DIY - zatamnjivanje stakala

prethodna tema - sledeća tema

DarioGTI

Auto: Dacia SuperNova 2002.g. 1.4 . Vrijeme sunčano, oko 28-32stupnja Celzijusa.

Napokon sam skupio volje, a i hrabrosti, da krenem u akciju zatamnjivanja stakala. Kažem volje iako volje imam prilično puno, a kažem hrabrosti jer nikada nisam nešto takvo radio, a ne želim podcjenjivat niti jedan takav posao, te neznam što me zapravo čeka. Pogledao sam (kako to obično biva) dosta videa na youtube-u i odlučio krenut u poduhvat, ipak je sve lakše kada se to vidi vlastitim očima, te si čovjek stvori neku predodžbu kako to otprilike treba ići.

Ja sam foliju kupio u Metrou, proizvođač je "All ride", varijanta "Dark", 3 metra x 70cm. Idealne ako radite ovo po prvi put, te možete i vježbati jer su relativno jeftine, ta rola je bila 7eura (50kn). Tako da i da sve zeznete, opet vam neće biti žao, jer nije to folija gdje kvadrat košta 15+ eura.

Prije nego što krenete u sve ovo, želio bih naglasit da naoružate živcima, strpljenjem i da odvojite dovoljno vremena za to sve.


Od alata vam treba:
- plastična strugalica tj špahtlica- sa kojom ćete izvlačiti zrak iz balona
- strugalica za vodu (kao što koriste na benzinskim postajama za pranje stakla)
- oštar skalper - za rezanje folije, ali ne onaj što dobijete sa navedenom folijom zato jer je nikakav
- krep traka - za fiksiranje folije prilikom izrezivanja
- sapunica ili sredstvo za pranje prozora (ja sam koristio ovo za prozore) - za apliciranje folije
- papir za brisanje ruku - za čišćenje prozora
- ravnalo - za popravljat greškice
- industrijski fen - za ljepljenje folije

Pa krenimo:

Rastavite oplate vrata i izvadite staklo, ako staklo vadite prvi put, kao što sam ja, budite oprezni, jer nikad ne znate što vas čeka niti kako to zapravo treba ići. (Za vlasnike Logana Cristi ima dobar tutorijal za vađenje stakala.)



Odvojen gornji dio vodilice stakla, te se sada izvlači fiksni dio stakla


Stražnja stakla izvađena i stavljena na deku te čekaju montažu folija


Folija čeka rezanje


Folija montirana, čeka rezanje


Stakla sa zadnjih desnih vrata gotova


Sada stakla treba vratiti , i treba biti veoma oprezan da se folija ne bi negdje zgulila prilikom vraćanja


Fiksni dio zadnjih desnih vrata završen i vraćen u gumeni okvir


Stakla desnih vrata vraćena, te to ovako izgleda iz vana


Staklo desnih vrata iznutra


Isto to, sa još metra daljine


E sada na red dolazi gepek odnosno staklo gepeka. Tu budite jako strpljivi jer je ono izvana ispupčeno prema van, a iznutra je ispupćeno prema unutra, te će to stvarati probleme kod ravnanja folije, odnosno stalno će se pojavljivat baloni, te ćete morati jako polako istjerivat i sušit foliju. Naravno, nemojte to predugo radit da se kontra strana ne bi osušila, te ju onda više nemožete pomjerat. Dakle na slici je folija pripremljena za rezanje


Stako gepeka završeno


Ostalo mi je još taman na knap folije, tako da sam zatamnio i suvozačevo staklo


Folija poprima oblik stakla


Suvozačevo staklo iznutra, apliciranje folije. Vodite računa da treba staklo malko spustiti kako bi se i taj gornji rub mogao fino izrezati




Na kraju, dobijete ovo:


Iz drugog kuta






Na kraju svega, grešaka ima i toga sam svjestan, neznam koliko možete vidjeti iz priloženih slika. Ovo sam radio prvi puta i to ne koristim kao izgovor za greške, već kao činjenicu. Da sada radim isto to, sigurno bih napravio bolje.

Iz priloženog se vidi da sam zatamnio zadnja lijeva vrata, gepek, zadnja desna vrata i suvozačeva vrata, kada nabavim još jednu rolu folije, zatamnit ću i vozačevo staklo, te vrlo vjerojatno uraditi gepek nanovo, jer sam sada uvidio svoje greške i malo sam ušao u štos. Možda i nabavim neke bolje špahtlice jer ova što se dobije uz foliju nije neka sreća, ali ajmo reć da može poslužit. Zadnja stakla sam vadio jer me prvenstveno zanimao način montiranja, prednje staklo nisam vadio, kao ni staklo gepeka, da radim ponovo, ne bih ni stražnja stakla vadio jer se i bez vađenja može uraditi jako dobro tj doći veoma blizu ruba stakla.

Cijela operacija je trajala oko 8 sati.

Veće slike imate na ovom linku
http://s1092.photobucket.com/albums/i415/DarioGTI/Zatamnjivanje%20stakala/

Pa eto, nadam se da će nekome ovo poslužiti, makar kao čisto informativna pomoć.

Ako nekome mogu pomoći savjetima, drage volje ću to učiniti. Ako vi imate neke savjete za mene, slobodno ih navedite!

Lijep pozdrav!
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

dovla


zac

 :aplause: :respect:  Svaka cast, super je ispalo za prvi put.   :too:

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

nikola034

svaka cast odlicno je ispalo

DarioGTI

Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

kiconix


Veterinar


Dachaa

Dacia Logan 1.5 dCi - (2005-2013) :(

nik


staracstol

Svaka cast. Najvise cenim sto je DIY pa nek je i s greskom al znas da si sam uradio pa ti nekako lepse. Full  :respect:

brankovs


Ljota


Aleks

Lepo odradjen i posao a i tutorijal!  :aplause: :aplause: :aplause:

DarioGTI

Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)