TCe motori u Dačijama

prethodna tema - sledeća tema

kiconix

Zašto ne bi bilo moguće ugraditi tng?

ppejic

Rekoh verovatno, nisam nasao primer na netu  :ne:

kiconix

Još je rano za primere ali ne vidim ni jedan razlog protiv.
Tako je bilo reči i za 1.2 pa svaki dan vidjam Rešoe sa tng-om po gradu.
Sistemi postoje.

ppejic

#33
U pravu si.
http://www.tipcars.com/dacia-sandero/ii-arctica-09-tce-90k-lpg-17281952.html
Pise u opisu da je originalna instalacija, sta god to znacilo.

Na češkom sajtu nema takve verzije Sandero-a u Artick nivou opreme.

Keka

#34
Sa tehnicke strane, ugradnja TNG u turbo motor sa MPI ubrizgavanjem je stara stvar (odavno rade VW 1.8 T i sl.), ali je otvoreno pitanje kako glava i ventili podnose TNG. Cenim da ne bi trebalo da bude problema, zbog tezih uslova rada u turbo motoru u odnosu na atmosferski.

Ono sto je upitno je posle koliko se isplati ova ugradnja, ako u ovlascenom servisu uopste hoce da ugrade: ako TCe kosta 8500 evra, TNG u ovlascenom je (bio) 950 evra, kod majstora je ~600 evra (ali se gubi garancija). U svakom slucaju, sa TNG izadje najmanje na cenu dCi, a potrosnja u novcima je tu negde kao i dCi.

Citat: Keka poslato 24.02.2013. - 00:23
TCe je (bio) kao 1.2 sa LPG, odnosno oko 8400 za Ambiance paket, a dizlo u Ambiance je bio 9800.

Za tih 1400 evra razlike moze da se kupi 1000 litara BMB.

Po katalogu, potrosnja TCe/dizlo je u gradu 6.6/4.4, na otvorenom 4.6/3.7 i mesovito 5.3/3.9, sto znaci da je, u najgorem slucaju, prvih 50.000 km cena kilometra ista za TCe i dizlo.

1.2 LPG trosi 9.8/6.2/7.5 LPG-a (i nesto BMB), sto preracunato u BMB/dizel po danasnjim cenama dodje 4.95/3.13/3.78 litara, sto je u rangu dizela, ali je cena u startu ~1500 evra niza.


Potrosnja u novcima na benzin je ipak skuplja nego kod dCi, vozilo je jeftinije oko 1500 evra, a za tu razliku se moze preci oko 50.000 km.

Suma sumarum, cinculiranje oko TNG na TCe se (po meni) ne isplati, zato sto se onda zapravo dolazi na gubitak u odnosu na dCi.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ivan-bgd

Citat: Keka poslato 06.03.2013. - 20:32

Suma sumarum, cinculiranje oko TNG na TCe se (po meni) ne isplati, zato sto se onda zapravo dolazi na gubitak u odnosu na dCi.
Napokon pravi odgovor :too:

dr.miso

u ovlascenom servisu kazu da ne moze da se ugradi plin na 900 tce, pita i u hit auto servisu i u ak kompressor servisu
Gde se pije pijem, gde se jede jedem, gde se radi ne smetam!  :lazy:

kiconix

E baš si našao koga da pitaš.

ivan-bgd

Onda kontaktirati direktno Rumune ili Francuze,ako oni ne znaju onda ne znam ko zna. :ne: .Christi može oko toga da se raspita da razbije nedoumice za one koji razmišljaju o ovom motoru u kombinaciji sa plinskim uređajem.

Keka

A garancija? Zvanicno su ponudili motor na TNG-1.2 16V, TCe je predvidjen da radi na benzin (za sada).
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ivan-bgd

Citat: Keka poslato 07.03.2013. - 08:36
A garancija?
Svakako se raspitati za fabričku ugradnju,nisam mislio za domaću radinost,jer garancija onda ne postoji :ne:

ppejic

Tacna je Kekina konstatacija, da TCe+TNG dodje na istu cenu kao i dCi, što znači da jedino jubitelji ekologije bi radili takvu varijantu.

dr.miso

Citat: kiconix poslato 06.03.2013. - 23:56
E baš si našao koga da pitaš.


pitao i u servisima u milanu, italijani su prvi usavrsili plin i ako i oni potvrdjuju da za sada nista od toga mislim da je za poverovati. sada svako je slobodan da misli sta zeli
Gde se pije pijem, gde se jede jedem, gde se radi ne smetam!  :lazy:

Zoran

Od italijana smo skoro sve naučili o plinu. Fabrika Elplin na Borcima kod Konjica je proizvodila plinske uređaje po italijanskoj licenci. Sigurno ima opravdan razlog zašto se zabranjuje ugradnja plina u 0,9 TCe.
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

Ko je spomenuo zabranu.
Plin se ne ugrađuje trenutno, dok se ne izvrši testiranje.
Ako ja hoću da ugradim, imam mogućnost, to je suština.
Naravno, ako fabrika nije propisala gubi se garancija.
I to je cela filozofija oko ugradnje u turbo benzinca.
Inače, Keka je spomnuo da VW ugrađuje u Tsi i Tfsi plin bez problema.
Vezano za celu priču  http://www.polovniautomobili.com/oglas3121523/volkswagen_passat_b7_14_tsi_cng_eco_fuel/
Metan u turbo od 1,4 i 150KS. I radi.