-staklo-sasija je zavrsen sundjerom.

Peja

krle

Sunđer će u svakom slučaju morati periodično da se menja. Nisam hteo u prethodnom postu da kažem ovo i da vam kvarim zadovoljstvo  za ono što ste uradili.

Loganovac

Ajd' onda i ja da kažem. Žena mi se svakog dana smeje što sam opsednut svim čudnim zvucima, ovo me je krckanje i zveckanje stalno nerviralo, stvarno sam zadovoljan ovime što sam uradio. Nemam šta da izgubim ako sprovedem i "ppejic" proceduru sa desn strane, pa ću  sigurno i to da odradim.
Što se tiče sunđera, ne mislim da ću morati ikada da ga menjam, ali to ostaje da se vidi.
Da dodam, materijal me je koštao 800 dinara u Rodiću + 150 dinara ceo kotur termobanda (iskoristio sam svega 10%).
:to:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

krle

Mislim ipak da će morati da se menja bar na 2-3 godine. Počeće da se raspada na sitne čestice. Možda ja nisam u pravu, uostalo vreme će reći svoje.

Keka

Dakle, potaknut poucnom pricom kolege Loganovca, koji je za dampovanje armature patentirao i prvi primenio "Metodu po Loganovcu ®", a isprovociran krckanjem u armaturi ispred vozaca, koje nije poticalo ni od sajle za podesavanje visine snopa farova, ni od sajle gasa, resio sam da primenim navedenu metodu na svom vozilu.

Od opreme i alata sam koristio sledece:
- komplet torxova - 1 kom
- Azmafon debljine 1 cm - 2 table
- silikonska traka za termoizolaciju prozora smedje boje, "D" profil, duzine 6 metara - 1 kom (preostalu delim kolegama u Kovacici)
- selotep - 1 kom
- makaze - 1 kom

Odmah na pocetku da naglasim da u servisnom uputstvu za Logana pise da, u slucaju skidanja instrument table, treba da skida i volan.

To je jedna velika glupost, posto sve moze da se lepo odradi bez skidanja volana.

Prvo se odsrafe 2 srafa sa donje strane crne plastike oko prekidaca zmigavaca i brisaca, koji drze 2 polovine plastike zajedno. Nakon toga se odvoje gornja i donja polovina plastike.
Potom se odsrafe 2 srafa koji drze zaslon za sunce za instrument tablu, pa se zaslon skine povlacenjem ka vozacu.
Na kraju se odsrafe 4 srafa koji drze instrument tablu, otkace se 2 konektora na zadnjoj strani table, i posao je gotov.

Tada cete videti da je tu zapravo jedna velika rupa (skoro kao crna rupa u gepeku kolege Veterinara), preko koje prolazi velika metalna cev, na kojoj su fiksirani kablovi, a iza nje se nalazi plasticna cev koja vodi vazduh do otvora kod vrata.

Upravo ta plasticna cev ima malo lufta i zna da tandrce.
U slobodne prostore sam nagurao Azmafon

i jos Azmafona

ukupno je na levoj strani utrosena 1,5 tabla (jedna i po)  :bonk:
Potom sam pristupio vracanju skinutih delova obrnutim redosledom.
Pri vracanju obratiti paznju na sledece:
- Zaslon za sunce instrument table se sastoji od 2 dela plastike koji su spojeni zabicama i lagano zveckaju pri kuckanju rukom. Pozeljno je na mesta gde se te dve plastike dodiruju zalepiti silikonsku traku, da bi se sprecilo zveckanje.
- Plasticne obloge oko prekidaca zmigavaca i brisaca takodje znaju da zveckaju, i to na spoju izmedju gornje i donje plastike, kao i na mestu gde donja plastika dolazi u kontakt sa armaturom. Na ta mesta takodje treba zalepiti silikonsku traku.

Prilikom voznje sam ustanovio i da suvozacev zaslon za sunce ima malo lufta u zabici koja je bliza sredini vozila, i da ponekad zna da zvecka, pa sam deo zaslona koji ulazi u zabicu oblozio sa nekoliko namotaja selotepa, pa je zbog povecanja precnika luft nestao.

Pokusao sam da ustanovim i koliko je prisutno zveckanje armature kao posledica pomeranja kasete ispred suvozaca, i pri kuckanju rukom sam ustanovio da zaista zvecka, ali da zvuk dolazi od poklopca kasete, i da zveckanje nestaje kad je poklopac otvoren. (Napomena: pri prethodnom radu na poboljsanju zvucne izolacije, u prostor iza armature, a ispred suvozaca, sam stavio rezanog sundjera). Detaljnijim pregledom sam ustanovio da 3 gumice koje postoje na poklopcu kasete, ne vrse svoju funkciju, te da u zatvorenom polozaju poklopac kasete ima 2-3 mm lufta sto moze da izazove zveckanje.
Problem sam resio tako sto sam na mesto gde de oslanja poklopac zalepio silikonsku traku.


Utiske cu izneti nakon probne voznje.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ppejic

Odlican posao. Zmafon se siigurno nece deformisato kao sundjer posle nekog vremena. Jedino je pitanje, koliko je "federast" da bi mogao da napinje plastiku konzole.
Pitanje:
Da li se kroz rupu nazire prostor ispred suvozacevog dela konzole a prema soferki?

Peja

Keka

Azmafon i nije bas federast, ali ako se lepo naslaze, moze da spreci krckanje i da vrsi blago napinjanje plastike.
Kroz rupu se ne vidi suvozacev deo, posto su na sredini ventilacioni kanali za sofersajbnu i 2 centralna kanala za kabinu.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Dragan.vi

Citam sa divljenjem sta su momci sve uradili na svojim automobilima. Ne znam da li imam toliko srece ili su Rumuni poslednjih meseci poceli kvalitetnije da rade posao, ili je moj auto jos uvek nov (pet meseci), tek ne da ne cujem bilo kakav zvuk iz instrument table sem skripuckanja mog sedista kada prelazim preko neravnina vec se cuje samo zvuk motora posto cd radio tek nameravam da ugradim zdravlje boze za neki mesec. Neka se jave oni (Vedus npr.) koji su uzeli auto otprilike kad i ja, pa da cujemo i njihova iskustva u vezi sa ovim problemima.

ppejic

#11
Sve jeo stalo isto samo su promenili pakovanje. "Problem" je sto trazimo dlaku u jajetu!

Peja

Boka

I ja mislim da trazite dlaku u jajetu. Po meni mislim da treba staviti izolaciju na haubi motora kao na 1.5 dci ito je to. Pa sta ce misliti buduci potencijalni kupci Dacie kad budu citali razne prepravke vezane za izolaciju, mislice da je bolje dati jos par stotina evra i kupiti auto sa pristojnom izolacijom nego Daciu  u koju ce morati da sami nabace  xym2 raznih filceva, sundjera, staklene vune itd. sto kosta manje para ali mnogo vise truda i rasturanja i vremena. Buka jeste primetna preko 120kmh ali mislim da kupovina original izolacije na haubi motora sve resava, a navodno smo svi pre dacije vozili A4 ili A6 pa sad sa ovim nismo zadovoljni, a i ogranicenje na auto putu je 120kmh. 

ppejic

Mislim da je kupovina originalne izolacije najobicnije bacanje para. To je moje misljenje, jer oni za izolaciju stavljaju presovani filc, nesto poput onog u gepeku, a to mozes i sam napraviti mnoooooogo jeftinije. Ako pogledas izolaciju haube nekog "nemca" videces da je viseslojna sa medjuslojem koji je pufnast.

Peja

Boka

#14
Postujem svaki vas trud i zalaganje , mozda cu i ja odraditi haubu sa nekog nemca ali sve ostalo sto se radi svaka vam cast.