Vazduh u instalaciji za hlađenje motora

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Nisam ni rekao da jeste, odnosi se na sve one koji su čoveka ubeđivali kako je sve ugrađeno kako treba. Uključujući i profesora...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Raji sam poslao PM, ali za sada necu ici u detalje dok ne resi problem.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Raja

Juče,  u suboru 14. novembra, bio u Pančevu.  Zamenjena mi je šelna na crevu kod isparivača (na kojoj je sistem pomalo gubio "vodu"). Ujedno je i ozračen sistem. Kolko košta? Ništaa.  Firma časti. Hvalaa.

Danas, na prvom paljenju ne klokoće voda (aleluja!) a nivo rashladne tečnosti je na polovini. Pratiću šta se dešava i obaveštavati drugare sa foruma.

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Veterinar

Znaci - "Kovacica, druzenje bez klokotanja".  :to:

Raja

Čuće se, čuće se...( Mislim da će se summit Kovačica by night održati bez mene. Ali to je tema nekog drugog topica.)

slavko_bgd

Gos'n Rajo,
prošlo je već 7 dana od prestanka "klokotanja".
Je li sada sve u redu?

Raja

Prošlo je sedam dana i oko 150km od prestanka "klokotanja" tj. od kada je sistem ozračen u Pančevu. Rashladna tečnost kapa kod šelne na isparivaču i dalje. Ekspanziona posuda je bila nasuta do crte maximuma a sada je 3mm ispod maximuma. Za sada toliko.

Zahvaljujem Slavku i ostaloj bratiji na interesovanju. Nije teško biti fin!

Loganovac

Da sumiram:

- Da klokoće - ne klokoće
- Da je sve u redu - nije, još uvek curi po malo.

Da je Paja odmah skoknuo do NS...  :Smiley:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Citat: Raja poslato 23.11.2009. - 14:02
Prošlo je sedam dana i oko 150km od prestanka "klokotanja" tj. od kada je sistem ozračen u Pančevu. Rashladna tečnost kapa kod šelne na isparivaču i dalje. Ekspanziona posuda je bila nasuta do crte maximuma a sada je 3mm ispod maximuma. Za sada toliko.

Zahvaljujem Slavku i ostaloj bratiji na interesovanju. Nije teško biti fin!

Nema na čemu. Nije teško biti fin kad se i drugi fino ponašaju.
Znači, dokazali smo da isparivač može da bude tu gde jeste.Motor nije prokuvao.Znači-kvara nema!
I taj profesor što je atestirao ugradnju ima nešto u glavi, zar ne?
Inače, kod LOGANA, radijator je u nivou ekspanzione posude i čim padne nivo u posudi čuje se taj zvuk koji Vas nervira.
Napisali ste u jednom postu:"Curenje i klokotanje je najizrazitije kada je ekspanziona posuda napunjena sa 3/4 i više (u intervalu minimum-maksimum) ili je blizu maksimuma. Iskustvo mi je pokazalo da nivo rashladne tečnosti  držim malo ispod polovine, tada retko klokoće i malo curi. Količina koja curi ili se gubi je oko 1dl mesečno, možda i manje. Šelnu ne mogu više da privijem...." A sada sa punom posudom ne klokoće?Zanimljivo....

To što Vas nervira ne znači da Vam je napravljena šteta na vozilu, niti Vam daje pravo da bilo koga prozivate bez dokaza, pogotovo posle koliko vremena i kilometara od ugradnje gasa?
Svakako,problem nije rešen jer curenje NIJE DOZVOLJENO i "klokotanje" će se opet pojaviti, pre ili kasnije ako se curenje ne zaustavi.
Ne mogu da vidim ali curenje je ili na crevu ili na "o-ringu" priključka na isparivaču(tipujem na crevo).
To treba da se otkloni i očigledno je problem je rešen!
Pomenuto je da ima još forumaša koji imaju problema sa curenjem antifriza na račvama. Molim Vas da se obratite svojim servisima da se to otkloni. Spisak servisa imate u garantnim knjižicama.
Zamena mesta creva na isparivaču nema nikakvog značaja,pogotovo na motorima sa zatvorenim sistemom za hlađenje,Keka se džabe mučio ali sve pohvale,zaista,za dobru volju...
Što se mene tiče, ova tema može i da se zaključa,ja više ne bih diskutovao.
Nadam se samo da neće biti prozivke kao na početku!
Pozdrav svima...

kiconix

Ima materijala za prozivanje, ali bicemo fini.

Raja

Gdin-e Slavko, biću fin i neću prozivati servis Evro gas Kolew, koji dve godine nije mogao ( ili nije hteo) da mi ozrači auto kako treba. A sav je problem i nastao pošto je ugradjena TNG instalacija. Sagledajte problem sa nivoa mušterije koja ne poznaje tehniku i mehaniku i koja je ubedjena da do veće štete na motoru nije došlo ne zbog kvalitetne ugradnje TNG sistema (klokoće li klokoće) već zbog savesnog korisnika koji je više puta, bezuspešno, ukazivao majstoru na tzv. skrivenu manu.
Kada sam digao ruke od Kolewa otišao sam na forum i razne druge adrese. Izmedju ostalog bio sam i na Vašim vratima i ako se sećate rekli ste mi da je instalacija korektno uradjena i da manje više to sa klokotanjem i nije neki problem. Klokotanje je prestalo tek nakon temeljnog ozračivanja u Pančevu pre sedam dana i čovek mi nije naplatio ništa. Nadam se da auto više nikad neće klokotati i unositi mi nemir u stilu: a šta ako prokuva? Ko će to da plati? Ja ili Kolew.
Gdin-e Slavko, što se tiče Vas ova tema može da se zaključa i zaključi, ja ću sačekati još malo pa ako ne klokoće - može da se zamandali.
Što se tiče publikuma koji ovo prati, savetujem, da kada nešto debelo plate a ne budu zadovoljni uslugom ili roba ima skrivene mane, da se obrate raznoraznim inspekcijama koje takve stvari sa lakoćom rešavaju a potom i Sudu časti pri Privrednoj komori Beograda. Ja sam želeći da budem fin promašio neke rokove tj. nastupila je zastarelost.
Prema tome, uvažavam gdin-a Slavka (koji u celoj ovoj priči nije niti malo kriv već se verovatno našao prozvanim), da nema vajde od prozivke a ne bi je ni bilo da je čovek kome je plaćeno  uradio svoj posao.

Loganovac

 :aplause:

I da dodam - nemaju Renault/Dacia servisi ništa sa curenjem rashladne tečnosti koju su izazvale nesavesne plinadžije. A da de facto može da se voda penje i uzbrdo kad je tera pumpa - to svi znamo, fala lepo. Ja sam npr. na 4. spratu, pumpa je u podrumu, a radijatori mi ne klokoću. Pitanje je samo zašto čoveku ne odzračiše instalaciju kad je lepo došao da zamoli za pomoć (i to ne za dž, Raja pošteno plaća usluge, u to sam 100% siguran) već se razvijaju teorije i čoveka ubeđuju da ne treba da se nervira što klokoće? I zašto je potrebno ovoliku frku dići da bi neko postao "fin"?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Raja

Petnaestak dana (i neki dan više), otkako mi je odzračen auto u Pančevu, više nema klokotanja iz radijatora. Rashladna tečnost i dalje kapa kod šelne na isparivaču za TNG. U expanzionoj posudi fali oko 1cm
rashladne tečnosti od maximuma (bila je  na crti). Sve se nadam, napraviće Rumun pravu šelnu (ili šelne) i za moj auto.

Veterinar

'Bem mu limun, sad ja stalno, po prvom paljenju, čujem klokotanje. Antifriz je menjan pre 30000km, sistem odzračen tada, od tada je ukupno izgubio oko 300ml rashladne tečnosti, na jednoj šelnici.  :ne: 
  Što se tiče temperature motora, pisao sam o tome, na 4 crtice ide samo u mestu, inače je na dve. Keka ga je kačio na dijagnostiku, sve funkcioniše kako treba (ako sam upamtio dobro - dostigne 40 stepeni brzo, otvara termostat kad treba, na 80°C pali 4 crtice, tokom vožnje bude na oko 78°C). Ovo sam napisao zato što će se neko pitati da li se motor pregreva.