Zamena kočionog ulja

prethodna tema - sledeća tema

kiconix

Da skratimo priču, pazari DOT4 po mogućstvu neko kršteno i nemoj da dozvoliš da ti posuda ostane prazna.
Miran si narednih 90000.

Zoran

Pazi da ne bude ni puna ako su pločice tanke. Poslije zamjene pločica moglo bi da "pokipi" po motornom prostoru i eto ti više štete nego koristi.Zabilježi nivo prije početka intervencije  i toga se drži kada sve bude gotovo  :wave:.
Sam svoj gazda - vazda.

Rimad

OK, hvala na odgovorima.   :too:

Rimad

#63
Imam još jedno pitanje. Zvao ovlašteni Peugeot servis. Cijena Total HBF 4 (DOT 4) im je 10 KM (5€) pola litra.

Ovo mi je nešto prejeftino, jer na ovim stranicama:
http://www.amazon.co.uk/Total-HBF-Brake-Fluid-500ml/dp/B0049UK4GC
http://www.motorno-ulje.com/webtrgovina/auto-program#!/~/product/category=1021680&id=3336230
http://www.motorna-ulja.net/proizvodi/total-hbf-4-0.5ml-87.html

isto košta oko 18KM:hm:

Sumnjam da je lažno  :conf:

EDIT: Na ovoj stranici sam našao da je oko 10KM: http://www.motorna-ulja.hr/total/   :ces:

I dalje ostaje pitanje je li ovo normalna cijena za ovo ulje (naravno, ako nije lažnjak) ?


 

Keka

Ako sumnjas u ovlasceni servis, a ne sumnjas u ostale....onda ni jedno ulje nece biti dovoljno dobro.

Ovako se krecu cene u Srbiji: http://www.lavauto.rs/elektronski-katalog.html?page=shop.browse&category_id=34
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Rimad

Zamijenio sam kočiono ulje. Prvi dan sam ispustio samo na prednjim točkovima (mislio sam da nema zadnjih kočnica). Vozao ga i naglo kočio da aktiviram ABS. Nisam osjetio aktivaciju ABS-a.  :conf:

Drugi dan sam ispustio na svim točkovima (zadnji desni, prednji lijevi, zadnji lijevi, prednji desni) i oba puta sam pazio da posuda bude puna čitavo vrijeme.

Ispustio sam puno više kočione tekućine nego što treba, da budem siguran da sam ispustio vazduh i staru tekućinu.

Heh, sad'. Kočnica mi izgleda mekana.  :hm:  Ne znam da li je mekanija nego prije, nisam obraćao pažnju, ali sigurno nije tvrđa. Vozio sam auto na dužim relacijama kao i po gradu. Imam osjećaj kao da moram malo jače pritisnuti, njego prije, ali opet nisam siguran.

Kada nije upaljen motor, pritiskanjem kočnice, čujem zvuk pumpanja i nakon par pritisaka kočnica otvrdne. Kada upalim motor, omekša (imam ABS - valjda). Sa upaljenim motorom i dalje se čuje zvuk pumpanja, samo što kočnica ne otvrdne.

Takođe, pošpricao sam kočnice i diskove (kao i zadnje točkove) sredstvom za čišćenje kočnica).

:cry:

Zoran

Normalno je da tvrda kočnica počne propadati donekle kada se upali motor (servo je u pitanju a ne ABS). Pokušaj sebi predočiti šta ti znači mekna. Mekana je u redu ali naduvana ne valja. Naduvana je kada u sistemu ima vazduha a mekana kada je sve super. Da pojasnim - naduvana = ponaša se kao ručna pumpa za pumpanje guma(pruža otpor ali može ići do patosa).
Sam svoj gazda - vazda.

Rimad

Nije išlo do patosa.

U svakom slučaju sam odvez'o majstoru radi nekih drugih stvari, pa je pogledao i ovo.

Koliko sam razumio nešto na zadnjim kočnicama je izletilo iz ležišta pa je to vratio. Sada je tvrđa. Možda i pretvrda.  :Smiley:

maestral5747

Ti si sretan čovjek, s kočnicam se nije igrati uradi sam ako imalo sumnjaš u rezultat.

trajce

Aparatura za zamenu kocionog ulja. menjao sam ulje opet nakon 3 godine. Ostala mi je jedna nenaceta flasica kad sam prosli put kupovao, pa reko da iskoristim, izmenjam ulje i ispustim vazduh iz sistema, a bilo ga je. Procedura je vec opisivana, a asistirao mi je mladji brat

Rimad

Ovo si skidao blatobran?

trajce

Samo sam skidao tockove...

trajce

Negde sam procitao da pri zameni ulja treba dati kontakt i pritiskati papucicu kako bi se ventili u ABS-u otvarali. Ja sam vec vise puta radio zamenu al bez ovog i svaki put je bilo ok.  :ne: