Zamena kocione tecnosti na Loganu 1.4 bez ABS-a

prethodna tema - sledeća tema

zac

Najzad posle skoro 8 godina zamenio sam kocionu tecnost na Loganu...

Ako nemate pomocnika za zamenu, kao ja u ovom slucaju, mozete i sami zameniti na sledeci nacin, slobodnim padom. Postupak je nesto duzi od uobicajenog ali bez opasnosti od prodiranja vazduha u sistem. Meni je trebalo oko 1h i 20 min. za zamenu.
Podignuti vozilo na klocne, skinuti sva cetiri tocka. Iz rezervoara iznad glavnog kocionog cilindra, vecim spricem izvuci staru kocionu tecnost sve do dna. Zatim dosuti u posudu novu kocionu tecnost do vrha (moze i preko max)
Krenite od najdaljeg tocka, racunajuci od glavnog kocionog cilindra, a to je zadnji desni tocak.  Plasticno crevo (prozirno) unutrasnjeg precnika 6mm. navuci na ventil (sisicu) za ispustanje vazduha. Crevo podici uvis i zakaciti za amortizer zicom, da bi se izbeglo uvlacenje vazduha u sistem.
Ispod postaviti posudu u koju ce da se sakupljati stara tecnost.
Otpustiti "sisicu" kljucem br.8 toliko da kroz crevo krene kociona tecnost. Pustiti da polako kaplje-tece i voditi racuna o nivou u rezervoaru. Kada nivo u rezervoaru padne za otprilike 1/3 zavrnuti sisicu, skinuti crevo i vodom isprati anker platnu sa unutrasnje strane, ako je na nju palo nesto kocione tecnosti. (Kociona tecnost je agresivna za boju pa je pozeljno oprati je vodom sa svih delova na koje je dospela)
Postupak se ponavlja na  zadnjem levom tocaku. Naravno, predhodno dopuniti rezervoar za onu trecinu..opet do vrha....takodje ispustiti oko 1/3 tecnosti iz rezervoara...tada ste sigurni da je u sistemu za napajanje zadnjih kocnica celokupna tecnost zamenjena. Prelazite na prednji desni tocak. S`obzirom da su vodovi do prednjih tockova kraci nego do zadnjih, ja sam ispustao po 1/4 rezervoara. Prelazite na prednji levi tocak i operacija zamene je zavrsena.
U rezervoar doliti preostalu kolicinu nove tecnosti do oznake MAX
U sistem Dacije Logan, bez ABS-a staje tacno 0.5 l. tecnosti....toliko treba da izadje stare...
NAGLASAVAM...Ovakvim postupkom nije potrebno dodatno ispustanje vazduha iz kocionog sistema, niti vam je potreban pomocnik koji bi eventualno pritiskao, "drukao", pedalu kocnice.

Za novije automobile se koristi kociona tecnost sa oznakom DOT-4 Ako niste sigurni, a auto vam je starije generacije, koja je tecnost kod vas, sistem treba isprati petroleumom, s`tim sto se u tom slucaju ispusta kompletna kolicina stare tecnosti, te je posle punjenja potrebno ispustiti vazduh iz sistema na klasican nacin...pumpanjem pedale kocnice..  ja sam kupio renoovu kocionu tecnost DOT-4, kakva je bila i fabricki.



Evo i par slicica....


miki-bgd


Zoran

Lijepo si uradio ali bi ja nešto važno dodao.
Posudu napuniti na max. samo ako na autu imate nove diskove, nove kočione pločice, nove doboše i nove pakne. U suprotnom kada budete nešto od ovoga stavljali novo nivo tečnosti će porasti preko max. pa može lako i pokipiti a to za boju nikako nije dobro.
Sam svoj gazda - vazda.

zac

Tako je , Hvala Zoki  :friends: ....to sam ispustio, ja sam skoro menjao diskove i plocice pa sam sipao do mah.

Ko menja kocionu tecnost ,a plocice su mu stare i istrosene, onda treba zabeleziti nivo starog ulja i posle promene doliti do te crte...da bi se izbeglo ovo sto Zoki rece...  :wave: