Zatamnjivanje stakala

prethodna tema - sledeća tema

DrJekyll

#375
Citat: VaskezNS poslato 24.10.2015. - 07:57
Nazivati nekoga "kriminalcem" samo zato što nosi upasanu trenerku ili ima zatamnjena stakla nije na mestu. I nije problem - svaki "seljober" slobodno može da upaše trenerku ali - zašto svaki "seljober" može da ima zatamnjena stakla ?

Moj stav je da ne treba i ne sme. Ne zato što neko ne želi da se "seljober" ovako q*rči (jer ne ume drugačije da se istakne u društvu), već zato što:

1. utiče na bezbednost pri vožnji jer smanjuje vidljivost
2. prilikom zaustavljanja i kontrole policije ne vidi se da li "seljober" ima već isukanu utoku
3. prilikom udesa i bega sa mesta, očevici ne mogu da uoče koji "seljober" je vozio
4. prilikom presretanja i snimanja od strane policije ne može se prepoznati "seljober" za volanom na snimku
5....

Letos sam prošao 3 EU zemlje i za 2.000km nisam video ni jedno, ali NI JEDNO vozilo sa zatamnjenim staklima. Da li tamo uopšte nema "seljobera" ili su ih propisima sklonili sa puteva - odlučite sami.


Meni se i ne vidi da su zatamnjena stakla, ali ja sam sad seljober??? Stavio sam minimalnu zatamnjenost iz vise razloga:
1. Drumski razbojnik (citaj policajac) kada me zaustavi, ne moze ni da provali da imam zatamnjena stakla!!!
2.Meni kada pukne staklo (ne daj boze), iz bilo kog razloga, nece mi se rasprsnuti po faci kao vama koji nemate folije i tako je BEZBEDNOST V E C A !!!
3. JA kada sednem u auto u avgustu NECU doziveti toplotni udar jer mi je SIGURNO manja temperatura u kolima nego u onim bez folija.
4. Klima mi radi krace i manje nego sa automobilom bez folija.
5. Ma auto mi izgleda mnooooogo bolje nego fabricki bez folija......
6...

"....ali NI JEDNO vozilo sa zatamnjenim staklima...."
Nisi dobro gledao, ima ih ali nisu 100% zatamnjena stakla.

Da se razumemo, svaki zakon kod nas je IDIOTIZAM u najmanju ruku, ali da nekoga ko ima 50% zatamnjenosti poredite sa onima od 100% (kao svi vladini mafijas....sluzbenici) je potpuno nenormalno.

Moramo da razgranicimo sta je seljacenje, a sta je prakticnost!
Ni ja nisam za "prekomerno" zatamnjivanje stakala ne samo napred vec i na zadnjem staklu (gepeku), ali ovaj zakon 30% je nenormalan....pa utvrdjeno je i da muzika u kolima smanjuje paznju vozaca dok vozi, pa ne vidim da zabranjuju radija u kolima.
Morate shvatiti da ova drzava NE ZELI da pomogne vozacima, vec da zeli samo da nam uzme pare.
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Loganovac

1. Nemoj tako za naše drugove organe...
2. Urbana legenda. U svakom slučaju nije zaštita od proletanja krana kroz staklo. Imao sam par iskustava sa razletanjem stakala u udesu. Nijednom nisam bio povređen od stakala, uvek je bilo veće muke od toga.
3. TI kada sedneš u auto možda nećeš doživeti toplotni udar, JA možda hoću.
4. Ni ovo nije tačno - Raji, Žacu i Zoranu klima još manje radi pa ništa
5. Stvar ukusa. Kupi Burago, on može da ima potpuno zatamnjena stakla :hihi:

Za kraj:

Citat: DrJekyll poslato 26.10.2015. - 10:24
Morate shvatiti da ova drzava NE ZELI da pomogne vozacima

Nažalost, tako je. Uostalom, nisam čuo da postoje bilo gde zakoni koji pomažu vozačima. Uvek je vozač nešto "dužan" i uvek za nešto odgovoran, sa razlogom. Logika stvari je: sedanjem za volan uzimate veliku odgovornost u svoje ruke (čega mnogi vozači nisu svesni), jer upravljate sredstvom opasnim po život, baš kao da ste izašli na ulicu sa repetiranim pištoljem - u skladu sa tim morate i da se ponašate, jer je i neko vama drag možda negde na ulici. Nisam siguran da imam argumente koji bi ovo osporili.
Za neiživljene postoje reliji i karting staze.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Logan1.4MPI

citam na renault forumu da mora sada atest za zatamljena stakla (cak i ako su samo nazad, gde moze koliko hoce)

i cujem da pored svih dazbina renault/nissan/dacia uzima vozacima 12.000 din za potvrdu o nahnadnoj zatamljenosti dok drugi proizvodjaci istu izdaju gratis!

sta znate na ovu temu?

ivan-bgd

Znam isto što i ti.Dakle reno je opet rešio da omasti brk...ali i da rastera potencijalne mušterije.

hobbista

Citat: DrJekyll poslato 26.10.2015. - 10:24

2.Meni kada pukne staklo (ne daj boze), iz bilo kog razloga, nece mi se rasprsnuti po faci kao vama koji nemate folije i tako je BEZBEDNOST V E C A !!!


Nije baš po faci, ali kada sam onomad naslonio zadnje staklo uz drvo, prslo je i ostalo zalepljeno za foliju. Da ne beše tako, imao bih prirodnu ventilaciju + otvoren auto preko noći + pun gebek staklića.

Ta priča o 12.000 i Renaultu je plasirana od strane štampe, ali me ne bi začudilo da je cifra istinita (ili blizu nje).
Da, bez obzira što nema limita za zatamnjenje zadnjih stakala, i za to mora A-test :ne:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Logan1.4MPI

nije bas samo od stampe...

"Molimo Vas da se direktno obratite odeljenju homologacije Renault Nissan Srbije d.o.o., putem e-mail adrese: tamara.dimitrijoski@renault.com ili telefona 011/2179-131. Odgovorne osobe iz odeljenja homologacije će Vas uputiti u sve detalje procedure za izradu navedene saglasnosti.
Hvala na razumevanju."

ko ne veruje nek zove  :write:

Andrix

Sto se dzaba nervirate, oce drzava i tu da uzme pare...
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Logan1.4MPI

evo drugari izvukao sam neke informacije:

odobrenje prozivodjaca (0dinara - 16.000din) za nas za sada 12.000din ali jos ne izdaju cekaju da vide sta i kako, stim sto ce izdavati Renault Srbija, a ne ovlasceni servisi, da ne bi doslo do manipulacija
pregled u laboratoriji CMV 4.800din (ali mozete u isto vreme da pregledate i uredjaj za auto-gas i sve ostalo pa da ustedite) znaci njihov radni sat vredi oko 7000din, 2-3x vise nego hirurg specijalista
tehnicki pregled (500-2500din)
obrada dokumentacije u Agenciji za bezbednost saobracaja (3.300din)
izdavanje uverenje od istih lopova (3000din) - znaci oni da pregledaju par papira i izdaju jedan papir uzmu 6300din!!!!
republicka taksa 290din

ukupno za nas: 23.890 - 25.890 (zavisi koliko placate tehnicki) ako Renault ne naplati potvrdu ovo ide dole za 100e

Kako do atesta?
zakazete u Centru za motorna vozila AMSS (7 lokacija ima po Srbiji)
nabavite izjavu od servisa koji je ugradio folije (o tehnickim podacima i specifikacijama folije)
popunjavanje i podnosenje zahteva za ispitivanje vozila (ima zahtev na www.abs.gov.rs)
pribavljanje odobrenja proizvodjaca da se stakla vaseg vozila smeju zatamniti (od Renaulta)
obavljanje zakazanog pregleda u CMV
tehnicki pregled (bilo bi super da uklopite sa produzetkom registracije)

onda sve ovo predate Agenciji za bezbednost saobracaja i date im tih 6.300 plus taksa 290 i oni to vama zavrse Smiley

kontam za izdavanje tog uverenja treba pola sata, tako da je radni sat (i u servisu postoji cena radnog sata) ove gospode oko 12.600dinara  zarade prosecnu platu za 3h

trebace vam i saobracajna dozvola i jos neke gluposti koje vec imate

naravno ko nje iz BG, NS, KG, Nisa, Cacka, Sabca ili Subotice nek doda jos i gorivo do ovih gradova jer se tu ispituje.

U Sloveniji je besplatno, samo pokazes papir iz servisa u kom si lepio na tehnickom i resen problem
U Bosni jos nisu odlucili kako ce
U HR ako se radi o folijama iza B stuba ne treba atest, takodje i u CG

Zee

Bravo  :aplause:
Hvala na detaljnim informacijama.  :lux:
:ziveli: :ziveli: :ziveli:


miki-bgd

#384
Hvala na izvestaju  :ziveli:

Znaci, sto se tice novog zakona nece se promeniti puno stvari - ko ima pare i dalje ce imati folije.  To postaje statusni simbol, tako da ce i policija znati koga sme a koga ne sme da zaustavlja  :doh: 

Ja sam jos ranije razmisljao da stavim folije, ali samo iz razloga sto leti mnogo znace! Uverio sam se i kod kolege ivan-bgd da je prijatnije u kolima.

Sad nista od toga.

Ali i dobro je sto poostravaju pravila, znam da je ivan-bgd izuzetno bahat vozac! :Smiley:

Logan1.4MPI

Citat: miki-bgd poslato 29.10.2015. - 12:00
ko ima pare i dalje ce imati folije.  To postaje statusni simbol

rezervisano za ministre, mafiju, tatine sinove i svestena lica  :Smiley:

Daniel

Ovo je kao u Monti Pajtonu.  :Smiley:

Nema od ovog u praksi ljudi nista.
Neko je lupio, i ostade živ.
Ovo će brže bolje da bude zaustavljeno/promenjeno kao i gomila drugih stvari kod nas.

A namera je bila dobra. Uvesti red u zatamnjivanje.
The good thing about being a pessimist is that you are always either proven right or pleasantly surprised.

Logan1.4MPI

Renault spustio cenu potvrde na 3.000din

staracstol

Posteno bi bilo ljudima u salonu platiti troskove, neko mora da se bakce tobom a ne nekim pravin poslom, haba se stampac itd Cenim jedno 300din, sve preko toga je lesinarenje koja jedna velika i drustveno odgovorna kompanija sebi nesme da dozvoli. RNS, nadam se da citate.
Sto se drzave, amss, instituta vinca, mirka alvirovica i kolege mladena, saobracajne policije i svih ostalih u ovom zamesateljstvu tice ja sam po ko zna koji put (a pratim vas lik i delo since SFRJ) ocekivao da se pojavi John Cleese i da se sit nasmejem i izgrlim sa idolom rane mladosti. Procedura treba da izgleda ovako: Kod registrovanog ugradjivaca folija kom je drzqva proverila sve kredencijale u suprotnom ga je zatvorila. Kod njega mogu da kupim samo certifikovane folije u raznim kvalitetima u suprotnom je drzava neodgovarajuce folije uklonila sa trzista\odbila na carini. Sa ugradjenim folijama, certifikatom folija i ugradnje, papirom od 300din od zastupnika proizvodjaca na tehnicki da se to upise u saobracajnu i vozdra. Sve preko ovoga je pisanje po sopstvenim gradjanima. Znaci, obicnom \ postenom gradjaninu nije ni ostavljena mogucnost da ugradi nesto nesaobrazno zakonu. Ugradjivac odgovara za ugradnju u smislu saobraznosti zakonu sto potvrdjuje potvrdom. Tehnicki kontrolise da li je vidjeno stanje identicno navedenom u potvrdi od ugradjivaca i da postoji papir od 300din (jes cuo RNS) od zastupnika proizvodjaca. A sad neocekivani obrt: svi u lancu su odgovorni za predstavljene podatke, i materijalno i krivicno pa vozi. Kom opanci, kom Padinjak, svakom svoje.

Daniel

The good thing about being a pessimist is that you are always either proven right or pleasantly surprised.