Spone-Kugle

prethodna tema - sledeća tema

ivan-bgd

To mi više liči na lupkanje kugli.Spona se ,čini mi se, čuje na truckavom putu a kugla na nekom prevoju i kada se volan smota skroz levo ili desno,i tako pređe preko neke neravnine.Tj čuje se neki tup zvuk :ne:

DrJekyll

Evo danas sam ga malo vozio "offroad" i primetio sam da na svaku petu rupu ili prevoj lupa kao da negde ima lufta i da mi neko onako cima rukom napred nazad brzo (izvinjavam se zbog objašnjavanja rukama i nogama :whistling: ) i najviše se dešava kad malo motam volan, mada i kad vozim pravo. Baš mi je neprijatan zvuk, kao da će da mi otpadne točak i nekako je baš tup i čuje se 2-3 puta u te pola sekunde kada prelazim preko nečega.
Videću da odem što pre kod majstora, a jel zna neko da li ovi naplaćuju pregled u ovl.servisu ako mi je auto pod garanciom i malo se napravim lud pa kažem da "nešto" nije u redu pa nek vide šta je?
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Aleks

Nema potrebe da se pravis lud, odvezi auto u servis i kazi im da ti nesto lupa u prednjem trapu.  :cool:
Pregled bi trebao da bude za "dz", a zamena delova i delovi (ukoliko spadaju u potrosni materijal) se placaju.  :agr:

DrJekyll

Tako sam i predpostavio, al reko ajd da pitam prvo :c:
'fala na odgovoru :wave:
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

ppejic

#79
Citat: PPejic poslato 01.04.2011. - 13:17
Kada silazim sa lezeceg policajca, brzinom od oko 10km/h cuej se neki tup udarac, kratkotrajan napred. Kada to isto uradim sa 5km/h nema nikakvog zvuka.

Problem resen! Klip amortizera! On je pravio problem, aksijalni luft ispod prve matice.

Keka

#80
Danas me zaradovase vulkanizeri, kao da nisam znao, samo nisam hteo da otvorim kesu  :Smiley:

Za zamenu: desna kugla, obe spone volana, desni kraj spone. Leva kugla i levi kraj spone moze, a ne mora.  :bonk:  Auto presao 156.000 km, na 80.000 km menjani krajevi spona, ostalo nije dirano.

Ovih dana cu u Reno Sava, posto su im cene zamenskih Sasic delova iste kao i u prodavnicama, pa da na licu mesta urade pregled, zamene sta treba i urade reglazu trapa.

Cena delova je okvirno: kraj spone 1500 din, spona 1700 din, kugla 2500 din.

Sreca, radost na prazan novcanik :bliss:


Edit: na pokusaj zakazivanja preko interneta u Reno Sava, dobio sam odgovor "Poštovani,
za navede radove ne bih mogli posle 13 časova jer ako se sve to radi potrebno nam je od 4 do 5 sati rada,tako da bih smo mogli neki prepodnevni termin ako Vam odgovara.postoji mogućnost da dođete posle 13 časova ali da budete spremni da će vozilo ostati za naredni dan."

Mislio sam da je prvoaprilska sala....kazu nije.

Koliko dana onda rade veliki servis  :doh:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Keka

Obavio sam i tu golgotu sa trapom. Posle svega, nije mi dobro :crazy: odes kod majstora zbog jedne stvari, nadju ti jos 3.

Spona Sasic 3008250..........1700.00
Viljuska desna Sidem 5779....4100.00
Centriranje trapa................1920.00
Rad..................................3500.00
UKUPNO............................11.220

Desno nije valjala kugla ni silen blokovi ni spona volana. Sve ostalo je dobro i ne treba da se menja. Posto kugla kosta 2500 i silen blok 1000 din komad, citava viljuska sa silen blokom i kuglom izadje jeftinije.

Usput sam se poazlio da mi prva dva-tri kocenja zadnje kocnice struzu, sto se ranije nije desavalo. Kad su skinudli dobose, sreca radost  :bliss: procurela oba cilindra pozadi, a pakne su ionako bile za zamenu.

Garnitura paknova za reparaciju (paknovi i cilindri)..................7099.99
Kociona tekucina Motrio 0.5l................................................570.91
Odmascivac......................................................................380.00
Masinska obrada dobosa....................................................1200.00
Rad..................................................................jos..........3500.00
UKUPNO..........................................................................12.750

Na kraju sam jos morao da trazim moje papreno placeno preostalo kociono ulje. I dobio sam ga za poneti  :doh:

Bem ti auto.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


zac

To si platio ukupno 24 000 din. ?  :ha:

Boka

Rad u oba slucaja 3500din?  :ces:

Keka

#84
Da, ukupno 24k. Jeste velika cifra, ali samo delovi su oko 17.000.

Rad 2x3500.

Cene delova su otprilike kao u ostalim prodavnicama, ali zato ruke ubivaju.

Nemam vremena da idem kod majstora da bi mi rekao sta ne valja pa da odem da kupim pa da se vratim kod majstora da namontira pa da posle mogu da vozim na optiku.

Ista prica i za pakne i cilindre. Ima vise modela cak i kad se gleda po broju sasije, pa na licu mesta mora da se uporedi postojeci sa novim da li je adekvatan.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

Danas spone i kugle podmazane uljem kroz mandžetnu pomoću šprice.
Sam svoj gazda - vazda.

Veterinar

Zamenjen levi kraj spone na 45000 km. Stavljena zamenska Sidem (1350 din.), original košta u HIT-u 5400 dinara.

saša61beograd

Dačija je prilagođena lošoj putnoj mreži u zemljama u razvoju.To je pisalo 2004.god.kad su najavljivali pojavu Logana.To me je radovalo,mislio sam da se odnosi upravo na predimenzionirane i kvalitetne spone i kugle.Greška!Nakon ovoliko postova u ovoj temi biću srećan da moj Logan dobaci do 100.000km pažljive vožnje,koliko je dobacio moj Yugo bez zamene istih.A i tad sam ih zamenio (spone i kugle-ramena) ne što nisu valjale,nego što sam hteo da budem miran.
Ako gumena zaštita na kugli nije oštećena,ona bi morala da traje koliko i ceo auto,bar u Evropi u 21. veku (na japanskim automobilima je tako bilo i u prošlom veku).

dejanz

Zamenjen desni kraj spone na 57.500km. Stavljena Sasic kupljena u Beosystem-u za 1.300din.

Keka

U proslom veku nasi putevi su bili daleko bolji nego danas. Kad se istim provozam autom iz proslog veka, vidim koliko ima rupa, rupica i neravnina koje Logan ispegla.

Cena svega toga je propadanje delova vesanja.

Ako vec treba nesto da crkne, neka crkne ono sto je jeftino i sto se lako menja. Bolje kraj spone nego letva volana. Po gradu inace sve jedan do drugog nekvarljivi Japanaci.

Ono sto je meni interesantno, fabricki krajevi spona su izdrzali ~80.000 km, stavljeni su 4x jeftiniji Sasic, koji sad imaju skoro 80.000 km iza sebe.

Desna kugla je dobila luft na 155.000 km, leva je jos dobra.

Prakticno je sto je zamena samo kugli (1000-2500 din) relativno komplikovana (skidanje trouglog ramena, izbijanje kugle, utiskivanje nove), a komplet trougla ramena sa silen blokovima i kuglama su relativno jeftina (do 4000 din).

Ne mogu da budem neskroman i da kazem da nisam zadovoljan kilometrazom koju je izdrzalo vesanje, kako fabricko, tako i zamensko, pod nasim uslovima eksploatacije.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!